דיבורים... וזהו?

דיבורים... וזהו?

אני חוזר ושואל, ישנם מספר רב של אנשים שכותבים בפורום הזה, לא פלא, נושא החינוך נוגע לכולנו בין אם כתלמידים ולבין אם כמורים, הורים וכו´... כולנו מדברים על זה, כולם מסכימים שזה רע אבל אף אחד לא עושה. דפדפו כמה הודעות למטה תראו הודעה על "מטה חינוך אחר" תראו את הדיון שנפתח על הפעילות, תשוו אותו לדיון על המתמטיקה, על שיעורי הבית וכל דיון אחר שעסק רק בדיבורים. כותבים יקרים - האם כל מה שמעניין אותכם הוא לדבר? האם אנו נפקיר את עצמינו כתלמידים, את ילדינו כהורים או את תלמידינו כמורים רק בגלל שאנו עושים בלדבר? אני חושב שאפשר לעשות יותר מיזה. אך כנראה אני לבד בעסק. האם זה לא כך?
 
מה אתה מציע לעשות כשהדעות של

אנשים חלוקות, והפורום מלא בויכוחים בנושאים שונים? כל אחד והעמדה שלו. על מנת לעשות משהו, צריך שכולם יהיו באותו ראש.
 
תעבור שוב על הפורום...

ותראה שהדעות לא חלוקות בנושאים מהותיים, חוץ מזה תנועה שקוראת לרפורמה יכולה לקרוא לרפורמה מקצועית (בדיוק כמו שניסחנו את זה בעצומת חינוך אחר) לא חייבים שכולם יהיו בדיוק באותה עמדה על מנת לעשות שינוי, תסתכל על מפלגות בכנסת ותראה שאף אחת מהן לא מאוחדת לחלוטין, האיחוד צריך להיות רק סביב רעיון כללי.
 

Phlawless

New member
היי איתי

קודם כל אל נא תזלזל בכוחם של דיבורים. חייבים להתחיל ממשהו, והפורום הוא התחלה. אני לא יכולה להבטיח שינוי גדול ואני לא יכולה להתחייב לעלום אך הפורום הוא קצה חוט שבהמשכו יכול להימצא משהו טוב ,ולכן נושאים אלה הבוערים בחברה שלנו (שיעורי בית, מתמטיקה) לפי מיטב ידיעתי נוגעים גם למטה "חינוך אחר". תשתתף בדיונים, תחתים אנשים וכך זה יתגלגל ואולי המטה יגדל דרך אנשי הפורום שאכפת להם. לא צריך להתייאש כל כך מהר (ומי כמוך יודע)
גל
 
מי כמוני יודע...

שדיבורים והבטחות לא מקדמים לשום מקום, לגבי הקשר בין מתמטיקה והכנת שיעורי בית לחינוך אחר, אני לא מכיר שום קשר כזה, מטה חינוך אחר לא עוסק בנושאים מקצועיים מאחר ואנחנו לא מתמטיקיים או פדגוגים מומחים. אני שוב חוזר ואורמ שהשינוי אליו חותר מטה חינוך אחר הוא שינוי תפיסתי (אידיאולוגי אם תרצי) שרק אחרי שתהיה למערכת החינוך דרך אנחנו נוכל להתחיל לשנות משהו. אני בהחלט מודה לך שאת מנדבת אותי להחתים אנשים, אבל כנראה שזו הרוח השולטת, אולי את תחתימי? המטה לא יגדל מאנשים שאיכפת להם, הוא יגדל מאנשים שעושים ויש הבדל גדול. אולי חשוב לציין: מטה חינוך אחר קם לפני כמה חודשים כבר והספיק להיפגש פנים מול פנים, משם באה האכזבה שחוזרת ומכה בפני שוב ושוב, הפגישה הייתה מעולה כולם היו נורא "איכפתיים" אבל גם הם אמרו "תחתים" "תגלגל" ואין כזה דבר ארגון של אדם אחד (גם לא שניים). מי כמוני יודע שאי אפשר להתייאש?! אולי כן, אני בן אדם ריאלי ואני מוכן לשנות את דעותי, אולי צריך להשלים אם זה שאזרחי ישראל לא מוכנים לזה, ואני אאלץ להיפרד מהם להקים בי"ס פרטי, לנהל אותו, לקרוע את האוכלוסיה עוד יותר, להגדיל את הפערים, להנציח את הפערים ובטוח שאז התלמידים לא ירצו רפורמה, אלה שילמדו בבתי ספר הטובים לא ירצו רפורמה כי יהיה להם טוב ואלה שילמדו במערכת ה"חינוך" פשוט לא ידעו מזה "רפורמה"... חומר למחשבה ואני מצטער שזה יוצא בצורה כל כך בוטה אבל אני באמת מאסתי בטחינת מים...
 

