גידלי עור סרטניים

sgeva2001

New member
גידלי עור סרטניים

שמעתי על מישחה שמצליחה לסלק/להעלים גידולי עור טרום סרטניים ביעילות. האם נכון? ואם כן יותר פרטים? בתודה
 
גדולי עור טרום סרטניים

אכן יש משחה לטיפול בנגעים החשודים לקדם סרטניים. מדובר ב- EPHUDIX. ניתן לקבלה במרשם מרופא עור או מנתח פלסטיקאי שעוסקים בנושא גידולי עור. יש למרחה פעמיים ביום משך 3 שבועות והיא גורמת בד.כ. תגובה דלקתית קשה בעור, עד כדי אי נעימות להסתובב בין אנשים. כמובן שאין להשתמש בה בלי שרופא מומחה קבע את ההתוויה לטיפול זה.
 

sgeva2001

New member
גידולי עור טרום סרטניים

תודה 1. האם זה טיפול יעיל יותר מאשר חנקן? 2. שמעתי שיש גם משחה חדשה המגבירה את יכולת החיסון של העור אולם מקומית והיא עדיין במחקר אולם התוצאות מבטיחות. האם זה נכון? בתודה מראש
 
חנקן נוזלי לגידולי עור??

חנקן נוזלי צורב את הגידול ולעיתים קרובות אף משאיר צלקת במקום הצריבה. אם מדובר בגידול סרטני הוא עשוי לחזור במקום הצריבה ועד שיתברר שמדובר בחזרה של הגידול ולא בסתם צלקת עשוי לקחת זמן רב ובינתיים הגידול גדל לו. היתרון ב- EPHUDIX שאינו מותיר צלקת ואינו מטפל בנגע סרטני. אם אחר הטיפול הנגע לא נעלם ברור שצריך לנתח אותו. הטיפול במשחה זו אינו משאיר צלקת הוא רק מחסל נגעים קדם סרטניים ומבחין בינם לנגע סרטני שלא יעלם וכאמור ידרוש טיפול ניתוחי. אם מטפלים בחנקן נוזלי והגידול חוזר אל תיתנו לצרבו בשנית עם חנקן כי לאחר כל טיפול הוא עשוי לחזור גדול יותר אם לא חוסל לחלוטין ע"י החנקן. לבריאות ובהצלחה.
 

sgeva2001

New member
נגע סרטני

תודה על התשובה. אם הבנתי נכון אזי גם חנקן מטפל ביעילות בנגעים טרום סרטניים אולם משאיר צלקת ועלול להסוות גידולים סרטניים. לעומת זאת EPHUDIX אינו מתיר צלקת בטיפול בנגעים טרום סרטניים וגם לא מסווה או מסלק כביכול נגעיים סרטנים. לאור זאת מדוע בכלל להשתמש בחנקן ( כפי שרוב רופאי העור עושי כיום) ? היכן עומדת משחת מרדי לעומת EPHUDIX ? נגעים סרטנים הכוונה ל-BCC SCC ומלנומה? בתודה מראש שאול
 
חנקן נוזלי וכו´

הבנת נכון מאד. דעתי הנחרצת היא שאם לא ברור מה הנגע, יש לבצע ביופסיה ולא לצרוב בשום שיטה. אם כבר צורבים, אזי כשהנגע חוזר לא לצרוב בשנית ובשלישית, כי החזרה כבר מחשידה לסרטן. מדוע להשתמש בחנקן?? אני איני מסכים עם רב ההתוויות שלגביהן משתמשים רופאי העור בחנקן, אך שימושו קל מאד ומהיר וזו הסיבה העיקרית. כמו כן אם יש הרבה נגעים לאותו אדם, קשה לכרות את כולם ואז כמובן יותר פשוט לצרוב. לעיתים אני אישית ממליץ על צריבה, בעיקר כשמדובר באנשים מאד מבוגרים ובעיקר כשהנגעים על הגוו ולא על הפנים. שם אין אסון אם הגידול חוזר וגדל מעט , כיוון שעל הגוו יש די עור לכריתה יותר מאוחרת גם אם הגידול גדול מעט יותר. משחת מרדי או הסולקודרם אינו עוד בשימוש רשמי ואינו בייצור בארץ. עם זאת אין הבדל משמעותי ביניהם. כשיש חשד כלשהו למלנומה או לנגע קדם מלנומה, כגון שומה אטיפית אסור לצרוב בשום שיטה ויש לכרות.
 

sgeva2001

New member
EPHUDIX

האם EPHUDIX יעיל (חיסול מוחלט) כנגד BCC ו-SCC? האם חנקן יעיל (חיסול מוחלט) כנגד BCC ו-SCC או רק לנגעים מקדימים שלהם? האם ל EPHUDIX יש תופעות לוואי? האם ניתן להשתמש ב- EPHUDIX ללא עזרה מהרופא ע"י החולה עצמו או חבר? בתודה מראש
 
ephudix

זו משחה המכילה חומרים ההורסים תאי סרטן, אך בעור היא משמשת רק לטיפול בנגעים קדם סרטניים, או לסרטן מאד שטחי. היא אינה טובה לטיפול בסרטן עור ממש, כגון SCC או BCC. תופעת הלוואי העיקרית הינה הדלקת שהיא גורמת באזור הטיפול. הדלקת היא סימן לכך שהחומר פועל במקום שמרחת אותו ושהיה לו מה לחסל שם. הדלקת נמשכת כמה שבועות לאחר גמר הטיפול. ניתן למתן את הדלקת באמצעות משחות המכילות סטרואיד ואנטיביוטיקה. מורחים את המשחה לבד אם זה על הפנים, ועיקר השימוש שלה על הפנים. ההתוויה ניתנת כמובן ע"י רופא עור או מנתח פלסטיקאי והם גם צריכים לעקוב אחר התגובה.
 

sgeva2001

New member
ephudix

תודה על התשובה המפורטת. האם ניתן להבין מכך שאפשר להשתמש ב-ephudix כגלאי ל- BCC ו -SCC או דברים חמורים יותר כאשר יש ספקות? במקום לבצע ביופסיה? תוך כמה זמן אפשר לדעת שהעור לא מגיב ל-ephudix ובהתאם להערך לטיפול?
 
למעלה