דעות קדומות בעידן המודרני

אלמרה

New member
כן? נו זה חדש לי פורפור. את מוזמנת

כלאחר כבוד להציג את העיגון בחוק לתיזה שלך... מדינת דת!!! בחיאט!!! אירן היא מדינת דת!! את משווה? זו גיזענות שפלה לכנות מה שקורה פה בפוליטיקה מדינת דת. באותה חומרה של גזענות הייתי יכול כמובן (אבל איני עושה זאת) לכנות את השמאלנים המצחינים שותפיו של עראפת וממבקרי המוקטעה שלו (ואת מכירה אישה אחת שכזו יותר טוב ממני), נאצים! זה היה בסדר? לא! ולכן דעתי היא שצריך לתת לדמוקרטיה לעשות את שלה והנה כעת הולך להיות תהליך מסודר של הסדר מדיני (לא שלום כי אין שלום עם הערבים זה הרי ברור) וזאת עושה אריק שרון מהליכוד עם הממשלה שלו ללא דתיים!!!! וגם ללא יוסי ביילינים-פודלים ועוזריו... פורפור: נגררתי למעט נימה פוליטית בגלל כעס על ה"מדינת דת" שלך אבל נפסיק בזה את הדיון הפוליטי וכדאי שנשוב לדיון היותר משמעותי בו החלה אשדודיה וכדאי שנתרכז בתופעה שהיא מייצגת. ערב טוב!
 

Gilliana

New member
אגב - לסיכומו של עניין...

... אני יכולה להוכיח את דברי בין רגע. אם ישראל אינה מדינת דת - מדוע חדשות לבקרים עולה נושא "הפרדת הדת מהמדינה" לסדר היום? אפילו ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, שאינני נמנית על חסידיו, דגל בשעתו בעיקרון ההפרדה אולם התקשה לבצע את המהלך הלכה למעשה עקב אילוצים פוליטיים אלו ואחרים. אם אין ישראל מדינת דת - מה יש כאן בדיוק להפריד??? I rest my case
 
הממסד החרדי ולא האדם הבודד

ראשית, אני רואה בחיוב ומעודד את כתיבתה של אשדודיה בפורום ועוד בפורום "מודרני". זה עדיין לא דבר מובן מאליו במגזר החרדי. אני לא הייתי משתמש בסממנים חיצוניים בכדי להדגיש הבדלים. וגם לא הייתי משתמש במילים כמו "פיגווין", ו"חיוור כמו ירח". משטרים אפלים ניסו להשתמש בזה כנגדנו. אחרי הכל הם יכולים לומר את אותו הדבר עלינו החילוניים. לבושים כמו תוכי, פירסינג, קעקועים, כרבולת בשיער וכו'. לצערי גם על הסיפור הצבאי איננו יכולים יותר להניף את הדגל. גם אצלנו לא חסרים משתמטים. רק עכשיו קיבלנו מושג על השתמטות מגזר שלם של אומנים. הממשלה חייבת למצוא פיתרון אחד ולכולם. ובכלל, ברמה האישית אני בעד שאיש באמונתו יחיה. מה שכן מפריע לי הוא הממסד החרדי פוליטי. זה שנותן את ההוראות ברמה הלאומית, לא רק להם אלא לכולנו. הסרוב, עושק הקופה הציבורית, ההקצבות, הג'ובים המשפחתיים וכו'. ולאשדודיה, רציתי באמת לשמוע את דעתך הכנה והאמיתית על מיקומה של האישה במגזר החרדי. האם לדעתך הוא נחות כמו שמציגה נעמי רגן?, או שלא כצעקתה. וחוצמיזה, תמשיכי להפרות אותנו כמה שיותר.
 

