גיל ומצב משפחתי בקורות חיים אקדמיים: כן או לא

  • פותח הנושא mummy
  • פורסם בתאריך

mummy

New member
גיל ומצב משפחתי בקורות חיים אקדמיים: כן או לא

אתם כותבים או לא? יצא לכם לראות אצל אחרים בסביבתכם? מתלבטת עכשיו האם ומה לכתוב באלו שאני מעבירה עכשיו במסגרת המועמדות לפוסט (בארץ). מה דעתכם? ובהזדמנות זאת, אני אשמח לשמוע גם ואיך נהוג בחו"ל (מתארת לעצמי שלא אבל אין לדעת). תודה!
 

מאי261

New member
בחיים לא!

מעולם לא כתבתי פרטים כאלה בקורות חיים, אקדמיים או לא אקדמיים. קודם כל בחו"ל זה לא מקובל, לפחות לפי מה שאני ראיתי. ראיתי כמה קורות חיים עם שנת לידה אבל זה די נדיר, ומצב משפחתי לא זוכרת שראיתי בכלל. זה לגמרי מיותר, לא ענייני, לא רלבנטי. מה גם, שלא נעים להגיד, אבל חשיפת הנתונים האלה יכולה רק לפגוע (לפחות למי שיש לה ילדים) אז זה ממש לירות לעצמך ברגל. כמובן שהיית רוצה לחשוב שאנשים יקבלו החלטות לגביך רק על סמך שיקולים מקצועיים אבל בפועל זה לא תמיד עובד ככה, אפילו בתום לב. אז בקיצור - לא ולא ולא. אם מישהו שואל (ובארה"ב, לא ישאלו) - תעני. (שמים לב שאני נחרצת בעניין?)
 
אילו היית מוסיפה ../images/Emo88.gif היו מבינים שאת נחרצת

 

gilgalad

New member
אני חייבת להסכים

אצלי מופיעה שנת לידה וזהו. אני יודעת שנשים נחשבות לבעייתיות מבחינת הספק בגלל הקטע של ללדת וחופשת לידה. ואולי אפילו במחקר זה נתפס אצל אנשים כיותר קריטי. לא רוצה שיכנסו לי לתכנון המשפחתי.
 
אני דווקא תמיד כתבתי עד כה

וזה אפילו מקובל ומתבקש, אלא שבעת האחרונה - אני מתחילה לחשוב לוותר על זה נדמה לי, שבכל מקרה - אני לא כותבת גיל מפורש, אלא רק שנת לידה... שיְחַשְבו
ואני לגמרי מסכימה - יש דברים שמפחיתים את הסיכויים. אני יכולה להעיד, שכאשר אני מיינתי אנשים לעבודה מסוימת, וההגדרה היתה מראש - גילאים 20-25 רווקים, כל מי שלא ענה על התנאים הללו - מרא שלא זומן לריאיון ולא ניתנה לו הזדמנות, אף שסביר מאוד להניח - שהיו יכולים להיות הרבה אנישם מתאימים ומוצלחים מעל לגיל ואפילו הורים...
 
כן

אני כותבת שנת לידה ונשואה+1. נהגתי, כל השנים, לציין את הגיל כיוון שההספק שלי היה גבוה לגילי. אולי היום זה פחות רלוונטי. לא יודעת. אולי לעבודה בעולם הגדול שמחוץ לאקדמיה זה יכול להפריע, אבל בתוך האקדמיה לא נתקלתי בבעיות על הרקע הזה. אני מכירה קרן מלגות שנהגה להגביל את גיל הפוסט-דוק, אבל כבר כמה שנים שההגבלה הזו לא קיימת (לא רק רשמית. אני רואה את מי מקבלים מדי שנה). בכל מקרה, בביצה הקטנה של המקצוע שלי אין טעם לנסות להסתיר מידע.
 

