גלגול נשמות או מה הקשר שלי לאחינים ודודים?

למואל א

New member
גלגול נשמות או מה הקשר שלי לאחינים ודודים?

טוב, אז אני מתעניין ברוחניות, וקורא על זה חומר, מתרגל וכו'. הקטע של גלגול נשמות חוזר במסורות שונות ואמור לתת פיתרון מניח את הדעת להמון דברים, אבל, ההסבר הוא לא עד הסוף. אז מצד אחד אנחנו בני תמותה שממילא לא מסוגלים להבין הרבה, אז אנחנו מבינים מה שנוגע אלינו והשכל שלנו תופס, ומה נוגע אלי "ניצוצות נשמה" או זה שיוולד אי שם מישהו שכביכול הוא המשך שלי אבל לא זוכר כלום? הרי ה"תודעה" זה סך כל הזכרונות והזהות העצמית שיש לבנאדם, איך הוא תופס את עצמו, ואם אין שום דבר כזה אלא רק כמה תכונות משותפות אז אין שום קשר אמיתי. ז"א זה כמו קשר שלי, אפילו לא לבנים אלא לאחיין שלי שאולי יקבל איזה נתח מהירושה אם אהיה עשיר, ויש פה ושם תכונות משותפות בגנים, ובמקרה בגלל שאנחנו מכירים יכול להיות גם קשר יותר חזק מאשר סתם בין אנשים זרים. והרי יש המון מקרים שדודים ואחינים מעולם לא פוגשים אחד את השני. אבל בתכלס' גם אם מכירים ויש קשר בסופו של דבר אני זה לא הוא ולהיפך, אז מה בתכלס' בסופו של דבר משנה לי הקארמה של גלגול נשמות? זה כמו שמדברים על יקומים מקבילים, נניח שיש מיליארדי יקומים מקבילים באחד למשל אני מיליונר ובאחר אני עני מרוד. זה משנה רק אם אני איכשהו מצליח להתחבר אליהם ע"י כל מיני תרגילי מודעות, כנ"ל לגבי זכרונות מ"גלגולים קודמים" אז יש דה ז'ה וו או כל מיני דברים לא מוסברים שילד פתאום יכול לזהות משפחה שלא פגש מעולם. למה אני מתעמק בזה? כי עובדה שהדבר הזה תפס חזק מאוד במזרח הרחוק וכנראה בעוד מקומות, ואני לא מבין כ"כ איך ומה המשמעות של זה, הרי דווקא האנשים הפשוטים הכפריים בהודו לפני מאות ואלפי שנים, איך הם יכלו לתפוס משהו כ"כ מופשט ולקשר את זה לחיים שלהם? נראה לי שהתשובה היא בתרבות שלהם שממילא הם חייבים למלא כל מיני חובות ושייכים לקסטה ולמשפחה מורחבת, שאם יש חובות אז זה מתגלגל הלאה לדור הבא אז עדיף שמילוי החובות יהיה מרצון ולא סתם מאילוץ. אבל מה זה אומר לגבי תפיסת הרוחניות שלכם?
 
טעות בתפיסה

למעשה אתה שואל מהו הצד המעשי של גילגול נשמות. אתה תופס את הרוחנית כטאבלט ומנסה להריץ עליה אפליקציות. זו תפיסה של מצב לא של הווייה. הכפריים בהודו תפסו את הרוחניות כהוייה לכן שאלות מעין אלו לא יכלו להתעורר אצלם בכלל.
 

למואל א

New member
אוקי אז זה מצב של הוויה

מה הכוונה של זה לבנאדם, בין הפשוט לפני אלפי שנים ובין הכי מודרני. יש מצב של גלגול נשמות, מה זה משנה אם יודעים על זה בתור משהו שלא נוגע אלינו? הרי בגלגול נשמות אז מניחים קארמה והתקדמות וכו' אבל כפי שהסברתי זה בעצם לא מעשי. אז זה קיים כ"מצב הוויה" מה זה אומר?
 
זה אומר שכל המצבים נגזרים מזה

למשל גורל, ייעוד,בחירות בחיים וכל מה שתוכל לחשוב עליו.
 
למעלה