דוק' בחו"ל

22ק ו ס ם

New member
החלטה לא פשוטה

את יכולה להיכנס לפורום ישראלים בחו"ל וללמוד על מצבים דומים. לא פשוט לבנות משפחה בחו"ל אבל גם לא בלתי אפשרי. בסופו של דבר זו החלטה שקשורה למה יותר חשוב לך, הקריירה האישית שלך, הזוגיות או הקמת משפחה. החלטה כזו יותר קשה כנראה לנשים מסיבות שונות.
 

מאי261

New member
אני

נסענו לחו"ל (חוף המערבי של ארה"ב, 16 שעות טיסה ישירה...) עם תינוק בן 3 חודשים. כעבור שנתיים ורבע ילדתי את בתי השנייה, בארה"ב. לפני שנסענו בן זוגי בדיוק סיים תואר שני ולא הספיק לסיים את התזה. הוא סיים אותה בקיץ שלאחר מכן, אותו בילינו בארץ בעיקר מהסיבה הזו. בן הזוג מצא עבודה בארה"ב עוד מהארץ, ובסך הכל אלה היו 3 שנים מאד חיוביות עבורו. בתום 3 שנים שבנו ארצה (ביוזמתו) ואני כותבת את הדוקטורט מישראל. לגבי משפחה בניכר - ובכן אין ספק שקשה להיות רחוקים כל כך ממשפחה - גם להם וגם לנו. מצד שני יש משהו מאד מלכד בלבנות משפחה בניכר. יש גם משהו משחרר ומקל בלגדל ילד לבד, רחוק מביקורת והתערבות של דודות יודעות כל (חשוב במיוחד בילד הראשון, אחר כך את כבר מוכנה לקבל כל הערה רק שיעזרו לך...) טיילנו הרבה, ניסינו ליהנות מהחוויה (עד כמה שניתן ליהנות מהחיים עם שני תינוקות בבית...) ובשורה תחתונה עבור שנינו זו היתה חוייה טובה מאד. אם יש לך שאלות ממוקדות יותר אשמח לענות. (אגב, כפי שמבינים, אני אישה, וממש לא מרגישה שהייתי צריכה לבחור בין לימודים בחו"ל לבין משפחה (שמעת, קוסם?). יחד עם זאת, ברור ששילמתי מחירים בשני התחומים, כפי שעושה כל אחת שמנסה לשלב ולאזן בין קריירה למשפחה.)
 
לא צריך לקחת קשה כל הערה "יודעת דבר"

במיוחד לא של גולשים מאוד ספציפיים
 
בוודאי שאפשר אחרת

וזה בעיקר אינדוודואלי. החברים שלי למשל חושבים שמה שאני עשיתי (לא משפחה, לא ילדים, לבד) זה משהו סופר אמיץ, ולו רק בגלל שזה היה לבד לגמרי. בעיני זה פשוט סדר עדיפויות. נכון, זה לא היה פשוט. אבל יש הרבה דברים לא פשוטים בחיים. העניין הוא שרציתי את זה עד כדי כך שהקשיים לא נראו בעיני כאלו גדולים.
 

Unicorn98

New member
מצד שני, יש אנשים שיודעים על מה הם מדברים,

הם עמדו או עומדים בפני התלבטויות כאלה ולא רק קוראים על זה ברשת. אז יש אנשים ששווה להקשיב להם, ויש כאלה שכדאי לסנן.
 

22ק ו ס ם

New member
אני שמח שבשבילך זה לא היה שיקול

ועדיין, זה שיקול גדול יותר לנשים מאשר לגברים. מספיק לראות את הסטטיסטיקות שמראות שהרבה פחות גברים יסעו לחו"ל בעקבות עבודה או לימודים של האישה מאשר להיפך. אפשר להתווכח על הסיבות אבל זה עדיין קיים. אפילו כשנוסעים לבד, כך ששיקולים של זוגיות לא חשובים, נשים יביעו חששות גדולים יותר ללכת ללמוד לחו"ל לבדן בהשוואה לגברים.
 
אתה צודק

אבל אתה לא חושב שזו בעיקר השפעה של חינוך, תרבות וציפיות מהסביבה, ובעצם אין מאחוריה שום סיבה אמיתית? זה דווקא משהו שצריך לעודד לשנות, ולא להצדיק או למצוא הגיון מאחוריו...
 

22ק ו ס ם

New member
לא נכנסתי לסיבות

אלא רק הצבעתי על התופעה. ולדעתי זה אינטרקציה בין השפעות ביולוגיות לחברתיות, ובכל מקרה הבנה או הכרה של תופעה מסוימת לא מהווה הצדקה שלה.
 
לא כאשר רוצים להצדיק הנחת יסוד ../images/Emo8.gif

בין אם היא "דיכוי חברתי" ובין אם היא "סיבות אבולוציוניות". הדילמה שעלתה כאן שייכת לאדם בתחילת תכנון המשפחה. האם בשלב זה יותר גברים יקבלו החלטה לנסוע לדוקטורט בחו"ל מאשר נשים? יתכן (אני דווקא בכלל לא בטוחה, בהתחשב במה שלי יוצא לראות ובהתחשב בכך שגברים יותר עובדים במקצועות בהם קל למצוא עבודה בכל מקום מנשים), אבל מכאן להתייחס כאילו לנשיותה של המתלבטת יש רלוונטיות לעניין מעיד על היות הכותב, במקרה הטוב, משוחד.
 

מעיןבר

New member
זה תלוי תחום

אני יודעת שבתחום שלי, בגלל אופי השיטה הנהוגה בארץ, יש יתרון לבוגרי תואר שני מהארץ שעושים תזה שהיא לרוב מקיפה יותר מהפרוייקט שנעשה במסגרת תואר שני בחו"ל. זה גם מקנה הזדמנויות טובות יותר לדוקטורט בחו"ל כי הסטודנט מגיע מנוסה. לגבי הדוקטורט עצמו, לדעתי זה נגזר מטיב האוניברסיטה וההנחיה שתקבל. כלומר, יש המון מעבדות נפלאות ומקושרות בחו"ל, אבל יש גם לא מעט אלמונים ואז דוקטורט אצל צ'חנובר למשל בטכניון שהוא מוסד מכובד יהיה עדיף על דוקטורט באוניברסיטה עלומה באיזה פרובינציה שכוחת אל בחו"ל.
 
למעלה