גם זה סוג של תחבורה ציבורית ?

מצב
הנושא נעול.
מומחה ? אני החלוד הראשי כאן../images/Emo6.gif../images/Emo8.gif

חבל....היה יותר טוב
אם היו עושים ממנו ברזל בניין ולא נותנים לו להחליד.... החלודה עושה לו רע.... אופס! שבכחתי שאני מדבר עם המומחה לחלודה
מומחה ? אני החלוד הראשי כאן
 

elians

New member
אוקיי תודה רבה על האינפורמציה ../images/Emo9.gif

התמונה מאוד ישנה משנת 1972 בדיוק !!
הקטר מושבת מזה מס' שנים ונמצא כגרוטאה בסדנאות הקישון. מקור התמונה: קטר מס' 109 בתחנת הרכבת "החאן" בירושלים, 18.04.1972. מקור הצילום: http://www.pell.portland.or.us/~efbrazil/g12_israel.html (© Antonio Augusto Gorni) פעולתו של הקטר הופסקה ביום 07.10.1998, שעה: 12:47 בחיפה. קטר מס' 109 הועבר לסדנאות הקישון לקראת השבתה סופית ביום 21.10.1998. הקטר נגרט בועדת גריטה מס' 3/98 מיום 30.12.1998. אח"כ הושמש זמנית והושאל ל"רותם אמפרט נגב בע"מ" למשך שבוע. אח"כ הוחזר למכון הדיזלים בחיפה ומשם למגרשי הגרוטאות בסדנאות הקישון. קטר זה הינו החמישי מתוך 14 קטרים שהועמדו למכירה ע"י "רכבת-ישראל" במסגרת קבלת "הצעת מחיר לקניית קטרים גרוטים" - מכרז מס' מס/רכ/ 2001 / 28 שפורסם ביום 18.10.2001. המכירה לא יצאה אל הפועל והקטר מחליד לנו בקישון. אני מקווה שתשובתי הקצרצרה ענתה על משאלות ליבך ידידי ! יום נהדר !
אוקיי תודה רבה על האינפורמציה

התשובה אכן ענתה על שאלותי תודה רבה רבה ויום מקסים
 

mucool2

New member
19 מכוניות בחניון! ../images/Emo2.gif

תמונה אחרונה להיום
תמונה של תחנת הרצליה בזמנים יפים יותר לפחות בכל מה שקשור לנוף שמסביב, אני שונא את נתיבי איילון ולא רואה כל טעם להמשיך אותם צפונה,צריך להשאיר קצת שדות ירוקים במרכז בשביל הדור הבא !! מצטער על האיכות,התמונה היא מתוך האוסף של מוזיאון הרכבת בחיפה. בקשר לשאלה שנשאלה פה ,אז הרכבת לא נוסעת על פסים אלא על הכביש,יש כמו טרקטור גדול בצורת קטר שמחוברים אליו איזה 5 -6 קרונות עם כבלים. שהייתי שם יום רביעי לא ראיתי את הרכבת,כנראה היתה בתחנה אחרת.
19 מכוניות בחניון!
 
היום ביום (חול) ממוצע יש בתחנה

19 מכוניות בחניון!
היום ביום (חול) ממוצע יש בתחנה
מעל 100 מכוניות ! ועוד רבים רבים שבאים בטרמפים ו/או מוניות ו/או אוטובוסים ואפילו ברגל (מאזור התעשיה או מהשכונה היכן שמגדל המים ותחנת המשטרה)...
 
