האם אתם מקבלים לפורום משרתי שירות חלקי אשר:

ברונדבי

New member
האם אתם מקבלים לפורום משרתי שירות חלקי אשר:

1. התחתנו עם מישהו (לאו דווקא אב חורג) והתרגשו ממנו אך ורק בכדי להשתחרר 2. ספורטאים שהשתחררו על בעיה רפואית וחזרו לתחום הספורטיבי שלהם? 3. ודברים ברוח זאת.... אודה להתייחסותכם!
 

ברונדבי

New member
הסבר

מוקירים, מחבקים, רואים בזה נכון ולא פסול ושאין צורך שהמדינה או החברה תוקיע כאלו או דומים להם.
 

the new L

New member
תשובה

לשירות הצבאי של אדם (בין אם קיים ובין אם לא) אין אפילו טיפת השפעה על היחס שלי כלפיו. יש הרבה "משתמטים" שאני מסמפט, וכאלה שלא, והרבה כאלו ששירתו שאני מסמפט, וכאלו שלא.
 

Ambious

New member
במילים אחרות, לא חסרות חראות של אנשים ששירתו

שירות צבאי מלא, ולעומתם לא חסרים אנשים מדהימים, טובי לב, ואפילו פטריוטים (כן, זה לא סותר) שלא שירתו שירות מלא או בכלל.
 

Ambious

New member
לשאלתך, בגדול התשובה היא לא.

המקרים שאתה מתאר הם מקרים שבהם אנשים חיפשו דרך לצאת מהצבא בכוונה תחילה - או בלשון העם "השתמטות", וכפי שתמצא בהודעה בצד הפורום ובתקנון הזמני, אנחנו לא מוקירים, לא מעודדים, לא אוהבים ולא מקבלים השתמטות. הפורום נועד לאנשים ששוחררו מהצבא שלא ביוזמתם, לא מתוך החלטה וביצוע אלא מתוך נסיבות בלתי ניתנות לשליטה כגון מחלה או בעיה בריאותית אחרת. לגבי המקרה הספיציפי של ספורטאים שהשתחררו על בעיה רפואית... שוב, תלוי אם הבעיה גרמה לשחרור או שהשחרור היה המטרה של הבעיה. בכל מקרה אין לי מושג למי אתה מתכוון ב- "לאוו דווקא אב חורג" (אולי לוודי אלן?), אבל זה נשמע כמו מקרה של "למצוא בעיה בשביל להשתחרר" ולא מקרה של "יש בעיה".
 

Ambious

New member
פרופיל 24 הוא שחרור זמני לחצי שנה שבסופו

החייל חוזר לשירות. אני לא רואה בזה שום בעיה.
 

סלוניק

New member
?

באיזו זכות אתה קובע שזה פסול בעבור אדם להשתחרר כי הוא לא מעוניין לשרת (ויהיו נימוקיו עמו) אך שזה בהחלט לגיטימי אם הוא סובל מקושי נפשי (למשל)? לצערי גם ההגנה על "המשתמטים" נתפסת לעמדה מאוד מתנצלת לפיה כולנו צריכים להקרא לדגל או "לאהוב את צה"ל ולכבד את ערכיו", תוך כדי קבלת אלה שכל כך רצו להיות גיבורים אבל פה ושם נפלו בגלל "נסיבות בלתי ניתנות לשליטה". גם אדם שמצפונית איננו מרגיש שהוא יכול לבצע את העבודה המוטלת עליו כי הוא עדין נפש (ואני בכלל לא אומר זאת כעלבון), וגם אדם שלא רוצה לשרת כי הוא פוחד, וגם אדם שרוצה לממש את הפוטנציאל שלו בחוץ ראויים להתייחסות פחות מזלזלת ונטולת רדיפות.
 

Ambious

New member
תראה, זה באמת קו בעייתי. אבל בסופו של דבר

נכון להיום מדובר לחוק, ואם החוק צודק או לא זה כבר נושא לדיון אחר. ואני לא מדבר כרגע על סרבני מצפון או סרבני אמונה, משום שלאלה יש סיבה די טובה למה הם לא רוצים לשרת בצבא. אני מתייחס לאותם אנשים שלא רוצים לשרת כי (וסליחה על הביטוי) 'זה לא בזין שלהם', וגם כאלה יש מספיק.
 

סלוניק

New member
גם אנשים שלא רוצים לשרת

כי "זה לא בזין שלהם" עושים זאת כי הם לא מאמינים שלצבא ולמדינה יש זכות לשלוט בחייהם ובחירויות הפרט שלהם במידה שתנצל אותם לשלוש שנות עבודות כפייה. יותר מזה - היות והשחרור הוא פטור חוקי, אין מה להלין עליהם. כשם שאני לא אוהב את תגובות האוטומט של תתגייס לצבא, גם התגובות מנגד של "זה בסדר גם אם לא" עושות הפרדה בין אי שירות "נעלה" (סרבני מצפון, למשל) לבין מי שלא רוצה סתם כי הוא לא מרגיש שהוא צריך.
 
למעלה