דימום שבועיים אחרי וסת.

3אניטה

New member
דימום שבועיים אחרי וסת.

שלום ד"ר. להלן הפרטים: בת 32 (ללא), בנסיונות להרות. לאחר הריון חוץ רחמי וניתוח לפרוסקופיה (כולל כריתת חצוצרה) שבוצע לפני כ-5 חודשים. לפני הניתוח מחזורים סדירים של כ-28 יום. מאז הניתוח יש אי סדירות במחזור. נע בין 31-45 יום. וסת אחרונה לפני כשבועיים, החלה עם הפרשה חומה מועטה ולאחר 3 ימי הפסקה הופיע וסת ´רגיל´ של 3 ימים. בימי הוסת וגם לאחריה תחושות של "לפני וסת" בהן מרגישה את אזור הבטן תחתונה. נמשך כבר שבועיים. אתמול - דימום מועט, הפרשה חומה. לא נעשתה בדיקת הריון. האם ישנה אפשרות שלמרות שהיה דימום שנראה כמו וסת, ישנו הריון? אילו עוד סיבות יכולות להיות לדימום שכזה בין וסתות (לא קרה בעבר)?
 

3אניטה

New member
תוספת חשובה!

איני מצויה ולא הייתי בעבר בשום טיפולי פוריות. ההריון החוץ-רחמי התרחש מסיבה לא ידועה. ה"תרופה" היחידה שלוקחת היא חומצה פולית.
 
דמומים לא סדירים

לאניטה שלום. רוב הסיכויים הם כי מדובר בשיבוש מחזור "רגיל" ולא בהריון. אולם נשים שבעברם הריון חוץ רחמי צריכות להיות עירניות יותר למחזורים לא אופיניים ולאפשרות להריון. ומדוע? הסיכוי להריון חוץ רחמי נוסף קטן אך בכ"ז הוא גבוה יותר מהאישה ללא עבר כמו שלך. ובנוסף החויה הלא נעימה של הריון חוץ רחמי נשמרת תמיד במגירת זיכרון אחורית במוח ומלחיצה, במודע או לא במודע, את האישה. משתי סיבות אילו ראוי לברר הריון בכל מקרה של ספק. בנוסף, באם ביוצייך לא יסתדרו בחודשים הקרובים אני ממליץ על פניה לרופא ( גם בעית חצוצרות וגם בעיית ביוץ דורשים לדעתי יעוץ אישי יותר. בהצלחה
 

3אניטה

New member
שאלה לד"ר

תודה על תשובתך וכעת אני יודעת בוודאות שזה כן הריון. מה שכן, מופיעות בימים האחרונים הפרשות חומות מעטות, כל יום. יש לי תור לרופא אבל עד שאגיע אליו, אולי תוכל להאיר את עיני, האם זה אחד מהסימנים להריון חוץ רחמי? יש לציין שאין לי שום כאבים וגם בהריון הקודם שהיה חוץ רחמי לא היו שום כאבים. הפרשות חומות, חשוב לי לדעת משום שאני מאד מאד לא רגועה. ועוד שאלה: אני היום עושה מחדש בדיקת בטא. האם הערכים של הבטא אמורים להכפיל את עצמם בשבועות הראשונים? עד מתי זה אמור להכפיל את עצמו, אם זה הריון שכן נמצא ברחם? תודה.
 
תשובה

דימום חום לא הופעת שק הריון תוך רחמי - מחשיד להריון חוץ רחמי. יש לעקוב אחר ה B. הערכים מוכפלים כל כ 48 שע´ עד ערכים של כ 20,000 סביב שבוע 7-8. יחד עם זאת ב 20% מההריונות החוץ רחמיים עליית ה B תקינה ... בהצלחה
 
למעלה