דיון בכנסת על מערך תח"צ בבני ברק

מצב
הנושא נעול.

shim121

New member
דיון בכנסת על מערך תח"צ בבני ברק
ושוב העסק מתחיל כתוצאה מקריסה במוצאי שבתות שעון קיץ. קצת הסבר: בשעון קיץ מצטמצמות שעות הפעילות לכ3 שעות 21:30-24:30 ובעיקר נניח 22:30-24:00 שאז אמורים אלפי נוסעים לצאת מבני ברק . לאחר פסח היו ימי ספירת העומר , לא עורכים חתונות אין שבת-חתן ויחסית לא היה עמוס . לאחר ל"ג בעומר החלה תקופת השמחות כשאלפי נוסעים מגיעים לבני ברק לשבתות , וכאן החלה הקריסה הצפויה. השיא היה במוצ"ש האחרון , עשרות אוטובוסים היו תקועים בעיקר ברח' עזרא, נסיעה מרח' ר' עקיבא לכיוון היציאה מהעיר נמשכה למעלה משעה, אולם הפעם יש בעיה חדשה: העיריה בנתה איי-תנועה חדשים ברח' עזרא (ליד קרית ויז'ניץ) , ולטענת חברות התחבורה היו הרבה אוטובוסים , אולם בגלל איי התנועה הם לא יכלו לעקוף את האוטובוסים שבתחנה וכך נוצרה הקריסה. אפשר לקרוא את הכל בקטעים הבאים שסרקתי. אגב, מי שלא נוכח בעצמו במקום , לא יוכל להבין על איזה כמויות של אוטובוסים ונוסעים מדובר כאן.
 

shim121

New member
דיון בכנסת על מערך תח"צ בבני ברק
ושוב העסק מתחיל כתוצאה מקריסה במוצאי שבתות שעון קיץ. קצת הסבר: בשעון קיץ מצטמצמות שעות הפעילות לכ3 שעות 21:30-24:30 ובעיקר נניח 22:30-24:00 שאז אמורים אלפי נוסעים לצאת מבני ברק . לאחר פסח היו ימי ספירת העומר , לא עורכים חתונות אין שבת-חתן ויחסית לא היה עמוס . לאחר ל"ג בעומר החלה תקופת השמחות כשאלפי נוסעים מגיעים לבני ברק לשבתות , וכאן החלה הקריסה הצפויה. השיא היה במוצ"ש האחרון , עשרות אוטובוסים היו תקועים בעיקר ברח' עזרא, נסיעה מרח' ר' עקיבא לכיוון היציאה מהעיר נמשכה למעלה משעה, אולם הפעם יש בעיה חדשה: העיריה בנתה איי-תנועה חדשים ברח' עזרא (ליד קרית ויז'ניץ) , ולטענת חברות התחבורה היו הרבה אוטובוסים , אולם בגלל איי התנועה הם לא יכלו לעקוף את האוטובוסים שבתחנה וכך נוצרה הקריסה. אפשר לקרוא את הכל בקטעים הבאים שסרקתי. אגב, מי שלא נוכח בעצמו במקום , לא יוכל להבין על איזה כמויות של אוטובוסים ונוסעים מדובר כאן.
2- המשך הכתבה
 

shim121

New member
תגובת חברות התחבורה
הבעיה נוצרה בעקבות בניית אי-תנועה ברח' עזרא
תגובת עיריית ב"ב
1. אי-התנועה נבנה לצורך בטיחותי , על החברות להתמודד עם הכביש כמו שהוא בנוי. 2. גם בשנים שעברו היו קריסות במוצ"ש , ולכן זה לא קשור לאי-תנועה.
 

