האם המחשבות שלנו באמת יכולות להשפיע על אנשים אחרים?

GM1988

Well-known member
האם המחשבות שלנו באמת יכולות להשפיע על אנשים אחרים?

אני לרוב תופס את הדברים האלה בתור סיפורי נרניה, אבל יש מקרים שאני אשכרה תוהה מה המקור של המושגים האלה כמו מזל, נאחס וכו'..
נגיד אתמול ראיתי את ה"נינג'ה" והיה חלק שאסי עזר (המנחה) אמר לאחד המתמודדים שמה יעשה אם ייפצע? כמה דק אחרי המתמודד אכן נפצע. ולא סתם נפצע- אשכרה שבר את המרפק ונדרש לניתוח קרוב.

אני שואל את עצמי וואט דה פאק?
אני לא באמת חושב שההערה הזו היא שגרמה למתמודד להיפצע, אבל מה המקור למצבים כאלה שבאמת יש שאתה חושב משהו והוא קורה?

בטיפול cbt נגיד ההפך הוא הנכון- אתה מדמיין את הקטסטרופות הכי גדולות במטרה לשחרר את המועקה והפחד.
קיצר, אני לא ממש מצליח להבין את העניין, אז אם יש לכם מה להוסיף, שתפו במחשבות שלכם
 

זה פשוט

New member
מנצלשת כדי לבחון את מחשבותי בנוגע לפורום

אני כותבת מ-2015 עד עכשיו עם הפסקה של שנה וחצי, לפני שנתיים גם ירד באופן כללי קצב הכתיבה כאן ודף ארכיון אחד יכול להתפרש על חצי שנה במקום שבוע. זה לרקע. בכתיבה חזרתי רבות על הרצון לפרוש מהכתיבה פה ובכלל ממחשבות וזה לא קרה, עדיין. היו גם כמה תובנות וחוויות מעניינות ששיתפתי פה, ולמרות שאני מאוד נהנית מכתיבה ועריכה, ככה רוב חיי, נאבקתי בזה. נאבקתי בהרבה דברים שקרו ובעיקר שלא קרו ולא שמתי לב שאם רציתי משהו אחר, אז המשהו האחר היה קורה. מסקנה? אם משהו קורה, כמו עיסוק (יתר) בכתיבה על דמות בידיונית שבכלל לא קיימת, אז זה מה שקורה. אפשר לצרוח עד שמיים אבל זה לא ישנה שום דבר. הכלבים נובחים והשיירה עוברת. והחזרתיות על המסקנה הזו בסוף בטוח תחלחל עמוק פנימה וכבר לא יהיה צורך בה ואחוש הקלה. הללויה.
&nbsp
לגבי שאלתך אם מחשבות יכולות להשפיע על מישהו אחר, נראה לי שכן. משהו שקשור לתת מודע קולקטיבי. הרי כולנו נדבקנו במחשבה על "עצמי" וכולנו סובלים מהשקר הזה כי הפכנו מכורים. וכמו בכל תוכנית גמילה זה ייפסק כשנפסיק להשתמש בסם הזה..
 

סינבד

New member
הנה תשובה שלא אליה כיוונתי

הנסיון שלי, נסיון שהוכיח את עצמו שוב ושוב גם אצל אנשים אחרים סביבי, מלמד שהיקום (פשוט שם, אתה יכול לבחור כל שם אחר אם תרצה) עומד הכן לתת לכל אחד מאיתנו את כל הטוב שבו. אנחנו רק צריכים להיות מוכנים (הן מבחינת המוכנות והן מבחינת הנכונות) לקבל את כל הטוב הזה.
איך זה שייך לקטע שסיפרת עליו (גם אני ראיתי אותו)? אולי האמירה של אסי הביאה את המתמודד שאני לא זוכר את שמו, לחשוש מפציעה והחשש הזה הוא שהפריע את הזרימה שלו במרחב וגרם לו להפצע בתרגיל שבאמת לא צריך היה להוות לו בעיה.
כך שלא המחשבה אלא האמירה היא שגרמה לו להפצע.
&nbsp
אבל למיטב ידיעתי, לא למחשבות שלנו אלא לכוונות שלנו בהחלט יכולה להיות השפעה על אחרים. הדוגמא הטובה ביותר היא ריפוי מרחוק. ויש עוד דוגמאות רבות שלא אכנס אליהן כי כבר השעה מאוחרת

&nbsp
ליל מנוחה.
 

GM1988

Well-known member
אתה הולך קצת במעגלים

אז כן זה גרם או לא גרם?
&nbsp
אסי אמר משפט שאולי יכל להיות חופף עם איזשהו חשש שכבר היה לשטראובר לגבי פציעה או שינוי בתכניות.
וגם אם זה קרה לו ברגע שאסי אמר את זה ודפק לו את זה- עדיין האחריות הייתה של שטראובר.
&nbsp
השאלה מה פשר המושגים האלה של "מזל" ונגיד אנשים שמתפללים לשלומם של אנשים אחרים- מאיפה זה בא? והאם יש בזה משהו באמת נכון שזה משפיע על חולים?
 

סינבד

New member
כן

דוגמא אחת מהנסיון האישי שלי. כשהייתי בסדנא בסין כלתי היתה בהריון. בזמן הסדנא, אחרי תרגול של איסוף צ'י הוזמנו לשלוח צ'י מייטיב לקרובים והיקרים לנו. אני שלחתי לה צ'י נקי, טהור ומייטיב. כשהצלחתי להתקשר אליה (בסין זה לא קל) היא אמרה ביוזמתה שהיא הרגישה פרץ אנרגיה באותו הזמן שבו אני שלחתי אליה את הצ'י. רק אחרי שהיא אמרה לי את זה סיפרתי לה שבדיוק באותו זמן שלחתי לה את הצ'י המייטיב.