הקרון השני מימין הוא MK II בריטי

תמונה אחרונה להיום
תמונה של תחנת הרצליה בזמנים יפים יותר לפחות בכל מה שקשור לנוף שמסביב, אני שונא את נתיבי איילון ולא רואה כל טעם להמשיך אותם צפונה,צריך להשאיר קצת שדות ירוקים במרכז בשביל הדור הבא !! מצטער על האיכות,התמונה היא מתוך האוסף של מוזיאון הרכבת בחיפה. בקשר לשאלה שנשאלה פה ,אז הרכבת לא נוסעת על פסים אלא על הכביש,יש כמו טרקטור גדול בצורת קטר שמחוברים אליו איזה 5 -6 קרונות עם כבלים. שהייתי שם יום רביעי לא ראיתי את הרכבת,כנראה היתה בתחנה אחרת.
הקרון השני מימין הוא MK II בריטי
תמונה יפה, תודה!
 

david80

Member
נתיבי איילון - זה טוב לעשירים!!!

תמונה אחרונה להיום
תמונה של תחנת הרצליה בזמנים יפים יותר לפחות בכל מה שקשור לנוף שמסביב, אני שונא את נתיבי איילון ולא רואה כל טעם להמשיך אותם צפונה,צריך להשאיר קצת שדות ירוקים במרכז בשביל הדור הבא !! מצטער על האיכות,התמונה היא מתוך האוסף של מוזיאון הרכבת בחיפה. בקשר לשאלה שנשאלה פה ,אז הרכבת לא נוסעת על פסים אלא על הכביש,יש כמו טרקטור גדול בצורת קטר שמחוברים אליו איזה 5 -6 קרונות עם כבלים. שהייתי שם יום רביעי לא ראיתי את הרכבת,כנראה היתה בתחנה אחרת.
נתיבי איילון - זה טוב לעשירים!!!
 
טעות ע-נ-ק-י-ת !!!

נתיבי איילון - זה טוב לעשירים!!!
טעות ע-נ-ק-י-ת !!!
נתיבי איילון טובים לכולנו. וחוץ מזה, שלא מקובל עלי הקביעה שעשירים לא צריכים להשתמש בתח"ץ. כפי שכבר כתבי לפני ימים אחדים (בהקשר לשרשור על תחנת בני-ברק), זה לא לגיטימי מצד העשירים להחרים את התחבורה הציבורית (לגאלי אבל לא לגיטימי). ואחזור לאיילון. פרוייקט זה שחרר לחצים סופר אדירים על הרחובות והכבישים הבאים : דרך חיפה (נמיר דהיום), דרך הרצליה (מהקניון לכפר-הירוק), כביש גהה, כביש 5 וכן רחוב המסגר ודרך חיל השריון. בעבר, ואני זוכר עבר קרוב זה טוב מאוד, היו פקקים עצומים בכל הכבישים הללו ביציאה אחה"ץ מתל-אביב. גם האוטובוסים והמוניות, שהן תח"ץ, היו נתקעים בפקקים אלו. אני זוכר זאת טוב מדי בעת היותי חייל בשנות ה-80. אז נתיבי איילון היו ממחלף ההלכה ועד טיפה דרומית ללה-גארדיה. כמעט ולא השתמשו בהם. וחוץ מזה, טוארג צודק, גם לעשירים מגיע לחיות...
 

Image of me

New member
לא לגיטימי?

טעות ע-נ-ק-י-ת !!!
נתיבי איילון טובים לכולנו. וחוץ מזה, שלא מקובל עלי הקביעה שעשירים לא צריכים להשתמש בתח"ץ. כפי שכבר כתבי לפני ימים אחדים (בהקשר לשרשור על תחנת בני-ברק), זה לא לגיטימי מצד העשירים להחרים את התחבורה הציבורית (לגאלי אבל לא לגיטימי). ואחזור לאיילון. פרוייקט זה שחרר לחצים סופר אדירים על הרחובות והכבישים הבאים : דרך חיפה (נמיר דהיום), דרך הרצליה (מהקניון לכפר-הירוק), כביש גהה, כביש 5 וכן רחוב המסגר ודרך חיל השריון. בעבר, ואני זוכר עבר קרוב זה טוב מאוד, היו פקקים עצומים בכל הכבישים הללו ביציאה אחה"ץ מתל-אביב. גם האוטובוסים והמוניות, שהן תח"ץ, היו נתקעים בפקקים אלו. אני זוכר זאת טוב מדי בעת היותי חייל בשנות ה-80. אז נתיבי איילון היו ממחלף ההלכה ועד טיפה דרומית ללה-גארדיה. כמעט ולא השתמשו בהם. וחוץ מזה, טוארג צודק, גם לעשירים מגיע לחיות...
לא לגיטימי?
כל אחד עושה את הבחירות שלו, וכל אחד חי בשביל עצמו. אולי אם התחבורה הציבורית היתה יותר אטרקטיבית (כמו במרכז אירופה), אז גם העשירים היו משתמשים בה. אם העשירים מעדיפים רכב פרטי, זה אומר דרשני.
 
