|דחבבקשה - אובדי עצות וזקוקים לעזרה

יעליתה1

New member
|דחבבקשה - אובדי עצות וזקוקים לעזרה

אני פונה אליכם בשם חברה. יש לה ילד בעל לקויות למידה. ברור שיש בעיית קשב וריכוז. הוא עובר אבחון בימים אלו. בבי"ס מאוד לוחצים לשלוח אותו לועדת השמה. לאמא (וגם לי) אין מושג מה זה אומר, היא חוששת משילוב בנה במסגרת של חינוך מיוחד - כי לא רוצה שיתוייג ושדרכו תיחסם בהמשך. היא אפילו לא ממש מבינה מה זו ועדת השמה, מה זה אומר, מה הזכויות שלהם וכו'. מצבם הכלכלי מוגבל מאוד מאוד. האם יש גורם מסויים שהיא יכולה לפנות אליו כדי לקבל יעוץ, הסברים, ולא להישאר מבולבלת כל כך? כואב לי הלב לראות כמה היא מודאגת וחסרת תשובות. תודה רבה
 

זהבה נ

New member
ועדת השמה

כאשר לתלמיד מתגלים קשיים בתפקוד לימודי,התנהגותי ולעתים קשיים אחרים, צוות בית הספר מעלה את התלמיד לועדת השמה בראשות המקומית. מתפקידיה של וועדת השמה לקבוע האם תלמיד זכאי לחינוך מיוחד והיכן יוכל לקבל את זכאותו, גן מיוחד, כיתה מיוחדת או בית ספר מיוחד. את הוועדה מארגנת הרשות המקומית והיא אמורה להזמין את ההורים ואת צוות בית הספר. לאחרונה החלו להזמין את התלמידים בעצמם בכדי לשמוע עד כמה שניתן את קולם ובקשתם. בוועדה אמורים להיות חברים שאינם שייכים לצוות בית הספרואשר להם מנוי משר חינוך לשמש בתפקידם חברים בוועדת השמה עלפי החוק: נציג הרשות המקומית בתפקיד יו"ר נציג הפיקוח על החינוך המיוחד- משרד החינוך נציג שרות פסיכולוגי- פסיכולוג הוועדה נציג הורים- מרשימה ארצית של נציגים נציג המחלקה לשרותים חבריים- עובדת סוציאלית. אלו הנציגים שאני פוגשת בוועדות בהן אני משתתפת למרות שיש עוד נציגויות אבל הן לא מחויבות לנוכחות. בוועדה מציגים את הממצאים הקבילים במסמכים חתומים ולהורים יש זכות עקרונית לקבל עותק מכל מסך המובא ומוצג בפני הוועדה, חברי הוועדה שומעים כל אחד בתורו מצוות בית הספר את שיקוף מצבו של התלמיד, מהפסיכולג את הממצאי האבחון, מההורים את דעתם ובקשתם, ומהתלמיד מה הוא מבקש או רוצה(במידת האפשר), לאחר מיכן יש להורים זכות לשוחח עם חברי הוועדה שלא בנוכחות צוות בית הספר במידה והם מבקשים ובמידה ולא יוצאים כל המוזמנים לוועדה מחוץ לחדר וחברי הוועדה מתכנסים לדיון ללא ההורים וללא צוות בית הספר ומקבלים החלטה. ההורה מקבל מכתב עם החלטת הוועדה ויש לו זכות לבקש לערער על ההחלךטה אם היא אינה מניחה את דעתו ואז רשום לו בתחית המכתב של ההחלטה לאן לבקש ועדת ערר. זה היה על קצה המזלג משהו על וועדת השמה. ואני בטוחה שכל הורה יודע בדיוק מה טוב לילד שלו והיכן הוא יקבל את הטוב ביותר עבורו ומה הןם גם יכולותאו מוגבלויות המשפחה לסייע לו הן בשלל הידע והן בשל התקציב ולכן לעולם לא צריך לפוסל על הסף סיוע. בהצלחה.
 

