האם האתר שלך באמת אומר את מה שהתכוונת להגיד?

האם האתר שלך באמת אומר את מה שהתכוונת להגיד?

שואלת כאן בשני כובעים - האחד ככותבת תכנים והשניה כסנדלרית שתופרת לעצמה עכשיו נעליים. למי מכן שיש אתר וכתבה אותו לבד או למי שמתמודדת עם הכתיבה בימים אלו: האם הצלחת לתרגם את כל מה שעבר לך בראש למילים הנכונות והמדוייקות? האם המילים שלך מאפשרות ללקוחות שלך להכיר אותך באמת ולבחור בך? האם כשאת קוראת את הטקסט של עצמך את מאמינה לו? אז איך זה היה לך לכתוב לעצמך את האתר? אשמח לתשובותיכן. תודה!
 
וואו, אני חושבת שהלקוחות צריכים לענות על זה

כי הראש הפולני תמיד לא מרוצה... האתר שלי כרגע (בתכנון חדש בוורדפרס וגם תכנים שלי ובאחריותי הבלעדית) אני אחראית על כולו מא ועד ת כל העיצוב (?!) כל התוכן כל העימוד, הכל שלי... אני לא מרוצה ממנו ב 100% ולכן אני גם מוסיפה ומחדשת ומתכוונת לבנות חדש לגמרי, אבל בינתיים ממה שיש - נראה לי בסדר. להאמין לי אני מאמינה, ולקוחות מגיעים דרך האינטרנט...מניחה שתמיד יש מה עוד לשפר השאלה שלך "מתקילה" קצת, מי תרצה לומר לך שהיא אינה מרוצה מיציר כפיה?
 
תודה מיכל

דווקא אומרות לי...מגיעות אלי לקוחות שאומרות שהן מרגישות (או שקיבלו פידבק) שהאתר לא מספיק "חזק" וגם, כמובן, בראי הזמן - מה שהתאים פעם פחות מתאים היום כי העסק משתנה. מזל שהאתרים היום (וורדפרס למשל - בחירה מצויינת) גמישים כל כך שהם נותנים מרחב לגדול בו).
 
התכוונתי בכך שלכתוב לך כאן קבל עם ועדה, זה לא

כמו לשוחח איתך בטלפון או במייל. בכל מקרה- אני יכולה לומר לך שעד שלא הייתי ממוקדת בקהל היעד שלי, ולא היתה לי תוכנית עסקית קדימה, כך גם נראה האתר שלי. היום אני יודעת מה אני רוצה בו ויש לי מגבלות באתר הזה, למרות שאני לומדת לשחק ולנצל את כל המשאבים השונים העומדים בפניי כמו אתרי שיתוף מצגות, יו-טיוב ששם למעשה שוכנים הקבצים הכבדים ואילו באתר יושב קישור מוטמע. ולכן אני חושבת על אתר חדש והוא יהיה מיועד לקהל יעד אחד בלבד בעוד שהיום אני פונה בעצם ל-3 קהלי יעד: ימי כיף לחברות, גימלאים, מועדוני נשים. לכן גם קשה להיות מאד ממוקדת ובהירה בדבריי. לומדת וקוראת הרבה חומר שיווקי ושיווק באינטרנט בפרט. מודה שכתיבה שיווקית היא לא הצד החזק שלי ובטוחה שאשת מקצוע חריפה ומנוסה כמוך תדע למצב לי את אתר על קהל המטרה הרבה יותר נכון. אני עדיין בחיפוש אחר מה "מציק" לקהל שלי, כי סה"כ אני ורובנו כאן נותנות שירותים או מוצרים שהם מותרות ובתרבות הצרכנית של היום צריך להתחרות על לב הלקוח וטלמשוך אותו כך שיקח דווקא את המוצר/שירות הזה ולא אחר. ועדיף את שלי!!! וזו התורה על רגל אחת, לא?
 
מקבלת

אני מסתכלת מהצד על ההתנהלות השיווקית שלך ומתמלאת התפעלות - את לומדת המון ומיישמת המון ותמיד מעודכנת בחידושים האחרונים. וכן, זה בדיוק מה שאני מנסה לתפוס - את הדבר החמקמק הזה שנקרא "מה מציק לקהל שלי" או "איפה בדיוק אני יכולה לעזור להם" - בעבודה שלי עם לקוחות וגם בעבודה על האתר שלי אני מחפשת את הניסוח המדוייק הזה שיפגע "בול" בלקוח ויניע אותו לפעולה. הרי הכל כבר נאמר ובאלף צורות - הדיוק, הניואנסים זה מבחינתי לב העניין. ואני חושבת שאמרת כאן עוד משהו מאוד משמעותי - עד שהדברים לא מדוייקים לעצמנו - ואפשר להגיע לזה לבד או עם עזרה, לא נוכל להעביר אותם בצורה מדוייקת הלאה.
 
ועוד דבר...

