דיון חדש בנושא השטן...

K i f

New member
דיון חדש בנושא השטן...

אני לאדע אם מותר לי לפתוח דיונים... אם לא אמרו לי... בכל מקרה... היה לי ויכוחון ביומיים האחרונים עם מורן על קיומו של השטן! אני אמרתי שהוא קיים והיא אמרה שהוא לא... מי שמאמין בו מאמין באלוהים ואם אלוהים יצר אותו אז בשביל מה...?! בספר איוב כתוב שהשטן רצה לראות אם איוב ימשיך ללכת בדרך ה' אחרי שהשטן יפיל עליו מס' מכות... ואיוב אכן לא סטה מהדרך... וקיבל על זה פיצוי על הנזק שנגרם... עכשיו השאלות הן... מי מכם מאמין בקיומו של השטן ואם לא אז למה?! מה באמת מטרתו של השטן?! האם זה באמת לבדוק עד כמה אנשים מאמינים באלוהים?! ולמה בכלל נוצר השטן?! הרי אם אלוהים רוצה לבדוק מישהו... הוא יכול לעשות זאת לבד... ללא כל צורך בשטן.... יום טוב^_^
 
אהלנים "כיף"../images/Emo45.gif../images/Emo20.gif

בטח שמותר לפתוח דיונים, אפילו רצוי, מזתומרת
בעיקר כאלה שגורמים לנו לחשוב, כי.. אוהבת לחשוב
ועכשיו.. אחרי שאחפור קצת, מבטיחה לענות גם על זה
בברכת דיון פורה
 

lmatan1

New member
קיף זה כמו כיף וההפך כמו טוב ורע

המטאפורה שיש בשמים אלוהים שהוא בא מאהבה. מחייב את הימצאות ההיפוך שהוא מיצג את השנאה. וזהו מוסר והשכל לגבי החיים של כל אחד ואחד מאיתנו. אפשר לתמצת אותו במשפט,,,ואהבת לרעך כמוך. שבעצם צריך לקרוא אותו מהסוף משמע כמוך שאדם צריך לאהוב את עצמו .רוצה לומר מסופק מעצמו או מרוצה מעצמו.או שלם אם עצמו שזהו בעצם השלב הראשון והקשה ביותר להשיג לעצמנו וזה לא קל. וזהו כלל חשוב ביותר כי מי שמגיע למצב שהוא שלם אם עצמו ואוהב את עצמו רק אז יש לו יכולת להעניק אהבה לחברו כשלעומתו מי שלא אוהב את עצמו לא מסוגל להעניק אהבה אמיתית לחברו. ואם נחזור למושג אלוהים אז אחד התארים שלו הוא אהבה ואהבה בלי כוונה לקבלת תמורה הוא לא בודק אותנו הבעיה היא שאם אנחנו לא עושים משהו מאהבה אז יש לנו עסק אם השטן כי הוא בא להגיד לנו בעצם על תהיה פרייר אתה צריך לקבל תמורה על האהבה שאתה נותן ברגע שאתה נכנס למלכודת של מה יצא לי מזה שאני אתן אהבה למישהו אחר בלי לקבל תמורה אני אז מאבד את האהבה.ולכן האמת היא שמה שאני נותן מעצמי באהבה זה מה שאני אקבל בדיוק בתמורה . אני מאחל לכולנו הרבה אהבה כי זאת תמצית חיינו. בהצלחה רבה.
 
