דוח ההוצאות של הלמ"ס - ניתוח כלכלי

דוח ההוצאות של הלמ"ס - ניתוח כלכלי

ראשית אני מתנצל בפני גרשון שאני פותח שרשור דומה, אבל נראה לי שכדאי מאוד שזה יהיה הבסיס לדיון בנושא. שימו לב כולם, הוצאות החמישון התחתון גדלו מרמה של 6,396 בשנת 2005 לרמה של 6,688 בשנת 2006. כלומר גידול של כמעט 300 ש"ח שזה באחוזים כמעט 5%. לעומת זאת, הוצאות העשירון העליון גדלו מרמה של 16,959 בשנת 2005 לרמה של 17,379 בשנת 2006, כלומר גידול של כ- 420 ש"ח שמשקף גידול של כ- 2.4%. מאחר וההוצאות בדר"כ משקפות רמת הכנסות גבוהה יותר (עוד כמה ימים ננתח את דוח ההכנסות), הרי נראה כי רמת החיים של החמישון התחתון גדלה יותר מרמת החיים של החמישון התחתון וזאת הסיבה לצמצום בפערים בין שני החמישונים. לפני שמישהו כאן קופץ לי על ההבדל בשקלים, אז בבקשה להיות רציניים. משמעות הדבר שלמעשה חלק גדול יותר מהצמיחה הכלכלית עבר לחלשים ולא לחזקים (ולכן נרשמה ירידה ביחס בין החמישון העליון לחמישון התחתון, קרי הפערים הצטמצמו) ואם המגמה הזאת תימשך, בסופו של דבר הפערים יתכווצו לאפס. כל זה לפחות על פי דוח ההוצאות. נחכה לדוח ההכנסות ונראה אם התמונה שם תהיה דומה. עכשיו, שימו לב לנתון המעניין הזה, מספר הנפשות הממוצע בחמישון התחתון עלה בצורה משמעותית, מ- 4.1 ל- 4.26. ולא, הסיבה אינה שיש יותר ילדים אלא כי יותר משפחות ברוכות ילדים נמצאות בחמישון התחתון והראיה היא שבשאר החמישונים (בפרט החמישון הרביעי) מספר הילדים למשפחה ירד (מ- 3.6 בחמישון הרביעי ל 3.42). זה נתון נוסף שמראה את מה שאני כל הזמן טוען, מי שנפגעו מהתוכנית הכלכלית הם המשפחות ברוכות הילדים, קרי חרדים וערבים, שהתרגלו לא להשריץ ילדים, לא לעבוד ולחיות על חשבוננו. הקיצוץ בקצבאות הילדים היה הגורם לעליה בשיעור העוני ולא שאר חלקי התוכנית הכלכלית של ביבי. לגבי בעלות על מוצרים, ישנה עליה ברורה בבעלות על המוצרים המתקדמים, החל מדיוידי ועד מכונית אחת לפחות למשפחה. לפני שתדברו על העשירים, אז בו נסתכל על שיעור הבעלות של המוצרים של העשירון התחתון. מיקרוגל - עליה מ- 56% בשנת 2005 (כלומר ל- 56% מהמשפחות בעשירון התחתון היה מיקרוגל) לרמה של 64%. כבלים ו/או לווין - מ32% ל 37% דיוידי - מ- 35% ל- 41%. מחשב ביתי - מ 62% ל- 66% אינטרנט - 49% ל - 55% אני יכול להמשיך. תופעה דומה קרתה גם בשיעור הבעלות על מכונית אחת לפחות, שתי מכוניות לפחות, טלפונים סלולריים, מייבש כביסה וכו. אז לכל מכחישי הצמיחה ששינו עורם לאחר שנתקלו בנתונים ועברו לדבר על צמיחה לעשירים, איך אתם בדיוק מסבירים את הנתונים האלו? אם כל הצמיחה עברה לעשירים, איך מצב החמישון התחתון השתפר והפער בינו לבין החמישון העליון הצטמצם? המלצה לכל הסוציודמגוגים למיניהם, לפני שתנסו לטעון שזה רק דוח הוצאות ולמעשה ההכנסות לא גדלו באותה הרמה, אני הייתי ממליץ לחכות מספר ימים לדוח ההכנסות בטרם תפצחו במקהלה הידועה שלכם ואולי תתבזו לחלוטין עוד כמה ימים. אני בהחלט אביא את דוח ההכנסות לכאן. ההערכה שלי שהוא יראה על תמונה דומה, אם כי זה לא וודאי ויתכן ואני אתבדה כאשר יתברר לי שרק ההוצאות גדלו ולא ההכנסות. כאמור זה לא נראה לי סביר, בייחוד לאור העליה בשיעור הבעלות על מוצרים שונים שמעידים על עליה בהכנסה, אבל זה בהחלט אפשרי.
 
