דרכון ישראלי לקטין שנולד בחול

Buffa11

New member
דרכון ישראלי לקטין שנולד בחול

שלום, מי מדרי הפורום הוציא לבן או בת שנולד/ה בקנדה (או בכל מקרה אחר מחוץ לישראל) דרכון ישראלי ?
אני מבין שיש חובה מבחינת הכניסה ויציאה לישראל עם דרכון ישראלי אבל מה בנוגע לאם יום אחד אותו קטין ירצה לחזור לארץ? האם ייחשב כעולה חדש למרות היותו אזרח ישראל (בזכות ההורים)
נשאל גם בישראלים בקנדה, אך ללא מענה שם.
תודה

תודה
 
מאיזו בחינה את שואלת אם ייחשב לעולה חדש?

בכל מקרה, אולי המידע הבא מויקיפדיה יעזור (https://he.wikipedia.org/wiki/עולה_חדש):
" מי שמתאזרח בישראל שלא על-פי חוק השבות, אינו נחשב כעולה חדש, ואינו זוכה בדרך-כלל להטבות הללו. ישראלי שנולד בחוץ לארץ או שהה בה שנים רבות ומבקש לחזור לישראל אינו נחשב לעולה חדש, אולם מוענק לו מעמד של תושב חוזר, שכולל את רוב ההטבות המוענקות לעולה חדש."
 

Buffa11

New member
תודה, עניין התושב חוזר קצת מבלבל

כי הרי אותו קטין מעולם לא היה תושב ישראלי, אז איך פתאום הוא יכול לחזור למקום שהוא לא התיישב בו אף פעם? לא ניתן להיות עולה חדש ואזרח אזרח בו זמנית? אני מניח שזה לא מקרה קיצון מה שאני מתאר פה אם האזרחות ניתנת על פי דין הדם (הורה לילד, ללא קשר למקום הלידה )
&nbsp
תודה
 
אם הבנתי נכון את מה שכתוב שם,

אכן גם אם הוא מעולם לא היה בארץ, הוא עדיין נחשב ל"תושב חוזר" (כנראה כי ההורים שלו ישראלים) - וספציפית הם כותבים "ישראלי שנולד בחוץ לארץ או שהה בה שנים רבות" - לא כתוב פה שהוא היה צריך אי פעם להיות בארץ כי זה "או" - לפי הבנתי היא ישראלית (מתוקף זה שהיא הבת שלכם) שנולדה בחוץ לארץ, ולכן לא יכולה להיות עולה חדשה. לפי מה שכתוב עולה חדש הוא רק מי שעולה לארץ על פי חוק השבות - וזה לא כולל ישראלים.
 
לא מניסיון אישי

מבחינת החוק בישראל, כל ילד שנולד להורה ישראלי (גם אם זה הורה אחד), הוא ישראלי מלידה ולכן צריך להרשם במשרד הפנים/קונסוליה, ולהכנס ולצאת מהארץ עם דרכון ישראלי.
מצ"ב לינק לדף משרד הפנים הרלוונטי:
http://mfa.gov.il/MFAHEB/ConsularService/WorldConsularService/Pages/rishum_yeled.aspx

בפועל, יש לא מעט ישראלים שלא מוציאים לתינוקות דרכונים ישראלים מסיבות שונות. מנסיון של אחרים ברשת, אני מבינה שבכניסה וביציאה מהארץ יכולים לעשות בעיות וגם עושים, אז החלטה שלכם.

לא יודעת לענות לגבי עולה חדש, אבל הכל יכול להשתנו בכל מקרה עד שזה יקרה

ברוך הבא לפורום
 

נחמנית

New member
לא יודעת בנוגע לעולה חדש

בכל מקרה הילד כבר ישראלי מתוקף היותו ילד של ישראלים. אפשר לעשות ויתור על אזרחות, אז אני לא יודעת איך יש דרך שבה יהיה עולה חדש (או למה זה בכלל חשוב)

בנוגע להוצאת דרכון בקנדה - אם גרים בטורונטו, הקונסוליה על בלור נגישה וקלה. צריך להוציא את הגרסה הארוכה של תעודת הלידה וזהו. אבל אם לא מספיקים, או לא גרים בטורונטו וזה קשה כי אין קונסוליה, אפשר להגיע לישראל ולהוציא דרכון שם. יש תהליך מפורט מסובך עם פרצדורות, אבל גיליתי שלרשום את הילד בספח של התעודת זהות זה הליך הרבה יותר פשוט ואז עם התעודת זהות אפשר להוציא דרכון, שוב בתהליך פשוט. הבירוקרטיה עובדת בדרכים מסתוריות
 

een ogenblik

New member
כבר ענו, אז רק הערה

רוב האנשים מניחים שאם אחד ההורים לפחות הוא ישראלי, הילד הוא אזרח ישראלי אוטומטית. זה נכון רק בערבון מוגבל.
ישראל אמנם מקיימת הורשת אזרחות לדור הבא, אך רק לדור אחד. כלומר יש דרכים שונות לקבלת אזרחות ישאלית:
- יש מי שהיו תושבים בעת הקמת מדינת ישראל, וקיבלו אזרחות מעצם הישיבה בה. כיום, אם הם עדין חיים, אין הם באמת רלוונטיים לעניין תנוקות.
- יש מי שקיבל אזרחות עקב הגירה לישראל. אין זה משנה אם בזכות חוק השבות או בזכות סעיף אחר.
- יש מי שקיבל אזרחות מכח אימוץ. זו לא נחשבת הגירה, אך גם לא אזרחות אוטומטית מכח לידה, כמו בסעיפים הבאים.
- יש מי שקיבל אזרחות מכח לידה בישראל להורה אחד לפחות אזרח ישראל. גם אם נדרשה הוכחת אבהות וההליך עצמו אינו רישום אוטומטי, עדין האזרחות נחשבת אוטומטית.
- יש מי שקיבל אזרחות מכח לידה להורה ישראלי אחד לפחות, כשהוא עצמו נולד בחו"ל.
השוני העקרי בין הסעיף האחרון לבין שאר הסעיפים הוא שילדיו של האחרון לא יקבלו אזרחות ישראלית, אלא אם יוולדו בישראל עצמה, או אם ההורה השני הוא ישראלי מאחת הקטגוריות האחרות.
 
למעלה