דעתי על חצויה

hagar14140

New member
דעתי על חצויה

*אני יודעת שחפרתי... אני רואה את הסדרה פעם ב... עם חברות. יש לה פוטנציאל אבל האפקטים פתטים, הטקסט נוראי ("אני מוכחה ללכת" תראו לי תלמידת תיכון אחת שמדברת ככה מול החברים שלה, מילא אם רק הערפדים היו מדברים בניהם שפה גבוה), הם מורחים דברים כמו מסטיק(בסדר הבנו שאלה וליאו ביחד כמה אפשר לראות שתי דמויות מתמזמזות?), התיכון אמריקאי מידי(ובגלל זה קשה להזדהות עם התלמידים שבו), התפאורה נוראית(בהצגת סיום של כיתה ו" יש תפאורה יותר מושקעת) ויש לה אופי של טלנובלה. היחיד שמשחק אשכרה טוב זה מאיר סויסה(הוא רמה אחת מעל כולם) וגם השחקן שמשחק את דימה(אבל הדמות שלו לא אמינה, טוב הוא לפחות יודע להצחיק, הרג אותי עם הבובות). ידידיה אביטל משחק סבבה לגמרי(אבל גם הדמות שלו ממש לא אמינה), עמית פרקש ממוצעת (אבל היא שרה יפה), יון תומרקין פשוט לא יודע לשחק\ לשיר(המשחק שלו מאולץ מדי, הוא היה סבבה רק בילדים מגבעת נפוליאון, אולי כי כל הילדים שמה לא ידעו לשחק ולגבי השירה בכנות הקול שלו עושה לי כאב ראש). הקטע עם הערפדים לא אמין, הם אף פעם לא נושכים, יושבים בבר, הם אנושים ונחמדים מדי. מה עם קצת אקשן? נשיכות? באלגן? זה יוסיף רק טוב לסדרה הזאת(כי אל אפקטים גרועים עוד אפשר להתגבר אם כל השאר בסדר, ערפדים קצת יותר מאימים יוסיפו לאמינות של הסדרה). לפחות הכישוף של אלה מוסיף קצת פלפל לסדרה. אני מקווה שהם לא ימרחו יותר מדי את הכישוף הזה(נגיד ב"יומני הערפד" זאת סדרה ס"כ ממוצעת וקצת קיטשית אבל מה שיפה בה שהם יודעים לא למרוח דברים שאפשר לעשות בשתיים שלוש פרקים לעונה שלמה, "דימדומים" אני פשוט שונאת וחברות שלי מתות על זה. בדימדומים הם פשוט מורחים דברים, מה שסופר נורמלי היה עושה בעשרים דפים הסופרת של דימדומים עושה בארבע מאות והדמויות כל כך חסרות אופי). הבנו שזה טרנד עולמי וקצת יותר מדי חרשו עליו, בשביל לעניין את הצופים צריך להביא סדרה שבאמת מחדשת משהו ומעניינת בפורמט הזה כי כבר ראינו המון עלילות נדושות וקיטשיות מדי. בחצויה מעדיפים להתעסק בשיווק ויחסי ציבור מאשר בעלילה(צילומי תקריב על פנים יפות זה אחלה אבל זה לא בא בחשבון עלילה). ס"כ יש פוטנציאל אבל לה מנצלים אותו(ואולי זה פשוט בגלל שאני לא בטווח הגילאים של חצויה [10-14]).
 

