דיקור סיני

e l i y a h u

New member
דיקור סיני

שלום לכולם אני מודה מראש למי שיכול לעזור אני מכיר מישהו המטפל בשיטת דיקור סיני הטוען כי הוא יכול לגרום לשיפור משמעותי אצל חולה ALS הנמצא במצב של הנשמה בלילות וסובל מקוצרי נשימה בנוסף לאי יכולת להפעיל שרירים כמעט כלל, זה נשמע לי לא הגיוני, מדובר על סכום של מינימום 12000 ש"ח. מה אתם אומרים? תודה רבה
 

ינוקא1

New member
אותו מטפל אומר שני דברים

שהופכים אותו ללא אמין - בעיני. 1. גובה סכומים מופקעים. 2. מבטיח תוצאות. (יש לי הרגשה שאני יודע מי המטפל הנ"ל , כי כנראה כבר התפרסמו עליו סיפורים כאלו). מטפל טוב קודם כל לא יבטיח תוצאות. הוא יעשה ככל יכולתו על מנת להביא ריפוי , אבל הוא יודע שהריפוי בסוף הוא מריבונו של עולם. אי אפשר "להכריח" ריפוי , בשום שיטה. בדיוק כפי שאם אדם נמצא במצוקה רגשית לא נגיד לו "תרגיש טוב , מייד עכשיו !" או "תמורת 12000 ש"ח אני אעשה אותך מאושר !" , בדיוק אותו דבר גם במחלה פיזית. הדרך לגשת אל הגוף ואל מחלה (גם קשה כמו ALS וגם קלה כמו הצטננות) היא מתוך כבוד רב , מתוך נימוס , מתוך אמפתיה , מתוך כבוד לסיבות שגרמו לאדם להיות חולה. אי אפשר "לכפות ריפוי" בדיוק כפי שאי אפשר לכפות על מישהו להיות מאושר. אבל דרך האינראקציה עם המטפל לפעמים נפתח צוהר קטן לריפוי , הגוף מקבל הבנות אחרות שמאפשרות לו לעבור לתהליך ריפוי. גם אז בסופו של דבר האדם מבריא את עצמו דרך ההתפתחות שלו. המטפל הוא רק עוזר בתהליך. אף אדם איננו אלוהים , לא רופא ולא מטפל ולא אף אחד. גם הדרישה ל12,000 ש"ח היא שערוריתית. מטפל הגון לא דורש סכומים כאלו - מומחה ככל שיהיה. בכל אופן , שתהיה רפואה שלימה. (נ.ב. לפעמים עדיף להתפלל לאדם שיעזוב את העולם בנחת וברוגע וללא כאב בדרך יפה ומכובדת , וזו הרפואה האמיתית. לא הארכת חיים בדרכים מלאכותיות).
 

tomifu

New member
היייי אליהו

אליהו שלום, אנסה להתייחס בצורה אובייקטיבית לדברים למרות שסובייקטיבית ניתן כמובן להתרעם על המחיר הגבוה. א. הדיקור הסיני יכול לטפל במצבים של ALS ואכן להביא לשיפור משמעותי. זה לא מצב שקל לטפל בו אך כמו בכל מקרה יתכן וניתן לעזור, זה תלוי במקרה עצמו. ב. אינני יודע על מי מדובר אך במידה והוא מטפל מומחה שלמד והשתלם בסין ובכל נסיון רב בתחום יתכן ואכן הוא רואה מקרים מסוג זה ומצליח לעזור בהם. אני מסכים שקשה לדעת היום מי מומחה ומי שרלטן (בכל תחום) ולכן עליך לבדוק את העניין לעומק (במיוחד לנוכח הסכום) עם מטפלים אחרים ואולי אף מטופלים אחרים, לקרוא קצת על המטפל וכו'. ג. הסכום אכן נשמע גבוה מאוד, אינני יודע מה הוא כולל אך הוא בהחלט נשמע גבוה.... יתכן (ואני מנחש פה) שהמטפל עושה שימוש בצמחי מרפא מיוחדים שהוא מזמין ישירות מסין או שמדובר באמת על סדרה מאוד מאוד מאוד ארוכה של טיפולים (בהנחה והוא לוקח 200 ש"ח לטיפול מדובר על 60 טיפולים - סה"כ זה נשמע הגיוני.... אני לא יודע אם עליך לשלם את כל הסכום בבת אחת או שפשוט זו הייתה דרכו להגיד לך שניתן לעזור אך צריך הרבה טיפולים וזה המחיר בערך.... ד. אני ממליץ לך לבדוק עם אותו המטפל מה בעצם כולל העניין... אני יכול להעיד מנסיוני שטיפולים במצבים כאלה אכן לוקחים הרבה זמן ובמידה והטיפולים הם פרטיים ויש צורך בתדירות גבוהה, צריך להכין מראש את המטופל שהסכום אינו זניח. אני מסכים שמטפל לא יכול להבטיח ריפוי כשם שרופא לא יכול להבטיח זאת אבל אם הניסוח שלו היה שהוא יכול להביא לשיפור על סמך נסיונו.. אינני רואה בכך משהו פסול. ה. שוב לעניין המחיר.... בסופו של דבר אינני יודע על מי מדובר אך אם הוא בעל קליניקה פרטית ובהנחה שהוא לא שרלטן, הוא מציע שירות מסויים וזהו הסכום שהוא החליט שמגיע לו לקחת.... לא יודע אם אפשר להטיח בו ביקורת, כל אחד מה שהוא חושב שמגיע לו.... במידה ואכן יש לו נסיון רב, מדובר על טיפולים רבים והוא אכן "מומחה" לתחום... יתכן והמחיר דווקא מצדיק את עצמו. בהצלחה רבה והחלמה מלאה.
 
