האם הרכבת בקו קריות-חיפה הופכת ללא רלוונטית?

מצב
הנושא נעול.

Raith

New member
האם הרכבת בקו קריות-חיפה הופכת ללא רלוונטית?
בעבר דיברתי בפורום על משך זמן הנסיעה הארוך מאוד באופן יחסי של קו מוצקין - חוף הכרמל (יותר מ 35 דקות, בעוד שחוף הכרמל - ת"א בקו ישיר הוא בערך 40 דקות), ריבוי התחנות, מהירות הנסיעה הנמוכה כל אלה גורמים לקו להיות מאוד לא אטרקטיבי למרות שככלל באם הייתה תחבורה ציבורית הולמת מכל רחבי הקריות לתחנות הרכבת בקריות סביר להניח שהקו היה מאוד פופולרי בתקופה זו עקב העומסים והפקקים בכבישים באיזור מפרץ חיפה. בעתיד הלא רחוק מנהרות הכרמל הולכות להפתח, סביר להניח שאגד תפעיל קו ישיר בין חוף הכרמל למרכזית המפרץ דרך מנהרות הכרמל (להזכירכם זמן הנסיעה בין הכניסה ליציאה הינו 6 דקות), באם אני לוקח בחשבון את פתיחת מסלול המטרונית המלא בין מרכזית המפרץ לקריות הרי שהנסיעה ב BRT ובמנהרת הכרמל מהירה יותר מהנסיעה ברכבת! עכשיו נשאלת השאלה, מה הסיפור של רכבת ישראל? אם תשאלו אותי זה פשוט טמטום שהרכבות לב"ש עוצרות בכל תחנה אפשרית עד חוף הכרמל. לדעתי התחנות צריכות להיות: נהריה, עכו, ק. מוצקין, חוף הכרמל, ת"א ומשם להמשיך לב"ש.. הרכבות למודיעין צריכות להשאר באותה מתכונת של עצירה בכל התחנות ואם ניקח בחשבון גם את הפרברית שעובדת באיזור הרי יש שירות שהוא יחסית טוב, ולדעתי אפשר גם לתגבר את הפרברית (ובלי סיפורים על כך שאין אפשרות, קחו 3 קרונות גרורי קטר עם קטר שעושה משימות עיתוק וזהו. לא צריך יותר מזה.)
 

אלון 58

New member
האם הרכבת בקו קריות-חיפה הופכת ללא רלוונטית?
בעבר דיברתי בפורום על משך זמן הנסיעה הארוך מאוד באופן יחסי של קו מוצקין - חוף הכרמל (יותר מ 35 דקות, בעוד שחוף הכרמל - ת"א בקו ישיר הוא בערך 40 דקות), ריבוי התחנות, מהירות הנסיעה הנמוכה כל אלה גורמים לקו להיות מאוד לא אטרקטיבי למרות שככלל באם הייתה תחבורה ציבורית הולמת מכל רחבי הקריות לתחנות הרכבת בקריות סביר להניח שהקו היה מאוד פופולרי בתקופה זו עקב העומסים והפקקים בכבישים באיזור מפרץ חיפה. בעתיד הלא רחוק מנהרות הכרמל הולכות להפתח, סביר להניח שאגד תפעיל קו ישיר בין חוף הכרמל למרכזית המפרץ דרך מנהרות הכרמל (להזכירכם זמן הנסיעה בין הכניסה ליציאה הינו 6 דקות), באם אני לוקח בחשבון את פתיחת מסלול המטרונית המלא בין מרכזית המפרץ לקריות הרי שהנסיעה ב BRT ובמנהרת הכרמל מהירה יותר מהנסיעה ברכבת! עכשיו נשאלת השאלה, מה הסיפור של רכבת ישראל? אם תשאלו אותי זה פשוט טמטום שהרכבות לב"ש עוצרות בכל תחנה אפשרית עד חוף הכרמל. לדעתי התחנות צריכות להיות: נהריה, עכו, ק. מוצקין, חוף הכרמל, ת"א ומשם להמשיך לב"ש.. הרכבות למודיעין צריכות להשאר באותה מתכונת של עצירה בכל התחנות ואם ניקח בחשבון גם את הפרברית שעובדת באיזור הרי יש שירות שהוא יחסית טוב, ולדעתי אפשר גם לתגבר את הפרברית (ובלי סיפורים על כך שאין אפשרות, קחו 3 קרונות גרורי קטר עם קטר שעושה משימות עיתוק וזהו. לא צריך יותר מזה.)
מידע מעניין...,
מה דעת החברים/ות המכירים את הנושא מקרוב באזור חיפה?
 

