דיבור בגיל הרך

yaelity

New member
דיבור בגיל הרך

בני בן ה-3 מאחר בהקניית הדיבור. הוא ילד שלישי במשפחה (יש לו עוד שני אחים בני 7 ו-10). יכולת ההבנה שלו מתאימה לגילו (ואף מעבר לכך), אבל מבחינה ורבלית הוא לא מתבטא באופן שוטף, אוצר המילים שלו קטן יחסית לגילו והוא עושה "קצורי דרך" בהתבטאות הורבלית באמצעות תנועות ידיים. אנחנו חיים בחו"ל כמעט כשנה אבל הוא הולך לגן של חב"ד שבו כל הילדים דוברי עברית וכן הגננות. האם עלי לפנות לאבחון? האם זה תקין שבגיל 3 הילד עדיין לא מתבטא בחופשיות?
 
איחור ברכישת דיבור

בגיל שלוש אנו מצפים להתבטאות מילולית ברמת משפט בן 4-5 מילים לפחות, שימוש בשמות עצם, פעלים שיגרתיים ומושגי יחס ראשוניים, לפי תיאורך יש הבנה תקינה ואף צורך תקשורתי (ההתבטאות החלופית בתנועות הידיים), לפני הבדיקה של קלינאית התקשורת שווה לעבור איתו בדיקת שמיעה, כדי לשלול איחור כתוצאה מירידה בשמיעה, ואז לפנות לקלינאית תקשורת על מנת שתברר האם מדובר באיחור או בהתפתחות נורמלית של הדיבור (כידוע התפתחות של שפה ודיבור היא מאד אינדיוידואלחת לכל ילד גם באותה משפחה, והטווחים של הנורמה באותו גיל יכולים להיות רחבים). אני לא מתייחסת פה לחשיפה שלו לשתי השפות מכיוון שאת רוב זמנו מעביר בסביבה דוברת עיברית. קלינאית התקשורת תחליט אם יש צורך בהתערבות טיפולית או שתספיק הדרכה של ההורים. בהצלחה.
 

yaelity

New member
איחור ברכישת הדיבר

תודה. תוכלי להפנות אותי לקלינאית תקשורת באיזור מודיעין/ירושלים? נכנסתי לאתר שלכם וראיתי שהמרכז נמצא בתל-אביב. יש גם סניף באיזור מודיעין/ירושלים?
 
למעלה