דילמות ללימודי תקשורת

givatronist

New member
דילמות ללימודי תקשורת

שלום לכולם אמנם יש לי עוד שנה וקצת עד ללימודים האקדמאיים אבל יש לי 2 שאלות:) ואין לי שום מושג בנוגע לניהול ולתהליכים השונים באונ'. מה ההבדל בין לימודי תקשורת במכללה (נגיד-מכללה למנהל) לאונ' (נגיד ת"א)? האם באמת זה לא ככ משנה ללימודי תקשורת מכללה או אונ'? הבעיה שאם אני רוצה גם מדע המדינה אז אני לא יכול במכללה...כי מכללה זה רק חד חוגי?! באונ' אני מרוויח 2 ציפורים במכה אחת בלימודים דו חוגיים. האם התואר במכללה אחרכ שווה לתואר כמו בתקשורת באונ'? והמחיר אותו מחיר? אני רוצה גם לגור בת-א אחרי הצבא...אז איזו מכללה תיהיה טובה ללימודי תקשורת חוצ מהאונ'? אגב,למכללה לא דרוש פסיכ'? תודה רבה לעונים ולעונות :)!
 

givatronist

New member
תוספת קטנה אני עוסק ברדיו כבר 4 שנים

קריינות,הפקה,עריכה וכתבות. כנ"ל לגבי כתיבת לעיתונים שונים. כך שהפרקטיקה פחות לחוצה לי
 

רפי35

New member
אם תסתכל אחורה תמצא הרבה תשובות אבל בקצרה:

מכללה מול אונ' - אונ' יותר עיוני מכללה יותר מעשי. מחיר - מכללות בד"כ עולות יותר למעט מכללות מסובסדות כגון ספיר,עמק יזרעאל (המכללה למנהל בטוח עולה יותר -קרוב ל30,000) התואר הוא אותו תואר כאר שוב מהמכללה אתה יוצא עם יותר ניסיון מעשי (מכיוון שלך יש אותו לך זה פחות משנה) מכללות בד"כ בודקות רק את ציון האנגלית מהפסיכומטרי. ולגבי ת"א אני מקווה שמישהו יענה לך כי לי אין מושג. מקווה שעזרתי ושבוע טוב, רפי.
 
תלוי ברצונות, בצרכים ונתוני הקבלה שלך

השאלות שהעלת לפורום תלויות במספר גורמים: מה נתוני הקבלה שלך כרגע (ממוצע בגרות/פסיכומטרי אם יש), האם אתה מעוניין לשפר נתונים אלה, מה אתה רוצה לעסוק "כשתיהיה גדול ב: עיתונות, פרסום, מכירות/שיווק, ייעוץ פרטי ............ סה"כ החוג לתקשורת במכללה למינהל מצויין, וישנם מסלולים נוספים בתקשורת. התואר במכללת בדר"כ יקר יותר סדר גודל של 25,000 לשנה במקום 11,000 אך ישנם מכללות אזוריות שהן במחיר של אונברסיטאות. בקיצור, הסיפור מורכב, את/ה מוזמן/ת לפנות אלי למייל ומשם אנסה לייעץ לך באופן פרטי [email protected] בהצלחה, היועץ ללימודים
 

givatronist

New member
תודה על תגובותיכם!!!!והנה תגובתי

*ממוצע בגרויות 103.3 לא חושב שאני צריך לשפר הכל מעל 80 *רוצה לעסוק בטלויזיה- הגשה, כתב, תחקירן *אין לי 30-40 אלף ש"ח למכללה למנהל/לבינתחומי שילמדו אותי לפתוח מיקרופון...אני יודע!עומדות מאחורי שעות שידור לא מבוטלות של מוסיקה,חדשות וגם כתבות לרדיו. בגלל זה חשבתי על אונ'- יותר תיאורטי- בת"א- פחות כסף...אולם בטוח יש חסרונות שאינני מודע להן
 

Elite2

New member
אוניברסיטה VS מכללה

אוניברסיטה --> מחקר מכללה (על מנת ליצור יתרון תחרותי) --> פרקטיקה! מקצועית וענינית. ישנן מכללות עם שכר לימוד אוניברסיטאי כמו אריאל, ספיר. הלימודים בהם מסתכמים ב-10 אלפים לשנת לימוד. גם עלות המחייה ושכר הדירה זול יותר באזורם. המחלקה לתקשורת במכללת אריאל צעירה, אני חושב שאין לה מחזור בוגרים, במכללת ספיר, שהיא מחלקה ותיקה, יש 7 מסלולי לימוד, בינהם רדיו, ועיתונאות טלויזיונית שם מלמדים לדעתי את מה שאתה מחפש.
 
אל תמהר לקפוץ למסקנות...

