דרוש מנהל לניהול במקומי

דור לוי

New member
דרוש מנהל לניהול במקומי ../images/Emo59.gif

הקדמה: הפורום התחיל כפורום רפורמה כלכלית בתפוז לפני כשנה וחצי. מאז, הפורום הלך והתבסס כמקור לידע ייחודי בתחומי הכלכלה-חברה, ידע מהסוג שבד"כ לא מגיע לכלל הציבור. הפורום התבסס כמקום מפגש לאנשים וארגונים שרוצים לפעול על מנת לשפר את המצב. ולאט לאט התחילו להגיע הצלחות - וההצלחות האלו מאיימות ... מזה זמן מה הרגשתי שמצרים בתפוז את צעדי ואת היוזמות שאני מנסה לקדם (במבחר דוגמאות שאין לדעתי צורך לפרט כרגע). השיא היה כשבתחילת החודש הגעתי לדבר בשם הפורום אצל גבי גזית ברשת ב' הטריגר שאיפשר לעלות לשידור היה הנושא שמשרד הרווחה 'משתתף' במימון ב 11 ש"ח לסל לפסח למשפחות במצוקה. ניצלתי את ההזדמנות לשלב בין הנושא, דרך העובדה שכל משפחה במצוקה המוציאה לפחות 1000 ש"ח בחודש על לחם ושאר מוצרי יסוד, חשמל וכד' משלמת בשנה יותר מ 2000 שקל למע"מ. משם קשרתי את הנושא לעיוות שבו כל הוצאה למשכורת גם של מיליון ש"ח בחודש מוכרת למס. יוצא שאותן משפחות במצוקה משתתפות במימון המשכורות האלו באמצעות תשלומי המע"מ... הזכרתי גם את העיוות בשוק העבודה שבעלי שליטה מעדיפים לרשום שכר לעצמם במקום לחלק את התגמול להון כדיבידנדים לכל בעלי המניות, וכך מגיעים למשכורות מנופחות המקרינות גם על שאר המשק ובפרט המגזר הציבורי. ומשם סיכמתי בהצעה להגדיר תקרה להכרה בהוצאות שכר לצורך מס חברות. http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=865&msgid=50395166 למחרת שתי כתבות ב Themarker חזרו (כמובן בלי לתת קרדיט) על חלק ממה שאמרתי ושטרסלר אף חזר על ההצעה. ומה היתה התגובה בתפוז? במקום לפרסם ולקדם את הפורום, בהזדמנות הראשונה שהתאפשר, התבקשתי לעזוב את ניהול הפורום. חשוב להדגיש שכל העדויות הן נסיבתיות בלבד. איני יכול להוכיח קיומו של לחץ כזה - כפי שהכחשה מצד תפוז, תהיה הדבר הכי צפוי ומובן, ולא ממש תעיד שאין לחצים כאלו - מה גם שתפוז לא טרחו להכחיש... למען האמת די צפיתי שפעילות כזו צפויה לגרור התנגדות. לא חשבתי שזה יקרה אחרי שנה וחצי של עבודה בפורום. למען האמת חשבתי שייקח זמן רב בהרבה - מבחינה זו אני די מעודד ומופתע לטובה... אין לי טענות אמיתיות כלפי תפוז, אני מבין את הלחצים שכנראה מופעלים עליהם. קיויתי שמודל של שיתוף פעולה בין חברה מסחרית וקבוצת פעילים אקטיביסטית אפשרי. ככל הנראה כרגע כנראה שטעיתי. ולעניין... לאור המצב שנוצר, אני חוזר לפורטל BSH לשיוויון וצדק חברתי בו התחלתי את פעילותי בתחום כגולש לפני מספר שנים. אני מקים שם את פורום רפורמה כלכלית: http://www.bsh.co.il/forums/AllMessages2.asp?Fnumber=179 אני מקווה שלפורטל ולגולשים יחד יהיה הכוח לעמוד בלחצים ולהפוך לגוף משפיע בקביעת סדר היום. אני מזמין כל מי שהנושא חשוב לו, בין אם חושב חושב שהדרך שאותה אני מתווה נכונה, וגם מי שחולק על דעתי, להצטרף לכתיבה שם. לגבי הפורום כאן: למרות בקשותי, אין לי מידע על כוונות תפוז לגבי המשך קיומו של הפורום. ייתכן והם יסגרו או יקפיאו אותו או ימנו את "זמני" כמנהל הפורום... ייתכן גם שהם מעוניינים שיהיה פורום בנושאים כאלו, ואולי רק מעדיפים שהפורום יישאר כפורום של דיבורים ושחרור קיטור, ללא פעילות אקטיבית. מבחינתי:
לי חבל שמאמץ של שנה וחצי של גולשים רבים (ביניהם אני) ירד לטמיון. אני מזמין כל המעוניין לחשוב האם רוצים להשקיע את האנרגיות בניהול פורום, ואם כן למלא את טופס הבקשה לניהול פורום: http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/forms_applications/form.asp (הקישור לטופס נמצא בפורום המשוב המיועד לפניות להנהלת הפורומים בתפוז). תהליך האישור של מנהל פורום כולל מילוי הטופס, ראיון אישי, ובדיקת ההתנהלות של הגולש ויכולותיו הבין-אישיות. המלצה של מנהל פורום מכהן מאוד מועילה, אולם הפעם ייתכן שהמלצה ממני דווקא תזיק...
עבורי אין בעיה לתקופה מוגבלת, עד שיימצא מחליף להמשיך לנהל את הפורום בפרופיל נמוך יותר... גם כשיימצא מחליף אשמח לנהל איתו חפיפה ולהדריך אותו ככל יכולתי, אם ירצה - אשמח לשתף פעולה בעתיד. (האמור בלשון זכר מתאים גם ללשון נקבה... גם גולשות מוזמנות ...) כרגע - הכדור בידי תפוז.... למעט שם הפורום - את שם הפורום כאן אבקש לשנות בשלב ראשון ל'כלכלה וחברה' - השם 'רפורמה כלכלית' הוא שם שאני בחרתי ומזוהה איתי, השתמשתי בו גם לפני הגעתי לתפוז. מנהל הפורום החדש יוכל לבחור שם אחר. שיהיה בהצלחה לכולנו.
 