אשדודיה

New member
רואה עתיד:)

לפני שאני עונה על מעמדה של האשה בחברה החרדית, תרשה לי להקדים ולומר שבכל חברה יש סולת ופסולת והחברה החרדית לא שונה מכל חברה אחרת, ואני לא נוגעת איפה יש יותר סולת ואיפה לא.:)סך הכל כולנו בני אדם ולא מדובר על מלאכים:) מעמדה של האשה בחברה החרדית תמיד היה טוב. האשה יש לה מקום של כבוד לא רק כאמא מחנכת, לא רק כרעיה, אלא גם ובעיקר בעקרת הבית, עיקר הבית על כתפיה הצנומות:) קילו יותר קילו פחות...:) נחות זו מילה שהשימוש בה הוא נתון לעיני המתבונן, משהו שהקידמה הביאה איתה לזכות הנשים 'הנחותות' שהמעמד שלהן בחיק המשפחה השתבש ולאו דווקא באשמתן, הוא האפשרות לצעוק, למחות ואף לקום ולעשות מעשה. אם פעם היתה הרגשה שאין עם מי לדבר ואשה כשרה עושה רצון בעלה התבטא גם בקבלת הרע, באמירת תודה על המכות (אני מקצינה) אזיי היום זה לא כך:) נעמי רייגן בחלק מספריה מאוד ביקורתית ולא אובייקטיבית ובחלק אחר של ספריה היא מציגה תמונה די אמיתית. לא הייתי בונה על הספרים שלה כדי להעמיק הכרות עם העולם החרדי:) בכנות ולמען האמת המילים עידן מודרני מאוד נוגעות לי:) ולא רק במישור האישי:) בברכה קרן:)
 
אשת חיל מודרנית

קרן, אמרת: "מעמדה של האשה בחברה החרדית תמיד היה טוב". מה שנקרא הכל בעיני המתבונן ומאיזו זוית ראיה. יתכן באמת והאשה החרדית הממוצעת חושבת שמעמדה הוא כשל "אשת חייל מי ימצא ורחוק מפנינים מכרה". איך אני שולט בחומר?
. אני חושב שאשה חרדית מודרנית צריכה לראות את עצמה יוצאת מד' אמות הבית. תפקידה לא צריך להצטמצם לעבודות משק הבית, חינוך וגידול ילדים, רעיה טובה לבעלה וכיוצא בהללו. אמש ראיתי בתוכניתו של יאיר לפיד את אמילי עמרוסי הדוברת של מועצת יש"ע. אשה חרדית השונה מאד מהסטראוטיפ המקובל. אישה מטופחת, בעלת קסם אישי, דוברת ברהיטות, מקצועית בתחומה, מחייכת ללא שמץ של מרירות, חפה מכל פוזות מזויפות. גם אם דעותיה שונות מדעותי לא יכולתי שלא ללכת שבי בקסמה. זוהי האשה החרדית המודרנית האמיתית בעיני. ולסיום: מצא חן בעיני המושג שהבאת לנו כאן: סולת-פסולת.
.
 

אלמרה

New member
רואה עתיד, אתה גם רואה הווה!

ואני אמש הוקסמתי כמוך ממש מהגברת אמילי עמרוסי, בדיוק בעיצומם של ההודעות שנכתבו כאן אמש וכל כך התאפקתי שלא לכתוב עליה משום מה העדפתי שמישהו אחר יכתוב זאת ולו רק כדי לודא שאני לא טועה. ניכר עליך שאתה שולט בחומר (לעניות דעתי... ואשאיר כמובן לקרן את הקביעה הזו). טעמנו דומה גם בענין המושג "סולת-פסולת", אהבתי!
 

שילה1

New member
צר לי אשדודיה לערער את קביעותייך:

בעולם החרדי נשים נפגעות פיזית ונפשית,נאנסות ולא רק,ולא מעיזות להתלונן במטרה. ואם חלילה עושות זאת-הן משלמות מחיר אישי מאוד יקר. האם זה לכבוד יחשב. אז מצידי,שלא יהללה בשולחן השבת כ"אשת חייל",וינהג בה בכבוד "כבגופו" במשך כל ימי השבוע והשנה. מכירה את הצד מפן אחר ,אשדודייה,ואין כך פני הדברים. מצטערת,ואין זה אישי. שבת שלום לכולם.
 