22ק ו ס ם

New member
יש ויש

זה ממש לא חובה לרשום אבל ראיתי הרבה קורות חיים שמציינים גיל ו/או מצב משפחתי. זה לא אמור להיות שיקול ואני לא חושב שזה גם שיקול של אוניברסיטאות. דווקא לפעמים כדאי למשל לציין מצב משפחתי, כי אם את עוברת למקום חדש עם בן או בת זוג, נכנסים גם שיקולים נוספים למעבר. בכל מקרה, אם את לא בטוחה, אל תרשמי ואם מישהו ירצה לשאול אז הוא ישאל.
 

mummy

New member
תודה לכולכם ../images/Emo13.gif חיזקתם את תחושתי הראשונית

שלא לכתוב. נפל לי גם האסימון אחרי שקראתי מה שכתבה יעל, איך בעצם אף פעם לא התלבטתי כי אם בכלל זה היה מתקבל כעוד נקודת זכות לאור העובדה שעד הסיבוב האחרון של משלוחי קורות החיים והחיפושים, כלומר לפני הדוקטורט בעצם, ההשגים שלי ביחס לגיל היו מאד מרשימים. והנה עכשיו זה נראה הרבה פחות מזהיר, שלא לומר עם עוד 2 ילדים אולי אפילו מרתיע
אבל זה כבר ענין אחר כנראה.
 
הזדקנו?

עד לדוקטורט הגיל מול ההישגים שם אותנו במקום מצויין. כמה שנים וילדים אחר כך, זה כבר לא הישג, אלא מכשול פוטנציאלי. את יודעת, בעולם האידלי שלי היית מקבלת עוד נקודות על ביצוע המחקר במקביל לגידול ילדים כהוכחה למשמעת העצמית, לדבקות במטרה וליכולת לתפקד ללא שינה.
 
אין צורך להסחף

אח"כ תצטרכי לתת גם לי עוד נקודות על זה שעשיתי את זה במדינה קפואה, יקרה להחריד, לבד, בלי משפחה והחברים הטובים שלי ובלי שוקו בשקית ובורקס.
 

mummy

New member
שוב, תודה על הפרגון וההערכה

במיוחד כשמתברר עד כמה זה לא מובן מאליו
 

I Was Hoping

New member
מעולם לא כתבתי

אולי בעיקר כי מעולם לא נתקלתי בזה אצל אחרים מהתחום.
 

משרדית

New member
שלום לכם...

שמי מירי - בעלת חברה להשמת עובדים.... אין בכלל מה לדאוג לרשום שנת לידה ומצב משפחתי. גם כך יבררו זאת איתכם בטלפון. אנשים ברמה שלכם לא צריכים לחשוש כי הרי יודעים שלא נולדים עם התואר השני + ביד אני בטוחה כי הכישורים, הציונים (ואני ממליצה לצרף גליונות ציונים למי שסיים בשנתיים שלוש אחרונות) יעשו את שלהם. ניסיון וקו"ח מהוקצעים עושים את העבודה. זה הרי ברור שמי שלא כותב פרטים אלו יש לו מה להסתיר. בארץ, מקובל בחברות הייטק לבקש ש תז תאריך לידה מצב משפחתי כתובת טלפונים מייל ארץ לידה שנת עליה אזרחות אם יש נוספת לרשום שרות צבאי - פטור אם לא הייתם אם הייתם לפרט חייל ודרגה ותפקיד - לא לספר דברים סודיים ככה זה בארץ מבטיחה לכם, כי מייד יחזרו אליכם אם הנתונים המהותיים מתאימים. אתם מוזמנים להעזר בי בברכה מירי www.misradit.ybay.co.il 0523613328
 
או שאני עדיין לא סיימתי את הקפה שלי

(מה שנכון), או שההודעה שלך מכילה סתירה פנימית. מצד אחד, כתבת שאין מה לכתוב, מצד שני, כתבת שכן מקובל לכתוב (אם כי סייגת לבהייטק בארץ). (אני אישית כמובן רושמת את הגיל שלי, כי למרות שנות מרחנות רבות הוא עדיין צעיר ביחס להישגים)
 

מאי261

New member
היא כתבה שאין מה לדאוג מלכתוב

כלומר, צריך לכתוב. אין לי מושג איך זה בהיטק, וזה גם לא רלבנטי לגבי (ואני מנחשת שלגבי חלק גדול ממשתתפי הפורום.)
 
למעלה