אני אישית עובר איתך

כבר פעם קרא לי דבר דומה בתפוז - הפורום "אנטי גלובליצזיה" ז"ל. מה שמרגיז הוא שהם סוגרים את הפורום כאילו לא היה קיים בכלל, וכיאלו לא נכבתו בו הרבה דברים. לא נורא. נעשה קצת רעש, שגם תפוז לא ממש ישבאו נחת מכל העניין. ודרך אגב, למה אף אחד מההנהלה של תפוז לא מגיב אף פעם על הדברים האלה. ביי ולהתראות בפורום החדש.
 

דור לוי

New member
קודם כל ../images/Emo51.gif

קודם כל
ואשמח לראות תגובות נוספות דומות ... אולי שרשור התפקדות... למען הסדר הטוב, לגבי פורום אנטי גלובליזציה: אם הבנתי נכון ממה שקראתי בפורום כשנסגר, או שזה מה שרצו שנבין, הפורום נסגר כי המנהלות רצו לפרוש ולא היה מי שייקח את מקומן - ניהול פורום זה באמת סוג של סריטה... מעניין למי יש קשר עם מנהלות הפורום לשעבר, כדי לוודא האם זה מה שקרה... למיטב ידיעתי, תפוז לא מוחקת את החומר של פורומים לא פעילים, אלא מוציאה אותם מהרשימה ומהחיפוש. לכן אם ידוע לך הלינק, או לפחות מספר הפורום, תוכל למצוא אותו. כאשר מגיע מנהל חדש הפורום יכול לחזור להיות מוצג.
 

Boogieman

New member
מתפקד...

הייתי שמח לנהל אם סתם היה בא לך לעזוב, אבל היות שמדובר בסיטואציה שונה אז אין שום מצב, אני עובר אתך לפורום החדש. מה שיקרה (כבר קורה) הוא שתפוז יהפןך לפורטל זול ועלוב עם פורומים בסגנון "מה קרה השבוע בטלנובלה" ו"מעריצי רוני סופרסטאר", בלי שום דבר משמעותי. כל אחד אוכל את הדייסה שהוא מבשל, ככה זה עובד. לנו לעומת זאת, לא יקרה כלום, האינטרנט הוא מקום גדול. הוספתי את הפורום החדש למועדפים, נתראה שם ושהאחרון יכבה את האור.
 
