דחוףףףףףףףףףףףףףף

MoROsHkA

New member
דחוףףףףףףףףףףףףףף

אני צריכה לעשות עבודה על התורה שבעל פה..... בבקשה עזרו לי! השאלות שאני צריכה לענות עליהם הם: 1."דברים שבעל פה אין אתה רשאי לכתוב אותם" לפי המשפט הנ"ל אסור היה לכתוב את התורה בעל פה אם כן מדוע כתב אותה בכתב? 2. מי כתב את התורה בעל פה על כתב? 3. לפי מה מסודרת התורה בעל פה? כתוב את הדרך הארגון ומה כולל כל "סדר". בבקשה עזרו לי זה דחוף! כל מי שעוזר לי תודה.. :-*
 

mgb

New member
../images/Emo101.gifתשובות../images/Emo101.gif

בס"ד החסרתי פעימה..ואגב לא חסר "ף" אחד?? בכל אופן(בפאת קוצר זמן לאערכתי כדרכי, מתנצל!): 1)יב רבנו הקדוש חיבר המשנה. ומימות משה ועד רבנו הקדוש, לא חיברו חיבור שמלמדין אותו ברבים בתורה שבעל פה; אלא בכל דור ודור, ראש בית דין או נביא שיהיה באותו הדור, כותב לעצמו זיכרון בשמועות ששמע מרבותיו, והוא מלמד על פה ברבים. יג וכן כל אחד ואחד כותב לעצמו כפי כוחו, מביאור התורה ומהלכותיה כמו ששמע, ומדברים שנתחדשו בכל דור ודור, בדינים שלא למדום מפי השמועה אלא במידה משלוש עשרה מידות והסכימו עליהן בית דין הגדול. וכן היה הדבר תמיד, עד רבנו הקדוש. יד והוא קיבץ כל השמועות וכל הדינין וכל הביאורין והפירושין ששמעו ממשה רבנו, ושלמדו בית דין של כל דור ודור, בכל התורה כולה; וחיבר מהכול ספר המשנה. ושיננו ברבים, ונגלה לכל ישראל; וכתבוהו כולם, וריבצו בכל מקום, כדי שלא תשתכח תורה שבעל פה מישראל. טו ולמה עשה רבנו הקדוש כך, ולא הניח הדבר כמות שהיה--לפי שראה שהתלמידים מתמעטים והולכים, והצרות מתחדשות ובאות, וממלכת הרשעה פושטת בעולם ומתגברת, וישראל מתגלגלים והולכים לקצוות: חיבר חיבור אחד להיות ביד כולם, כדי שילמדוהו במהרה ולא יישכח; וישב כל ימיו הוא ובית דינו, ולימד המשנה ברבים. 2) ואלו הם גדולי החכמים שהיו בבית דינו של רבנו הקדוש וקיבלו ממנו--שמעון וגמליאל בניו, ורבי אפס, ורבי חנניה בן חמא, ורבי חייא, ורב, ורבי ינאי, ובר קפרא, ושמואל, ורבי יוחנן, ורבי הושעיה. אלו הם הגדולים שקיבלו ממנו, ועימהם אלפים ורבבות משאר החכמים. יז אף על פי שאלו האחד עשר קיבלו מרבנו הקדוש ועמדו במדרשו, רבי יוחנן קטן היה ואחר כך היה תלמיד לרבי ינאי וקיבל ממנו תורה. וכן רב קיבל מרבי ינאי; ושמואל קיבל מרבי חנניה בן חמא. יח רב חיבר ספרא וספרי לבאר ולהודיע עיקרי המשנה, ורבי חייא חיבר התוספתא לבאר ענייני המשנה. וכן רבי הושעיה ובר קפרא חיברו ברייתות לבאר דברי המשנה, ורבי יוחנן חיבר התלמוד הירושלמי בארץ ישראל אחר חורבן הבית בקרוב משלוש מאות שנה. 3)חלק א' לא הבנתי.. חלק ב': זרעים-דיני הקרקע(מצוות התלויות בארץ) מועד-כלדינישבת ומועדי השנה נשים-דל הדינים הקשורות לנשים(קידושין כתובות יבמות גיטין וכו') נזיקין-כל דיני נזק בגוף או בנפש בין אדם לחברו ובין רכושו לאדם אחר או רכושו. קדשים-כל דיני המקדש והקרבנות טהרות-כל דיני טומאה וטהרה בברכה ובהצלחה
 
למעלה