דגים ותזונה אנטי דלקתית - שאלה.

loochi

New member
דגים ותזונה אנטי דלקתית - שאלה.

אני מנסה להקפיד על תזונה כמה שיותר אנטי דלקתית ונעזרת במדד ה-IF של האתר nutritiondata. ראיתי שיש הבדל עצום בין דגי ים לבין דגי ים שגודלו בשבי (כמו סלמון למשל). הסלמון שנדוג מהים היה מאוד אנטי דלקתי ואילו הסלמון שגודל בבריכה היה מאוד דלקתי. ההנחה שלי היתה שזה עקב חומרים כימיים שמגדלי הדגים משתמשים בהם. בשאלה שלי היא האם זה תקף גם עבור דגים אורגניים? (מצד אחד גם הם גדלים בבריכות, אבל מצד שני הם אמורים להיות ללא כל אותם חומרים כימיים מזיקים.) באתר אין אבחנה בין דגים אורגניים ללא אורגניים, אז אשמח להבהרה בנושא. תודה רבה!
 

ykliger07

New member
הסיבה לכך

היא הרכב חומצות השומן. בסלמון מהים הצפוני יש יותר אומגה 3 (שהיא חומצת שומן אנטי דלקתית) וככל הנראה דגי השבי אליהם מתיחס האתר גדלים במים פחות קרים (אם הבריכות לא בים) וניזונים ממזון שונה מדגי הים (פחות אצות אם בכלל) כך שמקורות אומגה 3 קטנים. לגבי הכימיקלים אני לא בטוח שזה קשור.
 

loochi

New member
נראה שזה דוקא ההבדל בכמות ה-omega 6

קודם כל, תודה על תשובתך. בדקתי את ערכי ה-omega 3 בשני המקרים והם דומים מאוד (כ-1% הבדל לטובת הסלמון ה'חופשי'), לעומת זאת ערכי ה-omega 6 בסלמון שגודל בבריכה גדולים ב-350% מאשר בסלמון החופשי. אז כנראה שלגבי דגים אורגניים לא יהיה שום הבדל. האם ניתן להשיג דגי ים בארץ? נראה שדגי בריכה רק יוסיפו דלקתיות...
 
תזונה "אנטי דלקתית"

אין סוף להמצאות." תזונה אנטי דלקתית "- מושג חדשני. בכל מקרה הסיבה לכך שלדגים מהים הצפוני ציון גבוה יותר זה מאחר והם מכילים יותר חומצות שומן מסוג EPA ו-DHA שלהם השפעה מיטיבה על מערכת החיסון. אבל הנושא של תפקוד מערכת החיסון נתון להשפעות רבות ככ אצל כל פרט כך שלא הייתי נאחזת בזה כאורים ותומים.
 

ykliger07

New member
אכן כמות

אומגה 6 הגבוהה היא שהעלתה את המדד שהם המציאו. מעניין להבין מדוע הכמות כה גבןהה - יתכן מטמפרטורת הגידול והמזון. מדד זה אכן בעיתי כי לאדם שלא מתמצא במושגים אלו זה רק גורם לבילבול ויוצר פחד. בכל מקרה לזרעי פשתן (בינתיים) לא פוגעים באומגה 3/6.
 

ykliger07

New member
הבהרה נוספת

קימים דגים שגדלים בבריכות "בשבי" בתוך הים הצפוני עצמו בכלובים. כך שההבדל בינם לאחרים הוא המזון שהם מקבלים מהמגדלים ולא טמפרטורת המים.
 
למעלה