amithi1

New member
האם הרכבת בקו קריות-חיפה הופכת ללא רלוונטית?
בעבר דיברתי בפורום על משך זמן הנסיעה הארוך מאוד באופן יחסי של קו מוצקין - חוף הכרמל (יותר מ 35 דקות, בעוד שחוף הכרמל - ת"א בקו ישיר הוא בערך 40 דקות), ריבוי התחנות, מהירות הנסיעה הנמוכה כל אלה גורמים לקו להיות מאוד לא אטרקטיבי למרות שככלל באם הייתה תחבורה ציבורית הולמת מכל רחבי הקריות לתחנות הרכבת בקריות סביר להניח שהקו היה מאוד פופולרי בתקופה זו עקב העומסים והפקקים בכבישים באיזור מפרץ חיפה. בעתיד הלא רחוק מנהרות הכרמל הולכות להפתח, סביר להניח שאגד תפעיל קו ישיר בין חוף הכרמל למרכזית המפרץ דרך מנהרות הכרמל (להזכירכם זמן הנסיעה בין הכניסה ליציאה הינו 6 דקות), באם אני לוקח בחשבון את פתיחת מסלול המטרונית המלא בין מרכזית המפרץ לקריות הרי שהנסיעה ב BRT ובמנהרת הכרמל מהירה יותר מהנסיעה ברכבת! עכשיו נשאלת השאלה, מה הסיפור של רכבת ישראל? אם תשאלו אותי זה פשוט טמטום שהרכבות לב"ש עוצרות בכל תחנה אפשרית עד חוף הכרמל. לדעתי התחנות צריכות להיות: נהריה, עכו, ק. מוצקין, חוף הכרמל, ת"א ומשם להמשיך לב"ש.. הרכבות למודיעין צריכות להשאר באותה מתכונת של עצירה בכל התחנות ואם ניקח בחשבון גם את הפרברית שעובדת באיזור הרי יש שירות שהוא יחסית טוב, ולדעתי אפשר גם לתגבר את הפרברית (ובלי סיפורים על כך שאין אפשרות, קחו 3 קרונות גרורי קטר עם קטר שעושה משימות עיתוק וזהו. לא צריך יותר מזה.)
התעלמת מפרט חשוב
בשביל לסוע מקרית מוצקין לחוף הכרמל באמצעות המטרונית וקו ישיר דרך מנהרות הכרמל (שאתה מניח שיהיה, אבל אגד מעולם לא פרסמו שיהיה קו כזה-אני מקווה שאתה צודק ואכן יהיה קו כזה) אתה מחליף שני אוטובוסים + רכבת. האם לקחת בחשבון את זמן ההמתנה והמעבר בין שלושת כלי התחבורה בחישוב סך זמן הנסיעה? כמו כן, במידה ואכן יהיה חסכון של זמן נסיעה, הוא יהיה של כ10 דקות אם יהיה תזמון מיטבי בין שלושתם. כמה אנשים יעדיפו נסיעה ב3 כלי תחבורה כדי לחסוך 10 דקות? אני כלל לא בטוח שהרבה, במיוחד לאור העובדה שאין לך כרטוס משותף (אולי הנסיעה הישירה ממרכזית המפרץ לחוף הכרמל תיחשב כנסיעת המשך של המטרונית?) בין האוטובוסים והרכבת. חבל שלא תכננו מראש את מנהרות הכרמל כך שהיה ניתן להעביר בהן גם מסילת רכבת ובכך לקצר באופן משמעותי את הנסיעה מהקריות למרכז ברכבת.
 