shim121

New member
תגובת עיריית ב"ב
1. אי-התנועה נבנה לצורך בטיחותי , על החברות להתמודד עם הכביש כמו שהוא בנוי. 2. גם בשנים שעברו היו קריסות במוצ"ש , ולכן זה לא קשור לאי-תנועה.
כתבה נוספת
 

orenhz

Member
דיון בכנסת על מערך תח"צ בבני ברק
ושוב העסק מתחיל כתוצאה מקריסה במוצאי שבתות שעון קיץ. קצת הסבר: בשעון קיץ מצטמצמות שעות הפעילות לכ3 שעות 21:30-24:30 ובעיקר נניח 22:30-24:00 שאז אמורים אלפי נוסעים לצאת מבני ברק . לאחר פסח היו ימי ספירת העומר , לא עורכים חתונות אין שבת-חתן ויחסית לא היה עמוס . לאחר ל"ג בעומר החלה תקופת השמחות כשאלפי נוסעים מגיעים לבני ברק לשבתות , וכאן החלה הקריסה הצפויה. השיא היה במוצ"ש האחרון , עשרות אוטובוסים היו תקועים בעיקר ברח' עזרא, נסיעה מרח' ר' עקיבא לכיוון היציאה מהעיר נמשכה למעלה משעה, אולם הפעם יש בעיה חדשה: העיריה בנתה איי-תנועה חדשים ברח' עזרא (ליד קרית ויז'ניץ) , ולטענת חברות התחבורה היו הרבה אוטובוסים , אולם בגלל איי התנועה הם לא יכלו לעקוף את האוטובוסים שבתחנה וכך נוצרה הקריסה. אפשר לקרוא את הכל בקטעים הבאים שסרקתי. אגב, מי שלא נוכח בעצמו במקום , לא יוכל להבין על איזה כמויות של אוטובוסים ונוסעים מדובר כאן.
הייתי במקום במוצ"ש האחרון. לא ייאמן!
עברתי בשעה 22:45 במוצ"ש האחרון ברח' רבי עקיבא (בכיוון ההפוך לעומס, למזלי) ונדהמתי מכמות האוטובוסים בכיוון הנגדי. חשוב לציין שראיתי מכל קו כמה אוטובוסים אחד אחרי השני (חלקם מפרקיים) ועדיין לא ברור לי איך הייתה קריסה כזאת. היו שם עשרות אוטובוסים בפקק אינסופי... חבל שלא צילמתי. עיקר הקווים היו לאשדוד וי-ם אבל גם קווים אחרים. בכל מקרה, לא נראה לי שיש חב' שיכולה להתמודד עם זה יורת טוב מאגד. נכון שבאגד עושים הרבה פאדיחות ואיחורים, אבל אין חב' שיכולה להפעיל כ"כ הרבה אוטובוסים בסדר גודל כזה.
 

אוהד11

New member
דיון בכנסת על מערך תח"צ בבני ברק
ושוב העסק מתחיל כתוצאה מקריסה במוצאי שבתות שעון קיץ. קצת הסבר: בשעון קיץ מצטמצמות שעות הפעילות לכ3 שעות 21:30-24:30 ובעיקר נניח 22:30-24:00 שאז אמורים אלפי נוסעים לצאת מבני ברק . לאחר פסח היו ימי ספירת העומר , לא עורכים חתונות אין שבת-חתן ויחסית לא היה עמוס . לאחר ל"ג בעומר החלה תקופת השמחות כשאלפי נוסעים מגיעים לבני ברק לשבתות , וכאן החלה הקריסה הצפויה. השיא היה במוצ"ש האחרון , עשרות אוטובוסים היו תקועים בעיקר ברח' עזרא, נסיעה מרח' ר' עקיבא לכיוון היציאה מהעיר נמשכה למעלה משעה, אולם הפעם יש בעיה חדשה: העיריה בנתה איי-תנועה חדשים ברח' עזרא (ליד קרית ויז'ניץ) , ולטענת חברות התחבורה היו הרבה אוטובוסים , אולם בגלל איי התנועה הם לא יכלו לעקוף את האוטובוסים שבתחנה וכך נוצרה הקריסה. אפשר לקרוא את הכל בקטעים הבאים שסרקתי. אגב, מי שלא נוכח בעצמו במקום , לא יוכל להבין על איזה כמויות של אוטובוסים ונוסעים מדובר כאן.
האם העיריה בדקה אפשרות לסגור במוצ"ש ובארועים
מסויימים את הרחובות לתנועה פרטית ? הרי קיים מבנה מסויים של העיר, ולכן צריך לשקול סגירת הרחובות בסביבה בשעות העומס הללו
 

