דחוף-ילדה בת 10 חודשים תלותית באופן יוצא דופן

shaniamit

New member
דחוף-ילדה בת 10 חודשים תלותית באופן יוצא דופן

בתי, בת עשרה וחצי חודשים, בעלת פחד מילדים אחרים ומאנשים זרים באופן יוצא דופן . כמו כן, היא כמעט ואינה מסוגלת לשחק באופן עצמאי ואינה מגלה עניין בשום דבר למעט אמא ואבא (גם לא בצעצועים). היא עדינה ביותר ורגישה, אך הבעיה היא עמוקה יותר כי היא אינה "משתחררת" לאחר זמן מה במקום מסויים כשאר הילדים הרגישיים שאני מכירה - אשר לוקח להם פשוט זמן רב יותר להשתלב במקומות . מעולם לא נתתי לה לבכות בלי לענות לצרכיה , גם לא במיטה בלילה , ואולם, אני משתדלת לא להרים אותה שהיא בוכה אלא לבוא לשבת לידה . היא גם לא מסוגלת להשאר במקום בלעדי. השאלה האם עלי להשאיר אותה בלעדיי או לחכות שהיא קצת תגדל? אני די נואשת ולא בטוחה איך לפעול - אשמח לשמוע עיצות
 

tiger mom

New member
יש לה חרדת נטישה

ואין מה לעשות בנידון. אי אפשר ללמד בשלב הזה לשחק לבד או לשחק עם ילדים. תני לזה זמן, תהיי איתה. זה יעבור.
 

אמיתמי

New member
נשמע לא קל

אם נראה לך שמדובר בקושי יוצא דופן, כדאי להתייעץ עם איש מקצוע. גיל עשרה חודשים זה גיל קלאסי לחרדת נטישה, אבל יש תינוקות שאצלם חרדת הנטישה מקבלת פן יותר עוצמתי וחזק בגלל רגישות גבוהה יותר. איך היא עם אוכל? הלבשה? אמבטיה? רעש? אור? את רואה רגישות מיוחדת? או רק לאנשים ולמצבים חדשים?
 
זורקת לך כיוון שונה מסיפור שאני מכירה

אני לא יודעת החל מאיזה גיל ניתן לעשות בדיקת ראייה אבל זה כיוון ששווה לבדוק. אני מכירה סיפור של מישהי שהבת שלה היתה מ-א-ד תלותית ונצמדה רק לאבא ואמא והסתבר אחרי הרבה זמן שהתלותיות הזו שלה נבעה מכך שהיא היתה זקוקה למשקפיים ובגלל שהיא לא ראתה ברור היא חששה להשאר לבד ללא דמות שהיא מכירה וסומכת שתהיה שם "להציל" אותה אם צריך.
 
נושא כאוב אצלנו

אצלנו היא ככה מגיל 3 חודשים ועד היום. אצלנו יש כנראה יתר רגישות תחושתית. כמובן שאני לא אומרת שזה ככה אצלכם, כי זה באמת הגיל שמתחילה חרדת הנטישה ה"רגילה".... הכי חשוב זה לא להכריח לעשות דברים.... לזרום איתה, לראות לאן זה מוביל. יובל כבר בת שנתיים והיא עדיין לא זזה בלעדינו בג'ימבורי ומקומות כאלה, היא ישר מתחילה לבכות אם אנחנו מנסים לעזוב אותה לבד (הכוונה ללכת כמה צעדים ממנה).
 
למעלה