גם אם למדתי, אז לפחות אני יודעת להיות מדוייקת יותר מול אשת מקצוע אני יכולה להרגיש בטוחה יותר להתעקש על מה שנכון לי ולא לקבל החלטות רק כי איש המצקוע מולי הצליח לשכנע אותךי . אתן מכירות את ההרגשה שבחנות החולצה נורא התאימה "והתלבשה" בול וגם האנשים מסביב כולל המוכרת אמרו שזה "נורא יפה עליך" ואז...חזרתי הביתה ומה גיליתי? שזה לא ממש זה... אז זהו, לפעמים הלימוד המקצועי לתחום שיש בו אנשי מקצוע עוזר להוריד דווקא את הלחץ, לשחרר למישהו מקצועי עבודה ורק לדעת יותר מדוייק מה אני רוצה ולהיות מרוצה מהתוצאה...
 
תוכן איכותי וממוקד הם אבני הבסיס להצלחת האתר

היי מיכל, אם איני טועה שוחחנו טלפונית לפני לא מעט זמן בעניין זה.. מקווה שנתתי לך כמה טיפים מועילים :) ולעניין כתיבת תוכן לאתר: רוב הלקוחות המגיעים אליי לבניית אתר עוברים תהליך לא קצר (6-8 שעות בממוצע) של ייעוץ תוכן לאתר כדי להגיע בדיוק לליבת העסק ומשם מגיע התוכן הנכון לגולש. זה כולל הכרות עם האופי,הכישורים הרצונות והיכולות של בעלת העסק, חידוד הזהות העסקית, מיקוד והגדרת השירותים, בידול והבלטת הערך המוסף , מה הם ההדגשים של העסק ובעליו וכו'.. אני שומעת לא מעט שטוענים שגולשים לא קוראים את האתר ואין טעם להשקיע בתוכן - טעות גדולה ביותר.. הלקוח הפוטנציאלי של העסק קורא גם קורא, והמחמאה הגדולה ביותר היא שלקוחות שלי כותבים לי שהיגיעו אליהם פניות ממוקדות דרך האתר שלא היה צורך להוסיף דבר ללקוח - הם כבר היכירו את העסק ובעלת העסק דרך האתר.. אני איני עוסקת בכתיבת התכנים , אלא רק בייעוץ נקודתי לכתיבת התוכן , ואני יודעת עד כמה קשה עדיין הכתיבה - אך אין מנוס ממנה- המילים הן הדרך היחידה לתקשר עם הגולש שהוא מבחינות רבות - הלקוח הבא.. וכסנדלרית שעמלה קשות על תפירת נעליה - זה לא פשוט כי רק יועץ מבחוץ שאינו את, יכול לגלות אותך ולראות דברים שלך קשה לזהות - מה שנקרא :לגמל קשה לראות את דבשתו :) שיהיה המון בהצלחה. אם את זקוקה לשיחה נוספת - את מוזמנת להתקשר :)
 
תודה רונית

נשמע שאת עושה יופי של תהליך ללקוחות שלך - ואכן - עד שהדברים לא ברורים וחדים לנו - אין סיכוי שנכתוב אותם בבהירות ובדיוק.
 

יומטוב5

New member
למיכל שלום

שאלה אני חדשה ובתהלכי עקמת עסק וחושבת על בנית אתר והשאלה האם בכל אתר צריך מלל כמובן צריך מלל כל שהוא אבל נכנסתי להמון אתרים ויש בהם המון מלל ונראה לי שבתכומים מסויימים צריך פחות מלל ויותר תמונות מה דעתך?
 
אני איתך

קודם כל כמו שכתבתי בשרשור אשת השבוע לא מזמן - אני מאמינה בכמה שפחות מילים - אנחנו גם ככה בעידן של עודף אינפורמציה ועודף מלל ואני תמיד מעדיפה טקסט מהודק ממוקד ומדוייק. אני מאוד מאוד מסכימה עם מה שאמרת - יש אתרים שבהם הטקסט הוא בהחלט לא השחקן הראשי - למשל כאשר ניתן להציג את המוצר או השירות ויזואלית - גרפיקאים, תכשיטנים, צלמים, ועוד המון המון... ברור שתמיד יהיה צורך בקצת מלל. ברור שרצוי שהוא יהיה מצויין. אבל להרבה עסקים תמונה אחת שווה הרבה יותר מאלף מילים .... לעומת זאת - ישנם מוצרים שאי אפשר להעביר בתמונה - למשל האני מאמין הייחודי והמקצועי של יועצת עסקית - ואז כמובן המלל הוא מאוד קריטי - לא צריך הרבה ממנו אבל הוא חייב להיות מאוד מאוד קולע. תודה על השאלה המעולה והמון בהצלחה.
 
אני משתדלת....

אני רשומה להמון טיפים וסמינרים ברשת על כתיבה שיווקית וכו' וכו' והכל על איך שהאתר אמור להיראות. חלק מהדברים קל לי ליישם, אבל חלק מאוד קשה. העסק שלי הוא רוחני, ולכן יש אנשים שלא יתחברו למהות העשייה ולא יאמינו שכל זה באמת יכול לקרות להם... מצד שני, אם אני מסתכלת על זה, אז זה לא חוכמה... כי אני יודעת בוודאות שהריפוי שאני מעבירה עובד - הן משום שאני מרגישה את זה במהלך הטיפול, והן משום שכך הלקוחות מדווחים.... להתחיל לשכנע עכשיו מישהו שלא כ"כ סגור על זה? זה די קשה.... את התכנים כתבתי בעצמי, אבל אני כל הזמן מנסה לשפר...
 
למעלה