דעה על המיסוי החדש של כחלון

arieciub

New member
הבעיה עם כחלון היא שהוא מקבל המלצות מנערי האוצר

שכל מה שמעניין אותם זה להעלות מיסים.
הרי עלית מס הרכישה בפועל לא תוסיף דירות וכנראה גם לא תוריד ביקושים, גם אם משקיעים לא יתחרו על אותה הדירה יש מספיק מבקשי דיור שלא מוסו שיתמודדו עליה.
אם היה אומר נניח שנבדוק בעוד שנה את המהלך ונחליט אם להחזיר המצב לקדמותו במקרה שלא עזר.
 

vinney

Well-known member
מאיפה אתה יודע מה מתאים לי, אדוני האורח?


אני שמח שהוכחת שצדקתי, בזה שאתה מכליל, משמיץ, ומקצין.
&nbsp
בסך הכל אמרתי שחרדים הם גנבים, זה לא שאמרתי משהו לא נכון. תראה מי מייצג אותכם בממשלה: גנב עם תעודות.
&nbsp
אני באמת שלא מתכוון להכנס לפולמוסים עם מי שטוען שחרדים הם אנשים סולבניים. גרתי בירושלים מספיק זמן כדי לדעת שעדיף לי להסתובב ברמאללה מבמאה שערים.
&nbsp
עם חברים כמוך באמת שלא צריך אויבים. ואם אתה לא מעריך את דעותיי רק כי אני חושב שאתה משתייך לקהילה שלמה של פרזיטים גנבים - ממש לא כואב לי.
 

vinney

Well-known member
אני לא מבין, אני חייב משהו למישהו?

כולה אמרתי את דעתי על החרדים בארץ.
&nbsp
אמרתי שכל נבחרי ציבור חרדים גנבים? לא. אמרתי שמי שמייצג אותם בממשלה גנב. מורשע. באופן רשמי. ישב בכלא אפילו. משהו לא נכון?
&nbsp
קודם כל תלמדו לקרוא, אחרי זה תלמדו שממש, אבל ממש, לא איכפת לי מה אתם חושבים. אם איכפת לכם מה אני חושב - אולי תחשבו למה אני חושב את זה.
&nbsp
רמז: זה קשור להתנהגות שלכם.
 

vinney

Well-known member
אגב, לגבי זכויות שיש לי או אין לי

בינתיים אני שילמתי יותר מסים וביליתי יותר שנים בצבא מכל האברכים של מאה שערים ביחד. אז אם למישהו אין זכות להיות בארץ - זה לא אני.
&nbsp
באמת שלא ברור לי למה אתה כועס. אפילו נכנסת לפורום בשני כינויים שונים כדי להשמיץ אותי וכל זה למה? כי אמרתי שחרדים הם זבל, גנבים, פרזיטים, וגורמים יותר נזק מכל מחבלים והמנתחלים גם יחד? אפשר לחשוב חידשתי משהו למישהו.
 

vinney

Well-known member
שטויות.

נמאס לי כבר מהישראלים שמאשימים את "נערי האוצר". אני שומע את זה כל כך הרבה שנים, ועדיין אלה נערי האוצר, למרות שכבר מזמן היו צריכים להיות פנסיונרים.
&nbsp
נערי האוצר המליצו לו לשקר במצח נחושה על הגז? לא, לא נראה לי.
&nbsp
הרעיון למסות באופן עודף את המשקיעים הוא הגיוני וקיים גם בארה"ב. בעלי הבתים כמעט בכל מחוז מקבלים פטור כזה או אחר, ולא חד פעמי אלא מתמשך, מארנונה. במכירה - גם ממס הכנסה. משקיעים - לא. כך שזה ממש לא בא משום מקום, והגיוני להחמיר עם המסים על המשקיעים על חשבון אלה הקונים עבור עצמם.
&nbsp
זה שיש מבקשי דיור שלא מוסו והם גם לא קונים עבור עצמם - זאת בעיה נפרדת.
&nbsp
שנה לדעתך זה מספיק לבדוק אם מהלך כזה מצליח או לא? לדעתי כל בדיקה על טווח של פחות מעשור או שניים היא חסרת ערך. אבל לפוליטיקאים אין אופק זמן כזה, אז הם רוצים צעדים פופוליסטיים שיביאו לעיוות שוק מיידי, שיתאזן בצורה חריפה לכיוון הנגדי בדיוק כשתסתיים הקדנציה שלהם.
 

