דיון- החבר\ה של האח\ות

מושית פ

New member
דיון- החבר\ה של האח\ות

אחד האחים שלכם יוצא עם מישהו שלדעתכם לא מתאים לו או לה. האח או האחות יוצאים עם מישהו שאתם חושבים שהוא לא מתאים, אתם לא אוהבים את אותו בנאדם[בגלל דברים שהוא עשה לאח\ות]. לדעתכם הוא לא מתאים מבחינת האופי. לדעתכם הוא גורם לאח או לאחות להיות עצבני ולא נחמדים לסביבה ואתם חושבים שהוא מסכסך בניכם לבין האח או האחות ושהוא מזיק לה או לו במובנים מסוימים... אבללל..האח או אחות לא חושבים ככה!! ניסתם לדבר עם האח או האחות אבל הם מאוד כועסים שאתם חושבים ככה ומבקשים שתקבלו את החבר או החברה וזהו. ניסתם להסביר לאח\ות ומראים להם שאתם צודקים ובכול זאת ההחלטה שלהם היא להישאר עם אותו אחד\ת..אתם רואים דברים שהאח או האחות שלכם לא רואים ולפעמיים מדחיקים דברים. ואז.. הגיעה היום והם מחליטים להתחתן... מה עושים אז??? נותנים להם להתחתן בשקט.? שוב אומרים לאח\ות את הדעה שלכם? לא מגיעים לחתונה??? תחשבו טוב לפני שתענו.
 
אני מניחה שאם הדיעה כבר נאמרה-אין טעם לומר

שוב ושוב. האח עשה את הבחירה שלו ואין טעם להציק סתם אלא לקבל את ההחלטה שלו ולשמוח בשמחתו. זה מזכיר לי את אחותי שמאוד התנגדה ללימודים שלי ועוד בשנה השנייה שלי ניסתה לשכנע אותי להפסיק ללמוד הוראה וללכת ללמוד מנהל עסקים כי יש בזה יותר כסף והוראה זה סתם להחליף חיתולים, לדבריה דאז. עכשיו היא "מנגנת" אחרת ומתגאה בזה שאחותה גננת מתחילה, ומשתפת בדברים שעושים בגן של הילדים שלה, נותנת רעיונות וכו'. בסוף היא הבינה שהיא זאת היה ואני זאת אני וכל אחת וההחלטות שלה.
 

Russet

New member
בולעים את הצפרדע.

אם אחותי הייתה ממש קיצונית כנראה שלא היה על מה לדבר, אני לא אשקר, היו תק' שחשבתי שהוא לא מתאים לה אבל הוא בחור טוב והוא לא מסכסך בכלל רק דורש שהוא יהיה במקום גבוה מאוד בסדר העדיפויות שלה. רבנו על זה, אני מקווה שהיא הפנימה שכעסתי על זה שעד שאני מגיעה היא אצלו ולא איתי וכל מה שנותר לי הוא לקוות שזה לא יהיה ככה כל חיינו אבל לנסות לשכנע אותה? כנראה שלא. יש מצב שהיא תיפול על מישהו גרוע באמת ואז חבל.
 
נושא טעון

קרה משהו דומה במשפחה שלי לפני מספר מכובד של שנים, לא אח שלי מן הסתם אבל קרוב משפחה שהאחים שלו וגם ההורים לא הכי התלהבו מבת זוגו וכשהם הודיעו שמתחתנים... אני לא יודעת מה בדיוק עשו ואמרו, אבל הם קלטו שיש בעיה עוד הרבה לפני שהם החליטו להתחתן. לפי מה שסיפרו לי, בזמן ארגון החתונה עלו עוד צדדים בעייתיים של הכלה וגם מייד לאחר מכן (למשל - שבאלבום החתונה כמעט ולא ראו תמונות של בני משפחת החתן, אחרי שהיא דאגה שיצלמו רק את המשפחה שלה). היום, כ-20 שנה מאוחר יותר, נוצר מצב ששני האחים שלו לא מדברים איתו אחרי שהאשה סכסכה ולכלכה, היא דאגה גם ללכלך על האחיינים (כן, גם כשהיו ילדים שבאמת לא עשו לה כלום), הוא איבד כמה וכמה חברים טובים שהם ובנות זוגם לא הסתדרו עם הגברת. אני קרובה רחוקה יחסית ככה שאנשים לא תמיד יודעים שאני קשורה אליה ויצא לי לשמוע לכלוכים ולהבין שכנראה שגם ה"חתן" מודע לכך שעשה טעות, אבל כבר מאוחר מדי. איך נגיד את זה... קשה להגיד שטוב לו. הבעיה האמיתית שבמשפחה חוששים ממנה עכשיו זה מה יהיה אחרי 120, בין הצרות שהיא עשתה הייתה דרישת רכוש וכספים שלא בהכרח הגיעו להם ועכשיו לא רק שההורים שלו לא יכולים להנות מארועים משפחתיים וחגים עם כל הילדים והנכדים שלהם ביחד, הם גם חוששים שיהיו בעיות אחר כך עם הירושה ושיהיו מי שיקופחו. אני בטוחה שהם מרגישים חרטה על כך שלא הפרידו בינהם בזמן, עם כמה שזה קשה ולא נעים וכו', הם קיבלו כל פעם הוכחה כואבת לכך שהם צדקו. אני לא רוצה לחשוב בכלל איזו תחושה זאת במצב של לא לדבר עם אח שלי.
 
