דלקות חוזרות בדרכי השתן

לילך2000

New member
דלקות חוזרות בדרכי השתן

אני בחורה צעירה,ומזה כשנה סובלת מדלקות חוזרות בדרכי השתן.שוב ושוב קיבלתי טיפול אנטיביוטי, אך הדלקות חזרה כעבור זמן לא רב. בתקופות מסוימות סבלתי מדלקות בהפרש של פחות מחודש האחת מהשניה. בשלב מסוים התחלתי לקחת ויטמין-סי במינון גבוה (1000 מ"ג ליום), אולם זמן לא רב לאחר שהפסקתי חזרה הדלקת. מאז הדלקת האחרונה (לפני כחודשיים) אני מטופלת באנטיביוטיקה בשם ´רספרים פורטה´ (´טיפול מונע´)ובכדורי ויטמין-סי, ומאז אינני סובלת עוד מדלקות. שאלותי הן: 1. מהי הסיבה לתדירותן הגבוהה כל כך של הדלקות? 2. האם להפסקת נטילת הויטמין-סי באמת הייתה השפעה על דרכי השתן? 3. האם הטיפול המונע אמור להועיל לאורך זמן, או שישנו סיכוי שכאשר אסיים את הטיפול, יחזרו הדלקות? תודה רבה מראש....
 
דלקות חוזרות בדרכי השתן

בהנחה שאכן מדובר בזיהומים חוזרים המוכחים בתרביות שתן 1. יש קודם לשלול בעיות בדרכי השתן כגון- גוף זר, אבנים פוליפים היכולים לשמש כמוקד לזיהום. יש גן לשלול בעיות תפקודיות כגון שאריות שתן גדולות לאחר מתן שתן. כמו כן יש לשלול בעיות רפואיות כלליות כגון סכרת וכ'. בחלק מן המקקרים יש קשר לקיום יחסי מין. ברוב המקרים כל הבירור המקיף הינו שלילי ונשארים ללא סיבה לתופעה שהיא נפוצה. 2. ידוע של- ויטמין C יש השפעה על מערכת השתן ורופאים רבים ממליצים לקחת בנוסף לטיפול האנטיביוטי גם אותו, יתכן בהחלט ויש קשר בין ההפסקה לחידוש הסימפטומים. 3. בד"כ הטיפול המונע נמשך 6 חודשים ואח"כ מפסיקים, ברוב המקרים אין חזרה של דלקות אך אם יש חזרה יש לשוב ויטול טיפול אנויביוטי למספר חודשים ואז שוב לנסות ולהפסיק.
 

lea4460

New member
דלקות בדרכי השתן

לסובלות מדלקות שתן! מנסיוני האישי ניתן לשפר ואף למגר את התופעה על ידי שתיית מיץ חמוציות על בסיס כוס אחת ליום ושיהיה מיץ חמוציות אמיתי (יש גם ללא סוכר) מומלץ.
 
למעלה