Raith

New member
התעלמת מפרט חשוב
בשביל לסוע מקרית מוצקין לחוף הכרמל באמצעות המטרונית וקו ישיר דרך מנהרות הכרמל (שאתה מניח שיהיה, אבל אגד מעולם לא פרסמו שיהיה קו כזה-אני מקווה שאתה צודק ואכן יהיה קו כזה) אתה מחליף שני אוטובוסים + רכבת. האם לקחת בחשבון את זמן ההמתנה והמעבר בין שלושת כלי התחבורה בחישוב סך זמן הנסיעה? כמו כן, במידה ואכן יהיה חסכון של זמן נסיעה, הוא יהיה של כ10 דקות אם יהיה תזמון מיטבי בין שלושתם. כמה אנשים יעדיפו נסיעה ב3 כלי תחבורה כדי לחסוך 10 דקות? אני כלל לא בטוח שהרבה, במיוחד לאור העובדה שאין לך כרטוס משותף (אולי הנסיעה הישירה ממרכזית המפרץ לחוף הכרמל תיחשב כנסיעת המשך של המטרונית?) בין האוטובוסים והרכבת. חבל שלא תכננו מראש את מנהרות הכרמל כך שהיה ניתן להעביר בהן גם מסילת רכבת ובכך לקצר באופן משמעותי את הנסיעה מהקריות למרכז ברכבת.
התייחסות
סמוך על יונה יהב שיהיה קו אוטובוס ישיר דרך מנהרות הכרמל בין המרכזיות. אחרי הכל זה דבר נדרש במטרה להוריד כמה שיותר יוממים מכלי הרכב לטובת התח"צ (קח למשל אדם שגר בק. ביאליק ועובד במת"מ). לעניין החסכון בזמן. תופתע לשמוע אבל אני חושב שנסיעה במסלול המלא של המטרונית מק. אתא למשל עד למרכזית המפרץ לא תעלה על 10 דקות... אתה שוכח שקו המטרונית עובר באיזור (אם תרצה לראות זאת כיתרון) נטול תחנות! כביש ביאליק ק. אתא זה כביש ללא אזור מגורים בניגוד לדרך זבולון. אל תשכח גם שגם אם אתה נוסע ברכבת וניקח שוב את הדוגמא של העובד במת"מ שגר בקריות.. הוא עדיין יצטרך אוטובוס המשך. כך שהנסיעה ברכבת לכשעצמה אינה מספיקה. אני גם חושב שזו טעות אדירה שלא תוכננה מסילת רכבת במנהרות הכרמל.. יכלו אולי לגרום לכך שהרכבת הכבדה תגיע ממש עד האוניברסיטה..!!
 

אורי404

New member
התעלמת מפרט חשוב
בשביל לסוע מקרית מוצקין לחוף הכרמל באמצעות המטרונית וקו ישיר דרך מנהרות הכרמל (שאתה מניח שיהיה, אבל אגד מעולם לא פרסמו שיהיה קו כזה-אני מקווה שאתה צודק ואכן יהיה קו כזה) אתה מחליף שני אוטובוסים + רכבת. האם לקחת בחשבון את זמן ההמתנה והמעבר בין שלושת כלי התחבורה בחישוב סך זמן הנסיעה? כמו כן, במידה ואכן יהיה חסכון של זמן נסיעה, הוא יהיה של כ10 דקות אם יהיה תזמון מיטבי בין שלושתם. כמה אנשים יעדיפו נסיעה ב3 כלי תחבורה כדי לחסוך 10 דקות? אני כלל לא בטוח שהרבה, במיוחד לאור העובדה שאין לך כרטוס משותף (אולי הנסיעה הישירה ממרכזית המפרץ לחוף הכרמל תיחשב כנסיעת המשך של המטרונית?) בין האוטובוסים והרכבת. חבל שלא תכננו מראש את מנהרות הכרמל כך שהיה ניתן להעביר בהן גם מסילת רכבת ובכך לקצר באופן משמעותי את הנסיעה מהקריות למרכז ברכבת.
השאלה היא האם מבחינה טכנית זה אפשרי:
האם יש, למשל מקום לשני נתיבי נסיעה לכל כיוון + הקצאה לשתי מסילות בתוך מנהרות הכרמל?
 