שלום לך גיבעטרוניסט..:) אני במצב דומה לשלך, רק שכבר עשיתי את המחקר המקדים וגיבשתי החלטה.. אמנם אני לא מנוסה בפרקטיקה כמוך אבל ביררתי רבות לגבי התואר בתקשורת. חברה טובה שלי סיימה עכשיו בת"א תואר בתקשורת ונעזרתי בה הרבה בתהליך ההתעניינות. בוא נגיד שהיא נהנתה מהתואר אבל לא מהחלק של התקשורת אלא מהחוג השני שלה (מזרח אסיה)... אני יותר פרקטית ואני גם הולכת ללמוד משפטים בנוסף לתקשורת כך שזה קת שונה ממך. תראה אני בחנתי את האוניברסיטאות (יכולה להתקבל, וגם אתה לפי הבגקות שלך רק שאת הפסיכומטרי לא ציינת) בין אם זה בר אילן, ת"א, ירושליים וגם ספיר. אני יכולה להגיד לך שמכל התארים נוצרה התחושה שבמכללה למנהל יש את התואר הטוב ביותר, הכי פרקטי, אולי פחות מדבר אלייך אבל אני לא הייתי כזאת שחצנית במקומך אולי יש דברים שעדיף לגבש. מה גם שהמחשבה שלך קצת עקומה (תסלח לי) אתה אומר שהפרקטיקה ידועה לך ואתה מעדיף תאוריה, לפי חברה שלי זה תואר ברמה של תיכון, הקושי הוא מגוכח והרבה פעמים אתה מרגיש שצוחקים עלייך. קורסים כמו תקשורת חזותית, טכנולוגיה של אמה"ת שנשמעים מפוצצים אבל מסבירים לך שם על האינטרנט, על מה זה בלוגים ובתקשורת חזותית מנתחים איתך תמונות..נו באמת. חוץ מזה שתברר קצת בשוק, איפה שאתה עובד ותשאל אם לא עדיף מכללה למנהל. אמרת שאתה ברדיו אז יש להם רדיו משלהם, אולי תשתלב שם, עם הניסיון שלך זה רק יעזור לך. בקיצור אתה קצת מצחיק...אני יכולה להציע לך בשורה התחתונה שתיכנס לידיעון ותברר. יותר מזה אני אלך לקרתך ואצרף לך את הידיעון של מכללה למנהל ואונ' ת"א ותראה בעצמך... בהצלה לך אדון גיבעטרון!
 
קראת את מה שכתבתי?! כי זה לא נראה ככה...

חמוד, תקרא שוב כי אי כאמור לא למדתי עדיין, אני פשוט בררתי. חברה מאוד טובה שלי למדה שם והיא מספיק מודעת לעצהמ כדי לומר שזה היה תואר לא משהו. בשורה התחתונה, אם כל מה שאתה מחפש זה תעודה וקצת תיאוריה, לך על זה...אי רק מנסה להחכים אותך קצת...לא יזיק לבחור את מוסד הלימודים בתבונה. כנס לקישור ותתעניין קצת... (פישי???)
 

מיכאל102

New member
מה לגבי תקשורת בבינתחומי,האם עדיף על מכ.למנהל

חברים אתם לא חושבים שתקשורת בבנתחומי עדיף על תקשורת במכללה למינהל?
 

Blink marketing

New member
מה תכל'ס?

לחוג לתקשורת יש קילומטראז' אפסי בתחום. היחידים שיכולים להציג אסמכתות לגבי איכות הלימודים הם רק המוסדות הותיקים. בכל אופן, מה שחשוב זה קודם כל להחליט מה אתה רוצה ללמוד. לפי זה בוחרים מוסד אקדמי. תקשורת זה תחום רחב וכל מוסד יכול להציע לך התמחות שונה.
 
זה בדיוק העניין...

תראה השם בית הספר לתקשורת על שם סמי עופר הוא באמת שם מפוצץ אבל לא יעזור בית דין, ביה"ם לתקש' בבינתחומי נמצע בחיתוליו ואני אישית לא רוצה להמר על זה. לאומת זאת ביה"ס לתקש' של המכללה למנהל פעיל לדעית בסביבות ה12 שנים. אבל גיבעתרוניסט, אתה דיברת על הכסף כבעיה, הבינתחומי הרבה יותר יקר.. ואני עדיין מחכה לתשובה שלך, כן קראת מה שכתבתי או לא? כי חבל לי לכתוב לחינם...
 

baby29

New member
למה לחינם? את שתולה של המכללה למנהל!

זה די ברור ממה שאת כותבת, כשהמוזות שותקות... השתולים מדברים (או יותר נכון אנשי המכירות...)... גיבעתרוניסט! אני הייתי הולכת לבדוק לעומק את הלימודים, וכן שמה דגש על פרקטיקה, כי מי שמלמד לטוס בתיאוריה, יודע להסביר מצויין על עולם הטיסה, אבל לא יכול לשלב חוויות וניסיון אישי בלימודים שהם הערך המוסף האמיתי בלימודים (וכן, זו מטאפורה!)
 
למה? פשוט תעני לי למה ובאיזו זכות את מאשימה?!

מה? כי יש לי דעה? כי אני כותבת לעניין ובצורה מסודרת את מה שאני יודעת אחרי שבדקתי? כי מה? פשוט תסבירי לי... או יותר נכון תסבירי לכולם כאן למה את אומרת את זה?! ו...מה בדיוק שונה העצה שלך ממהלך הדיון? קראת אותו בכלל? הוא אומר שהוא חזק בפרקטיקה, שהוא עובד כרגע, אני לא יודע כמה את יודעת אבל המכללה למנהל וגם הבינתחומי (שמתעתד להיות) מאוד עסוקים בפרקטיקה (בניגוד לאוניברסיטאות - בהגדרה בהתאם לאקדמיה) ומן הסתם מדברים על מודלים ותיאוריות של השפעות בתקשורת.. בקיצור, ללא ספק תרמת המון בתגובתך.
 
אני כזו רעה ונדחפתתתת

אם באמת היית בודקת לעומק, היית מגלה על קייומו של בית הספר "כותרת" בין כתלי אונ' ת"א, ולא רק על החוג לתקשורת העיוני והתיאורטי לרוב. לא יודעת אם את שתולה או לא, זה גם לא חשוב לי כ"כ, אבל הבדיקה שלך רחוקה מלהיות מקיפה.
 

baby29

New member
התגובה של לוטוס אומרת הכל...

חחח...שתולה שכמוך... וזה שהתגובה שלי עיצבנה אותך רק מחזק... על ראש הגנב בוער הכובע.
 
למעלה