האים אפשר להגדיר את מותו של ישו כהתאבדות

גידעון1

New member
אברהם יש כאן בקשה לומר ישוע ולדעתי יש לכבד

בקשה זו. אני אומנם לא נוצרי אבל לא הבנתי למה דווקא התאבדות? על פי הנצרות ישוע רק ניבא שיבגדו בו. כמו כן הוא בנה על זה שהאב יציל אותו שהרי רגע לפני מותו הוא אמר "אלי אלי למה עזבתני". זה מעיד שלא היתה לא שום נטיה להתאבד.
 

גידעון1

New member
הסיבה התיאולוגית או ההסטורית?

הנצרות טוענת שכשהוא מת הוא לקח את כל החטאים איתו. ברמה ההסטורית הנציב הרומי ראה בו כמי שקורא תיגר על סמכות רומא בארץ ישראל. ישוע ראה עצמו כמלך היהודים אך מאחר והוא סתר את עקרון "שמע ישראל אדוני אלוהינו אדוני אחד" ואת "אני הראשון ואני אחרון" היהודים התכחשו לו. גם הרומאים שלא אהבו את "הדרגה" שהוא טען לה, צלבו אותו כדי למנוע מצב של מרד פוטנציאלי.
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifהרומאים לא ממש היה להם ענין בצליבתו

וקוייו בעצם שהיהודים יבחרו בבאראבאס לצליבה אך החלק שרצה במות ישוע חימם אתהאווירה בכדי שהקהל היהודי הנוכח יצעק רוצים ישוע לצליבה והמשך הסיפור ידוע. ישוע לא בנה על זה שהאב יציל אותו ברגע האחרון כי הוא אמר אני יודע לאן אני הולך והוא והאב אחד אלוהים אחד יש לנו- אל אחד- אני מבינה את הקושי של כל אדם שאינו מאמינן בישוע להבין את השילוש הקדוש וזה גם כתוב שכל מי שאינו מאמין לא יוכל להיפתח לסוד הרוחני הנעלה שישוע הוא אלוהים שהתאנש בגוף, כי בעצם לאנושות קשה לעכל את המידה העצומה של אהבה אלוהים לעמו- שהוא בא לעם הנבחר שלו בזמנו אך הבשורה עברה לכולם לאחר שהם לא קיבלוהו- והעדיפו לחכות למשיח אחר שיהיה לפי התיאורים והצפיות שלהם ויגיע עם כוח צבאי בכדי להוריד את הרומאים מהשלטון והחסיר את תהילת ישראל. וכמובן אחרי אלפיים ומשהו שנה, המתנה זו בעינה עומדת עדיין. לב אברהם אני רואה ששאלת בכמה פורומים על ענין הצליבה ושאינך מתמצא בכלל בסיפור הצליבה או בחיי ישוע פה אלא רק שמעת שמישהו נצלב ובא לשאול אם הוא התאבד (על הצלב? להתאבד? באמת!!!) אני מציעה שתיכנס לקישור זה: http://www.kirjasilta.net/hadash/index.html ותקרא את השתלשלות האירועים ידידי- בתקווה כי עיני רוחך יפתחו ותבין ותוכל להמשיך את הויכוח בצורה יותר עמוקה ומבינה להלך הרוח המשיחי.
 

גידעון1

New member
על פי ההגיון הפשוט ברגע

שישוע אמר "אלי אלי למה עזבתני" זה מעיד על כך שישוע האמין שה' לא יעזוב אותו. נתון זה כאמור מעיד גם על דיאלוג כלומר יש שני גורמים שונים.אם ה' התאנש אז אל מי הוא דיבר כשהוא היה על הצלב? רשמת ואני מצטט "לאנושות קשה לעכל את המידה העצומה של אהבה אלוהים לעמו". זה ממש לא נכון. היהדות איננה דת בשורה ובכל זאת שרדנו מכמעט ראשית התנך(אברהם היהודי הראשון) ועד היום. כושר הישרדות מדהים שכזה לא יכל להתקיים ללא עזרה מלמעלה כך שאנחנו יודעים היטב מהי אהבת ה'. על הדרך יש לי שאלה לנוצרים. הנצרות טוענת שישוע מת כדי לקחת את כל חטאי האנושות איתו. אם כך מדוע היה כעס כל כך גדול על היהודים אם ממילא זו היתה תכנית אלוהית לבצע כפרה כלל אנושית?
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifאני לא כועסת על היהודים../images/Emo9.gif