כמו ברפואה מערבית

היי, אני ממליצה ללכת לחוות דעת שניה. ההצהרה על הסכום נראית לי בעייתית באופן אישי, והבטחות זה בעיניי מוזר, אבל קטונתי. הייתי פשוט הולכת לעוד מטפל ושומעת מה יש לו להגיד. או לדבר איתו טלפונית. או שניהם.
 

izackv

New member
תשובה קצת אחרת...

תמצאו דרך להגדיר שיפור משמעותי (למשל שלא יהיה צורך יותר בהנשמה בלילות למשך חודשיים. או שתחזור יכולת להפעיל שרירים ספציפיים או כל מה שאכן עומד בהגדרה שלך לשיפור משמעותי ומקובל עליו) ואז תסכמו שהוא יקבל את הכסף רק אם באמת השיפור המוסכם יתרחש. אחרת, תודה על הניסיון, אבל הוא לא מקבל שקל. משום מה נראה לי שהוא לא יסכים להסדר כזה.
 

e l i y a h u

New member
אכן ניסיתי זאת

זה בדיוק מה שביקשתי להוציא ממנו והוא אמר שכמו שברפואה זה תחום אפור שלא יכולים להתחייב אליו,גם פה. מדובר על פעמיים בשבוע טיפול, 400 ש"ח לטיפול במשך מינימום 3 חודשים. הוא אמר לי שזה לא יכול להזיק, גם מסאז' לא יזיק, השאלה אם יש כסף על זה
 

tomifu

New member
היי אליהו

היי אליהו... אני מכיר את שמואל, אינני יודע איך הוא מטפל. מבחינת הסכום... 400 ש"ח נחשב יחסית גבוה בשוק אך יש מטפלים שלוקחים גם יותר... כיוון שתחום הרפואה הסינית אינו מוסדר, רוב המטפלים עובדים בקליניקות פרטיות בהם טווח המחירים רחב מאוד ו400 ש"ח זה משהו שאני יודע שלוקחים (בעיקר במרכז) תדירות הטיפולים נשמעת הגיונית (פעמים בשבוע לדעתי זה מינימום לבעיה שכזו) וגם משך הזמן לבחינת השינוי (3 חודשים) הוא הגיוני... כמובן שמנגד צריך לזכור שזו בעיה קשה מאוד שקשה מאוד לטפל בה ואינני יודע עד כמה ניתן לעזור... במידה ויש לו נסיון בזה יתכן והוא יוכל לעזור . לגבי נושא ההתחייבות.... התשלום לרופא המטפל נעשה על בסיס הזמן שלו ולא על בסיס הצלחת הטיפול... כך זה בכל עולם הרפואה ולכן אינני חושב שניצן להגדיר הצלחה כתנאי לתשלום. מה גם שכמו בכל סוג רפואה אחר, הריפוי, השיפור וההצלחה אינם משהו שאפשר להבטיח..... ההבטחה היא להשקיע את המירב ולנסות לעזור כמה שאפשר ובמה שאפשר.
 