אשדודיה

New member
אכן כמו שכבר כתבתי,

בכל חברה יש סולת ופסולת ומה שאת מתארת היא עובדה מצערת בכל חברה שהיא. אני יודעת את הדברים מעצמי אני ובשרי, ולזכות הקידמה ותנועות הפמיניזם יש היום לנשים גב לצעוק חמאס ולקום ולעשות מעשה. מה שלפעמים חסר זה אומץ... . בברכה ובכבוד קרן:)
 

שילה1

New member
אשדודיה-אני גרה בשכונה שחלקה אנשי

בני עקיבא.מעבר לידידויות מופלאות,הם חושבים אחרת.היינו:גם הם לא בעד הקצנה ובעד עולם מודרני. מצטערת לשמוע שעברת מסכת ייסורים,ומקווה שהכל מאחורייך,ומחייכת לעתיד.
 

אשדודיה

New member
בכדי לא להגרר לעימות אני אתמצת:)

אני אנסה להמשיל את העם 'שלנו' למפעל עם הרבה מחלקות, כשלכל מחלקה ולכל עובד יש תפקיד שונה בתחום אחר אך חיוני מאוד להצלחת המפעל, ככה זה העם 'שלנו' 12 שבטים ולכל שבט יש תפקיד חיוני שונה, האחד עובד, השני לומד והשלישי משרת בצבא וכן הלאה, כל אחד בתחום אחר וכל אחד חיוני ב'עם'. כל מה שאת מדברת והרבה כמותך זה עניינים בהשקפה כמו שיש דעות לימין ודעות לשמאל, על זה לא הייתי מתפלגת ויוצרת חייץ:)על כן לדעתי בהחלט אפשר להיות אנחנו, זה לא תלוי בהם זה תלוי בכם, זה תלוי בכל אחד מאיתנו. לא שירתתי בצבא, האם זה ימנע ממך לשתות במחיצתי קפה?:)) ובכן,כל אחד בוחר באורח חיים ומנסה למצוא את שביל החלב בתוך אורח החיים שלו. עכשיו בלי קשר לעניין הפוליטי, בנוגע לדעות הקדומות, אני לא אשכח הבעות פליאה גשראו שהבית שלי נקי, ואני מטופחת ולא כמו הרושם הגורף של החרדי המוזנח המסריח והמרושל...בור וחסר השכלה:) ולגבי כפיה דתית לא הייתי מרחיבה רק זיכרי שלכל מטבע שני צדדים ומה שנראה אצל האחד ככפיה דתית מתקבל אצל השני ככפיה חילונית:) ואין כמו להיות אמא גאה:) בין אם זה בגלל בת ששרתה ביחידה קרבית או בן שגדל להיות ראש ישיבה:) תודה על תגובתך:) קרן:)
 
מילה אחת ברשותכם../images/Emo41.gif

אני גדלתי בסביבה דתית,רב שכני היו אנשים דתיים למשל כמו משפחת וקסמן הידועה לצערי בזכות בנם ,הנכד שנחטף ונהרג בנסיון לשחררו. דודתו חברה טובה שלי עד היום הזה,שלא כרב החילונים העולם הדתי מוכר לי לא מסיפורי נעמי רגן ,גדלתי איתם והכרתי אותם מקרוב,ולכן רגשותי כלפי האנשים המאמינים אינה שלילית להפך אני מעריכה אותם ואת אמונתם,וחושבת שישנם יתרונות רבים בלהיות אדם דתי ומאמין. כל זה אינו קשור לממסד הפוליטי לרבנות לגרושים לעגונות לנסיעות ותחבורה בשבתות,לאי גיוס תלמידי ישיבה ועוד ועוד,וגם לגבי מעמדה של האשה הדתית בביתה ,המציאות קצת שונה. אלמרה,דעתך לגבי השמאלנים מוכרת לי ואין צורך להעלותה כל פעם מחדש. שבת שלום
 

שילה1

New member
אכן אין כמו להיות אמא גאה,למי ששרת

ומשרת את המדינה בה הוא חי,ואחרי כן-ממשיך בחיים של לימודים עבודה וחוזר חלילה.
 

שילה1

New member
נכון.אז גם אני אמא גאה:הנסיכה שלי

עוד שבועים ויומיים,הפגית היחידה שלי-מתגייסת!
 
למעלה