התוכנית האלוהית היתה ברורה לנו (בדיעבד) אבל החבל לי הוא על האלפים שהוא ריפה והעניק מאהבתו אך ברגע האמת התכחשו לו.. הנפילה במבחן האמת לא התחילה לפני בצלב רק , זה קרה מקודם הרבה פעמים כמו אחרי שיצא עם ישראל ממצריים אז ישר אחרי זה פקפקו באלוהים שנתן את עשר המכות המדהימות ודאגו מה יאכלו והטרידו את משה- גם שעלה משה להביא את אבני המצוות חזר ומצא אותם עם עגל הזהב- כנ"ל מאוחר יותר העם הולך שולל עם המלכים שלא עבדו את אלוהים נאמנה- כך שהמצב ליד הצלב לא ממש היה חדש- אין בי שום כעס ובכלל מי אני שאשפוט! התוכנית האלוהית היא מושלמת אם ישוע היה יורד מהצלב (והיה יכול בלי כל קושי) אז לא הייתי כעת פה מאושרת שמחה ושלמה ונהנית מהידיעה שיש לי גאולה וחיי נצח לצד אדוננו האהוב> הטעות הכי חמורה של השטן (וטוב הוא לא יכל לשנות את זה כי זה מעבר ליכולתו להתערב בתוכנית אלוהית) היא שהוא הוביל את ההמון להביא את ישוע לצלב- כי שם הוא נוצח- ונתן לנו לנצח אותו גם בישוע המשיח. אני שמחה לשמוע שאהבת אלוהים ניכרת ואני מסכימה רק עם אהבה גדולה וסובלנות ורחמים עמוקים מצד אלוהים הגענו עד הלום! על המשפט שהתחלת בו יש פרשנויות לא מעטות- אחת מהם שאביא במהרה היא שישוע כשהתאנש הוא נהיה כמונו בגוף ומבחינת ספיגת הכאבים על הצלב- הכאב היה בלתי נסבל- היה נבגד מכולם- תלמידיו בשעת האמת ברחו כולם כמעט- ההמון שאהב וריפה צעקו ודרשו את דמו אך הכי מר מכל זה הוא שהוא נשא את חטאי כולנו על עצמו וכתוב מקולל מי שמורם על בול עץ- שזה הנצלב- הוא הפך לקללה למען יקח מאיתנו את עול החטא שבלעדי זה היינו צפויים למוות ללא ספק-לאחר המוות הפיזי פה-היה מחכה לנו גיהנום בלבד ! אלוהים הוא קדוש ושונא חטא אך הוא אוהב חוטאים- כשישוע נהיה קללה במקומנו ונשא את כל חטאינו אלוהים האב לא יכל להסתכל עליו או לנחם אותו ברוח הקודש שמלווה תמיד- ולכן באותם רגעים הוא היה לבד- ישוע על הצלב, והוא הרגיש בזה ומתוך כאבי הגוף האנושי שלבש והידיעה שאז האב לא יכול להתקרב אליו- הוא צעק וזעק לקרבת האל. ישוע כשהיה בעולם חווה את כל הרגשות של בני האנוש- שלנו- הוא בכה- אהב-צחק-פחד-כאב- אלוהים האב-אלוהים הבן ואלוהים רוח הקודש-שלושה פרסונות שהם אחד כמו שיש גוף נפש ורוח אך בתכלס כולם אני- ועל ענין השילוש אפשר לקרוא בהרחבה בשרשורים קודמים בפורום
 

גידעון1

New member
עם כל הכבוד לנו יש קרדיט גדול יותר

הרוב הגדול של היהודים נובע מתורה שהועברה מאב לבנו ולא כתוצאה מהתגיירות. אצלכם בנוסף יש את כלי הבשורה ולכן היכולת של העם היהודי לשרוד עד כה היא הרבה יותר מדהימה משל הנצרות.
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifמה עדיף שתהיה מאמין וחלק מהמספר הכי גדול

של מאמיני אמת ולדעת שבזכות מאמציך בבישור יכלת להביא את המספר הכי גדול לגאולה ושימחת את לב אלוהים יותר בזה שבניו ועמו נהיו רבים יותר- או להתקבע בתוך המחשבה שהגאולה היא רק לנו (האמנם?) יש לנו טאבו על מילת אלוהים ולא נרחיב את זה לאף אחד כי רק לנו מגיע (מראה על טוב לב ואהבת האחר?)
מה הוא רצון אלוהים לדעתך? לא שכולם יהיו בניו-ויעשו את דברי בנו היקר והיחיד שהוא חלק ממנו שהבטיח את בואו עוד מימי אברהם, או להסתפק במספר מסויים של מאמינים ולהגיד אנו מספיק טובים לאלוהים? (
) !!
 

גידעון1

New member
הכוונה היתה לחדד את נקודת אהבת האל

את רשמת ואני מצטט "מי שאינו מאמין לא יוכל להיפתח לסוד הרוחני הנעלה שישוע הוא אלוהים שהתאנש בגוף, כי בעצם לאנושות קשה לעכל את המידה העצומה של אהבה אלוהים לעמו- שהוא בא לעם הנבחר שלו בזמנו אך הבשורה עברה לכולם לאחר שהם לא קיבלוהו" אני בטיעונים שלי מראה לך שיש לך טעות מרה.אנו היהודים בהחלט יודעים מהי אהבת האל. אנחנו העתיקים ביותר ושרדנו למרות כל המכשולים בזכות רמת אמונה אדירה ביותר. בניגוד לטענתך שמי שלא מכיר במשיחות ישוע לא מבין את גודל אהבת האל אני בהחלט רציתי להראות לך שאת טועה טעות מרה.
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifאם טעיתי אז איתך הסליחה../images/Emo13.gif אבל

כשאמרתי לאנושות קשה לעכל זה לא בהכרח היהודים, אבל חלק גדול מהיהודים אפילו באלוהים לא מאמינים זה שהם ממשיכים להיות יהודים בגלל חוק מי הוא יהודי זה לא הופך אותו למאמין בעיניי! לאלוהים לא יהיה חשוב מה מוגדר בת.ז. אלא מה רשום בלב. ובכל מקרה מי ששורד שורד בגלל חסד אלוהים איתו.. הרבה פחות בגלל רגשותיו האישיים. ומי שאהבת אלוהים אמיתית בליבו אמור לזהות את דברי אלוהים ואת בנו היחיד, בברית החדשה כתוב שרק לאלו שסוד אלוהות ישוע נגלה לעיניהן,והאמינו בו יהיה היתרון של להפוך לבני אלוהים.
 

גידעון1

New member
את אותו הדבר אני יכול לומר על כל דת אחרת

יש גם נוצרים ומוסלמים שהם כך רק על פי חוק והגדרה בת.ז. יש בי אהבת אמת בליבי ועדיין אני לא מאמין במשיחות ישוע. יהודים מתו על שם קידוש האל מרוב אהבה עצומה אליו וגם הם לא האמינו במשיחות ישוע.
 

גידעון1

New member
זה לא קשור לכיבוד אמונה

עובדתית יהודים מתו למען האל. יהודים עברו עינויים קשים על מנת שימירו את הדת ולאורך כל ההסטוריה לא היה קל לעם היהודי אך אהבת העם הנבחר לה' ואהבת ה' לעם חיזקה אותנו להתמודד מול כל המכשולים. הנקודה שאני מנסה לומר היא שהבנת האהבה בין אדם לה' לא נמדדת בהכרה בישוע או באי הכרה בו. אין קשר בין השאלה מהי הדת הנכונה לבין אהבת האל. גם את כנוצריה צריכה לפחות להסכים מנקודת מבטך שהיהודים אוהבים את האב ומתו למענו.
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifולא אמרתי אחרת אם תשים לב לכתוב שוב

לא אמרתי שלא היו יהודים מאמינים ויהודים כנים לדתם ויהודים שעונו למען אלוהים! ולא אמרתי שאין יהודים שאוהבים את אלוהים אהבת אמת!! "עובדתית יהודים מתו למען האל" כאילו אמרתי שלא היו כאלה??
 

גידעון1

New member
יצרת את הרושם שאהבת האל קשורה להכרה

בישוע כבן האלוהים וכמשיח ישראל. אם לא לכך התכוונת אז אני מתנצל אך בהחלט ניתן להבין זאת מדברייך. אגב מאחר והנצרות רואה את עצמה כחלק השני של היהדות האם אתם בעצם מגדירים עצמכם כבני ישראל? אגב אחרון- ישוע מעולם לא דיבר על השילוש הקדוש אז מאיפה האמונה הכל כך גדולה בשילוש הקדוש? *אני רוצה באופן כללי לציין לטובה את כל הסבלנות של הנוצרים כאן בכל השאלות ששאלתי אי פעם בפורום(לא רק בשרשור זה). תמיד התשובות היו אדיבות,מנומסות עם המון רצון לעזור.
 

Aeshma Daeva

New member
הנוצרים/המשיחיים אומרים שהם ישראל האמיתי ברוח

הנוצרים אומרים שהם ישראל אשר ברוח, בניגוד לצאצאי ישראל אשר שהם ישראל אשר בבשר. הנוצרים אומרים שהם ישראל האמיתי. פאולוס מדבר על זה באגרת שלו אל הרומים פרק ט', פסוקים 1-12. כשאתה אומר שישוע מעולם לא דיבר על השילוש למה אתה מתכוון? ישוע לא אמר מפורשות שאלוהים הוא שלושה, אם לזה אתה מתכוון. מה שכן, ישוע הזכיר את השילוש כשהוא מצווה בסוף בשורת מתי את תלמידיו ללכת אל כל העמים ולהפיץ את הבשורה ולטבול בשם האב, הבן ורוח הקודש. גם באגרת יוחנן הראשונה זה מוזכר בפרק ה'. חוץ מזה, בברית החדשה כתוב שישוע גם אומר "אני ואבי אחד אנחנו". הנוצרים גם מוצאים התייחסויות אחרות לשילוש הן בברית הישנה והן בחדשה. "שילוש" זה כמובן מושג מאוחר שהנהיגו אבות הכנסיה כדי לתאר את מורכבותו של האל בנצרות.
 
בעניין רוח הקודש - כמה פסוקים להבהרה:

