גן שפתי

מירנטו

New member
גן שפתי

בני בן 4 בעברו פג בריא ברוך ה` יש לו עיכוב התפתחותי של 10 חודשים לפי האבחונים.הגננת ממליצה גן לחינוך מיוחד שפתי ואני מעונינת לדעת איזה ילדים עם אילו בעיות מגיעים לגן מסוג זה.יש לציין שהבן מקבל חיזוקים מדי שבוע מחוץ למסגרת הגן בריפוי בעיסוק פיזיוטרפיה...כאשר המטפלים לא רואים הכרח בגן כזה.אז לפני שאני שוללת את הצעת הגננת אשמח לתשובה.תודה ויום טוב.
 
גן שפתי

כמובן שלא ניתן לאבחן ולהביע דעה לגבי התאמתו של ילדך על גבי הפורום. אין מספיק נתונים לכך ויש צורך באבחון מקיף לצורך קביעה כזו.ההמלצה להשמה בגן מיוחד הינה של ועדת השמה של העירייה, בדרך כלל לאחר אבחון של התפתחות הילד וכל אנשי המקצוע המתאימים (רופא התפתחותי, פסיכולוג, קלינאית תקשורת, מרפאה בעיסוק ופיזיותרפיסט), הגננת היא רק גורם ממליץ אחד, אך לא קובע. בכל מקרה בגן שפתי יש מגוון רחב של ילדים עם איחורים מסוגים שונים, כשהמשותף לכולם הוא איחור בשפה, דיבור או תקשורת. יכולים להיות ילדים עם קוגניציה תקינה וילדים עם קוגניציה יותר נמוכה. היתרון בגן כזה הוא מיעוט הילדים (כ-8-10), גננת עם אוריינטציה שפתית-טיפולית, מטפלים פארא-רפואיים המגיעים לגן (ואז אין צורך להתרוצץ עם הילד אחר הצהריים לטיפולים), וליווי של ההורים בהדרכה ובתמיכה. כדאי שתבקשי אבחון כוללני, ודיון לאחר האבחון כדי שתוכלו להחליט ביחד, אנשי המקצוע, הגננת ואתם ההורים, מה הכי מתאים לילד על מנת לקדמו . בהצלחה.
 
וועדות השמה

אמא יקרה. בהמשך לתגובתה של עינת רציתי להאיר כי האבחון יכול להתבצע או ע"י צוות רב מקצועי כפי שהוצע לך (תהליך שיכול להיארך זמן רב), או לחילופין ע"י פסיכולוגית חינוכית המתייחסת להבטים התפקודיים השונים של הילד ונותנת את חוות דעתה, כמובן תוך התייחסות לדוחות של אנשי המקצוע המטפלים בילד, ויכולים להרחיב את הידע לגבי יכולותיו וקשייו. בימים אלו ועדות ההשמה מתגבשות לקראת התארגנות לשנת הלימודים הבאה ולכן חשובה מאוד המיידיות של התהליך האבחוני. בהצלחה רבה
 
למעלה