דמוקרטיה !!

דמוקרטיה !!

====הדמוקרטיה היא צורת שילטון גרועה שבגרועות אבל עדיין לא הומצאה צורת שילטון טובה ממנה (והאחרות הקימות גרועות ממנה) לצערי אנשי התקשורת (אולי לא כולם אבל רובם) מחפשים את הנאורות בצד האפל ולכן יוצרים עיוות ואי יושר מקצועי בדיווחיהם ויוצרים עקב כך בורות. לכן יש להביט בחדשות המצולמות ולהקשיב גם לרדיו המאופיין כימני וגם המאופיין בשמאלי ולגבש דעה אך זה אינו מרשה לנו כבני אדם לקחת את החוק לידיים או לסתום לאי מי את הפה. מותר להביע דעה (אפילו חובה) אך צריך לדעת גם להקשיב לדעת אחרים ולהתווכח לעיניין ולהגיב בצורה של כבוד הדדי ובתרבות דיבור יפה ונעימה עלינו לזכור שבשעת משבר נהיה שותפים לו. והרי נעמוד שכם אחד מול אויבינו שבחוץ אסור---אסור- לנו להיגרר למלחמת אחים בלא קשר לדעותינו או גודל אמונתינו באל ובדת או חוסר אמונותינו. H-) H-) H-) H-)
 

פאבוריט

New member
התקשורת והכח שיש בידה הוא הרסני

ועל כך דובר ונאמר רבות. לדעתי, יש לבצע פיטורים, עם כל הכאב שבעניין, וכל מקרה ועיתונאי לגופו, באם אינו עושה את עבודתו נאמנה, וזה אומר להעביר אינפורמציה באופן האובייקטיבי מבלי לשזור ולכוון לדעותיו ונטיותיו הפוליטיות. מצב כמו שקורה בימים אלו הוא חסר תקדים,נקעה נפשנו מהתקשורת השמאלנית עד שמאלנית קיצונית. די.
 
נפלת בפח שלהם-פאבוריט

לבצע פיטורים על דעות = הרס הדמוקרטיה - ולכן אני מתנגד לדעתך זו ויש גם עיתונאים מהצד הימני של המפה ולא הייתי רוצה לראותם נפגעים בעת שילטון השמאל ויש גם כמה אוביקטיביים . איני יודע מה גילך אבל בקרב נופלים אנשי הימין כאנשי השמאל וגם אנשי השמאל נופלים כאנשי הימין ובקרב אנו שוכחים מי היצביע למי כי כולנו חברים אפילו שבנות אחרות אוהבים = וכאן גם אנו חברים שדעות שונות אוהבים וכי רוצה חברי מהימין פחות שלום מאשר חברי מהשמאל או להפך ואת מי נשתיק ואת מי נפטר את זה שאחרת חושב (לדעתי אתונו של בילעם יפה מחמורו של המשיח אז לסקילה תוציאני על שדעתי אחרת ?? ) נכון הוא שעל עיתונאי להעביר דיווח אובייקטיבי - אבל זה קשה ולכן צפה במדיה בשידורי החדשות -אבל ראה הוזהרת : גם שם יש מגמטיות מסוימת ולכן אני מדלג בין כל הערוצים המשדרים חדשות ומשתדל להאזין לתגובות מאזינים אצל אלה וגם אלה
 

אלי.

New member
לר מפטרים אף אחד בגלל דעה פוליטית

או בגלל שיש/אין לו פנקס אדום, או בגלל שהדגל שהוא מניף לא מספיק כחול-לבן. מפטרים רק אם יש סיבה מוצדקת ועניינית לכך - אולי בגלל שהוא כותב באורינטציה שמאלית/ימנית הוא גורם לירידה בתפוצת העיתון ? חוץ מזה, עיתונאי הוא כמו כל מקצוע אחר, ואם בימין יחליטו שעיתונות זה מקצוע נהדר, וילכו לעבוד במקצוע הזה - העיתונות לא תהיה נשלטת בידי השמאל.
 

אריסטו

New member
הכנסת כשיקוף העם

רצוי להרחיב ההתיחסות גם לכנסת. קשה לדבר על תרבות ותרבות פוליטית בכלל כאשר הדוגמא הכי פחות נאורה היא הכנסת גם במעשיה ובעיקר בדיבוריה כולל בין אדם לחברו
 
צר לי בכאב לב רב להסכים איתך-אריסטו

ולכן עלינו בני התרבות אשר לא רוצים במדמנת הסירחון של הפוליטיקה כפי שהיא היום להתאחד וליצור תרבות = דיבור והקשבה-הבנה והסברה-חיי סבלנות וסובלנות = למען הצעירים מאיתנו שבבוא היום והם יקחו את מושכות ההנהגה ניזכה (בזיקנתנו) לנחת מההתנהגות שלהם --אבל זה צריך להתחיל היכן שהוא ומה רע מכאן אצלנו בפורום זה להתחיל בדיבור עינייני כפי שזה כעת (בלא קשר לדעה של המביע).
 

אריסטו

New member
הפורום הזה חוטא לכונה

אם יש כאלה שנחסמו יש להחזירם מיד. דבר נוסף-כמות הפעילים בפורום דלה מאד ומבלי לפגוע באף אחד איננה מאפשרת מגוון דעות החיוני מאד לפיתוח דיאלוג בריא,ולכן גם אם טעו בעבר מספר אנשים חלקם באוירת הבחירות האלימה יש להחזירם מיד וללא שהות ואני מקווה שתצטרף לקריאה זו ולקריאה מאתמול.
 

