דרום איטליה - עיירת ימי הביניים Sermoneta

דרום איטליה - עיירת ימי הביניים Sermoneta
אחד היעדים היפים בדרך מרומא לנאפולי היא עיירת ימי הביניים Sermoneta שמשום שלא נמצאת על הדרך הראשית רוב המטיילים מפספסים אותה.....
לעיר Sermoneta כיאה לעיר ימי ביניים אי אפשר להיכנס עם כלי הרכב וצריכים לחנות מחוץ לעיר במגרשי חנייה המיועדים לכך. היעד שלנו הוא לא המבצר אלא העיר עצמה על רחובות וסמטאות ימי הביניים שלה המתפתלות ומטפסות בקסם שובה את העין. אפשר פשוט לשוטט בעיר שרחוב אחד עיקרי עובר לאורכה ושלל סמטאות צפופות מסביבו.
לכל מקום שתביטו נשקפים אליכם ימי הביניים. אם זה בסמטאות הצרות הבנויות מאבנים אבנים. מדרגות מתפתלות, חלונות מעוצבים ותריסים. אדניות פרחים המכניסות הרבה צבע לסמטאות הללו.
מהחנייה הצפונית מטפסות מדרגות המובילות אותנו ישר אל תוך מרכז העיר ואל הרחוב הראשי שלה- Piazza del Comune, שיש בו מספר חנויות ובתי קפה. 6 בערב והכול עושה רושם שהולך להיסגר.
אם נתחיל לטפס ברחוב מצד ימין נראה את Loggia dei Mercanti ובהמשך נראה את הקשת והשער שהוא הכניסה לאזור הגטו היהודי. אחרי השער של הגטו זהו אזור של סמטאות ציוריות. בין הבתים יש גם אחד ששימש כבית כנסת.
מעבר גטו ולבית כנסת כל שאתם צריכים לעשות בעיירה הזאת זה פשוט ללכת לאיבוד בסמטאות המיוחדות הללו. כמו שנכתב תלכו בסמטאות לאן אשר רגליכם יישאו אתכם. תשדלו להגיע לנקודות תצפית על הנופים הנשקפים מהעיירה.
עוד על דרום איטליה ומקומות אחרים בעולם: מסלולי טיול
 
למעלה