לא יאומן עד כמה שאתה אטום

בוא תסביר לי איך "חלק גדול יותר מהצמיחה הכלכלית עבר לחלשים ולא לחזקים" אם כבר למעלה מ6 שנים כל הקצבאות מוקפאות, בין השאר קצבאות הנכות, קצבת הבטחת הכנסה והשלמת הכנסה? גם אם נגיד ונסכים עם טענתך שהיתה צמיחה, איך הצמיחה הזאת הגיעה לחלשים אם לא הוסיפו להם אפילו גרוש לקצבה? יותר מזה, קיצצו להם. אנשים כמוך שחיים בבועה וחושבים שאם להם טוב, לכולם טוב, לעולם לא יבינו את המציאות עד שהבועה שהם חיים בה לא תתפוצץ להם בפנים והם ייצאו אל עולם המציאות.
 

EverMan

New member
אולי הם פשוט *מרוויחים* יותר כסף ?

על זה חשבת ? או שיש יותר עבודה בשוק ? כן, יש דבר שנקרא עבודה.
 
לא. ומה קשור אם יש או אין יותר עבודה בשוק?

אם המשכורת היא מנימיום ופחות מזה... איך בן אדם יכול להרוויח יותר, כשהמשכורת שלו מקובעת או שהקצבה שלו מוקפאת? אתה מכיר חיה כזאת? כי אני לא מכיר.
 

EverMan

New member
כן, אדם שמרוויח מינימום

ועובד... אז הוא עובד שעות נוספות, ומרוויח מעל זה.
 
גם אם זה נכון, וכמה כבר כאלה יש...

הוא עדיין לא מרוויח את הסכומים המטורפים וחסרי הפרופורציה שמציג הלמ"ס. משהו רע עובר על המדינה הזאת, אם מציגים נתונים כוזבים שאפילו ילד בגן יכול לראות שמדובר בנתונים כוזבים ובלתי הגייוניים כאלה לציבור...
 

EverMan

New member
כמה כאלה יש ?

תתפלא, לא כ"כ מעט. בעיקר אם מסתכלים על חמישיונים ולא על עשירונים. אתה פשוט משום מה חי בבועה, שעניים זה רק אנשים שלא עובדים.
 

n i e m a n d

New member
אם הם עובדים והם נמצאים מתחת לקו העוני-אז

זו בעיה שלהם. כל אדם צריך להתנהל כלכלית באופן נכון ולא להגזים בקניות אם אין ידו משגת. כשעליתי ארצה עם אימא שלי, אז היא קיבלה שכר נמוך טרם היא קיבלה רשיון לעבוד כרופאה, וחיינו בצניעות רבה מאוד באותה התקופה. אבל תרבות הצריכה בארץ היא כל כך מעוותת שהיא מבוססת לרוב על לא "מה שאני רוצה ויכול להרשות לעצמי", אלא רק על "מה שאני רוצה", וזו הבעיה. לא לכל אחד חייבת להיות מכונית בשווי מאה אלף שקל, לא כל אחד צריך 3 פלאפונים, לא כל ילד צריך את הפלאפון המשוכלל ביותר שישי, לא כל משפחה זקוקה למחשבים הכי משוכללים שיש, ולא כל אחד צריך לקנות דברים שמעבר להישג ידו רק מפני שלשכן שלו יש כאלה. אין דבר כזה לעבוד, להיחשב כ"עני", ולהאשים בכך את הממשלה ואת ביבי ולא את האדם עצמו. זו התחמקות מאחריות, פשוטו כמשמעו.
 

