גם לי יש תוכניות לשיפוץ ואשמח לייעוץ

naamaep

New member
גם לי יש תוכניות לשיפוץ ואשמח לייעוץ

יש פה שתי תמונות אבל זו אותה תוכנית, פשוט אנחנו מתלבטים אם להשאיר את החלק הכחול כיחידה עצמאית להשכרה ולהוסיף עוד 30 מ"ר לתוכנית המקורית ואז הבית יהיה בחלק השמאלי של התוכנית ההתלבטות היא מבחינה כלכלית האם כדאי להשקיע בדירה להשכרה? ירוק - מה שיש היום אדום - תוכנית מהאדריכלית כחול - התלבטות על דירה להשכרה תודה תודה
 

בינא

Member
בניה להשכרה - כדאית או לא?

המקרה הזה, של הגדלת מבנה פרטי קיים, הוא המקרה הגבולי היחיד בו כדאי כלכלית, להוסיף לו שטח באותה קומה. כמובן שיש לחשב כלכלית כמה משכנתא לקחת כדי ששכר הדירה יכסה את ההחזרים שלה לפחות ונדרש לחשוב בכפוף למצב המשפחתי, האם לאורך מספר השנים בו תרצו להשכיר את החלק של הנכס לאחרים, לא תצטרכו אותו לעצמכם בגלל שהילדים גדלו או המשפחה התרחבה. לא כתבת באיזה מקום בארץ המבנה נמצא, לכן לא ניתן להתיחס למחירי השכרה ואם יש סיכוי שיעלו בעתיד. יש לזכור דבר חשוב: כשבונים להשכרה זה כמו בניה לצורך השקעה וההשקעה חייבת להיות כלכלית, לכן התכנון והבצוע צריכים להיות משתלמים. התכנון חייב להיות כלכלי והבניה חייבת להיות בעלויות הנמוכות ביותר האפשריות, ללא פגיעה בטיב, מה שאומר שאין להשתולל עם פתחים גדולים, לא לבצע חלונות יקרים, לבצע מבח פונקציונאלי ועוד.
 

s h i r i 1

New member
יש כאן שני דברים

הראשון: כמה תעלה לכם הוספת החלק להשכרה לעומת כמה כסף תוכלו לקבל עבורו כפול מספר השנים שיושכר? במילים אחרות, אם תקחו את הסכום שמיועד לחלק הזה ותחשבו כמה ריבית תקבלו עליו במשך נניח 20 שנה ותשוו לסכום שאותו תקבלו בעבור השכרת הנכס לאותה תקופה. (אם מדובר בהלוואה, החישוב קצת יותר מורכב) השני: התוכנית עצמה, שהיא איך לומר בעדינות? צריכה קצת שינויים. 1. נראה שאין שום יציאה לחצר מהסלון והאיזור המרוצף נמצא דווקא ליד המטבח. חבל לא לנצל את הגינה. 2. הכניסה עצמה מאוד רחבה, אבל עדיין "נופלים" לתוך הסלון. הצורה המאורכת של השירותים לא ממש תורמת לעניין אלא יוצרת המון שטח מבוזבז. (הפתרון לשני הסעיפים האלה הוא בין היתר פשוט להחליף במיקום הסלון והמטבח) 3. המעבר בין האיזור הציבורי לחדרים נראה מאוד לא טבעי. צריך ללכת באלכסון, להיכנס לאיזור ששייך למטבח ולעבור צמוד לפינת האוכל כדי להגיע. 4. יש המון שטח מבוזבז בין החדרים (במרכז), בגודל של חדר שלם! השטח הזה לא משרת אתכם בשום צורה וחבל. 5. לא הייתי ממקמת ממ"ד באיזור שמאפשר יציאה לגינה. זה ככה על קצה המזלג...
 

avi5199

New member
זה אולי נכון תאורטית , אבל

לפי הנתונים הקימים היום בשוק הדירות, עבור דירה ששוה כמליון שקל משלמים כ36000 אלף שקל בשנה שכר דירה.שזה כשלש וחצי אחוז. בהשכרת דירה יש הפסדים שנובעים מתחזוקת הנכס, בלאי וירידת ערך, תקופות שהנכס לא מושכר, ועוד... כך שרווח מהשכרה עומד על כ 3 אחוז או פחות, הרבה מתחת לריבית שהבנק גובה על המשכנתא. חוץ מזה בהשכרת דירה יש סיכונים גדולים, למשל ידוע שאי אפשר לפנות דייר שלא רוצה לפנות ולא רוצה לשלם, אי אפשר להוציא מהדייר את מלוא הנזקים שהוא עלול לגרום לנכס...הסיכונים כה גדולים עד שיש אנשים שסוגרים דירות ולא משכירים אותם.
 

naamaep

New member
תודה רבה

תודה רבה לכל העונים, אני מקפיצה כדי לקבל עוד חוות דעת
 

fireman

New member
נדל"ן מניב אחוזים שונים

בהתאם למגוון פרמטרים כשעיקרו המיקום ושוויו של הנכס ברכישה לעומת השכרה אם ניקח לדוגמא לצורך העניין, דירה בשכונה ד' ליד האוניברסיטה בבאר שבע מניבה בסביבות 9-11% לשנה מאחר ומחיר הרכישה מאוד נמוך.
 
למעלה