ה"מעולם" שהזכת לא מדויק: מתי 28:18-19 "וַיִּגַּשׁ יֵשׁוּעַ וַיְדַבֵּר אֲלֵיהֶם לֵאמֹר נִתַּן־לִי כָּל־שָׁלְטָן בַּשָׁמַיִם וּבָאָרֶץ׃ 19 וְאַתֶּם לְכוּ אֶל־כָּל־הַגּוֹיִם וַעֲשׂוֹּ תַלְמִידִים וּטְבַלְתֶּם אֹתָם לְשֵׁם־הָאָב וְהַבֵּן וְרוּחַ הַקֹּדֶשׁ יוחנן 14:15-17: "אִם־אֲהַבְתֶּם אֹתִי אֶת־מִצְוֹתַי תִּשְׁמֹרוּ׃ 16 וַאֲנִי אֶשְׁאֲלָה מֵאָבִי וְהוּא יִתֵּן לָכֶם פְּרַקְלִיט אַחֵר אֲשֶׁר־יִשְׁכֹּן אִתְּכֶם לָנֶצַח׃ 17 אֶת־רוּחַ הָאֱמֶת אֲשֶׁר לֹא־יָכֹל הָעוֹלָם לְהַשִּׂיגוֹ בַּאֲשֶׁר לֹא יִרְאֵהוּ וְלֹא יֵדָעֵהוּ וְאַתֶּם יְדַעְתֶּם אֹתוֹ כִּי־הוּא שֹׁכֵן אִתְּכֶם וְיִהְיֶה בְּקִרְבְּכֶם׃ יוחנן 14:26: "26 וְהַפְּרַקְלִיט רוּחַ הַקֹּדֶשׁ אֲשֶׁר־יִשְׁלַח אָבִי בִּשְׁמִי הוּא יְלַמֶּדְכֶם אֶת־כֹּל וְיַזְכִּיר אֶת־כֹּל אֲשֶׁר־הִגַּדְתִּי לָכֶם׃" ועוד מקומות בהם הוזכר רוח הקודש: הטבילה בנהר הירדן: "וַיְהִי בַּיָּמִים הָהֵם וַיָּבֹא יֵשׁוּעַ מִנְּצֶרֶת אֲשֶׁר בַּגָּלִיל וַיִּטָּבֵל עַל־יְדֵי יוֹחָנָן בַּיַּרְדֵּן׃ 10 וַיְהִי אַךְ־עָלֹה עָלָה מִן־הַמָּיִם וַיַּרְא הַשָּׁמַיִם וְהִנֵּה נִפְתְּחוּ וְהָרוּחַ כְּיוֹנָה יֹרֶדֶת עָלָיו׃ 11 וַיְהִי קוֹל מִן־הַשָּׁמָיִם אַתָּה בְּנִי יְדִידִי אֲשֶׁר רָצִיתִי־בוֹ׃" - מרקוס 1:10-11 אגרת פאולוס אל הרומיים 15:15-16 "15 אַף־עַל־פִּי כֵן הֵעַזְתִּי מְעַט לִכְתֹּב אֲלֵיכֶם הֵנָּה וָהֵנָּה כְּמַזְכִּיר אֶתְכֶם עַל־פִּי הַחֶסֶד הַנָּתוּן לִי מֵאֵת הָאֱלֹהִים׃ 16 לִהְיוֹת מְשָׁרֵת יֵשׁוּעַ הַמָּשִׁיחַ לַגּוֹיִם וּלְכַהֵן בִּבְשׂוֹרַת הָאֱלֹהִים לְמַעַן יִהְיֶה קָרְבַּן הַגּוֹיִם רָצוּי וּמְקֻדָּשׁ בְּרוּחַ הַקֹּדֶשׁ׃ ובתנ"ך: ישעיהו 63:10 "10 וְהֵמָּה מָרוּ וְעִצְּבוּ אֶת־רוּחַ קָדְשׁוֹ; וַיֵּהָפֵךְ לָהֶם לְאוֹיֵב הוּא נִלְחַם־בָּם׃" שמואל ב 23:2 "2 רוּחַ יְהוָה דִּבֶּר־בִּי; וּמִלָּתוֹ עַל־לְשׁוֹנִי׃" כמובן מה שהעבאתי אלו רק דוגמאות, ישנן עוד מקומות רבים בהם הופיע רוח הקודש הן בברית החדשה והן בתנ"ך...
 

Aeshma Daeva

New member
אנחנו העתיקים ביותר?

מה? אתה מוכן להסביר את מה שכתבת? מה זאת אומרת העתיקים ביותר? היהודים גם כעם וגם כדת אינם העתיקים ביותר, יש עמים ודתות עתיקים יותר מאיתנו. בטח קראת הרבה חומר של החזרה בתשובה.
 
למעלה