ינוקא1

New member
אני ממש נגד סכומים כאלו.

אני חושב שזה בדרך כלל ניצול של בורות הציבור שעושה קישור (מוטעה) בין "טוב" לבין "יקר". מטפל יכול להתפרנס יפה מאוד גם מ200 ש"ח לטיפול - גם אחרי הורדת ההוצאות על קליניקה , ביטוח מחטים ומוקסה. האנשים הללו פוגעים בכלל המטפלים : כי כאשר אני גובה 150 ש"ח לטיפול , אז כאילו "אני טוב פחות" מהמטפל הנ"ל. זה גם מוציא שם רע על כלל ציבור המטפלים , שאנחנו עולים הון - ולצערי לפעמים דווקא אלו שעולים הון הם בינוניים ומטה ולא מביאים תוצאות. כבר נתקלתי במטופלים שהבאתי אותם לשיפור מדהים בשדרות (שם הטיפול אפילו מסובסד ועולה 40 ש"ח !) , וממצב של חוסר הליכה וחוסר תפקוד של הברך המטופל פשוט התחיל ללכת , אבל אז הוא החליט להשקיע אלפי שקלים אצל איזה שרלטן שהבטיח לו הרים וגבעות. כשאני רואה דברים כאלו זה פשוט מרתיח מעצבן ומקומם. מעצבנת גם הטפשות של האנשים , גם הגישה של המטפלים הנ"ל שכנראה חושבים יותר על חשבון הבנק שלהם מאשר על לעזור לאנשים.
 

tomifu

New member
היי יוסף ואליהו

יוסף... אני באופן אישי חושב שהמחיר גבוה.. מצד שני, בתור בעל עסק אינני יכול להגיד למישהו אחר כמה לקחת כמו שלא הייתי רוצה שיגידו לי.. אם אותו מטפל יכול לקחת סכומים כאלה (כי הוא טוב, כי הוא יודע למכור, כי הוא עושה ניסים או כל סיבה אחרת) זאת זכותו.... אגב... עפ"י החישוב, 400 ש"ח לטיפול פעמיים בשבוע למשך 3 חודשים לא מגיע ל 12000 ש"ח אלא ל9600... לא שזה מאוד רלוונטי אבל בכל זאת.. צריך לראות על מה מדובר... גם 150 יכול להחשב יקר ויהיו מטפלים שיוכלו לבוא אליך בטענות... אני באופן אישי גובה 80 ש"ח לטיפול... האם אני צריך להתלונן לגביך ומחיריך?? לא... השיקול שלך אליהו צריך להיות - האם אתה מאמין שהדרך לפתרון של הבעיה או לפחות הנסיון לפתור אותה אכן מובילה אל אותו מטפל וזאת אל מול הסכום וההשקעה שעליך להשקיע בכך... אנשים משלמים סכומים גבוהים בהרבה על ריפוי או סיכוי לריפוי ממחלות כאלו ואחרות... צריך להסתכל על דברים בצורה אובייקטיבית - 1) אף פעם אי אפשר להבטיח ריפוי 2) יש לבצע תיאום ציפיות עם המטפל כדי לדעת מהו האפיק הטיפולי ומהי הפרוגנוזה - למה ניתן לצפות 3) חשוב לבדוק את הכשרתו ונסיונו של המטפל (כל מטפל) 4) בסופו של דבר חשוב ללכת לפי תחושת בטן כיוון שעל סמך כל הנ"ל ובעיקר עפ"י הסעיף הראשון - - - אי אפשר באמת לדעת אף פעם.. לא עם מטפל ברפואה סינית, לא עם רופא מערבי ולא עם איש רפואה מהודו.... צריך להחליט אם נותנים צ'אנס ואם כן.. ללכת עם זה. מאחל שוב הרבה הצלחה ורפואה שלמה
 

ינוקא1

New member
שבוע טוב

נכון שזכותו של מישהו לקחת מחיר גבוה , זכותי להגיד על מחירים כאלו שהם שערוריה , ולהמליץ לאנשים לא ללכת למי שגובה כך. (אתה גובה 80 לטיפול כי אתה עובד בשיטה הקהילתית בדיקור וצמחים על כמה מטופלים במקביל. אני גובה 150 כי אני עובד באחד על אחד ומשלב מגע ודיקור , וזה טווח מחירים נורמלי בהחלט. גם שלי וגם שלך). שבוע טוב.
 