arieciub

New member
לידיעתך, נערי האוצר מתחלפים אבל רוח המפקד

שמנחילים להם באוניברסיטה ממשיכה.
אין בעיה עם מיסוי משקיעים אבל כל פעם משנים את כללי המשחק ומשקיע (או כל אחד אחר) לא יכול להתנהל ולתכנן מראש כאשר כל הזמן משתנים החוקים.
דוגמא נוספת היא מיסוי דירות שנתקבלו בירושה אם המכירה אחרי שנה או שנתיים (בשלב זה הצעה).
גם לדעתי שנה היא לא תקופת זמן מספיקה אבל כשכל נתון משווים ללפני חודש או חודשיים אחורה ועל סמך זה קובעים מדיניות לשנים קדימה אז שנה זה נותן פרספקטיבה על הכיוון.
מעבר לכך מיסוי הנדל"ן בארה"ב הוא משתנה ממדינה למדינה, ויש עידוד בתקופות מסוימות לרכישת נדל"ן במדינות שונות ואז המיסוי נמוך או פטור ממס שבח. כאן אין את הדיפרנציאציה הזו ולכן זה לא מקום להשוואה. בארה"ב מס ההכנסה לא גבוה כמו כאן. ויש עוד גורמים שזה לא המקום להיכנס אליהם.
 

vinney

Well-known member
יש כאן בדיוק דיפרנציה כזאת

בארה"ב מס ההכנסה יכול להיות גבוה מאוד, במיוחד כשמדובר ברווחים גדולים. וכן, פטור ממס של חצי מליון דולר למשפחה שמוכרת את הבית שלה - זה משמעותי. לדעתי זה הרבה יותר מהפטור ממס שבח הישראלי, כשעושים את החישובים.
&nbsp
אני באופן עקרוני סולד מה"ישראלי המאשים". ישראלים אוהבים להאשים כל מיני "נערי אוצר" ולא את עצמם.
&nbsp
אבל כל מי שהצביע לכחלון, לביבי, לחרדים - הוא הוא האשם ולא אף אחד אחר. מי שתומך בימין בישראל הוא אידיוט, פשוטו כמשמעו. כל מי שמצביע ליכוד, שם פתק "אני טיפש". כל מי שמצביע כחלון שם פתק "אני כסיל". אין לך מה להצביע על נערי האוצר, תסתכל במראה קודם.
 

arieciub

New member
וממה בתגובות שלי הסקת שהצבעתי לכחלון?

או לביבי או לחרדים?
ואני לא הצבעתי עבורם.
איך יש כאן בדיוק דיפרנציאציה כזו בישראל?
גם אם קנית בפריפריה דירה שניה זולה או במרכז ת"א עדיין תשלם אותו מס רכישה, או מס שבח על רווחים.
אם מכרת דירה במרכז אין בדיוק הטבת מס למי שקונה בפריפריה. בארה"ב יש לפעמים מקלטי מס כאלה, מכרת בפלורידה קנית באריזונה יש לך פטור ממס שבח או רכישה או משניהם.
מה הקשר להאשמה, היו מספיק שרי אוצר "חברתיים" שכאשר נכנסו לתפקיד מיד "נערי האוצר" הורידו להם את האף והורידו אותם מהכוונות ל"צ'פר" את עם ישראל.
 

vinney

Well-known member
לא, אין בארה"ב כאלה דברים

מה שיש זה החלפות - מוכרים נכס אחד כדי להמיר אותו מיד בנכס אחר. החלפות כאלה חייבות להיות תוך פרק זמן קצר מאוד ולהתבצע בתהליך מאוד ספציפי. ועדיין, לא תקבל "פטור" ממס. פשוט תגלגל את המס הלאה לנכס החדש. בסופו של דבר כשתמכור את האחרון, או כשתמות, תשלם את המס.
&nbsp
נערי האוצר לא קיימים, זאת המצאה של פוליטיקאים שלא רוצים לקחת אחריות על מעשיהם. אין כזה דבר "נערי האוצר". לא קיים. יש פוליטיקאים שלא מקיימים הבטחות, זה הכל.
 

vinney

Well-known member
אני עדיין לא מבין מי האנשים שהצביעו עבורו...

כל השטויות שעושים בארץ עם מסוי הנדלן אלה שאריות של הסוציאליזם מימי מפא"י. זה עבד כשהיה שכירות מוגנת ואפשר היה לקנות דירה באבן גבירול ממשכורת ממוצעת, עכשיו זה מיטיב רק עם מעלימי מס ועשירים. שיעשו כמו בארה"ב - כולם משלמים מס על הכנסה משכירות לפי מדרגות מס, מהשקל הראשון.
 
למעלה