mister K

New member
דיון בכנסת על מערך תח"צ בבני ברק
ושוב העסק מתחיל כתוצאה מקריסה במוצאי שבתות שעון קיץ. קצת הסבר: בשעון קיץ מצטמצמות שעות הפעילות לכ3 שעות 21:30-24:30 ובעיקר נניח 22:30-24:00 שאז אמורים אלפי נוסעים לצאת מבני ברק . לאחר פסח היו ימי ספירת העומר , לא עורכים חתונות אין שבת-חתן ויחסית לא היה עמוס . לאחר ל"ג בעומר החלה תקופת השמחות כשאלפי נוסעים מגיעים לבני ברק לשבתות , וכאן החלה הקריסה הצפויה. השיא היה במוצ"ש האחרון , עשרות אוטובוסים היו תקועים בעיקר ברח' עזרא, נסיעה מרח' ר' עקיבא לכיוון היציאה מהעיר נמשכה למעלה משעה, אולם הפעם יש בעיה חדשה: העיריה בנתה איי-תנועה חדשים ברח' עזרא (ליד קרית ויז'ניץ) , ולטענת חברות התחבורה היו הרבה אוטובוסים , אולם בגלל איי התנועה הם לא יכלו לעקוף את האוטובוסים שבתחנה וכך נוצרה הקריסה. אפשר לקרוא את הכל בקטעים הבאים שסרקתי. אגב, מי שלא נוכח בעצמו במקום , לא יוכל להבין על איזה כמויות של אוטובוסים ונוסעים מדובר כאן.
ככה זה כשהחרדים דורשים תחבורה עד פתח הבית.
הם לא מבינים שזה בלתי אפשרי? כמה אוטובוסים כבר אפשר לדחוף לתוך רחובות בני ברק? העיר הזאת צריכה תחנה מרכזית ושהקווים העירוניים ייצאו אך ורק ממנה. עד אז, אל לחרדים להתלונן מכיוון שהמצב הזה נוצר בכל פעם מחדש רק בשל דרישותיהם ההזויות. אבל ברור שהכי קל והכי כיף להאשים את אגד בכל דבר ולקרוא כל פעם מחדש ל"הפרטה". כן בטח, זה מה שיעזור...
באמת שאני מרחם על הנהגים שצריכים לסבול את כל הפקקים האלה ואחר כך עוד מאשימים אותם.
 

mister K

New member
ככה זה כשהחרדים דורשים תחבורה עד פתח הבית.
הם לא מבינים שזה בלתי אפשרי? כמה אוטובוסים כבר אפשר לדחוף לתוך רחובות בני ברק? העיר הזאת צריכה תחנה מרכזית ושהקווים העירוניים ייצאו אך ורק ממנה. עד אז, אל לחרדים להתלונן מכיוון שהמצב הזה נוצר בכל פעם מחדש רק בשל דרישותיהם ההזויות. אבל ברור שהכי קל והכי כיף להאשים את אגד בכל דבר ולקרוא כל פעם מחדש ל"הפרטה". כן בטח, זה מה שיעזור...
באמת שאני מרחם על הנהגים שצריכים לסבול את כל הפקקים האלה ואחר כך עוד מאשימים אותם.
*שהקווים העירוניים = שהקווים הבינעירוניים.
 

orenhz

Member
*שהקווים העירוניים = שהקווים הבינעירוניים.
צריך למכור כרטיסים במכונות ולמנוע את העיכוב
בעלייה לאוטובוסים. אם ליד כל תחנה ישימו מכונות למכירת כרטיסים, לא יהיה עיכוב כ"כ ארוך בתחנות, שכרגע קיים בגלל הזמן שלוקח לנהג להחזיר עודף לכל נוסע, לחשב, וכו'. ואכן, כמו שכבר כתבו לפני, צריך לפצל את הקווים בתוך העיר ולא לרכז אותם על מסלול אחד.
 