קודם כל- תודה

תודה על שהשקעת מזמנך ומרצך. תודה על זה שאתה חושב על החברה ודואג לה. תודה על שהינך מרגיש "מובס" אלא ההיפך- יודע שאתה בכיוון שנכון. אני מתחתי בעבר ביקורת מסויימת על תפוז ונכוותי מכך ולכן אני אשקול את מילותי. תפוז עוזרים לי כיום לא מעט בפעולותי, אך מכיוון שהן "פרווה"- משמע, אין מי שנפגע מהן (לדעתי)- אין כאן מתחים מיותרים שעלולים להוות מכשול לשיתוף פעולה בינם לביני. אני לא מודע למערכת הלחצים שתפוז נתונים לה אך אני בהחלט יכול להבין שהיא קיימת ולמען השרדותם הם נאלצים לבצע פעולות שלאו דוקא מתאימות לקוים שלהם כאינדוידואלים. מערכת זו מערכת והיא נלחמת להישרדותה. אני את תפוז לא עוזב כי הוא לי בית בהרבה תחומים, אך בהחלט אני מוסיף לי את הפורום החדש שלך במועדפים ואני משוכנע כי ניפגש עוד רבות. שום דבר מעשייתך לא ירד לטימיון. ידע הוא ידע והוא אצלך ועל הכתב. ולמען להיות ישר לגמרי, יהיה נחמד אם תפוז יתנו את תגובתם. בכל זאת- שני צדדים לכל מטבע וכמו שהם הודיעו בפורום אחר שאני חבר בו את הסיבות לעזיבת המנהלת לפי ידיעתם- יהיה נחמד אם הם יעשו זאת גם כאן. דור, נשתמע בכל מקום שתהיה בו. אורן
 

דור לוי

New member
אז ככה...

1. למען הסר ספק המשפט 'הינך מרגיש "מובס"' צריך להיות 'אינך מרגיש "מובס"'. בד"כ אני לא נוהג לתקן מה גם שלי עצמי יש שגיאות כתיב והמסך לא מקל על כך. פשוט עכשיו היה היפוך משמעות... 2. לגבי הפעולות פרווה: הבעיה שלי עם הפעולות שלך - שזהו גם יתרונך בתפוז, שהפעולות הן סקטוריאליות. לטובת סקטור זה או אחר. בחשיבה אם יקבלו הפגים לעומת הנכים זה המשך המצב של "הפרד ומשול" שאני מנסה לצאת ממנו (אם תרצה נמשיך בכך, ונאבחן מצבים שונים בשרשור נפרד). זו לדעתי הסיבה שאינך מאיים.. 3. לגבי : "ידע הוא ידע והוא אצלך ועל הכתב" - חשוב יותר שיהיה על הכתב, ונפוץ אצל רבים ככל האפשר ... לכן אצטער אם הפורום הזה יוקפא או יעוות ממטרתו המקורית. 4. התייחסתי לכך לעיל, אבל אני מדגיש שגם אני אשמח לקרוא את תגובת תפוז. אין לי שמץ טענה כלפי האנשים איתם עמדתי בקשר.
 
טוב שתיקנת, כי כמובן, המסר שלי היה

כמו לאחר התיקון. בנוגע לפעילויות שלי- לא הכל סובב סביב הפגים, אבל זה כמובן לא שייך לנושא השירשור. אני רק מרגיש צורך להבהיר משהו אחד- אני לא חושב שהפעילויות שלי גוזלות מאחד כדי לתת לאחר. רק לשם הדוגמה- שני פגים עם NEC עולים למדינה כ"א 200 אלף דולאר. זה בדיוק מה שהבנק חלב אם צריך, ולפי חישובים מסויימים- יהיה עוד כסף לפעילויות אחרות. אחרת- לא הייתי מעז. אני לא צר אופקים עד כדי כך. ובנוגע למה שעל הכתב- אני עדיין חושב על דרכים להפצת המידע ויש לי כמה רעיונות, אבל דיה צרה בשעתה. קודם כל- "נתגבר" על השינוי...
 
