גיחת מדבר אחרונה (?) עד החורף הבא - נחל שרף

גיחת מדבר אחרונה (?) עד החורף הבא - נחל שרף

שלום,
רוצה לשתף ולהמליץ על מקום שלא הכרתי עד עכשיו והגעתי אליו בחיפושים אחרי המקום הקרוב ביותר האפשרי - אבל שיהיה בו גם חידוש - לחוות את מי השטפונות האחרונים. כל זאת בעקבות חברה שנפעמה מכמות המים במכתש רמון בשבועות.
בשבת האחרונה היה מזג אוויר קצת פחות חם, ולכן העזנו לצאת, אבל בכל זאת ההליכה החשופה בצהריים היתה לא כל כך נעימה. לכן עשינו את המסלול הקצר ביותר שאפשר לעשות - מחניון השיטים עד לסדרת הגבים הראשונה. הבנו ממטיילים אחרים שבמרחק כשעה במעלה הנחל יש גב מאד יפה, אבל וויתרנו עליו הפעם.מדובר בהליכה של פחות משעה (עבור מבוגרים עם ילד בן 11) לאורך חלק רחב ופתוח של הנחל, אבל מנוקד בעצים שנותנים צל (לפחות חלקי). אז מגיעים לחלק הנקיקי ושם מגיעים לגב הראשון כמעט מיד. ממנו אפשר לטפס (באמצעות צינור גינה שמישהו קשר במקום כחבל...) לגבים הבאים - כולם קטנים מהראשון. רק ליד הראשון והאחרון יש משטחים נוחים שאפשר לשבת בהם לנוח ו/או לאכול, ורק בראשון יש צל מלא ומשמעותי. לא כדאי לוותר על האחרון! בראשון המים קרירים, באמצעיים קרים מאד, ובאחרון יש פיצוי של מים חמים ונעימים, וחוץ מזה צורתו מעניינת. בכולם היו בשבוע שעבר מים עמוקים מקומת אדם לפחות בחלק מהנקודות.
אנחנו חנינו בראשון, ועלינו לטייל ולשחק באחרים בלי התיקים.
יש נסיעה קצת מתישה להגיע אליו - מעל עשרה ק"מ על דרך עפר אחרי שעוברים את מפעלי צין. אם מישהו יתעניין, אשתדל לפרט. עמוד ענן מאד עזר בניווט בנסיעה.
 
אגב, מוזר ועצוב בהקשר של הודעה שפרסמתי לפני חודשיים

בו מישהו שאל על מצב במים בעין ירקעם (וסליחה שלא עניתי - עד שראיתי כבר היה לא רלוונטי...) וחיוויתם את הדעת ש'תפסנו' את המים בסוף העונה השנה . באמת אז, לפני השטפון והאסון, בעין ירקעם לא היו יותר מדי מים.
מישהו תהה שם למה טיילנו אז בנחל גוב במסלול מעגלי ולא קווי. האמת היא שהנטייה של הקבוצה שלנו היא תמיד לטובת מסלולים מעגליים ולא קוויים - נמנעים מהקפצות אם רק אפשר !
 

הופאק

New member
לא חושב שצריך להירתע ממסלולים קוויים

אני מבין את הנוחות במסלול מעגלי אבל זה מצמצם את האפשרויות. אם יש שני רכבים אז בדרך כלל אפשר לארגן הקפצות בקלות. גם כשאין אפשר פעמים רבות לתכנן חזרה עם טרמפים.
 
אין ספק שזה מצמצם, וזה לא שאנחנו נמנעים מהקפצות לגמרי

רק מחפשים קודם את האופציה המעגלית. וקלות ההקפצה זה עניין יחסי. הרבה פעמים מדובר בנסיעה לכל כיוון של חצי שעה ומעלה (בדרכי עפר פעמים...) ואז זה כבר באמת לא כיף.
 
למעלה