הבהרתי עצמי ואבהיר שוב.

לא לגיטימי?
כל אחד עושה את הבחירות שלו, וכל אחד חי בשביל עצמו. אולי אם התחבורה הציבורית היתה יותר אטרקטיבית (כמו במרכז אירופה), אז גם העשירים היו משתמשים בה. אם העשירים מעדיפים רכב פרטי, זה אומר דרשני.
הבהרתי עצמי ואבהיר שוב.
זכותם לעשות כרצונם (כל עוד לא פוגעים פיסית או כלכלית במשהו אחר) וכתבתי שזה לגאלי אבל לא לגיטימי. הכוונה לגיטימי מבחינה ציבורית. הרי כל מטרתו של הפורום הוא לעודד תח"ץ. לכן, מבחינתי ומבחינה פורומית הרי זה לא לגיטימי לא לשקול אפילו שימוש בתח"ץ. שוב, זה חוקי (לגאלי) אבל לא לגיטימי. מבחינתי לפחות יש הבדל מילוני בין לגאלי לבין לגיטימי.
 
זה לא מועיל לבוא בטענות ל"עשירים"

טעות ע-נ-ק-י-ת !!!
נתיבי איילון טובים לכולנו. וחוץ מזה, שלא מקובל עלי הקביעה שעשירים לא צריכים להשתמש בתח"ץ. כפי שכבר כתבי לפני ימים אחדים (בהקשר לשרשור על תחנת בני-ברק), זה לא לגיטימי מצד העשירים להחרים את התחבורה הציבורית (לגאלי אבל לא לגיטימי). ואחזור לאיילון. פרוייקט זה שחרר לחצים סופר אדירים על הרחובות והכבישים הבאים : דרך חיפה (נמיר דהיום), דרך הרצליה (מהקניון לכפר-הירוק), כביש גהה, כביש 5 וכן רחוב המסגר ודרך חיל השריון. בעבר, ואני זוכר עבר קרוב זה טוב מאוד, היו פקקים עצומים בכל הכבישים הללו ביציאה אחה"ץ מתל-אביב. גם האוטובוסים והמוניות, שהן תח"ץ, היו נתקעים בפקקים אלו. אני זוכר זאת טוב מדי בעת היותי חייל בשנות ה-80. אז נתיבי איילון היו ממחלף ההלכה ועד טיפה דרומית ללה-גארדיה. כמעט ולא השתמשו בהם. וחוץ מזה, טוארג צודק, גם לעשירים מגיע לחיות...
זה לא מועיל לבוא בטענות ל"עשירים"
היסטורית, מה שקרה במדינת ישראל הוא עיוות נוראי. שכן, לא טרחו לפתח תחבורה ציבורית בצורה מקצועית, לא חשבו שכדאי ללמוד מהנסיון של ארצות אחרות, לכן התח"צ כאן (בגדול) מאוד לא-ידידותית ללקוחות ורבים מאלה שיש להם ברירה מדירים את רגליהם ממנה. כמו שציינתי לא אחת, נוצרה תלות ברכב הפרטי שהפכה למשהו כמו סגידה ל"עגל הזהב". ע"מ להשתחרר מהמנטליות הזאת יידרשו הרבה שנים של השקעות מסיביות בתחבורה ציבורית נורמלית - במיוחד מסילתית - ופיתוחה בחשיבה מערכתית עפ"י מדדי איכות מקצועיים. נכון - אני חוזר פעם נוספת על דברים שאנחנו טוחנים כל הזמן, אבל הנושא חשוב מאוד וחייבים להמשיך את הדיון בכל הזדמנות.
 
