דו - קיום

look out

New member
דו - קיום

שלום לכולם . אני קוראת את ההודעות בפורום זה ועד כה בחרתי לא להיות שותפה פעילה. והיום בחרתי להביע את עצמי, כאן, בתקווה שתקבלוני בברכה. אני שואלת את עצמי : הייתכן דו קיום ביננו לבין הערבים ? כאשר אין דו קיום ביננו לבין עצמנו? מהו בכלל דו קיום? כל הזמן אנו מתנצחים ביננו על מה טוב לערבים, לנו , אם הערבים וכ``ו אני יהודיה בת 45 שאת חיי הקדשתי למדינה, שיררתי בצה``ל, ואני עדיין משרתת במערכות מחייבות למען המדינה, כשאני שומעת ורואה את הפיגועים, לרוב יש גם פירסומים על המפגע, ואני שואלת את עצמי מה מביא אותו להתאבדות מסוג זה? מעבר לכל התשובות, לדעתי תשובה נוספת היא - שאין לו מה להפסיד! או במילים אחרות - אין לו למען מה לחיות. איני מעמידה את עצמי כאן במעמד של הבאת דיעה או ביקורת, ברצוני להביע משאלה אישית לגמרי בנושא השלום : לדעתי יש בידינו את הבחירה, בכל נושא בחיים אנו בוחרים, לפחות קיימת לנו זכות זו, שלרוב אין אנו נוטים להשתמש בה. אני יוצאת מתוך הנחה כי כולם ללא יוצא מן הכל, היו רוצים לחיות בשקט, ללא מלחמות, פיגועים והרסניות אחרת דומה, ואם התייחס לזכות הבחירה שלנו , על פי אמונתי האישית אנו יוצרים את המציאות שלנו, אז הייתי רוצה להציא שינוי על פי מודעות ליצירת מציאות חיובית באמצעות חשיבה חיובית, כוונה אמיתית, ורצון אמיתי לשלום. אשמח לשמוע תגובות. באור ואהבה .
 

B.Shokor

New member
כולנו ערבים ויהודים רוצים שקט..

1. אם בעבר לא רצית לכתוב בפורום הזה, והיום שינית דעתך, בשביל חברי הפורום זה הישג מאוד גדול שהפורום זה מקום רציני לגמרי (במיוחד אחרי שהתחלנו לראות עוד משתתפים חדשים). אז ברוכה הבאה ו100000000 אהלן וסהלן ;))) :cool: .. 2. מאוד מצאה חן-בעיני צורת הדיבור והכתיבה ``הישירה לעניין`` (דוגרי בערבית) שלך. 3. אני מאוד מסכים עם כל מלה שאמרת, כולנו (ערבים ויהודים כאחד) רוצים לחיות בשקט, וכל המחבלים מתאבדים כי אין להם בשביל מה לחיות, הם רוצים להעניק לילדים ולמשפחות שלהם את הכסף ואת החיים בעוד כמה שנים. 4. האם ייתכן שבחור בן 22 למשל, לומד משפטים, יש לו בית, יש לו מכונית, עובד ולומד (כמו רוב הישראלים) ילך לעשות פיגוע? והתשובה בהחלט היא לאאא
 

שמבלולה

New member
אז... מה אתה רומז?

שהם מתאבדים כי אנחנו לא נותנים להם תנאים טובים?? אם תציץ בתעמולות ההסתה והעיתונים הפלשתינים, תבין איזה שטיפת מוח עושים להם, כל כך חזקה שהם אפילו מוכנים להתאבד.
 

B.Shokor

New member
את מי שאמר את זה, ולא אני!

`` שהם מתאבדים כי אנחנו לא נותנים להם תנאים טובים?? `` את מי שאמר את זה ולא אני, וכמובן שזו היא התשובה הנכונה ולזה אני רומז. שמבלולה יקרה, אם הפלשתינים היו חיים כמו הישראלים, ואפילו אם היו עושים להם בכל דקה שטיפת מוח, הרוב הפלסטיני לא היה מוכן לאבד את החיים, המשפחה, הבנים שלו, ולמות!. עובדה, שלחלק מן הישראלים עושים שטיפת מוח, האם הישראלים מתאבדים?
 