אוהד11

New member
דיון בכנסת על מערך תח"צ בבני ברק
ושוב העסק מתחיל כתוצאה מקריסה במוצאי שבתות שעון קיץ. קצת הסבר: בשעון קיץ מצטמצמות שעות הפעילות לכ3 שעות 21:30-24:30 ובעיקר נניח 22:30-24:00 שאז אמורים אלפי נוסעים לצאת מבני ברק . לאחר פסח היו ימי ספירת העומר , לא עורכים חתונות אין שבת-חתן ויחסית לא היה עמוס . לאחר ל"ג בעומר החלה תקופת השמחות כשאלפי נוסעים מגיעים לבני ברק לשבתות , וכאן החלה הקריסה הצפויה. השיא היה במוצ"ש האחרון , עשרות אוטובוסים היו תקועים בעיקר ברח' עזרא, נסיעה מרח' ר' עקיבא לכיוון היציאה מהעיר נמשכה למעלה משעה, אולם הפעם יש בעיה חדשה: העיריה בנתה איי-תנועה חדשים ברח' עזרא (ליד קרית ויז'ניץ) , ולטענת חברות התחבורה היו הרבה אוטובוסים , אולם בגלל איי התנועה הם לא יכלו לעקוף את האוטובוסים שבתחנה וכך נוצרה הקריסה. אפשר לקרוא את הכל בקטעים הבאים שסרקתי. אגב, מי שלא נוכח בעצמו במקום , לא יוכל להבין על איזה כמויות של אוטובוסים ונוסעים מדובר כאן.
אולי קיימת בעיה נוספת והיא הנשים שעולות
ליד הנהג, משלמות, יורדות ועולות מאחור, משום שמדירים אותן מחלקו הקדמי של האוטובוס. האם אין בכך גורם נוסף לעיכוב ?
 

orenhz

Member
אולי קיימת בעיה נוספת והיא הנשים שעולות
ליד הנהג, משלמות, יורדות ועולות מאחור, משום שמדירים אותן מחלקו הקדמי של האוטובוס. האם אין בכך גורם נוסף לעיכוב ?
ממש לא. דווקא בזה יצא לי להיתקל מקרוב
נסעתי בקו 970 מהדרין מחיפה לב"ב. הנשים עלו מאחורה, ורק אחרי שהנהג התחיל כבר לנסוע הן שילמו לו. הנהגים אולי סומכים על הציבור החרדי שישלם ולא יתגנב לאוטובוס.
 

אוהד11

New member
ממש לא. דווקא בזה יצא לי להיתקל מקרוב
נסעתי בקו 970 מהדרין מחיפה לב"ב. הנשים עלו מאחורה, ורק אחרי שהנהג התחיל כבר לנסוע הן שילמו לו. הנהגים אולי סומכים על הציבור החרדי שישלם ולא יתגנב לאוטובוס.
כלומר, הן מסיחות את דעתו לאחר התחלת הנסיעה
זה לא בטיחותי, (בדיוק כפי שלא בטיחותי לגבות כסף מכל נוסע אחר לאחר התחלת הנסיעה)
 

orenhz

Member
כלומר, הן מסיחות את דעתו לאחר התחלת הנסיעה
זה לא בטיחותי, (בדיוק כפי שלא בטיחותי לגבות כסף מכל נוסע אחר לאחר התחלת הנסיעה)
צודק ב-100% ! זה באמת לא בטיחותי, אבל....
באתי רק להראות שזה לא מה שמעכב את הנהג. זה שזה לא בטיחותי, זה נכון...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה