דמנציה שיום ועוד..

ירון מקשקש

Well-known member
מנהל
דמנציה שיום ועוד..

שלום:)

אני מנסה להבין האם שכחה של שמות חפצים לא לגמרי המילה יכולה ל"קפוץ" לזיכרון אחרי כמה שניות או שעות...( זה הכי מטריד עיניין השיום) שמות של אנשים מוכרים לא עולים לזיכרון מייד..או ביטול פגישה ששוכחים לגמרי על השיחה של הביטול ורושמים בלוח שיש פגישה..התדירות די גבוהה.
מעידים על תחילת דמנציה ( כנראה אלצהיימר כי נשלל תרופתי פיזי נפשי ודמנציה וסקולרית ) ? או שזה עדיין במסגרת בעיות זיכרון..

בשיחה עם השיקום..ביקשו הפניה מחדש ..כי יש הפרעה בזכרון המבחן נערך בחודש 6/2018 , נוירולוג אבחן כללית הפרעה בזיכרון , ללא סיבה מדוייקת. נוסה רייטלין שלא עזר .

יקח זמן עד להגעה לשיקום יש תור..החשש שלנו שזה כבר לא בעית זיכרון אלא ממש דמנציה התחלתית...
 
ואם כן, מה אז? ואם לא, מה אז?

הכותרת של המצב פחות משנה, מה שמשנה זה איך מתמודדים עם העובדה הזאת שיש בעיה בזיכרון מבחינה מעשית ככה שאפשר יהיה לנהל חיים.
 

ירון מקשקש

Well-known member
מנהל
מעשית זה מסבך ..

קודם כל הגיל..48 זה גיל שחלק מהרופאים מפספסים איבחון. בלי איבחון אין סיוע של ביטוח לאומי כראוי. אין עזרה ממשית.
למזלי יש לי סיוע אחר מסל שיקום , נפשי. אז הם עוזרים לסדר מסמכים וכו' אבל מצד שני מסרבים לבא להעיד בביטוח לאומי על מצבי לקבל שר"מ.
ביום יום אני מתנהל עם לוחות שכתוב עליהם אירועים פגישות. מקומות קבועים של חפצים בבית . הרבה שינון בקול של דברים. וסופג טעויות...סירים נשרפו כבר. משל שלא כל המטבח רק חלק...נטלתי מינון יתר של כדורים...פעמיים שלושה ירדתי לכביש בלי לשים לב בכלל מזל שהנהגים בלמו..שתיתי חומצה של קומקום כי שכחתי שניקיתי אותו והכנתי קפה. לא תמיד זוכר איך קוראים לחפצים, שמות של אנשים פנים של אנשים חומקים לי, אני כבר לא רואה ספורט למשל כי אני לא זוכר את השמות של המשתתפים.., קניות לא פעם החסרתי דברים או קניתי כפול ..לא זוכר שדיברו איתי בפון ( שאומרים לי בודקים כי עשיתי הקלטת שיחות) , שוכח סיסמאות. פעולות קצת מורכבות במחשב למשל מסבכות אותי עד שאני מבין מה עשיתי לא נכון. לפעמים אני מבולבל אז לא מבינים מה אני מתכוון..
במיוחד שיש לי עומס של דברים לעשות או לחצים..
יש המון תסכול שלא מבינים אותי..למשל בחנות באתי לקנות משהו וברחה לי המילה דיסק און קיי . זה לא היה מול העיניים..והמוכר לא הבין מה זה הדבר שמחברים למחשב., הלכתי אחרי שעה נזכרתי...חזרתי וקניתי..תחושה לא נעימה , קרה בכל מיני סיטואציות.

אז כן איבחון שיהיה ברור..שזה דמנציה כן יכול לשנות. מגיע לי שירותים מיוחדים בגלל שאר הנכות אלא שביטוח לאומי אומר אתה עדיין לא סיעודי..מצד שני איני מבקש על סמך סיעודי..אלא השגחה..ושיהיה מי שיזכיר לי לקחת מסמכים לרופא למשל או מה שצריך , שיודאו שאיני קונה סתם..או לא קונה מה שרציתי באמת. סידור כדורים בקופסא..וכדומה...איבחון כן יתן הכרה ושר"מ.

בעיקר שאין לי משפחה..אפילו פה הפורום לא ממש בהגדרה שלי ..אני חולה לא מי שמטפל בחולה (מטפל בעצמי? )...
טיפול אין כרגע עושה תרגילים שאמרו לי בעיקר שליפת מילים שלא ממש מצליח מנסה תשבצים ומתעצבן..דפי צביעה אני יותר מצליח..וכל שאר ההוראות לא לעשות פעולות יחד. לרשום הכל ולהיות מסודר וכו'..
אני יותר חושש מהיום שאני לא אדע מה עשיתי..שלא אחוש שיש ירידה כבר..
 
לא משנה גם אם יגגלו שקוראים לזה דמנציה

כל עוד אתה לא מהווה סכנה לעצמך או לאחרים ביטוח לאומי יכולים לפסול את הבקשה שלך לשר"מ. מקסימום ייתנו לך פסילת רישיון נהיגה.
 
למעלה