שמבלולה

New member
כמה דברים

א. רוב האנשים שמתאבדים (בלי קשר לאינטיפאדה) הם לאו דווקא עניים או חיים בתנאים לא טובים. הרבה מקרים זה אפילו אנשים שמאוד הצליחו בחייהם! ב. איזה שטיפת מוח יש לישראלים?... ג. גם אם יש אצלנו שטיפת מוח, היא לא חזקה כמו אצל הפלשתינים, ובטח שלא מעודדת להתאבדויות.
 

eliasys

New member
ממששששששש

רובם רופאים, מהנדסים, מדענים, אנשי רוח, ומה לא בעצם???? תפסיקי כבר, אלה אנשים שאצלהם היום הוא בדיוק כמו הלילה, והשובע כמו הרעב, והצבעים כולם אותם צבעים. אלה אנשים שאיבדו לא פחות ממה שאת איבדת. הרבה יותר בעצם אנשים שאבדי את אחיהם וקרוביהם. אבל החשוב מכל שכבר אין להם יותר מה לאבד. את קולטת אותי?
 

שמבלולה

New member
אתה לא הבנת...

ובגלל זה בכוונה הדגשתי מראש: ``בלי קשר לאינטיפאדה``! דיברתי בכלליות על התאבדויות. וזה קורה, לא עלינו, לאו דווקא בשכבות התחתונות, אלא למעשה הרבה יותר בשכבות הגבוהות והמצליחניות. רציתי להבהיר שהתנאים שלהם הם אמנם קשים, ואת זה אני לא מכחישה, אבל זה לאו דווקא הסיבה להתאבדות.
 

eliasys

New member
את מוכנה להביא לי דוגמאות?

בחיאת שמבלולה תני לי איזו דוגמא או שתיים. אני ממש בור בנושא הזה
 

שמבלולה

New member
אני לא מכירה אישית, ברוך ה`,

ואני לא זוכרת מקרים ספציפיים, אבל אני מדברת איתך פה על נתונים סטטיסטיים. עובדות.
 

eliasys

New member
תפני אותי למחקר מדעי אחד

נראה לי שהנתונים האלה נמצאים בתאים האפורים שלך. היה עדיף לך להפעיל תאים אלה למטרות בונות ולא על מנת להוכיח דברים לא קיימים.
 

קלייר

New member
מענין אף אחד לא מבין/הכונה שלי

הבנתי היטב ,ומענין אף אחד לא מבין חוץ ממך, הכונה שלי היתה למתאבדים לא המחבלים,הם הרעבים הם הסובלים והם ילכו ויעשו הכל למען אוכל,וכמו שאמר אליאס אין להם יותר מה להפסיד רק להאויח אוכל למשפחחות שלהם
 

קלייר

New member
תמיד טוב לשמוע את הידענים

תתפלאי שמבלולה שאת לא יודעת דבר,אני מכירה אישית אנשים הגרים בעזה בקלקיליה,לא הייתי מאחלת לכלבה שלי חיים כאלה,ורוב המתאבדים עושים זאת למען כסף והרבה כסף ומשאירים למשפחות שלהם אפשרות לחיות בכבוד אצלנו לא מעודדת להתאבדות ליותר גרוע להרג ונקם ועושים זאת אנשי דת ששכחו שכתוב בעשרת הדברות אל תרצח
 

שמבלולה

New member
אבל לא דיברתי על המחבלים!!!

לא אמרתי שהתנאים שלהם טובים. רק אמרתי שההתאבדויות לאו דווקא נובעות מזה. תקראי את התגובה שלי לאליאס אחר כך (``אתה לא הבנת...``).
 

all

New member
שוקור היקר

אתה בטוח שאתה חיי בישראל? בחור בן 22 שלומד משפטים, יש לו בית ומכונית??? זה הישראלי הממוצע בעינייך? בכמה שניות עשית את ישראל לערב הסעודית. מה אומר לך, מהפה שלך לאלוהים. אבל כיום זה רק חלום. אתן לך את עצמי כדוגמא: אני בא ממשפחה ממוצעת, עד גיל 33 גרתי בדירה שכורה, למדתי ועבדתי. כשהתחתנתי נאלצתי לעזוב את הלימודים כי ממש לא היה כסף, לקחתי משכנטא (שאותה אשלם במשך 25 שנה 2200 ש``ח בכל חודש.), קניתי דירה קטנטונת המרוחקת כ-35 ק``מ מהמרכז. אני עובד כ-14 שעות ביום. אין לי מכונית פרטית. רוב חברי לא הצליחו כמוני, חלק מהם מתקרב ל-40 ועדיין חיי בשכירות, ואחד מהם, גרוש אב ל-3 ילדים שחייב ב- 3300 ש``ח מזונות בחודש, פשט את הרגל לפני חדשיים, דירתו עוקלה ע``י הבנק, הוא חזר לחיות אצל ההורים שלו. ויחד עם זה הוא לא הולך לפוצץ את עצמו במועדון פלסטיני, מקסימום לחתוך לעצמו את הוורידים. ואתה יודע למה? כי הוא לא מאשים את כל העולם ואחותו על מצבו הדפוק, אלא רק את עצמו. וזו עצתי לכל בני האדם (כולל הפלסטינאים).
 

