גישתו של הפסיכולוג אדלר

kikona126

New member
גישתו של הפסיכולוג אדלר

אדלר היה בין הפסיכולוגים שנגעו בתחום הקרימינולוגיה. בתורה שלו ניתן לזהות הרבה פנים הנוגעים לשינוי של דפוסי האדם. אדלר חיפש את המכנה המשותף בין בני אדם. הוא דיבר על התכלית - כלומר איזה תכלית בני אדם מנסים להשיג בדרך ההתנהגות שלהם. . נק המוצא לפי אדלר היא הרצון לשליטה. אדם לא רוצה לשלוט רק בעצמו אלא גם בסביבה. התכלית הזו יכולה להיות מודעת לאדם ולא מודעת לאדם. אדלר טוען שהצורך שלנו לחוות שליטה מעניק לנו את זכות הקיום - כלומר, אני שולט משמע אני קיים. הוא מביא סיבות לרצון לשלוט (כל מיני נחיתויות שבעצם גורמות לאדם לשלוט באחר) אז למה בצעם אני רושמת את כל זה? כי הדרך שיקום שלו מעניינת, היא נוגעת לשינוי דפוסים 1. צריך לחנך לכך שבני אדם משתנים ויכולים להשתנות בכל גיל. השינויים האלו אפשריים על ידי הצבת מטרות ויעדים חדשים.ויכולים להעשות בכל גיל. 2. אין שווים יותר ושווים פחות. צריך לפתח מודעות שכזו. שאפילו שבני אדם שונים זה מזה הם זכאים ליחס של כבוד. ברגע שנתיחס לאדם מתוך כבוד, הוא גם יתיחס לעצמו מתוך רצינות ואחריות. 3. אדם חייב לראות את עצמו כיצירה חד פעמית ומקורית. שאנשים לא ירצו להיות כמו אחרים (אפקט נינט טייב). כלומר שאדם לא ילבש מסכה חברתית ויאבד את הייחודית שלו. 4. לכל אדם יש את הזכות לחיים ואף אחד לא מעניק לו אותה. הוא מצביע פה על משהו מאוד מעניין - הוא אומר שנכון שההורים הביאו אותנו לחיים, אבל אם נחשוב שהם מעניקים לנו את הזכות לחיות, אנחנו בעצם יוצרים בהם תלות. הוא מציע ליצור אדם איכותי מתוך עצמיות ועצמאות. 5. אדם צריך להוריד את סף הציפיות שלו מעצמו ומאחרים - ברגע שבוחנים אדם לפי מה שהוא מגשים או לא מגשים (את הציפיות) אנחנו בעצם גורמים לדההוניזציה. 6. אדם צריך לקבל את עצמו קודם כל, ורק אחר כך לשנות דברים שהוא רוצה לשנות. מה דעתכם על הגישה הזו?
 

Seeker68

New member
זוהי גישה טובה...

לאלה שכל עולמם נחווה דרך המיינד, או השכל. בסופו של דבר הרעיונות האלה ליצור תיכנות מחודש של המח ומנציחות את שלטון המיינד על האדם - כאשר אנחנו והמציאות הרבה יותר מורכבים ממה שהשכל שלנו יכול לתפוס או לפרש. איך לתוך הרעיונות שהבאת לדעתך, משתלבים אינטואיציה והחיבור ל"רוח" (כפי שמתוארת בספרים של קסטנדה - הכח החיצוני לנו שמקיים אותנו ומביא לנו את האפשרויות בחיים שמהם אנו בוחרים את צעדינו)? בספרים של קסטנדה מדברים על "חשיבות עצמית", כאחד הדברים, שאם נצמצם אותו למינימום - יהיה לנו קל יותר "לראות", את האנרגיה כפי שהיא זורמת ביקום. דבר שיאפשר לנו לחוות את העולם ואת הרוח, לא דרך הפרשנות של המיינד. אנו חיים בעולם חלום, עולם של פירושים, מטריקס... מקווה שלא הלכתי רחוק מידי
 

kikona126

New member
לא הלכת רחוק!

הגעת בדיוק לאיפה שרציתי
לא סתם פתחתי את אותו הדיון בפורום הסוד. אם תסתכל על התורה של אדלר תוכל לראות הרבה אלמנטים של הסוד בפנים. גם בתיאורה עצמה וגם בדרך שיקום (במקרה הזה שיקום אסירים). בעצם מה שאתה מדבר עליו, זה מה שחסר בסוד. כלומר ראיית האנרגיה כמו שהיא זורמת בעולם. יש משהו בסוד, וגם בתיאוריה של אדלר שכמה שהוא מדבר על שיוויון, הוא גם מדבר על ההרס של השוויון בו זמנית. גם הסוד בעצם, ברגע שמשתמשים בו בצורה שאינה נכונה.
 

wolfbrother27

New member
כבד כל אדם באשר הוא...