אנו מודים לדור

על ניהול הפורום והקמתו. אין ספק שדור והדומים לו ממלאים תפקיד חשוב ואנו מקווים שיצליחו במעשיהם. לצערנו הקשר שלנו עם דור הגיע לסיומו ממספר סיבות, העיקרית שבהן היא פערים בתקשורת שככל הנראה לא ניתן לגשר עליהם. לבקשתו של דור שונה שם הפורום, וכפי שהסביר הוא חוזר ל BSH, שם אנחנו מאחלים לו יותר הצלחה מזו שנחל בתפוז. במידה שמישהו מבאי הפורום הזה או גולשים אחרים מעוניינים להמשיך את קיום הפורום, בוודאי נשמח לבדוק אפשרות שכזו. עד כה טרם קיבלנו ולו פניה אחת בנדון.
 

דור לוי

New member
מה ש'יפה' שנמחקה הודעת הפרידה

מה ש'יפה' בקטע הזה שנמחקה הודעת הפרידה שכתבתי למנהלים בפורום הסגור. אני חושב שזו היתה הודעה מכובדת וראוי היה שתישאר. ההודעה מעבר למילות פרידה הפנתה לכאן...
 

J o s e p h

New member
אני מצדיע לך על עבודתך, אך אינני

מסכם את עבודתך. אני ממשיך איתך, אני חושב שאתה עושה עבודה נהדרת - מעבר לדברים שכותבים, נראה שלפורום כאן יש גם היבטים מעשיים. אני ממשיך איתך, בדרכי שלי גם אני פועל בנושא הכלכלי-חברתי, אני מרגיש שרמת העשייה שלי צריכה לעלות מדרגה. חזק ואמץ ! יוסף,
 

Just ice

New member
../images/Emo41.gifעל אילו "פערים בלתי ניתנים לגישו

ר" תפוז מדברים ? אם אי אפשר, לא חייבים להכנס לפרטים עמוקים, אבל לפחות מושג כללי.. על מה היו חילוקי דיעות ?
 

דור לוי

New member
עוד לא החלטתי כמה לחשוף

בכל אופן אני אשמח אם תפוז יגידו מה שיש להם לאמר. אם אתה רוצה תשובה מהם - דאג לשרשר אותה להודעה של הנהלת הפורום, או בפורום משוב - רק בכל מקרה דאג לתת קישור מהשרשור הזה לשאלה שלך ומשם לכאן. עוד לא החלטתי כמה לחשוף, בוא נאמר בינתיים ככה: אם לתפוז יש הרגלי עבודה מסוימים, שנועדו (ובצדק) להגדלת הצפייה בפורומים ולהגדלת ההכנסות מפרסום, היו באחרונה מספר מקרים שיוזמות שלי נחסמו בצורה שנראית כהפוכה למדיניות של תפוז. לדעתי, "הפערים הבלתי ניתנים לגישור" הם כאלו שבשיחה ובתקשורת פתוחה אמיתית הם בכלל לא היו נוצרים. אבל באתר "תפוז אנשים" שנשא את דגל התקשורת הבין אישית, התשובה לשאלות היתה "לא סתמי" או התחמקות אחרת, או הבטחות ללא כיסוי וללא מימוש ... מכיון שאני יודע שהעומדים מולי בקשר מטעם הנהלת הפורומים, יכולים לנהל תקשורת ברמה טובה יותר, אני נאלץ למרות שאין לי הוכחות לכך, ובאופן טבעי לא יהיו לי, לחשוד שהסיבות הן כניעה ללחצים. לכן גם הטענה שלי היא לא נגדם. אני מבין שיש להם רצון לשמור על מקום העבודה. אולי הטענה מתחילה במנכ"ל שידע ובחר לא להתערב בעצמו בדיון איתי. בכל מקרה תודה לכל הכותבים - זה מאוד עוזר ומחזק!
 

Just ice

New member
חדל קשקשת סיסמאות

או שתדבר לעניין, או שלא תדבר בכלל.
 

דור לוי

New member
מה שהבנת הבנת ומה שלא לא.

אם אתה רוצה תשובות נוספות ברמת פירוט יתרה, אני אשמח לדעת מה תפוז אומרים... כפי שכתבתי פנה לתפוז בדרך שציינתי. כאן אני מבחינתי מסיים את התשובה.
 
מצטער מאד לשמוע.

זה פורום חשוב ומעניין, אחד מהמוצלחים ביותר בתפוז ובכלל, וגם אחד מאלו שנוהלו בצורה הטובה ביותר. התנהגות הנהלת תפוז תמוהה מאד. בכל אופן, אני מאחל לך הצלחה, ומטיח להציץ מדי פעם בפורום החדש.
 
למעלה