דילמות מדע המדינה-דו או חד חוגי

givatronist

New member
דילמות מדע המדינה-דו או חד חוגי

שלום לכולם אמנם יש לי עוד שנה וקצת עד ללימודים האקדמאיים אבל יש לי 2 שאלות:) ואין לי שום מושג בנוגע לניהול ולתהליכים השונים באונ'. באופן כללי הכיוונים שלי- תקשורת, מדע המדינה *האם לקחת דו / חד חוגי? מה ההבדל ביניהם? יתרונות/חסרונות? שעות... אם ניקח בחשבון שאני רוצה במקביל ללמוד גם לעבוד במקום מסודר... *האם דו חוגי זה עולה יותר? כאילו אני משלם על 2 תארים? *מה רמת הלימודים של המקצועות הנ"ל באונ' ת"א? *האם תקשורת ומדעי המדינה זה מתנגש בשעות הלימוד?.... בכלל מה בדרך כלל החיבורים הנפוצים וההגיוניים באונ'. תודה לעונים!
 

FIFI1981

New member
שלום לשואל

ראשית לכל, הכיוון שלך צריך להיות מה שמעניין אותך. כך לפחות אני חושב. מדע המדינה עם תקשורת זה טוב בדיוק כמו מדע המדינה עם כלכלה אם התחום מושך אותך. מהר מאוד תגלה שלמדע המדינה יש הרבה מאוד תחומי משנה שחופפים לתקשורת, כלכלה, פילוסופיה, סוציולוגיה, אנתרופולוגיה ואפילו משפטים. כך שמבחינת השילוב אני בטוח שתסתדר. שיולוב כזה או אחר יכול לפתוח דלתות כאלה או אחרות לתואר שני בהתאם למה שלמדת וגם אז זה לא סוף פסוק. אפשר לעשות השלמות לרוב המקצועות. בנוגע לחד-חוגי/דו-חוגי: תואר אקדמי מורכב מ 120 נקודות זכות כאשר כל קורס שעברת מזכה אותך בכך וכך נקודות עד שתגיע ל 120. מסלול דו-חוגי פירושו שהנקודות מתחלקות 60/60 בין החוגים. במקרה שלך 60 נקודות מדע המדינה, 60 נקודות תקשורת. כלומר קורסים בהיקף של 60 נקודות. מסלול חד-חוגי הוא 120 נקודות מחוג אחד, אם כי ברוב האוניברסיטאות מחייבים אותך במקרה כזה לקחת קורסים מחוגים אחרים באוניברסיטה כיוון שלא תמיד יש מספיק קורסים בחוג שאתה רוצה כדי להגיע ל 120. היתרון הגדול בזה הוא שאתה נהנה בנוסף לתחום שאתה לומד מעוד מגוון רחב מאוד של קורסים לבחירתך וזה יכול להיות קולנוע יפני או ג'ודו למתקדמים. ממש מה שבא לך. אני עברתי בשנה שעברה ממסלול דו-חוגי לחד-חוגי (למדתי גם היסטוריה של המזרח התיכון) ואני ממש מבסוט מזה. יש הרבה יותר בחירה, גם של הקורסים וגם של שעות הלימוד. לדוגמא, אני מאוד אוהב קולנוע אז לקחתי במסגרת קורסי הבחירה הנוספים מחוץ לחוג מקבץ קורסים בקולנוע. בנוסף גם סידרתי לי את המערכת לשלושה ימים מרוכזים כך ששלושה ימים אני יכול לעבוד בלי לחץ. החסרון הוא כמובן שהתואר הופך כללי יותר, עם פחות דגשים אבל ניתן להתגבר על חסרון זה בעזרת קורסי בחירה מתחומים פרקטיים יותר שייתנו לך גם איזושהי הכשרה, כמו כלכלה או משפטים. ויש אינסוף אפשרויות. דו-חוגי עולה בדיוק אותו דבר כמו חד-חוגי היות שבשני המסלולים אתה צובר 120 נקודות ושכר הלימוד הוא פר נקודות זכות ולא משנה מאיזה חוג. כפי שודאי הבנת אני ממליץ בחום על מסלול חד-חוגי אבל זוהי דעתי האישית בלבד. בכל מקרה אני מניח שלא תוכל לבחור חד-חוגי משנה א' כך שיהיה לך זמן לבחון ולהחליט. גם אם כן תוכל להתחיל בחד-חוגי, אתה יכול לבחור בכל זאת שני חוגים ואם זה לא ייראה לך פשוט לעבור מסלול. שום דבר לא מוחלט באוניברסיטה. אפשר לעבור מחוג לחוג (ברוב המקרים) וממסלול למסלול כך שאל תפחד לנסות. במיוחד בשנה ראשונה. לגבי אונ' תל אביב אני לא יודע להגיד לך כי אני לומד בחיפה. אני מניח שהעקרונות דומים. את שעות הלימוד תוכל לברר בסמוך לפתיחת השנה שתתחיל ללמוד בה באינטרנט או במזכירות החוגים. בכל מקרה, שיהיה בהצלחה!
 
חזקה בג"ג

חזקה בבטחון וריאליזם ביחסים בין לאומיים. (בני מילר) מקום נורא נחמד ויפה, לא יודע איך הסטודנטים שם מתרשמים, אבל בתקופת המלחמה ישבתי שם בספריה די הרבה, (יש לי מילואים נוחים, בין משמרות אפשר ללמוד) חברים שלמדו שם התלוננו על בעיות עם בני מיעוטים .
 

FIFI1981

New member
אני אישית מאוד אוהב את האוניברסיטה

יש אוירה טובה. סביר להניח שהגודל משחק תפקיד מרכזי. היא קטנה יותר מכל האוניברסיטאות ולכן אין שם הרגשה של מפעל אלא יותר של בית ספר. בעיות עם בני מיעוטים? לא שאני יודע. מבחינה אקדמית המחלקה ליחב"ל אכן ברמה גבוהה מאוד וגם המחלקה למינהל ציבורי. בכלל החוג למדע המדינה נמצא בעיצומו של תהליך היפרדות מהפקולטה למדעי החברה והפיכתו ל"בית הספר למדעי המדינה" כך שהעתיד נראה טוב, במידה ומושב הליצים המתקרא ממשלת ישראל לא יחליט שוב על קיצוץ בתקציבי ההשכלה הגבוהה בפעם המי יודע כמה... בהצלחה
 
למעלה