דיסקים לשמע וצפייה לתינוק

סוצאנג

New member
דיסקים לשמע וצפייה לתינוק

שלום רב, התינוק שלי אוטוטו בן 5 חודשים. הדיסקים (שמע) אשר נמצאים ברשותי הם: 100 שירים ראשונים ובייבי מוצארט (לשינה ופעילות). אני מעוניינת לרכוש דיסק או שניים נוספים. האם יש לך המלצה לדיסק שמע לגיל הזה והלאה?.... בנוסף, הוא צופה כחצי שעה ביום בטלוויזיה - ערוץ הופ אשר לדעתי אינו מתאים לגילו. מה ההמלצה שלך לדיסק או שניים לצפייה לגיל שלו? המון תודה, תמר.
 

יעל כץ

New member
דיסקים ו- DVD לתינוק

שלום לך, דיסקים - לשמיעה בלבד: * מארז מומלץ הוא - שירי הילדים של כל הזמנים. מכיל 5 דיסקים עם ביצועים מקוריים של שירים מגוונים מאד. חלק מהשירים יש גם ב- 100 שירים ראשונים, אבל יש גם הרבה אחרים שאין, ובכל מקרה בביצועים שונים. * מארז 'חלום קטן': 4 דיסקים בעיבוד של תיבת נגינה. מקסים ומומלץ! לגבי צפייה: * בייבי מוצארט ובייבי באך מתאימים לגיל הזה, ומעוררים בדר"כ תגובות נלהבות של התינוקות. * ערוץ הופ באמת לא מתאים - אבל בערוץ לולי יש תכניות שמתאימות לגיל.
 

שירישוש

New member
האם ההמלצה היא כלל לא לראות טלוויזיה

האם ההמלצה היא כלל לא לראות טלוויזיה (כולל DVD) בשנתיים הראשונות לחייהם? ואם כן אז עד 10 ליום? אומרים כי מעל 10 דק' ליום זה פוגע בהתפתחות וגם ב- 10 דק' הללו על ההורה לשבת עם התינוק ולהסביר לו... ישנם המון מאמרים לאחרונה על מחקרים שנעשו בעניין.
 

יעל כץ

New member
טלוויזיה

אין הבדל בין תכניות שבערוץ לולי או הופ לקלטות DVD. אני לא מכירה את המחקר על מגבלה של 10 דקות ליום. קראת אותו או שמעת עליו? לגבי ההגבלה לשנתיים הראשונות - המחקר עסק בצפייה בתכנים שאינם מותאמים לתינוקות, אלא בתינוקות ופעוטות שצפו בסדרות שמשודרות בטלוויזיה הרגילה, שעות רבות. מכאן הרופאים בארה"ב יצאו עם מסקנה גורפת - לא לתת לתינוקות עד שנתיים לצפות בכלל. הלכו עם קביעה רחבה וכוללנית. ואילו קולות אחרים מדברים על שילוב של: הגבלת זמן צפיה + בחירה של תכנים שמותאמים לתינוק (כמו לולי, בייבי TV או קלטות של בייבי אינשטיין שפונות לגיל הזה). במצבים כאלה, כשהטלוויזיה תופסת מקום שולי בחיים, ומשאירה את רב הזמן לחקירה ופעילות - לא נראה שהצפייה יכולה להזיק. ואכן, אם את גם צופה יחד איתו - החוויה עוד יותר חיובית, אבל היא לא תנאי.
 
למעלה