yairp4

Active member
השאלה היא האם מבחינה טכנית זה אפשרי:
האם יש, למשל מקום לשני נתיבי נסיעה לכל כיוון + הקצאה לשתי מסילות בתוך מנהרות הכרמל?
זה היה דורש מנהרה נוספת עבור מסילות הרכבת
בוודאי שבמנהרות הקיימות כפי שהן נבנו זה לא אפשרי, אבל אם היו לוקחים את זה מראש כאופציה אפשר היה להקים מנהרה שלישית לצד או בין המנהרות הקיימות עבור הרכבת. מה שכן, קשה לי לראות איך רכבת תהיה מסוגלת לטפס לגרנד קניון במרחק הקצר שיש שם, מה שאומר שבשביל להעביר שם רכבת היה צורך להקים מנהרה אחת ארוכה באורך של 5 ק"מ במקום שתי מנהרות קצרות יותר כמו אלו שיש לרכבים.
 

scooby5

Member
האם הרכבת בקו קריות-חיפה הופכת ללא רלוונטית?
בעבר דיברתי בפורום על משך זמן הנסיעה הארוך מאוד באופן יחסי של קו מוצקין - חוף הכרמל (יותר מ 35 דקות, בעוד שחוף הכרמל - ת"א בקו ישיר הוא בערך 40 דקות), ריבוי התחנות, מהירות הנסיעה הנמוכה כל אלה גורמים לקו להיות מאוד לא אטרקטיבי למרות שככלל באם הייתה תחבורה ציבורית הולמת מכל רחבי הקריות לתחנות הרכבת בקריות סביר להניח שהקו היה מאוד פופולרי בתקופה זו עקב העומסים והפקקים בכבישים באיזור מפרץ חיפה. בעתיד הלא רחוק מנהרות הכרמל הולכות להפתח, סביר להניח שאגד תפעיל קו ישיר בין חוף הכרמל למרכזית המפרץ דרך מנהרות הכרמל (להזכירכם זמן הנסיעה בין הכניסה ליציאה הינו 6 דקות), באם אני לוקח בחשבון את פתיחת מסלול המטרונית המלא בין מרכזית המפרץ לקריות הרי שהנסיעה ב BRT ובמנהרת הכרמל מהירה יותר מהנסיעה ברכבת! עכשיו נשאלת השאלה, מה הסיפור של רכבת ישראל? אם תשאלו אותי זה פשוט טמטום שהרכבות לב"ש עוצרות בכל תחנה אפשרית עד חוף הכרמל. לדעתי התחנות צריכות להיות: נהריה, עכו, ק. מוצקין, חוף הכרמל, ת"א ומשם להמשיך לב"ש.. הרכבות למודיעין צריכות להשאר באותה מתכונת של עצירה בכל התחנות ואם ניקח בחשבון גם את הפרברית שעובדת באיזור הרי יש שירות שהוא יחסית טוב, ולדעתי אפשר גם לתגבר את הפרברית (ובלי סיפורים על כך שאין אפשרות, קחו 3 קרונות גרורי קטר עם קטר שעושה משימות עיתוק וזהו. לא צריך יותר מזה.)
לגכבי אגד והמנהרות
אני לא רואה הצדקה להפעיל קו ישיר בין מרכזית המפרץ לחוף הכרמל, ואני אסביר. לא רבים הם האנשים שצריכים קט שכזה. רוב האנשים יורדים ועולים בדרך (העצמאות, יפו, בת גלים). מי שצריך את המסלול המלא, הם לרוב אנשים שנוסעים למת"מ בשעות הבוקר וכאלה שממשיכים דרומה. לדעתי, עם פתיחתו של כביש 6, יועברו חלק מקווי אגד לכיוון דרום למרכזית המפרץ, ויסעו דרך כביש 6 כבר מיקנעם. אם יופעל קו כזה, הוא יפעל אולי בבוקר לחוף הכרמל ואחה"צ למפרץ. מעבר לכך, כבר בשנתים האחרונות, הופחת מספר הרכבות הפרבריות בקו חיפה-קריות, ועל חשבונן הוארך מסלול הנסיעה של מספר רכבות בינעירוניות, כך שבמקום לסיים את נסיעתן בחיפה מרכז-השמונה הן ממשיכות כמאספות עד הקריות, פתרון די מוצלח לטעמי.
 

Raith

New member
לגכבי אגד והמנהרות
אני לא רואה הצדקה להפעיל קו ישיר בין מרכזית המפרץ לחוף הכרמל, ואני אסביר. לא רבים הם האנשים שצריכים קט שכזה. רוב האנשים יורדים ועולים בדרך (העצמאות, יפו, בת גלים). מי שצריך את המסלול המלא, הם לרוב אנשים שנוסעים למת"מ בשעות הבוקר וכאלה שממשיכים דרומה. לדעתי, עם פתיחתו של כביש 6, יועברו חלק מקווי אגד לכיוון דרום למרכזית המפרץ, ויסעו דרך כביש 6 כבר מיקנעם. אם יופעל קו כזה, הוא יפעל אולי בבוקר לחוף הכרמל ואחה"צ למפרץ. מעבר לכך, כבר בשנתים האחרונות, הופחת מספר הרכבות הפרבריות בקו חיפה-קריות, ועל חשבונן הוארך מסלול הנסיעה של מספר רכבות בינעירוניות, כך שבמקום לסיים את נסיעתן בחיפה מרכז-השמונה הן ממשיכות כמאספות עד הקריות, פתרון די מוצלח לטעמי.
אני ממש לא מסכים איתך.
כל הנוסעים שמגיעים מכל הערים דרומית לחיפה (טירת הכרמל, בנימינה, חדרה, נתניה, ירושלים, עתלית וכל עיר שתרצה..) מגיעים למרכזית חוף הכרמל... לא מעט מהם צריכים להמשיך לאיזור הקריות... ובפעמים המאוד רבות שנסעתי בקו 103 רוב הנוסעים עולים במרכזית ויורדים במרכזית!
 