אני מאמין בעקרונות האלה שאדלר הציג, נתקלתי לא מעט במונכים "אני טוב ממך" או "אתה לא ברמה שלו\ה" וכן הלאה, כולנו נמצאים על קרקע שווה, כולנו בני אדם, עם מעלות ומורדות, כולנו עושים טעויות ואין אדם אחד שהוא מעל השני. עם זאת כל אחד ואחד מיוחד בדרכו שלו, אינדיווידואליזם ועוד אינדיווידואליזם יוצר שלם... גיל הוא רק מספר, אפילו אדם בן שבעים יכול פתאום לשנות את דרך חשיבתו אם הוא בוחר לעשות זאת, אנחנו לא חיים על פי איזה קו מכוון שמקבע אותנו על דרך חשיבה אחת, יכול להיות שאדם מסויים נחשף לארוע מסויים שמשנה לעד את דרך ראיית החיים שלו, אני מאמין שאין דבר שהוא בלתי אפשרי. אני מאמין שעד גיל מסויים אנחנו כילדים פועלים על פי העקרונות שהורינו מטמיעים בנו, כאשר אנו נניח עוזבים את הבית אנו מתחילים לחוש את האינטרקציה עם העולם ממש כשם שתינוק נחשף לראשונה לפלאי העולם כשהוא נולד, אנו לומדים להתמודד עם דברים בעצמנו, להחליט ולבחור את דרכנו וכן הלאה. אני מאוד מאמין בכך שעל מנת שאדם יוכל להפתח להארה, עליו לקבל את עצמו קודם כל כפי שהוא, זה בדיוק מה שקרה לי, רק כשממש עמדתי פנים מו פנים עם עצמי, לטוב ולרע וקיבלתי את עצמי כשלם, האור נגלה לפני. אני חושב שזה נושא טוב לדיון, כי יש בדברים שאדלר הציג כמה ערכים שהיה טוב אם יותר אנשים היו מתחברים אליהם. דובי
 

kikona126

New member
זה ממש מוזר

אני כרגע אחרי התקופה של הלימוד לבחינה. ויש הרבה תאורטיקאים שאם לא הייתי יודעת שאין להם כל קשר לעולם הרוחני הייתי חושבת שהם רוחניים. יש את אלו שידברו על האדם כאדם אקונומי (כלומר הוא חוסך את האנרגיה שלו ובגלל זה קשה לו לשנות הרגלים כי ככה הוא לא משקיע יותר אנרגיה מבדרך כלל) יש את אלו שידברו על האדם כאחד שרוצה לשלוט, לא רק בגופו אלא גם בסביבה, ויעשה זאת על ידי שימוש בנחיתות שלו... יש הרבה בגישות השונות שמאוד מדגים את הדרכים שלנו להתפתחות. אני חושבת שהגישה האקזסטיוניסטית בעצם נגעה במה שמפריע בצורה כללית אבל טוב - שבעצם האדם מחפש את הלבד... והוא הופך להיות זר... (משהו בסגנון הספר של אלבר קמו) אני בעצם חושבת שהספר הזה כמה שהוא מוקצן מראה מאוד יפה את העובדה שרובנו מרגישים זרים בעולם. איך לדעתך ניתן לשנות הרגשת זרות זאת?
 

wolfbrother27

New member
שלמות

אני חושב שדווקא מאותה הרגשת זרות, אינדיווידואליות של ה"אני", אנו יכולים להתחבר אל ה"אנחנו" בצורה נקיה יותר, מבלי שכל ההגיון החברתי ישפיע עלינו. אני לא יודע אם מדובר בשליטה בסביבה של אותו אדם, ברגע שהוא מגיע לשליטה בעצמי השלם בדרך כלל הוא נחשף לחכמה גבוהה יותר. יכול להיות שיש כאלה שינצלו את התובנות והחוכמה שלהם כדי לשלוט באחרים, אולם אני מכיר כאלה (אני אחד מהם) שמשתמשים בעצמי השלם שלהם כדי להעיר את האחרים לשלמותם שלהם. זאת דעתי לפחות :) דובי
 

kikona126

New member
השלמות היא דבר מורכב

היא מגיעה משאיפה מאוד גדולה רצון להגיע למעלה. והיא אכן עולה, אבל העליה הזו מלאה ברגש. וברגע שאין את מי לשתף באותו הרגש הוא מופנם פנימה אבל אז מגיע החיבור, שבין הרגש לבין השאיפה שבעצם גורם לנו לסגור את המעגל ולפתוח אחד אחר בו זמנית
 
למעלה