דילמה ביחסי עבודה

מקסים ב

New member
דילמה ביחסי עבודה

טוב, אני מקווה שזה הפורום הנכון
רציתי לשתף בהתלבטות שיש לי ולשמוע מה דעתכם, קודם כל קצת רקע
במסגרת עבודתי (עריכת וידאו) אני נוהג לעשות כל מיני פרוייקטים מהצד כפרילנס על חשבון זמני הפרטי - לאחד הלקוחות הקבועים שלי יש נטייה קבועה לאחר עם התשלומים, הוא משלם לי תמיד שבוע-שבועיים לפחות אחרי הזמן שסוכם, לפעמים אפילו חודש ויותר.
זה לא כל כך מפריע לי כי א) זה לא מקור הפרנסה היחיד או העיקרי שלי כך שאני לא תלוי בו . ב) אני קצת מכיר אישית את הלקוח (סוג של חבר של חבר) וחבל לי לאבד אותו בגלל ויכוחים על מועד התשלום, מה גם שבסופו של דבר הוא משלם ולא מנסה להתחמק, סתם, זה קצת מעצבן אבל לא נורא.

ולעניין - לאחרונה עשיתי עבור הלקוח הזה פרוייקט יחסית גדול שלקח הרבה זמן - מעל חודש עבודה וכמובן שהתשלום על הפרוייקט הזה יחסית גדול - בהתאמה לגודל הפרוייקט, במקרה הזה כן בניתי על הכסף ועוד לפני תחילת העבודה הבהרתי לו שהפעם אני לא יכול להרשות לעצמי עיכוב בתשלום כי בעקבות זה יווצר מינוס בבנק שילך ויגדל…

עכשיו משהגיע זמן התשלום וזה שוב מתעכב וכבר עברו שבועיים למרות שהזכרתי והתרעתי מספיק זמן לפני כדי שיוכל לטפל בזה, עכשיו הוא לא עונה לי לטלפונים ואנחנו מדברים בעיקר בהודעות טקסט, (זה בסדר, זה ככה בדרך כלל) אתמול כתבתי לו הודעת תזכורת בסגנון "מה קורה? שכחת אותי?" הוא שלח לי הודעה שהוא מתנצל על העיכוב כי יש לו לחץ בעבודה וגם הוא באמצע איזה בלאגן משפחתי, כתבתי לו שאני לא מודע לשום בלאגן משפחתי והוא כתב לי "עזבתי את הבית"

אין לי שום סיבה לחשוב שהוא משקר או מספר לי סתם סיפורים כדי להרוויח זמן ואני יודע שיש לו תינוקת בת כמעט שנתיים כך שזה באמת עצוב ולא קל ואני לא יודע מה לעשות, מצד אחד הנטייה שלי היא להניח לו קצת כי זאת באמת תקופה לא קלה ואני לא רוצה להוסיף את הלחץ שלי ללחץ שהוא, כנראה, בכל מקרה נמצא בו. מצד שני - אני צריך את הכסף והבעיות הישיות שלו לא אמורות להשפיע עלי בשום צורה.

מה אתם אומרים? מה לעשות?
אולי יש פתרון יצירתי שאני לא חושב עליו?
 
לא משחררים

את כל העבודה עד שלא מקבלים את כל התשלום
אתה יכול לתת לו משהו חלקי, אבל כזה שהוא לא יכול לעשות איתו שומדבר ללא החלק השני, וכשמקבלים את מלוא התשלום נותנים את יתר העבודה.

וכל הסיפורים מסביב, ממש לא צריכים לעניין את הסבתא שלך.
 

netab02

New member


 

אטיוד5

Active member
זזה אפפם לא עובד ככה

עושים עבודה ואז גובים עליה תשלום.
אם התשלום יינתן קודם לגמר העבודה, העבודה לא תיגמר, הקבלן ייעלם.
 
למעלה