Original DNA

New member
אצלנו זה לא עובד ככה

במדינת רווחה גם מי שידו לא משגת זכאי להיות חלק מהחברה, כלומר לעבור את הרף של קיום מינימלי. מכיוון שהיום אי אפשר להסתדר בארץ בלי טלפון נייד, אז כל אחד צריך טלפון נייד, גם אם אין לו כסף לקנות אותו. מכיוון שהיום מי שאין לו טלוויזיה מנותק מהעולם, אז כל אחד צריך טלוויזיה. אותו דבר לגבי אינטרנט, קולנוע, עיתונים וכו'.... למי שאין את הדברים האלה, למרות שהוא רוצה, עלול להיגרם חסך חברתי\תרבותי משמעותי, ולנו כחברת רווחה אסור לאפשר את זה.
 

n i e m a n d

New member
למה אי אפשר להתקיים בלי פלאפון? עד כיתה ח'

התקיימתי יפה מאוד בעזרת טלפונים ציבוריים שהיו בבתי הספר. וגם אל תשכח שיש היום פלאפונים ב-200 ש"ח, אבל משום מה, למרבה ההפתעה, רוב האנשים מעדיפים לקנות פלאפונים שעולים פי עשרה יותר למרות שלא תמיד הם יכולים להרשות לעצמם. להגיד לך את האמת, אני לא בטוח שללא טלוויזיה אדם לא יכול להסתדר. עובדה שליובל שטייניץ למשל, אין טלוויזיה בבית והוא מסתדר יופי. הרי יש רדיו, אינטרנט וכו' - אפשר להגדיר למשל חבילה של אמצעי תקשורת שאדם שאין לו X מוצרים מתוך ה-Y מוצרים, כאשר Y>X, הוא יוגדר כעני. אנש/ים יכולים להסתדר ללא קולנוע, וללא תרבות פנאי טלוויזיונית. אני למשל בקושי צופה בטלויזיה, ואני לא מרגיש מופלה חברתית בגלל זה. אני קורא יותר, ויש לי הרבה נושאים לשיחה עם אנשים. אתה פשוט רוצה לתת לכולם את הכל על מגש של כסף , ואף חברה לא בנויה להתמודד עם דבר כזה.
 

ריאליסט

New member
לא שמעת על מצבים בהם אנשים עובדים קשה ונמצאים

מתחת לקו העוני?? מתי זה קורה? כאשר אדם עובד בעבודה "שחורה" (בעיקר), וזוהי עבודה שאפשר להחליף אותו בלי בעיות-הבעלים יכולים לא לשלם לו אפילו את שכר המינימום, והוא ימשיך לעבוד שם - כי משהו אחר הוא לא ימצא. כמובן שאף אחד בארץ לא דואג לפקח על יישום חוקים-ובטח לא על בעלי הון-והתוצאה היא מצב של עוני לאחר יום עבודה שלם. בתוכנית "עובדה" עם אילנה דיין הראו מצב דומה לזה שמתרחש במפעלי ים המלח, ואם לא ראית אותה-רצוי היה שתצפה אם ייצא לך. ביבי עצמו העלה את דרגת האמונה בקפיטליזם קיצוני לסגידה. אבל את דרכו ממשיכים "בהצלחה" גם הירשזון,אולמרט ובראון-שיש להם אותה אידאולוגיה כלכלית תאצ'ריסטית-רגניסטית קיצונית. לא כל אחד יכול לחיות שלא מתחת לקו העוני כאשר הוא משתכר 3500 שקל בחודש, כאשר עליו לדאוג לו ולילדיו לחינוך,לבריאות ולפנסיה. הבעיה החמורה היא שיש מגזרים שלמים שבהם המצב אינו זמני. בפריפריה מערכת החינוך גרועה מאשר במרכז ומעבר לכך הקושי לשלוח אדם צעיר ללימודים אקדמאיים-גבוה במיוחד בעיקר בשל עלות שכר הדירה ואפילו עלות ההשכלה (שבאמת אינה גבוהה בישראל). אז נוצר מעגל שקשה לצאת ממנו: אנשים תקועים בעבודות פשוטות-ילדיהם גם וחוזר חלילה. הדוגמא שלך היא ממש לא מתאימה. אתה מספר שאמא שלך היא רופאה. זהו מקצוע שנדרש מאד בכל מקום. בארץ אין הרבה מקומות שבהם ניתן ללמוד רפואה. רבים נוסעים לאיטליה, להונגריה ולרומניה כדי להשיג רשיון רופא ואח"כ עושים מבחני השלמה בארץ. אבל מי שחי ממשכורת מינימום לא יוכל לשלוח את בנו ללימודי רפואה בחו"ל. מדינה חייבת לקחת אחריות על כל אזרחיה בחינוך,בבריאות ובעזרה לנכים ולקשישים. בזה האמין גם זאב ז'בוטינסקי שהיה אביו הרוחני של ביבי (למרות שמעשית אין ביניהם שום קשר אידאולוגי). אחרת היא מזניחה את אזרחיה ומועלת בתפקידה.
 