Titush Black

New member
בעיקרון

אין סדרה אחת שאין בה חורים בעלילה. אין ספק שיש משהו במה שאת אומרת, אבל אל תשכחי שיש תקציב מוגבל לדברים ולא הכל יכול להיראות כמו חו"ל. ברור שזה נראה כאילו הסדרה מתיימרת להיות חו"לית, כי לא נעשתה הפקה דומה בארץ. בכלל, כל הנושא של פנטזיה ומד"ב זה לא נושא נפוץ בארץ, ואפשר להגיד שחצויה היא סדרה חלוצית למדי בנושא. גם סרטים ישנים, שרק התחילו עם עניין האפקטים והכל נראו פתטים והשתפרו עם הזמן. אני חושבת שאפשר להסכים שיחסית להכל, ויש הרבה דברים להחשיב בנושא, הסדרה עושה את שלה והיא דיי מוצלחת. אני חולקת עלייך, אני חושבת שיון תומרקין משחק ממש טוב, זה פשוט הדמות שלו שמעצבנת- אבל היי, זה כבר עניין של טעם ועל טעם וריח אי אפשר להתווכח. כל האווירה אפלה מדי, בגלל זה אי אפשר להשוות אותה לבית ספר בימינו. בתי ספר בימינו רגילים מידי ולא... מעודדים אווירה אפלה שכזאת, לכן אי מנוס בשימוש בפורמט של בית ספר אמריקאי. מסכימה איתך עם עניין המריחות, גם אני חושבת שהעונה יש הגזמה מטורפת עם המריחות. (וגם לי יש בעיה עם המריחות של סטפאני מאייר בדמדומים. נוראי). אני תומכת בערפדים משוגעים כמו מורי, שנושכים ועושים בלאגן, ולא בערפדים המרוסנים של הסדרה, אבל זה תלוי במה שהסופר מנסה להעביר. נגיד בדמדומים, הערפדים "אנושיים" מידי כי הם רואים את עצמם כמפלצות אם הם נושכים בני אדם, ולכן הם עושים משהו נגד הטבע שלהם ונושכים חיות. ככה זה גם פה, יש איזשהו ריסון, אבל אם תראי את העונה הראשונה תביני שלא תמד זה היה ככה. בקשר לשפה: עם כל הכבוד לסלנג היום יומי, ולכמה שלפעמים גם אני מגחכת לשפה המליצית בסדרה, זה לא אומר שצריך להתדרדר לרמה של דיבור סלנגי בסדרה. אם כמה שזה סדרה על בני נוער, וככה בני נוער מדברים, עם הרבה כאילו וכזה וסבבה והכל, אם הם היו מדברים ככה הייתי מתחרפנת. לפעמים צריך להוסיף קצת איכות, גם אם זה לא אמין. העלילה קצת מסובכת, ובגלל זה דברים נראים מוזרים, אבל אני מאמינה, בלי להשוות בצורה מתנשאת, שכמו ב"אבודים" בסוף דברים יתחילו להתבהר. בשורה התחתונה, אני מבינה את מה שאת אומרת, אבל תסכימי איתי שיחסית לסדרה שמתמודדת עם ז'אנר שבאופן קבוע מתעלמים ממנו בארץ, היא טובה מאד. מפה אפשר רק להמריא:)
 

hagar14140

New member
אמ...

דבר ראשון תודה שאת לוקחת את התגובה ברצינות. ברור שלכל סדרה יש חורים בעלילה ואני אמרתי שאל אפקטים פתטים אפשר להתגבר עם רוב הדבר בסדרה הם בסדר. אני לא מסכימה איתך לגבי השפה הגבוה ,אפשר להשתמש בשפה ממוצעת בלי הרבה סלנג (במקום "אני כאילו חייבת ללכת" אפשר להגיד "אני הולכת" ולא "אני מוכרחה ללכת"). לגבי האווירה האפלה, אם היו עושים תיכון ממוצע שמתחת לפני השטח קוראים בו דברים זה היה הרבה יותר מעניין, מנסיון. כל הקטע של הנשף נראה לי קצת מפגר. האהבתי נורא את הדמות של מורי, הוסיף קצת פלפל סוף סוף. לגבי אבודים אני אצטט חברה:"יש שתי דברים שאני בחיים לא הבין את הסיכסוך הפלסטני-ישראלי ואת העלילה של אבודים". אני התיאשתי אחרי שלוש פרקים מהסדרה הזאת("אבודים"), זה מוזר מדי. אמ... עובדה שיש סדרות ישראליות שכן הצליחו ליצור סדרת מדע בדיוני רצינית נגיד "תמרות עשן" והאי שזאת סדרת מדע בדיוני שמיועדת לילדים (עונה 1 ו2 העונה השלישית סתם פתטית, נמרחת וטלנובלית). לגבי יון תומרקין יש לו שתיים-שלוש הבעות קבועות וזה די מעצבן אבל שהיה. אמ... אני מסכימה בקשר לליאו אם כבר מתנשא ומגניב עדיף יותר בסגנון של דיימון מיומני הערפד. אמ... אני מקווה שבעונות הבאות הם יצליחו לתקן את החורים האלה(ואם הם באמת רוצים אז תהיה להם המון עבודה) ויש חורים שכבר אי אפשר לתקן(הם כבר החליטו ללכת על תיכון אמריקאי קטשי, גם אם הם ירצו לעשות בית ספר ישראלי ממוצע זה לא היה אמין שכל הדמויות עברו בית ספר). אני זוכרת שבפרק הראשון עומר אמר לאלה:"את יודעת שהבית ספר הזה קיים כבר 500 שנה?". איך חמש מאות שנה?!?!? מה חמש מאות שנה?!!?!? לפני חמש מאות שנה היו כאן רק בדואים, צלבנים וכמה יהודים זקנים שבאו להיקבר בארץ הקודש. מילא היה הייתה אומרת שמונים או מאה זה היה קצת יותר אמין אבל 500?!?! דבר אחר שעצבן אותי זה הגיל של הערפד. עדין לא הבנתי אם ליאו בן 300 או 600(ויש הבדל עצום) אבל איך זה יכול להיות שכל הדמויות של הערפדים הם בגיל תלת ספרתי ועגול(למה ליאו לא יכול להיות בן 238 וחצי, זה יותר אמין), חוץ מזה אין כלום מהעבר של הערפדים(איך כרמל ננשכה? בת כמה היא בכלל? למה היא כל כך רוצה את ליאו?), זה שולי אבל חשוב לאמינות של הסדרה. ס"כ סדרה נחמדה עם פוטנציאל אבל יש מלא לשפר...
 

dar dahan

Member
אני רוצה להזכיר לך שמדובר על סדרת פנטזייה...