tomifu

New member
יוסף

יוסף... זה לא הדיון.. זכותך להגיד מה שאתה רוצה ומה שאתה חושב אך כשאתה אומר שזו שערורייה אני חושב שכדאי שתביא סיבות למדוע זו שערורייה מעבר לדעתך האישית כיוון שיתכן ואתה פוגע בבעל מקצוע מכובד אשר השקיע זמן רב וכסף רב כדי להגיע לרמה גבוהה מאוד והסכום אותו הוא גובה הינו כזה כדי להחזיר את הוצאותיו.... אני מדבר באופן תיאורטי כיוון שאינני יודע אם המטפל המדובר אכן כזה... וזה תכלס לא מעניינינו...אבל קל מאוד "להכנס" במטפלים שגובים סכומים גבוהים, במיוחד כאשר הם לא פה בשביל להגיב... כל אחד לוקח כמה שהוא רוצה, אין מיסוד של התחום ולכן אין באמת מחיר שמישהו קבע שהוא נורמלי... 150 נראה לך נורמלי ולמישהו זה נראה מוגזם... כנ"ל לגבי 80 ...(מנסיון..)... אני מציע לא להכנס לכיס של אף אחד אלא לשפוט את השאלה והבעיה מנק' מבט אובייקטיבית - מידת ההשקעה לעומת מידת התמורה כל זאת כאמור מבלי לגרוע מזכותך כמובן לומר מה שאתה רוצה... זוהי הצעה בלבד.. שבוע טוב גם לך
 

ינוקא1

New member
גם אני כמו כולנו השקעתי כסף רב ולימודים

רבים כדי להגיע אל המקום בו אני היום. תאמין לי שאני ברמה גבוהה מאוד - בכל מה שאני עושה. מחירים כאלו (400 ש"ח ומעלה לטיפול בודד) הם שערוריה , כי כפי שכתבתי קודם הם מוציאים שם רע עלינו כמטפלים. הם גם טריק שיווקי מוצלח לפנות אל הציבור הבור שחושב ש"יקר זה טוב יותר". מי שמטרתו העליונה היא לעשות כסף ולא לרפא , שיגבה מחירים כאלו. אני לא ממליץ ללכת לאחד כזה. במיוחד כשזה מלווה ב"הבטחות". אולי רק אם הוא מטפל עם נסיון של 20 או 30 שנה , אז אני כן רואה הצדקה.
 

tomifu

New member
הי

אני לא בטוח שאותו מטפל הבטיח.. הוא ציין שמנסיונו זה משהו שהוא אולי יכול לעזור בו אני לא בטוח שמחיר גבוה הוא תמיד טריק שיווקי אני לא חושב שזכותי לבקר מישהו שהוא בעל עסק מעבר לכך שהוא בעל מקצוע על הרצון שלו להרוויח כסף.. אינני יודע מהן הוצאותיו וחוץ מזה זה לא ענייני. אתה לא חייב להמליץ שבוע טוב
 

ינוקא1

New member
הטלפון השתגע

גם כשמגיעים אלי קשישים יש לי יסורי מצפון לקחת את המחיר הרגיל. חולה ניוון שרירים במצב כזה לקחת 400 לטיפול בודד ? אני פשוט לא מסוגל להבין את זה.
 

izackv

New member
סכומים פחות מעניינים אותי...

יש מטפלים שלוקחים 500 ש"ח ויש כאלה שלוקחים 120 ש"ח. לי אישית אין בעיה עם אף אחד מהם. אבל יש לי בעיה עם מטפלים שמתקשרים למטופלים פוטנציאלים משהו בסגנון של "אני מבטיח שיפור משמעותי" לטעמי האישי זה על גבול חוסר האתיקה. המטופל (או משפחתו) מחפשים כל ניצוץ תקווה. חייבים לתקשר להם מצב אמיתי ככל האפשר כולל הסיכוי שלא יהיה שום שיפור או לפחות לא כזה משמעותי. כל דבר אחר מריח חזק משרלטנות. וכן, גם מטפל בחסד יכול להיות מטפל בחסד ושרלטן באותו זמן. אחוזי הצלחה לא מעניינים. מעניין שהמטופל ומשפחתו ידעו שיש גם סיכויים לחוסר הצלחה.
 
למעלה