n i e m a n d

New member
למה שמישהו יעבוד בשחור? אני, כחייל יכול לעבוד

בשחור גם כן, דבר שאסור ע"פ החוק הצבאי. אם יפטרו אותי, אני באמת צריך לבוא בהאשמות אל הממונים עליי, או אל עצמי שלא טרחתי להוציא לעצמי אישור עבודה ולעבוד בעבודה כשרה? עבודה ב"שחור" היא למעשה רמיית המדינה - הרי הרבה עובדים בשחור מרוויחים יותר משכר המינימום, והמדינה אפילו לא רואה שקל אחד מכל זה. בסופו של דבר, תאצ'ר ורייגן הצילו את מדינותיהם מקריסה כלכלית. אם היית יודע מעט על התעסקות בהיסטוריה, בייחוד הכלכלית, אז היית מבין עד כמה מגוכחת ההשוואה הזו. וכן, את מדיניות תאצ'ר ממשיכים בבריטניה גם היום, עם השגות מסוימות, והממלכה היא בעלת אחת הכלכלות הבריאות ביותר ביבשת. בל נזכיר את אירלנד, שגם בה הונהגה מדיניות דומה. אז מה כל זה מוכיח? כלום! אם אתה מרוויח 3500 ש"ח לחודש אל תוליד ילדים עד שאתה ובת זוגך, לא תתחילו להרוויח יותר! מה, כשאתה מתחתן בגיל 22 למשל, אתה חייב להתחיל ולהוליד איזה שבט? ילדים הם נטל כלכלי, ועל מנת לספק להם חיים טובים ויציבים, יש לדאוג לבסיס כלכלי איתן. באם לא ינתן כזה, זו תהיה הפקרות להביא אותם. בפריפריה המרכזים להשכלה גבוהה הם טובים לא פחות מאשר במרכז- אונ' חיפה ובן גוריון רק מהוות דוגמא לכך. ועם כל הכבוד, תיכונים מחורבנים יש בעיקר במרכז - מספיק שתראה את מצב התיכונים בבת ים, חולון וראשון. זו הסיבה שאני עליתי על אוטבוסים לתיכון בת"א יום אחר יום, אבל זה כבר נושא אחר. ללמוד רפואה בארץ זה לא עניין כלכלי, אלא עניין השכלתי בעיקר - על מנת ללמוד רפואה בארץ, אתה צריך להצטיין במדדים המרכזיים: בחינות בגרות, פסיכומטרי, ומבחני אישיות פסיכולוגיים. אנשים שהולכים ללמוד רפואה בחו"ל מגיעים לארת ונתקלים במבחני השלמה אימתניים בארץ. אני יכול לתת לך אינספור דוגמאות של אנשים כאלה, שפשוט לא הצליחו להשתלב כאן במערכת, מפני שרמת הלימודים ברומניה הייתה כ"כ עלובה יחסית לכאן, שבמשך 3 השנים האחרונות הם נאלצים לעבוד בעבודות מזדמנות רק כדי לממן את ספרי ההאריסון שהם זקוקים להם למען מעבר בטוח את המבחנים הללו. אבל המחיר שאתה משלם בארץ כדי ללמוד רפואה? חסר משמעות - 16 אלף ש"ח לשנה. בוא לא נשכח את כל המלגות שאתה יכול לקבל. מה לעשות שלא כל אחד יכול וראוי ללמוד רפואה? נתניהו הצליח לצבור מספיק כסף על מנת שמדינת ישראל תוכל לתמוך בקשישים, בתלמידי ישראל ובחוליי ישראל. זו רק אשמת הממשלה שזרקה לפח 33 מיליארד ש"ח בהסתבכות מול פלאנגות של יחפנים בלבנון.
 

ריאליסט

New member
טעות בהבנה...