אין דבר כזה לא להגיע לחתונה כי החתן לא מוצא

חן בעיניך. אחותך בחרה בו ועל המשפחה לכבד את רצונה.ניסיתם לעצור, "לפקוח לה את העינים" להסביר לא הלך, היא אדם בוגר ואולי באחד הימים אחד הצדדים יווכח בטעותו. אני לא הייתי מגיעה לחתונה של אחותי רק אם החתן היה רוצח או אנס או פושע. כל זמן שהוא אדם מן הישוב זכותה לבחור את עתידה. אני מבינה את הכאב ולא הייתי רוצה שזה יקרה לי אבל אם היה קורה, ולא הייתי מצליחה להביא לשינוי דעתה, הייתי משלימה עם המצב ומקבלת את הבחירה. ההתנגדות של המשפחה מביאה לכך שבן הזוג שנכנס למשפחה בד'כ לא סולח על כך שהתנגדו לו, ואם הזוג מחזיק מעמד הטינה נשארת הרבה שנים. חבל להביא לידי כך. כלה של חברה שלי, מחרימה את אמא של בעלה, לא מרשה לה לבוא אליהם אלא אם הכלה הזמינה אותה כי האמא אמרה לבן שלא ימהר להתחתן, הם הכירו תקופה קצרה מאוד , שלושה חדשים והחליטו להתחתן . הבעל גם לא נפגש עם אחיו כי הוא אמר לו לחכות עם החתונה. בקיצור בגלל כל מיני שטויות המשפחה של הבעל התפרקה. זה לא היה אישית נגדה ובכל זאת היא שונאת אותם בגלל זה והיא אומרת את זה בפירוש. כתבתי בלשון נקבה אבל אותו דבר אם זה האח/הבן.
 
לכל סיפור יש שני צדדים

גם אותה גברת שאני סיפרתי עליה טענה שהאחים של בעלה "רעים" אליה ומסכסכים בינה לבין הההורים שלהם, אבל בגדול רואים טוב מאוד מי הבעייתי כאן ונראה לי שזו גם לא מקריות שאת כל החברים שלו הוא איבד פתאום (כשיש לה טענות דומות לאותם חברים), היא גם ניסתה להתחנף לקרובי משפחה אחרים ותוך כדי ללכלך על הגיסים שלה והנשים שלהן, זה רק גרם לה להיראות הרבה יותר רע (תחשבו על מישהי זרה שמלכלכת בפנייך על האחיין האהוב שלך, איך תגיבי?) אני לא יודעת מה הסיפור של חברתך וכלתה, אבל זה יכול להיות גם כתוצאה ממצב של אי הבנה וגם כי... יחסי כלה חמות זה דבר מאוד טעון, וגם אם החמות צדקה בעניין הזה עדיין כל אחת רואה את המצב ממקום אחר. אני בטוחה שגם אני הייתי נעלבת מאוד אם הייתי מגלה שהאמא של הבחור שאני עומדת להתחתן איתו אמרה לו שלא ימהר וכו', את כותבת שזה לא אישי נגדה אבל איך אפשר לפרש את זה לא אישית?
 
בדיוק היה אתמול ב"ג'ורדן" פרק שבהתחלה חשבו

שהאבא הרג את החתן כדי להרוס את החתונה של בתו, כי הוא לא רצה שהיא תתחתן. בסוף התברר שהאח של החתן הוא הרוצח כי הוא התאהב בארוסתו של אחים וחש שהאח גנב לו אותה. חשבתי על הדיון הזה בדיוק כשהיה הפרק
.
 
למעלה