גם לי יש כמה שאלות

blablaagain

New member
גם לי יש כמה שאלות

היי, קראתי את המצע, ועל פניו הוא כמובן אוטופי... יש לי כמה שאלות עליו ובכלל: 1- מאיפה הכסף? המצע מדבר רק על תוספות לתקציב, מאיפה? מקצבאות ילדים? תקציבים לחרדים? יעול כל מנגנוני הביוקרטיה במשרדים והחברות הממשלתיות? - יש לכם איפשהו מספרים טיפה יותר מדויקים מאשר 1.8 מיליארד שקלים? 2 -האם המצע מסודר לפי רמת החשיבות שלכם? - לא תוכלו לטפל בכל , בטח שלא בקדנציה אחת - הרי ריאלי להניח שלא תזכו בעשרות מנדטים ואפילו פחות (בכל זאת מפלגה צעירה, ואחוזי הצבעה נמוכה) - במה תטפלו קודם ואיך? 3 -במידה וכן תהוו כוח משמעותי שיהיה חבר בקואלציה ותצליחו לקבל מינוי לשר (עם תיק) איזה תבקשו/תדרשו ולמה? 4 -אנחנו בכל זאת מדינה ביטחונסטית, אם איזה צד אתם מזוהים? (אני מאמין שלכל מפלגה, גם חברתית וירוקה, צריכה להיות גם תפיסה ביטחונית) 5- מה בקשר לתפיסה כלכלית? לאיפה אתם נוטים? 6- אתם מעבירים חוגי בית ? (אזור ראשל"צ?) ע.
 
אהלן

ננסה לענות על הכל 1. כסף יש. לפני שכתבנו את המצע ישבו מומחים מטעם המפלגה ועברו על ספר התקציב לשלוש השנים האחרונות. תקציב המדינה הוא 300 מיליארד שקל לשנה, עלות הרפורמות שלנו הוא עשרה מיליארד. רק לפני חודש, אחרי שהוקדמו הבחירות, העבירה הממשלה כתשעה מיליארד לשותפות קואליציוניות. כשרוצים יש כסף. חלוקת התקציב נקבעת לפי אינטרסים פוליטיים, כניסה של הצעירים לכנסת תשנה את סדר העדיפויות. בלי שום קשר, יש מקום לקצץ בתקציבים הפוליטיים (בין היתר תקציב הבחירות האסטרונומי, האתננים הפוליטיים למוסדות שלא מצדיקים את עצמם והמנגנון הממשלתי המנופח) ולהפנות את המשאבים לצרכים בוערים יותר. 2. בראש המצע העמדנו את הנקודות המרכזיות: שוויון בנטל, שיקום החינוך (העלאת שכר המורים, הורדת שכר הלימוד וחינוך חינם לגיל הרך), דיור בר השגה (פטור ממע"מ ברכישת דירה ראשונה) ועידוד עסקים צעירים. על זה ניאבק בקדנציה הקרובה. אף פעם לא מצליחים הכל, אבל כל חברי הכנסת שלנו יהיו מגוייסים לעניין. קשה לדעת איך תראה הקואליציה, איך תראה הכנסת ומה יעמוד על סדר היום הציבורי לאחר הבחירות, תפקידנו להציף את מה שחשוב לצעירים. 3. הכל תלוי במידת הכוח שלנו. אם נהיה חזקים ומשמעותיים נדרוש את תיק החינוך ונמנה שר מקצועי לתפקיד. בכל מקרה לא נבקש את משרד הביטחון
תיקים אחרים חשובים לטעמנו הם משרד התחבורה, המשרד לאיכות הסביבה, משרד התרבות, משרד התמ"ת והמשרד לענייני תפוצות - כי אפשר וצריך לבטל אותו. 4. אנחנו מזוהים עם הצד הישראלי. פשוט וקל. ברק, לבני ונתניהו יעשו אותו הדבר בדיוק: נחישות מול חמאס וחתירה להסכמים עם הסורים והפלסטינים תוך הכרה בצורך להקים מדינה פלסטינית ולוויתורים בגולן. אנחנו נתמוך בכל יוזמת שלום שתהיה מקובלת עלינו, תוך הגנה על האינטרסים הבטחוניים של מדינת ישראל. אנחנו באמת במרכז המפה הפוליטית, מתנהלים מתוך הרבה אחריות ומתוך רצון אמיתי לחיות בשלום. זה אפשרי. תפקידה של הממשלה הבאה באשר תהיה, לפעול להשגת שלום בר קיימא, במידת האפשר. הקול שלנו בעד שלום מובטח, כל עוד מובטח שתושבי שדרות יחיו בשקט. בעניין הסורי, היה ותחליט הממשלה שהגיע הזמן והצורך לוויתורים ברמת הגולן, והיה שתוכנית השלום תהיה מקובלת על אנשי המקצוע שלנו, בהם אנשי צבא ואקדמיה, נאמץ את ההסכם. 5. מפלגת הצעירים מדברת על מדינת רווחה המותאמת לשוק החופשי. מצד אחד רגישות כלפי אוכלוסיות חלשות: קשישים, ילדים, מובטלים, נכים ועניים, ומצד שני מתן אפשרות הוגנת לעסקים צעירים, ליוזמות פרטיות ולמשקיעים בישראל. צריכה להיות חלוקה הוגנת בנטל - כזאת שלא נופלת רק על מעמד הביניים. 6. העברנו כבר בראשל"צ, אבל זה הזמן להרים את הכפפה, אתה לוקח על עצמך לארגן?
 

blablaagain

New member
תודה על התשובות

א- תודה על התשובות בקשר לחוג הבית, אני עוד לא בשלב של לארגן, אני עוד לא יודע למי אני הולך להצביע, אלא רק רוצה להקשיב (בטח שאין לי זמן לארגן משהו - אני מחשיב את עצמי בזה שאני הולך לקלפי וכן מנסה להתעניין במצעים כמשהו יחסית חריג היום, ככה שלי זה מספיק נכון לעכשיו בצד האקטיבי של הנושא) חבל שאתם לא כותבים יותר באתר שלכם (הוא די דליל...) בקריאה שניה אני רואה שהרבה שאלות שנשאלו פה (וגם חלק שלי) היה אפשר פשוט לענות באתר בצורה מסודרת....... בכל זאת הייתי שמח לשמוע אם כן יהיו עוד איזה חוגי בית באזור... בהצלחה
 
חוגי בית

כבר לא יהיו בשלב הזה של הקמפיין. בכל זאת, עוד שבוע הכל מאחורינו, אבל אתה מוזמן לבקר אותנו בבית המפלגה, רחוב הרכב 1 בתל אביב, לפגוש את המועמדים והצוות, ולהתרשם מקרוב.
 

shellyland

New member
למה הכל מאחוריכם?

אם לא תכנסו לכנסת הזאת, תפסיקו את הפעילות שלכם?
 
חלילה

להפך. הפעילות תמשך בכל מקרה. הכל מאחורינו מתייחס רק לבחירות הללו.חוגי בית לא נעשה עד הבחירות, אנחנו בשלבים האחרונים של הקמפיין ומקדישים את המאמצים לאירועים הגדולים.
 
למעלה