להשתחרר מהמנטליות של הרכב הפרטי

זה לא מועיל לבוא בטענות ל"עשירים"
היסטורית, מה שקרה במדינת ישראל הוא עיוות נוראי. שכן, לא טרחו לפתח תחבורה ציבורית בצורה מקצועית, לא חשבו שכדאי ללמוד מהנסיון של ארצות אחרות, לכן התח"צ כאן (בגדול) מאוד לא-ידידותית ללקוחות ורבים מאלה שיש להם ברירה מדירים את רגליהם ממנה. כמו שציינתי לא אחת, נוצרה תלות ברכב הפרטי שהפכה למשהו כמו סגידה ל"עגל הזהב". ע"מ להשתחרר מהמנטליות הזאת יידרשו הרבה שנים של השקעות מסיביות בתחבורה ציבורית נורמלית - במיוחד מסילתית - ופיתוחה בחשיבה מערכתית עפ"י מדדי איכות מקצועיים. נכון - אני חוזר פעם נוספת על דברים שאנחנו טוחנים כל הזמן, אבל הנושא חשוב מאוד וחייבים להמשיך את הדיון בכל הזדמנות.
להשתחרר מהמנטליות של הרכב הפרטי
צריך תחבורה ציבורית גם בשבתות וחגים ושמקומות יהיו יותר נגישים. כל זמן שאין אנשים משתמשים ברכב פרטי, ראו כי נוח ולך תוציא מהם את ההרגל עכשיו.
 

amirv

New member
דווקא בירושלים האופניים אחלה

תנסה לרכוב על אופניים מק. אליעזר
לטכניון.
דווקא בירושלים האופניים אחלה
דיוושתי המון במרכז ירושלים והעליות שםבכלל לא נוראות, למרות שפעם אחת ניסיתי להגיע להר הצופים וכמעט חטפתי התקף לב בדרך.
 

אורי404

New member
זה טוב מאוד. יותר טוב יהיה אם יקצו

אופניים ורכבות (כמו בהולנד) זה טוב
לכווולם. לעשירים, לעניים, לטבע ולריאות בריאות יותר!
זה טוב מאוד. יותר טוב יהיה אם יקצו
לרוכבי האופניים מסלולים בערים, וינקו את רסיסי הזכוכיות שיש בשוליים של כבישים מהירים. משטרת התנועה אמרה בסוף מרתון של רכיבה בראש השנה, שישקלו את העניין הזה, לטובת ביטחון הרוכבים בכבישים מהירים עם שוליים רחבים. בינתיים, הגודל מאוד קובע על הכביש.
 

elians

New member
אם מדברים על רכבת קטנה

גם זה סוג של תחבורה ציבורית ?
שלט שראיתי בפארק הירקון בתל אביב והייתי חייב לצלם. דרך אגב יש גם לוח זמנים מסודר שתלוי במקום,שבו רשום באיזה שעה יוצאת רכבת ובאיזה שעה היא מגיעה לכל תחנה ותחנה.
אם מדברים על רכבת קטנה
במתחם הקוסמוס הסמוך לאשקלון , יש שם מעין מסילה ורכבת לילדים. כל פעם שהייתי שם לא היתה עימי מצלמה לצלם את זה.
 

mucool2

New member
בקרוב תהיה שם גם מסילה ל"גדולים"..

אם מדברים על רכבת קטנה
במתחם הקוסמוס הסמוך לאשקלון , יש שם מעין מסילה ורכבת לילדים. כל פעם שהייתי שם לא היתה עימי מצלמה לצלם את זה.
בקרוב תהיה שם גם מסילה ל"גדולים"..
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה