האלוף אלעזר שטרן נגד המתחזות לדתיות

timeless1

New member
האלוף אלעזר שטרן נגד המתחזות לדתיות

ראש אגף משאבי אנוש בצה"ל יצא בחריפות נגד בנות חילוניות המבקשות להשתמט: "חסרות לנו בנות, אז איך החברה בישראל ובתי הספר מקבלים בשוויון נפש את זה שיש בנות שמצהירות דת והן לא דתיות?". האלוף ביקש ממעסיקים לשאול את המועמדים לעבודה על עברם הצבאי ולהעדיף את מי ששירת בצבא
 

פלסטיק

New member
מותר שלדתיות לא יתחשק לשרת

כי יש להן משהו שיותר מתאים להן לעשות (כולל הבת שלו) וללא דתיות אסור? ואחרי כן הוא מבקש שאני אערוך את המיון כי המדינה מסרבת לערוך אותו? יש לו עוד כמה בקשות? שישפוך חופשי, שלא יתבייש.
 

eitangn

New member
בעיית מצפון

על בת דתיה חרדית / אורתודוכסית מהזן המחמיר נאסר להיות אלא ברשות אביה או רשות בעלה, ותו לא. זה לא מתיר לשקר ולנצל בהליך זה לרעה. לא תמיד יש להלחם במי שאצלו זו באמת בעיית מצפון, בבחינת להיות חכם ולאו דווקא צודק...
 

פלסטיק

New member
אפילו חרדיות הולכות לעבוד

והן הולכות לעבודה לבד, הבעל או האבא לא מלווה את הרכוש שלו לעבודה. לא מזמן תבעה חרדית חברת אבטחה בבית המשפט משום שלא נתנו לה לעבוד כמאבטחת - וזכתה (בצדק). אין בעיה שחרדית תעבוד כמתכנתת או מאבטחת, אבל ליד הקריה, לא בפנים. החוק עצמו הוא ניצול לרעה
 

eitangn

New member
במסגרות מיוחדות מותאמות

חברת מטריקס ואחרות פתחו בתי תוכנה במודיעין עלית (לדוגמה). בית התוכנה ממוקם בתוך עיר חרדית ומתפקד בהתאם לתנאים נדרשים. אשה חרדית לא תעבוד במקום שאינו מותאם...
 

פלסטיק

New member
הן משתדלות במסגרות מיוחדות

אבל למעט מערכת החינוך החרדית אין כמעט כאלה. החרדים קובלים על כך שמי שלא מקושרת בצורה מצויינת אין לה צ'אנס להתקבל. בית תוכנה מיוחד של חברות כמו מטריקס הוא קוריוז נחמד, אבל מועסקות בו עשרות בודדות של נשים, כמות זניחה. כך שהן היוצא מהכלל המראה על הכלל. החרדיות נאלצות לעבוד איפשהו, והאיפשהו הזה איננו מיוחד לחרדיות. תכלס אני פוגש הרבה מאוד דתיות (שלפי הלבוש נראות "קיצוניות") ומידי פעם חרדיות בלא מעט מקומות עבודה סטנדרטיים.
 

eitangn

New member
זה מתחיל להבנות

"בית תוכנה מיוחד של חברות כמו מטריקס הוא קוריוז נחמד, אבל מועסקות בו עשרות בודדות של נשים, כמות זניחה. כך שהן היוצא מהכלל המראה על הכלל" -- לא זה אינו קוריוז אלא מקום עבודה שהולך וגדל בקצב מדהים, ויש עוד כמותו. זה מראה על שינוי. "החרדיות נאלצות לעבוד איפשהו, והאיפשהו הזה איננו מיוחד לחרדיות. תכלס אני פוגש הרבה מאוד דתיות (שלפי הלבוש נראות "קיצוניות") ומידי פעם חרדיות בלא מעט מקומות עבודה סטנדרטיים." -- רובן המוחלט עובד בתוך הקהיליה שלהן, ומיעוט שבמיעוט במקומות עבודה חיצוניים. נכון שנוכחותן שם בולטת, אך מספרן הכולל בטל בשישים.
 

n i e m a n d

New member
מה אתה בא בטרוניות אל שטרן?

תבוא בטענות לנבחרי הציבור שחוקקו חוקים אשר על פיהם השירות אינו שווה לכולן; כזכור לי, שטרן לא אחראי על חוקי מדינת ישראל. זכותו המלאה של ר' אמ"ש לעורר עניין ציבורי בתופעה מחרידה מעין זו. אתה יכול להסכים, אתה יכול שלא - בסופו של דבר זה בבחינת בקשה ותו לא.
 

n i e m a n d

New member
הרעיון לשירות לאומי למגזר הזה, יחד עם מתן

האפשרות לשירות צבאי מלא בתצורה כזו או אחרת, מסתובב באמ"ש כבר הרבה זמן. מה הבעיה שלך עם כל זה?
 

vinney

Well-known member
אם שטרן חושב שבנות מתחזות

למה הוא משחרר אותן?
 

n i e m a n d

New member
אני די בטוח שזה לא שטרן שמשחרר אותם, אלא

חוקי המדינה אשר נחקקו במסגרת הסדרים מגבילים בין הממשלה דאז, לחרדים\דתיים דאז. יחד עם זאת, מה כבר שטרן מייעד לבנות האלה? גם ככה רובן יגיוע להיות פקל"שיות.. העובדה שאין אלטרנטיבה ראויה לשירות צבאי, לבנות היא זו שאמורה להוות גורם מתריע.
 

n i e m a n d

New member
ג'ינג'י, אם אתה לא מוצא את הקשר

אז ייתכן ותיאלץ לבדוק את תפקוד האונה המצחית שלך - אני מאמין שהוא ברור בהחלט בעבור אנשים המקדישים יותר מאשר מבט חטוף לקריאה בהודעה.
 

vinney

Well-known member
אין שום קשר בכלל

אתה טוען שדתיים משחררים כחוק. נו, גם שטרן אומר את זה. אז מה? מה זה קשור למתחזים? ליכודניק תמיד ליכודניק, העובדות לעולם לא מבלבלות הא?
 

n i e m a n d

New member
אתה טענת שאמ"ש משחרר בנות מתחזות באופן

דמגוגי להחריד, בעוד שאני הזכרתי לך שהן לא פטורות עקב אי אלה נהלים באגף משאבי אנוש, אלא בהשראת חוקים אשר נכתבו בידי הכנסת לפני עשורים רבים. מדבריך משתמע כאילו אתה מת ששטרן יעלה בעזרת חתומכ"א על הכנסת, יעצור את החברים בה, ישליט קצת טירור ויכתוב את חוקי הגיוס מחדש..
 

פלסטיק

New member
הכנסת לא חוקקה חוק האומרת לו לנהוג בצביעות

והיציאה שלו צבועה לחלוטין. לדעתו בסדר גמור שהבת שלו ושאר התלמידות באותה אולפנא לא יתגייסו בגלל שהן החליטו לעשות משהו שנראה להן יותר מתאים, אבל אסור שבנות מבית ספר ממלכתי ינהגו באותה צורה (יחליטו שהן מקדמות ערך אחר מהתרומה הבטחונית). העובדה שדעתו תואמת חוק צבוע ומפלה איננה הופכת את דעתו לאחרת. הדיון איננו פרשנויות לחוק, כי אם מקבלים את החוק כמו תורה מסיני אז הוא לא יכול לקבול לא על החרדים, לא על הסדרניקים, ולא על בנות שמשתחררות בקלות מפני שהמחוקק קבע שאסור לבחון אם הן באמת דתיות.
 

omerlich

New member
../images/Emo45.gif מסכים במאה אחוז.

האלוף מנהל קמפיין צודק למען שירות שווה לכולם!
 
למעלה