Phlawless

New member
איתי... לא רק שהחתמתי

הפניתי, פניתי, כתבתי ותליתי את מודעות "חינוך אחר" בבית ספרי והפצתי את מדיניותכם בקרב חברי. מטה חינוך אחר דוגל באי הקאת חומר ובשיטת לימוד שונה שתעודד מחשבה יצירתית ולזה גם אני ועוד תלמידים בארץ שואפים. בנוסף, דיבורים הם בהחלט דרך לשינוי וכפי שכתבתי למעלה תמיד זה קודם דיבורים ואח"כ מעשים לכן אל תלונן על כביכול "טחינת מים" כאשר אנו מנסים פה לבסס עמדה.
 
ומה אתה עשית??????

ויכול מאוד להיות שעשית הרבה..... אבל זה פורום..... אנשים כותבים כאן. מעלים רעיונות, מעלים בעיות, תלונות, מעלים נושאים לדיון. הנה הגיע לכאן תלמיד שרוצה להיות עם מחשב כף יד בכיתה..... שמע דיעות, קיבל עיצות ובין לבין ידע איך לנתב צעדיו על מנת שיוכל להשתמש במחשב כף יד. בוא תספר לנו אתה, מה אתה עשית בבית הספר שלך למען כולם. כמו שכתבה גל, אל תזלזל בכוחם של דיבורים... הדברים הגדולים מתחילים משיחות, דיבורים והחלפת רעיונות..... בהצלחה...
 
מה אני עשיתי...

אני מפנה אותך להודעה על "מטה חינוך אחר" שאותו אני יזמתי והקמתי דבר שעלה לי בלא מעט זמן ומאמצים. ואין לי מה לעשות בבית ספר, אין לי תלונות כלפיו בי"ס לא קובע מדיניות לכן התלונות שלי הן נגד משרד החינוך ונגד כל מי שיושב בראשו. יש בהחלט מקום לדיבורים, אבל הדיבורים הם מיותרים לחלוטין אם אין מאחוריהם כלום, את אמרת שעזבת את מערכת החינוך בגלל מצבה, לגיטימי, אבל זה לא פתרון. מה שאני אומר זה שאם אנחנו רוצים באמת לעשות משהו אז צריך לדבר על פעילות ולא רק על הכנת שיעורי בית...
 
מתחילים בצעדים קטנים......

זה שאין לך תלונות על בית הספר זה נהדר. צריך לעשות.
נכון. יופי. יש לך רעיון...... גש למשרד החינוך ישר יענו לך שלא ויבכו הרי על התקציב.... אם כך מה עושים? מעלים איזה רעיון.... מיישמים אותו בבית הספר בו הינך לומד והיו כאן כמה רעיונות נפלאים, אחרי שזה הולך.... אחרי שזה מצליח.... אחרי שבית ספר אחר בא ללמוד איך מיישמים את השיטה.... קוראים לכל הקודקודים של משרד החינוך ומראים להם רעיון שעובד הלכה למעשה..... מה אתה חושב???? ואם נראה לך שזה שהקמת את "מטה חינוך אחר" אז בכך עשית ושינית את פני הדברים הינך טועה.... זהו צעד קטן והלוואי וירבו כמותו... ו...... תיקון קטן...... לא עזבתי את מע´ החינוך...... פשוט לא הלכתי לעבוד שם......
 
אני חושב שאני לא מורה...

ולכן אני לא מבין איך הפתרון שלך קשור אלי, אבל בלי קשר גם היום מורים לא יכולים לעשות כך כי תפקידם להכין לבגרות ולהוסיף פעולות חנוכיות זה "מבזבז" זמן ולכן זה לא פייר כלפי התלמידים שכן צריכים תעודות בגרות טובות.
 
איך זה קשור אלייך? התשובה ../images/Emo88.gif

אפילו שאתה לא מורה....... אתה יכול ליזום, לעשות ולגרום לשינוי שאתה רוצה ומאמין בו. אתה נשמע לי אחד שיש לו רעיונות ודברים שיכולים לשנות לטובה לפחות במע´ בה אתה לומד. וצר לי שאתה נת´קל במורים שכל תפקידם הוא להכין לבגרות, שי גם מורים אחרים. אותי לימדו מורים משני הסוגים... ואתה יודע מה??? אלה שלא לחצו רק על הכנה לבגרות כמו עלוקות, דווקא במקצועות שלהם הצלחתי הכי טוב. ואני....... מה לעשות...... הייתי מרדנית גדולה מאין כמוהה בתקופת הלימודים....
 
תשובה:

אני לא רואה שום דבר שאני צריך ליזום, שוב אני לא חושב שביה"ס שלי מתנהג בצורה פסולה בהתאם לדברים המוכתבים. אני דווקא לא מרדן ואני חושב שדווקא מורים שמלמדים אותי לבגרות הם המורים שעושים את עבודתם כמו שהוגדה בצורה הכי טובה וככה הם עוזרים לי להגשים את המטרה שלי במערכת - תעודת בגרות.
 
למעלה