המחשבה שלכל אלוהים חייב להיות שטן

ושבמקביל למלאכים יש שדים, מקורה בתפיסה הדואלית שלנו שהולכת בניגודים- טוב/רע, לבן/שחור, למעלה/למטה, גדול/קטן וכו'. אבל הדואליות היא בעני המתבונן, והקיום הוא אחד, הוא לא פונה כנגד עצמו. הדואליות גורמת לנו לפצל את הקיום לטבע "גבוה" ולטבע "נמוך", כך שאנו מציבים שטן נמוך, אפל, חסר אהבה ויוצר פיתויים, מול אלוהים גבוה, מואר, אוהב ויודע כל. אלוהים והשטן כפי שנתפסים בדתות העתיקות ובמיתוסים הם יצירות אנושיות שנובעות מאותה דואליות. למעשה אלוהים הוא "כל היש". כל מה שקיים בכל מקום ובכל זמן או מימד כלול בו. כך שלא יכול להיווצר כוח שמתנגד לו, כי הוא מתמזג בתוכו. אם נחשוב בהיגיון, ההפך מ"כל היש" הוא "כל האין". ומאחר שמבחינה לוגית דבר כזה נעלם עקב ביטול עצמי (אין אותו) אז אין כוח שמנוגד לכל היש. הוא כולל בתוכו את כל הכוחות- הגבוה והנמוך, ההרמוני והאתגרי. "כל היש" תמיד מכוון ליצירתיות וחופש ללא הגבלה, למרות החלקים האתגריים שהוא מכיל (הם אלה שמאפשרים לו להתפתח. כמו כולנו, גם "כל היש" במסע להתפתחות וגילוי עצמי) חלק מהחלקים האתגריים האלו התגשמו כאן על האדמה בצורה של פחד ושליטה, אבל הם לא יכולים לגבור על כל היש כמו שהפחדים הפרטיים שלנו לא יכולים לבטל את קיומינו. לדעתי, לפעמים מיתוס השטן היה תרוץ עבור קיום הצדדים האפלים יותר הקיימים באדם. אחרי הכל, אנו חיים בעולם של בחירה חופשית, אף אחד לא יכול לדרדר אותנו לתהום אם לא נחליט להדרדר לשם מרצוננו החופשי.
 

K i f

New member
אוי... איזו מורכבות יש ב-2 ההודעות

האחרונות... אין לי מושג למה לא הבנתי... כנראה השעה המאוחרת... בכל מקרה... אדפיס ואקרא מחר בבצפר כשאהיה רענן יותר ^_^(ואתן למורן... לקרוא ^_^) לדעתי... השטן הוא יצור עלוב שסתם נוצר... אין לי מושג עדיין למה אבל אחרי שאמות... אני מתכוון להרוג אותו!
 
הסטן הוא חבר

לא מיזמן קראתי טקסט מדהים מהתלמוד ובו גיליתי דברים נפלאים על הסטן.קודם כול הסטן הוא מלאך ה',זאת אומרת שהוא שליח שלו,ואין לו אצמעי מישלו כוח משלו,לכן כדי להיתקים הוא צריך לקבל כוחות מאחרים. הטקסת שקראתי הוא ממש טקסת מיסתי,ומיסתבר:בתלמוד,שרובודן בהלכה וחוקים,יש גם כמה טקסתים מאוד מיסטים(טקסתים נוטפי מתיקות ודבש). בכול אופן הטקסת הזה מספר שהסטן זה בעצם חלק מאיתנו,חלק מהאני.זה הצד האחר שבנו,הצד החשוך שבנו,הצל שבי,ובעצם לכול אחד יש צד כזה. וברגע שאני מיתכחש לו,ברגע שאני לא נותן לו מקום,ולא יודע לחבק אותו,אז אני בעצם נותן לו כוח,ואז הוא יכול לעשות לי צרות צרורות!!!!! כי אם אני לא נותן מקום לכל החלקים שבי אני לא בשלמות שלי ולא במלאות שבי ואני חי אים סוג של שקר. באהבה עמית.
 

K i f

New member
וואו! אהבתי!

אבל אני מאמין שאת ספר איוב קראת...... ושם כתוב... שהשטן נוצר כדי לנסות אנשים ולראות עד כמה הם מאמינים ב-ה'... ולא כדי להרע סתם בגלל חוסר אמונה בו...... מה דעתך?!
 

dannyshadow

New member
אלוהים יצר את השטן...

מכיוון שה' טהור מכדי לטפל באנשים רעים, כי מי שהולך לגהנום הם בעצם אנשים רעים. מכיוון שה' טהור מדי כדי לטפל בנושאים רעים, הוא יצר את השטן, שלהפך מהדת הנוצרית- ה' שולט בו, והשטן הוא לא התגלמות הרוע, הוא פשוט מעניש את הרעים שמגיעים לגהנום. זה הכול, לפי היהדות, כמובן.
 
למעלה