התכוונתי לעבודה "שחורה", כלומר עבודה פשוטה כמו בבניין, בהפעלת מכונות בבית-חרושת ועוד. לא התכוונתי לעבודה "שחורה" במובן של קבלת כסף מתחת לשולחן. על איזו קריסה כלכלית של ארה"ב ובריטניה אתה מדבר? מאז מלחמת העולם השניה שתי המדינות הללו מעולם לא היו תחת סכנת קריסה כלכלית. אילו הן מעצמות כלכליות. האם שלטון הלייבור בבריטניה הביא אותה אי פעם לקריסה כלכלית? פשוט מאד-בארה"ב השקפת החיים היא:"תדאג לעצמך כמה שיותר כי אתה כפרט הוא החשוב ביותר". לכן שם אתה מוצא מצד אחד את גדולי העשירים בכל העולם ומצד שני הומלסים רבים ששוכבים בפרברים של ניו-יורק,וושינגטון,שיקגו ועוד. אפילו מי שמנסה לבנות שם מערכת בריאות ציבורית נורמלית-נכשל (כמו קלינטון). אבל ההבדל הוא שארה"ב ובריטניה אינן במצב מלחמה ושם הסולידריות של כלל האזרחים נדרשת פחות. ישראל היא במצב של סיכון קיומי ובלי סולידריות מינימלית בעורף-החזית תקרוס. הרי זו אחת מהסיבות לכשלון מלחמת לבנון השניה. למה אתה מכליל? אתה חושב שרק אילו שיולדים הרבה ילדים חיים בעוני? יש לך טעות. זה כמו ההכללה לפיה רק החרדים והערבים הם עניים. זה לא מדוייק בכלל. סלח לי-אני חיפאי וחיפה אינה פריפריה, למרות שאין בה את חיי הלילה של ת"א. הפריפריה היא מקומם של ערי הפיתוח (בצפון ובדרום). אגב-לגבי אוניברסיטת בן-גוריון-בלי האוניברסיטה הזאת, שהקימו אותה אידאליסטים שרצו להפריח את הנגב-באר-שבע היתה נשארת חור.גם כך היא לא נחשבת כ"מציאה" ולמי שיש כסף עובר לחיות בישוב כמו עומר. אני לא דברתי על זה שלימוד רפואה בארץ הוא עניין כלכלי. פשוט מספר המקומות הפתוחים ללימודי רפואה בארץ הוא קטן מאד ולכן מי שרוצה ללמוד בארץ רפואה באמת צריך פסיכומטרי ובגרות שמעטים מאד מסוגלים להשיג. אתה יודע שרוב הרופאים שעובדים בארץ למדו באיטליה ובהונגריה רפואה? בכל זאת לאחר שנים-אין קשר בד"כ בין רמת הרופא לבין המקום בו למד. אבל זה בדיוק העניין-הממשלות בארץ לא דואגות לבנות עוד אוניברסיטאות (כמו הטכניון,ת"א או באר-שבע), שבהן תהיה רמה לימודית גבוהה. במקום זה הן מעודדות הקמת מכללות פרטיות, שבהן ניתן ללמוד רק מספר מוגבל של מקצועות ורבות מהן יקרות פי כמה מהאוניברסיטאות. או שמתעסקות בפוליטיזציה של ההשכלה הגבוהה כמו כל הקטע הטפשי הזה של הפיכת מכללת יהודה ושומרון "לאוניברסיטה", מטעמים פוליטיים-ואיני בטוח שזו קבלה את אישור המועצה להשכלה גבוהה. זה לא בושה כשכסף מגיע מהמדינה למטרות חשובות כמו חינוך ובריאות ציבוריים. זה נורא כאשר מה שמתפתח זה רק החינוך והבריאות הפרטיים-שאליהם יכולים להגיע באמת רק העשירים. מר נתניהו לא נתן כלום לקשישים. מה אתה מדבר? הממשלה הנוכחית זרקה קצת עצמות לקשישים כדי שמפלגת הגימלאים תשתוק. הבעיה היא שיש המון כסף ציבורי בקופת האוצר אבל הממשלה משקרת וטוענת שאין כסף. רק מאבק נחוש בממשלה-ואין הבדל בין הממשלה הזאת לקודמת בענינים כספיים-יביא לתוצאות. הדוגמא הטובה ביותר היא מאבק ניצולי השואה בממשלה, שרק כאשר הפך למתוקשר ובין-לאומי, שינה משהו. ממשלה - תפקידה לדאוג לאזרחיה. אחרת מי צריך ממשלה?? אני לא צריך לשלם מיסים בשביל הסיגרים העבים של ביבי ובשביל לישכה עבורו - או עבור כל ר"מ "בדימוס".(מה הוא בכלל צריך לשכה-הוא ח"כ). למה על זה אף אחד לא מתרעם פה?
 