עוד דוגמא היא אפקט הפלסבו שמשבש לפעמים מחקרים מדעיים בנושא תרופות חדשות משום שלפעמים אנשים בקבוצת הביקורת שמקבלים תרופת דמה מחלימים גם הם בזכות האמונה שהם באמת מקבלים תרופה חדשנית.

מכאן והלאה אני נסחף קצת אוף טופיק!

בזמן הקרוב אמורים לבוא לארץ ד"ר ג'ו דיספנזה, ד"ר ברוס ליפטון, וגרג בראדן. מאד מומלץ להקשיב להרצאות שלהם.
ד"ר דיספנזה נהיה רופא משום שבצעירותו, כשהיה טריאטלוניסט נהגת פגעה בו כשרכב על אפניים באחת התחרויות בהן השתתף. שש מחוליות עמוד השדרה שלו נשברו והרופאים אמרו לו שהם יכולים לנתח אותו ואם יהיה לו מזל אמנם יהיה משותק מהחזה ומטה אבל יוכל להמשיך לחיות בכסא גלגלים. דיפנזה סירב לניתוח המוצע ואמר שאם הגוף יודע לרפא יד שבורה אין סיבה שלא ידע לרפא חוליות שבורות. וכך במשך שישה שבועות שכב במיטה ודמיין את את עמוד השדרה שלו בריא וחזק. בתום ששת השבועות קם מהמיטה והחליט ללמוד רפואה כדי להבין איך בדיוק הדברים האלו קורים. מה שהוא מלמד היום דומה עד זהה למה שהסינים מלמדים בסדנאות שלהם. הוא רק משתמש במונחים שיותר נהירים לנו.

ד"ר ליפטון כתב את הספר "הביולוגיה של האמונה" שבו הוא מסביר איך ולמה מה שקובע באמת הוא ה"אפיגנטיקה" שמפעילה ומכבה את הגנים שירשנו לפי מה שהמוח מכוון. קרא את הספר ד"ר ליפטון מסביר את זה הרבה יותר טוב ממני.

מה מספר גרג בראדן תוכל לשמוע גם פה [URL]https://www.youtube.com/watch?time_continue=26&v=-l4duzJxKP4&feature=emb_logo[/URL]
אני יכול לספר לך שתלמידיו של ד"ר פאנג (מי שייסד את בית החולים ללא תרופות בביג'ינג) טיפלו בי כשהייתי בסין, בטכניקה הזו. אני לא יכול להסביר ובקושי אני יכול לתאר את התחושה של התאים שמשתנים ומסתדרים בתוך הגוף שלי בזמן שארבעת האנשים (בי טיפלו ארבעה לא שלושה) שישבו על ספסל מאחורי המיטה שעליה שכבתי אומרים HUA SA (בתרגום מסינית: משתנה ונעלם) בתדרים שונים ובתדירויות שונות. אני לא יודע להסביר אבל הרגשתי איך זה קורה!

מקווה שהפעם הצלחתי לענות יותר ישר לשאלה שלך אם מחשבות יכולות להשפיע על הזולת
 

GM1988

Well-known member
לא מסתדר לי אבל שמישהו יכול להתערב / להשפיע על הדרך של מישהו

אחר. אחרת זה מבטל את כל הלימוד הרוחני שמדבר שכל מחשבותיו של אדם הם פרי דמיונו.
קייטי לא מעט פעמים מבקשת מאדם שעושה איתה חקירה לעצום עיניים ולדמיין את הסיטואציה, או את עצמו בתוך הסיטואציה, ואז שואלת "האם זה באמת אתה מה שאתה רואה?".

אתה אומר ששלחת אנרגיה כלשהי לאשתך- אבל האם זה אפשרי כשלפי הלימוד הרוחני / בודהיסטי אין בכלל דבר כזה אני / אתה? ואני זה רק אני ואני ואני?

אם ניקח את הדוגמה מהתכנית שמישהו העיר הערה ואדם נפצע כתוצאה מזה- זה למעשה מבטל את כל הלימוד הרוחני ומאשר אמונות תפילות, כישופים וכד.. לא?
 

סינבד

New member
קל להסביר את זה, אולי קצת קשה להבין ו/או לקבל.

התבונן בתמונה שצירפתי.
&nbsp
כל אחד מהסוסים האלו שבתמונה בוודאי תופס את עצמו כיחיד ומיוחד.עיוור לגמרי לעובדה שהוא, ממש כמו כל הסוסים האחרים בעדר הדוהר הזה, בעצם רק קצף העולה מגלי הים. אנחנו בהתבוננותנו מחוץ לים הזה שמקצפו נתעצבו הסוסים, יכולים לראות שעדר הסוסים הזה איננו אלא קצף גלים, שהוא עצמו איננו אלא חלק מן הים הגדול. ואם לרגע, בעזרת הדמיון, נרחיב את התבוננותנו, אפשר לשאול: האם בתוך המים הכחולים דוהרים עוד סוסים רבים שאינם נראים לעינינו רק משום שהם בעומק הים ולא בולטים החוצה מתוכו?
&nbsp
ועכשיו אשאיר אותך עם השאלה: "במה אנחנו שונים מהסוסים האלו?" גם אנחנו עיוורים לגמרי למהות שממנה נוצרנו.
רק אם וכאשר נוכל לראות שאין אני, אתה והוא, נוכל להבין שכל אחד יכול לפעול בתוך "עצמו" או מחוץ "לעצמו" כי הכל אותו הדבר. אין בפנים ואין בחוץ. הכל אחד.

 
למעלה