דבר תמוהה (טכניון מול את"א).

אלנתן17

New member
דבר תמוהה (טכניון מול את"א).

למה הסכם בטכניון הן להנדסת חשמל והן להנדסת מחשבים קבוע בין 86-88 (הגיוני בהחלט לקבלה) ואילו באוניברסיטת ת"א הציון התאמה להנדסת חשמל עומד על 656 (הגיוני בהחלט להתקבל) ואילו הנדסת מחשבים (או בשמה האחר: הנדסת חשמל ומדעי המחשב) הציון התאמה עומד על 682 (קשה ביותר להתקבל!)?! זה ממש הפרש גדול... למה כ"כ קשה להתקבל להנדסת מחשבים באת"א? יש איזשהוא יתרון שפיספסתי בלהיות בהנדסת מחשבים באת"א? [מוזר לי שאני בקלות מתקבל לה. חשמל/מחשבים בטכניון ובאת"א נראה לי אני אתקשה להתקבל לה. מחשבים במידה וארצה...].
 

kryp

New member
עיניין של ביקוש...

באוניברסיטה העברית, תנאי הקבלה להנדסת מחשבים "רגיל" גבוהים בהרבה מתנאי הקבלה להנדסת מחשבים עם פיסיקה יישומית (אלקטרואופטיקה ומיקרואלקטרוניקה), למרות שהמסלול השני קשה יותר והרבה יותר כבד מבחינת תוכן. יש פחות ביקוש ולכן תנאי הקבלה נמוכים יותר. ככה הבנתי מסטונדט שלומד שם.
 

אלנתן17

New member
איך הצלחת להחליט?

שדווקא התחום: הנדסת מחשבים עם פיסיקה יישומית (אלקטרואופטיקה ומיקרואלקטרוניקה) זה התחום שמושך אותך? נראה לי יותר מידי ממוקד... לא עדיף תחום רחב יותר כמו הנדסת מחשבים? אבל זה רק אני... אני לא מבין בתחום הזה הרבה... תסביר :)
 

kryp

New member
גם התת נושאים הם רחבים מאוד.

אלקטרואופטיקה כוללת תקשורת אופטית, לייזרים, ועוד הרבה דברים (שבצבא ובתעשיות הבטחוניות אוהבים מאוד, ד"א). התואר עצמו הוא הנדסת מחשבים,ככה קוראים לו. אתה כנראה מכיר התמחות במחשבים מהטכניון או מת"א. לפי מה שהבנתי, המקביל בעברית להתמחות במחשבים זה חומרה (במסלול הנדסת מחשבים "רגיל". מציע לך להציץ באתר שלהם). בסופו של דבר, אם אני אתמחה באלקטרואופטיקה זה לא אומר שאני לא אוכל לעבוד גם בתכנון מעגלים ובמיקרואלקטרוניקה, או סתם לתכנת ולכתוב קוד. אפשר גם להגיע לדברים שעוסקים בגלים (ראדרים למשל) מבלי להתמחות בנושא. לא ישאלו אותך בראיון עבודה במה התמחת. אני לא ראיתי יותר משניים שלושה קורסים בתיכנות בשנתון של האונ' העברית (הנדסת מחשבים בהתמחות בפיסיקה ישומית)
 

W12X

New member
(לפחות לגבי הקורסים , יש יותר משניים שלושה)

נחל מקורסים שמטרתם העיקרית היא התיכנות : C , Cּּ , מבוא למדמ"ח בשפת JAVA , תכנות פונקיונלי (SCHEME ) , מערכות ספרתיות מתקדם (VHDL ) וכלה בקורסים שמה שאתה עושה בהם זה בעיקר לתכנת ( OOP , מערכות הפעלה , תכנות מערכות , אפילו מערכות לינאריות וגלים מונחים (מטלב) )
 

kryp

New member
צודק, טעות שלי.

VHDL לא שימושי רק לכתיבת קוד לחומרה?
 
למעלה