n i e m a n d

New member
פועל "פשוט" בבית חרושת מרוויח 6K בממוצע

ואפילו יש לי חבר שבאיזה קיץ אחד עבד באיזה מפעל לצינורות, והרוויח 7000 ש"ח לחודש במסגרת עבודה קשה ומאומצת. בבניין מרוויחים את אותם הסכומים, מה אתה חושב? שבבניין מרוויחים שכר מינימום? ארה"ב ובריטניה עמדו תחת משברים כלכליים גדולים ביותר, ואולי הגזמתי בניסוח, אך בהחלט שלא טעיתי בהגדרה. לטעון שלאחר מלחמת העולם השנייה ארה"ב ובריטניה מעולם לא סבלו ממשברים כלכליים, זו כבר בורות צרופה. הגישה בארה"ב בה הערך הפרטי שלך כאדם, מתקיימת שם כבר מאות שנים והאזרח האמריקאי מודע לחסרונותיה אך גם ליתרונותיה. הסיסמאות השחוקות שלך בכל הנוגע לפערים בארה"ב אינן קשורות לעניין, שכן ברור שכמות העניים תהיה גדולה, כמו גם שכיחותם במדינה שמונה 300 מליון אנשים. הסולידריות החברתית לא מושפעת בהכרח מכלכלה שמבוססת על תרבות ה"מגיע לי", לרבות הקצבאות השערורייתות שנותנים לחרדים ולערבים על לא כלום, ולשאר בטלנים שיושבים בבית במקום לצאת ולעבוד. קטונת מלנתח את מלחמת לבנון השנייה והסיבות לכשלונותיה. רעיון העוועים כאילו וחוסר סולידריות ישראלית, הוא שהוביל ל"ניצחון בנקודות", ולא חוסר החלטיות של הדרג המדיני הבכיר והפקרות מחשבתית של המערכה מצד הדרג הצבאי הבכיר, הוא טיפשי. החרדים והערבים מהווים את מרבית העניים. אתה יכול לסלף את האמת כמה שתרצה, אך זו היא עובדה מוגמרת. אנשים שמרוויחים מינימום יכולים להסתדר טוב מאוד, ובהתחשב בעובדה שהם יכולים להתקדם ולהגדיל את המשכורת, אז ברור שעם הזמן הם גם יוכלו להרשות לעצמם הרבה יותר ולהגשים שאיפותיהם בחיים. בסופו של דבר, אדם עני ועובד - הוא אדם שמתנהל כלכלית לא נכון ומבזבז את המשכורת על דברים רבים שהוא לא זקוק להם. רוב הרופאים בארץ לא למדו בהונגריה ורומניה, וזו שטות לחשוב כך. אני מכיר הרבה מאוד קולגות של אימא שלי, וגם הישראלים מביניהם לא חלמו בזמנו ללמוד רפואה במקומות שכוחי אל אי שם במזרח אירופה על מנת להתחמק מרף הדרישות הגבוה בארץ. אתה חיפאי, אבל מה עם תושבי הגליל? עמק יזרעאל? הגולן? הם לא צריכים לבוא לחיפה בעבור השכלה גבוהה? או שאתה רוצה לבנות אוני' בכל עיר? אם אתה טוען שהאונ' בבאר שבע היא "חור" אז סביר להניח שאין לך שמץ של מושג איפה אתה חי. דווקא הבוגרים של מקצוע מדעי המחשב וחשבונאות היוצאים משערי אוני' זו, נחשבים למבוקשים יותר מעמיתיהם התל אביבי או הירושלמים. למעשה, אנשים מעדיפים ללכת לשם בגלל הסביבה החברתית הטובה, והרמה הלימודית שמשתפרת פלאים משנה לשנה. מכללת יהודה ושומרון עונה על מרבית הקריטריונית, הן מבחינת המחקר והן מבחינת איכותם של התלמידים. בתור אדם שכינה את אוני' בן גוריון כ"חור" לא ראוי לפתוח פיו בקשר להשכלה הגבוהה, כי ברי שהוא לא מבין הרבה בעניין. ועוד אוני'? למה אתה צריך עוד אוני'? יש עכשיו מספיק, ואין צורך בעוד. המכללות הן פיתרון טוב מספיק בעבור בטלנים שמעדיפים לקנות דרכם לאוני' מאשר ללמוד דרכם לשם. זה אך טבעי שדבר כזה יתקיים. אבל זה גם חיובי מפני שרבים מבין תושבי הפריפריה סוף סוף זוכים להשכלה גבוהה - לעיתים, אף במחיר זהה לזה של אוני' רגילה. אוי על מי אתה מנסה לעבודה? תמורת כמה עשרות שקלים בחודש כל אחד יכול לקבל טיפול רפואי ראוי בארץ במסגרת ביטוח כזה או אחר. זה שחלק מהאנשים מעדיפים להשקיע את השקלים הללו בסיגריות, או בערוצי טלוויזיה, זה כבר עניין אחר. ביבי חסך כסף רב בקופת האוצר - 25 מיליארד שקלים ליתר דיוק, שאמורים היו להיות מופנים בדיוק למען המטרות הללו. אפילו הזכירו את זה בתקשורת - אחרי המלחמה, הכסף הזה שומש לכיסוי חובות. כל יום לחימה עלה הרי למשק כחצי מיליארד שקלים. אין המון כסף ציבורי בקופת האוצר כיום - הכסף שיש משמש לכיסוי הגרעון והחוב הלאומי. בעבר, השתמשו ב"שיטה" הכלכלית המהוללת שאתה מציע לנו לנסות כאן. אתה יודע למה זה הוביל? למשבר בשנת 85'. הפסקא האחרונה היא דמגוגית ותו לא, אני לא מתכוון להתייחס אליה.
 