eliasys

New member
ALL אל תשווה

בחייך, אני מין ללבך אך אין השוואה בין הדברים. גם פלסטינים שבמצבך לא הולכים ומפוצצים את עצמם. אל תשכח, ואת זה אני מזכיר גם לשוקור, שאנשים אלה, מלבד התרוששותם, הם נתונים בשטיפת מוח פונדמנטליסטית איומה. המצב הכולל של המדינה הוא טוב, אם יש לאנשים פה ושם בעיות זה דבר אחר. כדיוע לך בוודאי, הישובים הערביים בארץ הם מוכי האבטלה הגדולים ביותר. ועדיין, כמו שאמרתה, הצעירים לא הולכים לפוצץ את עצמם. אתה יודע למה? כי עדיין שי להם ביית ויש להם מה לאכול. אני איתך במאת האחוזים בכך שהעוני הוא לא סיבה ללכת להתפוצץ, אך יש כאן סיבות עמוקות שהעוני הוא רק אחד מהם.
 

all

New member
זה לא נכון ידידי

כבר שלוש ערבים ישראלים פוצצו את עצמם, אחד בחיפה ושניים בטבריה. איש מהם לא היה במצב כלכלי רע, כולם באו מביתים רגילים וממוצעים, עם הורים נורמליים לחלוטין. יחד עם זה לכולם היה קשר הדוק לאיסלם, כשאחד מהם היה האימאם של הישוב שלו. אינני רואה שום קשר בין המצב הכלכלי לבין רצח. יש ממש לא מעט ישראלים שמתעבדים כל שנה, חלק מהם בגלל מצב כלכלי רע (כ-10 איש בממוצע), איש מהם לא מחליט לקחת איתו כמה עשרות פלסטינאים.
 

B.Shokor

New member
לפי אתה דעתי מדבר על מצבים מסויימים

ויוצאים-דופן. אלה שאתה מדבר עליהם הלכו והתפוצצו עברו שטיפת מוח בגלל דת האיסלאם ובגלל כל מה שהם חושבים, הוכחה על כך שאתה בעצמך אמרת שאחד מהם אימאם.
 

B.Shokor

New member
אתה חושב על לימודים ועל דירה?

ובשביל הפלסטינים זה חלום ל``התחיל`` לחשוב על הלימודים ועל הדירה. ושוב אני ממשיך להגיד לך, המצב שלך ושל החברים שלך מאוד נהדר יחסית לעם הפלסטיני, לפחות יש לכם מה לאכול ומה ללבוש, ומה יש לפלסטינים? לפחות אתה מסוגל לחשוב על אונובירסיטה, והדבר הזה בשבילם כמו חלום גדול. כמו שאומרים: בישראל אין אף אחד מת מעוני, אבל בפלסטין כן. בישראל יש את הביטוח הלאומי, משרד העבודה וההרווחה, וכל מיני ארגונים שיכולים לעזור לך כלכלית, אתה יודע מה יש בפלסטין? ארגוני הטרור שיכולים לעזור לך כלכלית בתנאים מסויימים, ואז אין לך ברירה חוץ מהם.
 

all

New member
הרשות הפלסטינית קיימת כבר7 שנים

אז למה אין שם ביטוח לאומי, משרד העבודה והרווחה? למה פלסטינאים מתים מרעב והולכים ערומים? למה מי שהולך שם לאוניברסיטאות לומד להכין מטעני חבלה? תחשוב על ישראל ב- 1956 ועל פלסטין ב-2001. אלה 7 שנים ואלה 7 שנים.
 
צריכים לעבוד על זה

הדו קיום לא פשוט ,אחרי כל מה שקורה כאן ב100 שנים האחרונות,זה קשה,אף אחד לא רוצה לשמוע את השני ולהתפשר
 
למעלה