והיא לא מתיימרת להציג את בתי ספר בישראל, או להציג דברים אמיתיים. אגב לגביי ההיסטוריה של הדמויות, הם לא יכולים לדחוף ב45 היסטוריה של דמות, כי אז הם היו צריכים לספר על כל דמות ודמות וזה לא משנה למה ואיך הערפדים נהפכו לערפדים, כי זאת לא מטרת הסדרה, יש ערפדים וזה מה שאת צריכה להבין, זה כמו שיש ערבים, את תשאלי למה הם ערבים ואיך הם נהפכו לכאלו? לא... אומנם הדימוי לא הכי טוב או נכון אבל אני לוקח את זה בצורה דומה מאוד. לגביי אבודים, אבודים זאת סדרה שלא מתאימה לבני 11-14 כי צריך להבין שם דברים מעבר לדמיון, יש שם הרבה מאוד הגיון וחשיבה חופשית, ובגלל זה חברה שלך כנראה לא באמת אהבה את הסדרה הזאת. אישית אני נורא אהבתי את אבודים כי היה שם משהו אחר משהו היא הייתה סדרה על הדמויות על העבר שלהן על הדברים הפשוטים בחיים, ובמובן מסוים הסדרה הזאת גרמה לי לרצות לעבור לאי בודד >< לגביי הנושא של הסלנג, תראי זאת סדרת טלוויזיה והיום מה שתופס את הנוער זה סלנג, אם יתחילו לדבר כמו בטלנובלה נטו אז זה יהיה משעמם ולא מודרני, נכון שזה הורס את השפה אבל זה מה שקורה היום, אי אפשר למנוע מהעולם להתפתח....
 

dar dahan

Member
ב45 פרקים*

היסטוריה של כל דמות ודמות* סורי כתבתי מהר מדיי רארר
 

Titush Black

New member
כן, אבל בנינו, היגיון זה משהו חשוב לסדרה

יש פה ושם סטירויות בדברים. כמו למשל שהם פותחים את השנה בכיתה י', אבל בכריזה של סוף שנה, בעונה הראשונה, קוראים לכל כיתה ט' לבוא לאולם. קצת הזוי.
 

Titush Black

New member
כן, אני מבינה את מה שאת אומרת

ומסכימה עם הרוב. אין ספק שיש דברים להתייחס אליהם לעונות הבאות, וכמובן לסדרות הבאות שיעשו בעקבות חצויה. אני אשמח שהז'אנר הזה יתפתח יותר, כי הוא האהוב עליי ואני מתחילה למאוס בסדרות בינלאומיות. למרות הכל, אני מוצאת את חצויה סדרה טובה ממש, שוב יחסית להכל, עם פוטניצאל אדיר (לעונות הבאות), וכמובן שריקת פתיחה לז'אנר. אני מקווה שכל מה שנאמר אצלך בהודעה, שהוא אכן הגיוני ומובן, ילקח לתשומת לב הכותבים בהמשך, כי אין ספק שההיגיון של דברים (כמו מה שאמרת על בית הספר, הגיל של ליאו, העבר של הערפדים) זה דבר שרק מוסיף לאיכות הסדרה ומעלה אותה שלב. וד"א, אני רק חייבת לציין שלמרות חילוקי הדעות בכללי, זה בהחלט דיון מעניין ומהנה. הרגשתי צורך לציין את זה כי פשוט בזמן האחרון לא מצאתי דיון רציני (בלי תגובות כמו "חצויההה זה מושללםםם את לא מבינה כלוווםםם" וכנ"ל). זהו, רק רציתי להגיד את זה XD לא ראיתי יומני הערפד, אבל הבנתי שזה מגיע להוט, אז אני אנסה להתעדכן! זה נשמע טוב@ ד"א, בכללי, זה לא קצת נמאס שהערפד הוא תמיד הגבר החזק והנערה היא תמיד איזו ילדה מסכנה? איפה איזה כוח נשי קדום שיבוא וימחק את כולם??
 

hagar14140

New member
התבלבלתי:

*(אולי זה פשוט בגלל שאני בדרך כלל לא אוהבת סדרות דרמה לטווח הגילאים של חצויה.
 

הל

New member
יש סדרה יותר מקורית מכולם על ערפדים

moonlight ראית? אני מעולם לא ראיתי משהו יותר טוב מזה
 
למעלה