"ואפילו יש לי חבר"? מה אתה אומר?

אתה יודע שזה התרגיל הכי נדוש וטחון בספר? אם באמת יש לך "חבר" והוא מרוויח כל כך "טוב", אז למה שלא תתחלף איתו?
 

n i e m a n d

New member
כי פיזית, אני לא יכול, ואני עבדתי במשרד רואי

חשבון באותה תקופה בקיץ, ואפילו כקופירייטר בעבור כמה פרוטות מבעלי עסקים שאמנם היו קטנים ודרשו פרסום בעיקר במקומונים, אבל הבעלים שלהם היו בגיל של אבא שלך. אולי אתה רגיל כל כך לשקר, שאתה רואה בכל דוגמה מציאותית שקר? ואם אתה כבר הזכרת ספר שקרים - אני מניח שיש לך אותו ומשם אתה ממציא את תשפוכת הרעל שאתה מכנה כ"הודעות"?
 
כן שמענו עליך ועל אנשים כמוך

"אני מוגבל פיזית ועל כן אני לא יכול לעבוד בעבודה שחורה, אבל אין לי שום בעיה בלשלוןח אנשים אחרים, מוגבלים פיזית לא פחות ממני, אולי אפילו יותר, לעשות במקומי את העבודות השחורות שמישהו חייב לעשותם." הרי על פי ההיגיון הניאו-ליברלי הקפיטליסטי המעוות שלך אדם כמוך שמוגבל פיזית, צריך להישלח לאסון ויסקונסין שהביא על המדינה הזאת פטרונך נתניהו. כך שמה דעתך שנשלח אותך לשם?
 

n i e m a n d

New member
מה הקשר להודעה שלי?

כשאתה היית עסוק בלהתבטל בבית ולשמוע על סיפורי בדים כילד מפונק, אני עסקתי בלימודים וספורט ולא ביזבזתי את הזמן בבטלה מול המחשב. בעקבות פציעה שהורידה לי גם את הפרופיל הרפואי, הוגבלתי לעבודה משרדית בלבד. יחד עם האסטמה, זה שילוב מנצח של "לא יכול להרים דברים כבדים בחדרים מאובקים, אחרת אני אמות". ואת שאר תשפוכת המלל הרדודה שלך, אתה יכול להשאיר לעצמך ולחתולתך. היא רגילה כבר ליחס רע, אז כמה מילים רעות לא ישנו את מצבה.
 

ריאליסט

New member
מלא טעויות....

