האיסור המוקפד לכתוב כאן על דברים שמפרים "זכויות יוצרים"

רוב הזמן נח

Well-known member
האיסור המוקפד לכתוב כאן על דברים שמפרים "זכויות יוצרים"

גורם לזה שהדיונים האלה, במקום להיות מרוכזים כאן, מתפזרים על פני שלל פורומים אחרים בתפוז ששם לא נהוג לאסור לכתוב עליהם.

אני סתם מציין עובדה. זה פחות קשור למנהל הפורום הזה ויותר לגורמים האחרים שעוקבים אחרי הפורום הזה שבגללם חל האיסור הזה. אז לתשומת ליבכם, זה עניין לא של השבוע או החודש האחרון, אלא של לפחות העשור האחרון.
 

גיליום

New member
תגובה

כפי שכתבת, המדיניות הזו היא אכן לא המצאה שלי, אלא הוראה כללית ב"תפוז". אמנם זה כנראה גורם לכך שפחות אנשים כותבים פה, אך מצד שני, הפרת זכויות יוצרים, נוגדת את החוק.. ואם תפוז היתה מאפשרת הפרת זכויות, הרי די בתביעה אחת, כדי לגרום להם נזק כלכלי..
אז אני חושב שההוראה הזו, היא לא דבר מופרך, אלא התנהגות עסקית מתבקשת.
הפיחות בכמות הגולשים שמגיע לפורום הזה, אינו קשור לדעתי בהוראת השמירה על זכויות יוצרים וקרוב לודאי שיש לכך סיבות אחרות. ההוראה הזו כפי שאמרת, הייתה נהוגה במשך העשור האחרון (ואפילו יותר) ובכל זאת, בעבר כולם ידעו שאם רוצים לקבל תשובה מקצועית בנושאי DIVX, הכי טוב להגיע לכאן.
לסיכום, לדעתי העניין של שמירת זכויות היוצרים, אינו באמת מפריע להתנהלות הפורום.
בברכה,
גיליום
 

רוב הזמן נח

Well-known member
אין לי טענות וגם לא בקשות בנושא הזה. בסך הכל ציינתי עובדה.

בגלל שזה פורום XVID זה פורום שיכל לרכז את כל הנושאים האלה וכל הנושאים שליד.
XVID זה הרי לא פורמט של סרטים שקונים בחנות.
וכתוביות מסוג TXT זה גם משהו שבשימוש מהורדות באינטרנט ולא משהו שקונים בחנות.
וחבל, כי כתוביות בסרט די וי די או בלו ריי נראות הרבה פחות טוב. ושמציגים סרט כזה עם כתוביות מהסוג של ה-TXT
זה נראה הרבה יותר טוב (מנסיון)

אבל יש כאן כל כך הרבה איסורים, שבמקום שזה יהיה המקום לרכז את השאלות בנושאים האלה, הם מתפזרים בפורומים אחרים בתפוז ששם אין הקפדה כזאת.

זה כמו שסגרו את נאפסטר כי אמרו שהיא הפרה זכויות. נאפסטר היה אתר שריכז את כל החומרים שאנשים הורידו. ברגע שסגרו אותו אז הגיע האימיול, ששם אין מרכז אחד שמרכז הכל והכל מפוזר בצורה שאי אפשר יהיה לעולם לסגור את השרות.

והעניין הוא שהדברים כאן מוקפדים כל כך בצורה קיצונית שאפילו אם מישהו שואל על הקלטה של איזה מוסיקה מהאינטרנט עם audacity
או הורדה של איזה סרטון מהיוטיוב, הוא נענה שהדברים מפרים זכויות יוצרים ולכן אסור לדון על זה בפורום (בפורומים אחרים בתפוז אין בעיה לענות על השאלות האלה)


אני מקווה שהנקודה הובנה למי שקורא את זה ואחראי כאן על כל ההקפדות בנושא. אני יודע שזה לא ישנה שום דבר, אבל חשוב שידעו שההתנהלות הזאת בסופו של דבר חסרת תועלת למטרה שלשמה היא מיושמת.
 

גיליום

New member
אני חושב אחרת..

הבנתי את הנקודות שהעלית, אך אני לא מסכים.
נניח לצורך הדיון שההודעות היחידות בפורום יהיו קשורות בהורדת הסרטים החדשים ביותר וכדומה (דברים שקשורים בהפרת זכויות) ויהיו המון הודעות כאלה והפורום "יפרח". מה אז?
בסופו של דבר, הפורום הזה ייאלץ להסגר, כמו כל טכנולוגיה גלויה אחרת שעוסקת בהפרת זכויות יוצרים (בדומה לנאפסטר). פורום הוא לא פלטפורמה שיכולה "להסתיר את הפגיעה בזכויות", כפי שעושים זאת בטורנטים למשל (שבעצם מי שמוריד לא מוריד תוכן ממקור יחיד, אלא מוריד חלקים, ממספר מקורות שונים) וגם אני מניח שבעלי הפורום לא ירצו להתעסק במשהו שנמצא בתחום האפור במקרה הטוב ושחוקיותו מוטלת בספק במקרה הרע..
לגבי הפורומים האחרים בתפוז, שהם יותר "מתירנים" - אני לא מכיר את הנושא, אך בסופו של דבר כול מנהל אחראי לפורום שלו.
בברכה,
גיליום
 
למעלה