מרקי

New member
קצת על יושר והגינות איטלקטואלית..

עיתונאים שכחו כבר מזמן שתפקידם זה לדווח ביובש על עובדות נטו-מבלי לחחות דיעה בשביל פופוליטיקה,יש פובליציסטיקה שזה סוג אחר של עיתונאות.. ולזה מועידים עמוד מיוחד בכל עיתון כשמגישת תוכנית מתלהבת..יעל משהו מהערוץ הראשון ב-19.30 מידי יום רבה,ומשתיקה עם כל נציג מהימין אבל מתלקקת עם שריד ושות אתה מחליף ערוץ,עם עצבים זו-התוצאה היחידה וכולה-מגישת חדשות בערוץ ציבורי הממומן מכספי המיסים שאני משלם לא ממריד ? מרק.
 

אריסטו

New member
התקשורת איננה אוביקטיבית

נכון שברק שימש לה יעד יומיומי אבל זה נבע מחוסר התקדמות בתחום המדיני ומאבדן הבטחון האישי של האנשים במדינה. הזיהוי של מרבית המגישות הוא שמאלי-בעולם רב העיתונאים אינם מזוהים עם אף תנועה ולכן הם הרבה יותר אוביקטיביים והדבר אמור גם לגבי עיתונאים. מדוע עיתונאי בכלל צריך להיות מזוהה פוליטית? הוא אינו צריך-זהו חטא ישראלי כנראה בלעדי ועובדת הזיהוי היא בין השאר גורמת לאגרסיה מול מי שאינו בצידך
 

ariegur

New member
התיקשורת אוביקטיבית

ויורדת גם על השמאל כולל הירידות על ברק ולא מעט ירידות על פרס. חלק מהמזדהים עם הימין, כמו גם בפורום הזה, אינם מסוגלים לשמוע רסיס של ביקורת על מה שהם חושבים, והטענה כנגד התיקשורת היא חלק מהאופי הזה. יש עובדות בשטח - לכאן או לכאן והתיקשורת משקפת אותן. והכי חשוב,תקשורת חופשייה ועצמאית היא חלק בלתי נפרד ממדינה דמוקרטית, כל אלה שיוצאים נגד התיקשורת, בדרך כלל גם דעתם על דמוקרטיה ראוייה לחקירה מעמיקה. אריה
 

אריסטו

New member
אתה סותר את עצמך

אם התקשורת החופשית היא חלק ממדינה דמוקרטית למה ראוי שאתה תהיה השופט?אולי צריך לתת לכל אחד להביע דעתו? אגב,לפי התיחסותך ולפי הבקורת שלך על הימין אתה משויך לאגף אחד ומדוע שמישהו אחר לא יביע דעתו? אני שלא הייתי פעיל באתר זה כלל נמצא בו כרגע רק בגלל סיבה אחת:חופש ההתבטאות.ואגב,ההתבטאות שלי תמיד סולידית
 

אלי.

New member
אין לאף אחד בעיה להביע את דעתו

וגם לימין אין בעיה כזו - יש לו עיתון ימני מוצהר - ``מקור ראשון``. מה התפוצה שלו ? ולמה ? כנ``ל גם התפוצה של עיתוני השמאל למיניהם (שחלקם אינם עוד) - על המשמר, דבר, וההוא ששמו פרח מזכרוני, זה שאורי אבנרי ערך ואח``כ רפי גינת ? להם היתה תפוצה בשמיים ? כתבתי למטה (בתשובה לפאבוריט), שעיתונות היא מקצוע, וכנראה שבימין לא משקיעים ולומדים את המקצוע הזה. זה מה יש, ואין זה באשמת הימין, ולא באשמת השמאל. נ.ב - טוב שאתה נמצא כאן בשם חופש ההתבטאות, ואולי היה שווה לאלוני ושו``ת לעשות את המהלך שנעשה, ולו רק בכדי שיגיעו לכאן עוד אנשים שהתבטאותם סולידית.
 

אריסטו

New member
ימים יגידו

ובכל זאת יש לאפשר לכולם להתבטא ולקצר עונשים[כפי שידוע לכם קל לחדור למערכות]
 

ariegur

New member
איפה אמרתי שאסור להביע דעה ?

אני אומר את דעתי והיא שווה בדיוק כמו דעתך ! אריה
 

beam

New member
מסמר בלי ראש

החל מהבוקר מתחילים ,אלה הנקראים עתונאים, לטפטף את הרעל ואת הפרשנויות למיניהן, אני רוצה חדשות נטו, ואילו העתונאים למיניהם רוצים ליצר חדשות, אני מכיר כבר את כולם ומנחש מה יהיה הספור הבא לדעתי יש להגביל את הקדנציה ליד המיקרופון לשנה אחת בלבד- השיטה שם חבר מביא חבר וכולם מסמר ללא ראש ,אי אפשר לשלוף אותם מרשות השדור, יש להם עוצמה העולה על עוצמתו של ראש הממשלה, רוצים להשמיע את יקירם יעירו אותו בבוקר השכם להשמיע אמרי שפר בעוד קולו עדיין נרדם ויש כאלה שלא יזכו אפילו לצייץ לפני המיקרופון. מיקרופון זה כוח לכן צריך להגביל את זמנם של אלה העומדים מאחוריו. ויש גם נחמה קטנה- הכפתור הגואל.
 
למעלה