אתה גם ילד בן 18 וגם עלית לארץ, אבל זה לא מצדיק את כל הטעויות העובדתיות שלך: 1)ראשית לא אמרתי שאוניברסיטת ב"ג היא "חור"-יש לך בעיה בהבנת הנקרא. אמרתי שזהו מוסד נהדר ,שבנו אותו ב"חור" -כמו באר-שבע. למה אף אחד לא משקיע כסף בעיר הזאת כדי להפוך אותה לעיר מודרנית? כי באמת לא אכפת לשלטון שאנשים יחיו בתנאים לא הכי נחמדים כמו בעיר ב"ש-והעשירים הרי בין כה בורחים לעומר. 2)בגלל שיש לך חבר שמרוויח 7000 שקל, אתה קובע ש"פועלים לא מרוויחים שכר מינימום"? יצא לך לראות כבר את סרטה של אילנה דיין במסגרת "עובדה", שם עובדים אנשים בעבודה 10 שעות ביום ומנוצלים ע"י המעביד שלהם (יולי עופר-אם שמעת, אחד מעשירי המדינה שבכלל מסתובב כל הזמן בעולם), ומרויחים פחות משכר מינימום? כדאי שתצפה פעם בסרט הזה. 3)אתה היית פעם בארה"ב? מאיפה אתה יודע מה יש שם. תסתובב פעם ברבעים בניו-יורק (לא במנהטן-בברונקס למשל) או בשיקגו ותראה את כל ההומלסים חסרי הבית. לך לשם-אני מבטיח לך שתחזור עם תובנות אחרות. 4)איך אדם שעובד 25 שנה על משכורת של 4000-5000 ש"ח לחודש יכול לצאת ממעגל העוני?אולי תסביר לי את התאוריה המשונה שלך? הרי כדי להבטיח משהו למשפחתו ולילדיו הוא צריך גם לחסוך-אז איך הוא "יסתדר טוב מאד"? 5)המוני רופאים בארץ לומדים באיטליה, בהונגריה וברומניה-וזה בגלל שבארץ מספר המקומות שנפתחים ללימוד רפואה הוא קטן מאד. יש לי היסטוריה אקדמאית-אז רצוי שתאמין שאני לא אומר סתם דברים. ברור שלו הממשלה היתה משקיעה בעוד אוניברסיטאות בארץ, הצורך בלימוד מקצועות מסוימים כמו רפואה-בחו"ל, היה יורד. אבל גורנישט-הממשלה בישראל רק מקצצת בתקציבי האוניברסיטאות-ולכן גם קמות מכללות פרטיות שבהן בד"כ הרמה נמוכה יותר ,אבל שכר הלימוד גבוה יותר. מאידך, לקרוא למי שלומד שם עצלן זהו פטרנליזם וגזענות מכוערת.(איפה אתה למדת-רק בתיכון-לא?). 6)תן לי קישור או מקור היסטורי שבו מסופר על משבר כלכלי חריף שפקד את ארה"ב או בריטניה לאחר מלחמת העולם השניה-אני אשמח מאד לבדוק זאת בכל ספרייה. אוקיי? 7)אתה בן 18-איך אתה יודע מה רמת הלימודים במכללת יהודה ושומרון? אתה סטודנט שם? המכללה הזאת לא קיבלה מהמועצה להשכלה גבוהה שום אישור להפוך לאוניברסיטה ולכן מטעים אותנו. זו לא אוניברסיטה אלא היא קרויה "מרכז אוניברסיטאי"-בפרסומות. 8)חבל מאד שלא מקימים אוניברסיטה בגליל. אין סיבה שתושבי הגליל יצטרכו לנסוע לחיפה כדי ללמוד לימודים אקדמאיים. אבל הממשלה הרי לא מוכנה להוציא גרוש למען אזרחיה. 9)מי שסיפר לך את מה שאתה אומר על המשבר הפיננסי שעבר על ישראל עד 1985-שיקר לך. תבדוק ותראה שמי שהיה בשלטון בשנים אילו היו בגין ושמיר ושרי האוצר ארידור,ארליך ואחרים-כולם מהליכוד. הם הביאו את המשק להתדרדרות לאינפלציה שנתית של 400 אחוז, להתרוקנות מטבע החוץ ולכמעט שואה כלכלית. תשאל את תומכי הליכוד-אוקיי? 10)ביבי חסך כסף ע"י זה שלקח מהחלשים בזמן המשבר הכלכלי "שחברו" סילבן גרם לו. אז על מה אתה מדבר? אני מציע שיטה כלכלית שבה המדינה תדאג לכל אזרח בתחומים הבסיסיים של חייו-בריאות,חינוך וסיוע למוגבל בחברה. זוהי תפיסת היסוד גם של זאב ז'בוטינסקי. אז אל תבלבל את המוח. לפני שאתה כותב שטויות-רצוי שתלמד משהו. אין לך פשוט ידע ואתה ממציא דברים. יש ספרות שמוכיחה שברוב הדברים שכתבת אין טיפת אמת. תקרא ואח"כ תגיב. רצוי מאד...
 
הבנאדם הוא עולה חדש שלא יודע אפילו מי זה ז'בו

ספק רב אם הליכודניק הזה בכלל יודע משהו על המדינה ואזרחיה ב30 שנה האחרונות. כך שאל תבלבל אותו עם עובדות...
 
למעלה