מיכל שב

New member
אני לא מוצאת משהו רע בחינוך המיוחד

קודם כל לגבי ועדת ההשמה. אני מצטטת מתוך האתר: "תפקידה של הועדה הוא להחליט על זכאותו של תלמיד לחינוך מיוחד ועל סוג המסגרת החינוכית המתאימה לו. ועדת ההשמה היא הגוף היחיד המוסמך להחליט על העברתו של תלמיד ממסגרת רגילה למסגרת מיוחדת. לפני ועדת ההשמה עומדות האפשרויות האלה: החלטה על זכאותו של ילד לחינוך מיוחד והשמתו במוסד לחינוך מיוחד (גן מיוחד, בית ספר מיוחד, כיתה מיוחדת בבית ספר רגיל) החלטה על השמה במסגרת חינוך רגיל (גן רגיל, כיתה רגילה בבית ספר רגיל), עם המלצה על תמיכה מסל שילוב או ללא המלצה. " קישור לאתר: http://makom-m.cet.ac.il/pages/item.asp?item=185 ההורים צריכים לשבת ולהחליט מה יותר חשוב להם בכל הנוגע לילדם - האושר וההצלחה שלהם או האושר וההצלחה של הילד. אם לילד לא טוב בחינוך הרגיל. אם החינוך הרגיל לא טוב לילד. לא נותן לו את הצרכים לו הוא זקוק אז למה לא להעביר אותו למקום בו הוא יוכל לפרוח? אין סיבה שילד לא יצליח רק בגלל שהוא לומד בחינוך המיוחד. מה גם שועדת השמה לאו דווקא מחליטה על העברת הילד לחינוך המיוחד. לפעמים ההחלטה היא לשלב את הילד בחינוך הרגיל עם סיוע. הכי חשוב זה לעשות מה שטוב לילד
שיהיה בהצלחה
 

brum

New member
חינוך מיוחד לא חוסם שום דבר

להיפך - הוא עוזר לילד להתגבר על הקשיים - זו לא בעיה לצאת מהחנוך המיוחד לחינוך הרגיל ואל תשכחי שכל ילד עושה מעברים בחיים (כמו מעבר מבית ספר לבית ספר ) ששם מה שקובע זה הלימוד שלו בהווה ולא בעבר, גם לא בטוח שהוא אפילו יעבור לבית ספר אחר - יתכן שאותו בית ספר עושה שילוב ולכן יתכן שהוא פשוט יעבור לכיתה קטנה יותר . סה"כ חינוך מיוחד הוא זכות שכדאי לקחת בשני ידיים במיוחד אם אין מצב כלכלי שיטפל בקשיים של הילד - אבל עדיין זה תלוי בהורים שיכולים לסרב.
 

alonfr22

New member
נכון חלקית

ילד שלא זקוק לחינוך מיוחד עדיף שלא ימצא שם יש שם אוכלוסיות שלחלקן קשיים והפרעות קשות מסוגן ילד שיש לול ליקוי למידה עדיף שימצא בבי"ס רגיל או שיוצמד לו סיוע או שיהיה בכיתה מיוחדת אבל בי"ס מיוחד רק במקרים שאין כל אופציה חלופית
 

brum

New member
יש כל מיני דרגות של חינוך מיוחד

ילד שזקוק למעט עזרה עקב דיסלקציה למשל לא ישב בכיתה אחת עם ילד שיש לו פיגור שכלי בינוני עד קשה. אז אם הילד יכנס לכיתה של חינוך מיוחד הוא יכנס לכיתה בה יש ילדים עם ליקויים פחות או יותר דומים לשלו וילדים עם ליקויים קלים רובם אינם מגיעים לבי"ס לחינוך מיוחד אלא לכיתה קטנה או משולבת בבי"ס רגיל
 
למעלה