האם הרכבת בקו קריות-חיפה הופכת ללא רלוונטית?
בעבר דיברתי בפורום על משך זמן הנסיעה הארוך מאוד באופן יחסי של קו מוצקין - חוף הכרמל (יותר מ 35 דקות, בעוד שחוף הכרמל - ת"א בקו ישיר הוא בערך 40 דקות), ריבוי התחנות, מהירות הנסיעה הנמוכה כל אלה גורמים לקו להיות מאוד לא אטרקטיבי למרות שככלל באם הייתה תחבורה ציבורית הולמת מכל רחבי הקריות לתחנות הרכבת בקריות סביר להניח שהקו היה מאוד פופולרי בתקופה זו עקב העומסים והפקקים בכבישים באיזור מפרץ חיפה. בעתיד הלא רחוק מנהרות הכרמל הולכות להפתח, סביר להניח שאגד תפעיל קו ישיר בין חוף הכרמל למרכזית המפרץ דרך מנהרות הכרמל (להזכירכם זמן הנסיעה בין הכניסה ליציאה הינו 6 דקות), באם אני לוקח בחשבון את פתיחת מסלול המטרונית המלא בין מרכזית המפרץ לקריות הרי שהנסיעה ב BRT ובמנהרת הכרמל מהירה יותר מהנסיעה ברכבת! עכשיו נשאלת השאלה, מה הסיפור של רכבת ישראל? אם תשאלו אותי זה פשוט טמטום שהרכבות לב"ש עוצרות בכל תחנה אפשרית עד חוף הכרמל. לדעתי התחנות צריכות להיות: נהריה, עכו, ק. מוצקין, חוף הכרמל, ת"א ומשם להמשיך לב"ש.. הרכבות למודיעין צריכות להשאר באותה מתכונת של עצירה בכל התחנות ואם ניקח בחשבון גם את הפרברית שעובדת באיזור הרי יש שירות שהוא יחסית טוב, ולדעתי אפשר גם לתגבר את הפרברית (ובלי סיפורים על כך שאין אפשרות, קחו 3 קרונות גרורי קטר עם קטר שעושה משימות עיתוק וזהו. לא צריך יותר מזה.)
6 דקות זה לא יהיה
מדובר בשיפועים תלולים למדי, כלי רכב כבדים יעלו באיטיות ויתקשו להגיע ל-6 דקות נסיעה מקצה לקצה. לדעתי גם פרטיים לא יעשו זאת בזמן הזה, מה גם שהגביה תיעשה באמצעות עמדות מאויישות ולא באופן אוטומטי, כמו בכביש 6 (דהיינו, כדי להיכנס לכביש יש לעצור ולשלם). בנוסף, יש לקחת בחשבון את התשלום עצמו למעבר בכביש, מה שעלול לפסול מעבר תח"צ במנהרה. אף אחד לא מחייב את הזכיין לתת פטור מתשלום לתח"צ וכמו-כן, זכור לי כי בעבר התכוונו בחברה להנהיג שיטת תשלום, בה ככל שכלי הרכב גדול יותר, כך התשלום יהיה גבוה יותר.
 

Raith

New member
6 דקות זה לא יהיה
מדובר בשיפועים תלולים למדי, כלי רכב כבדים יעלו באיטיות ויתקשו להגיע ל-6 דקות נסיעה מקצה לקצה. לדעתי גם פרטיים לא יעשו זאת בזמן הזה, מה גם שהגביה תיעשה באמצעות עמדות מאויישות ולא באופן אוטומטי, כמו בכביש 6 (דהיינו, כדי להיכנס לכביש יש לעצור ולשלם). בנוסף, יש לקחת בחשבון את התשלום עצמו למעבר בכביש, מה שעלול לפסול מעבר תח"צ במנהרה. אף אחד לא מחייב את הזכיין לתת פטור מתשלום לתח"צ וכמו-כן, זכור לי כי בעבר התכוונו בחברה להנהיג שיטת תשלום, בה ככל שכלי הרכב גדול יותר, כך התשלום יהיה גבוה יותר.
בסופו של דבר זה משהו שידרש.
בדיוק כמו שהבינו שלכביש 6 יש יתרונות לגבי תח"צ. אחרי הכל שים לב מה יקרה, אם התח"צ לא תתחיל לנסוע במסלולים המהירים והישירים הרי האזרח הקטן יעדיף את הרכב הפרטי. ואז מה עשינו כאן?
 
בסופו של דבר זה משהו שידרש.
בדיוק כמו שהבינו שלכביש 6 יש יתרונות לגבי תח"צ. אחרי הכל שים לב מה יקרה, אם התח"צ לא תתחיל לנסוע במסלולים המהירים והישירים הרי האזרח הקטן יעדיף את הרכב הפרטי. ואז מה עשינו כאן?
מסכים איתך לגבי נחיצות קו שכזה, אולם אם אכן
יפתח קו שכזה, לדעתי תדירותו תהיה פחותה מזו של 103.
 

Raith

New member
מסכים איתך לגבי נחיצות קו שכזה, אולם אם אכן
יפתח קו שכזה, לדעתי תדירותו תהיה פחותה מזו של 103.
אין ספק אך עדיין הוא קו נחוץ ביותר!
הפעלת מערך קווים ישירים הינו דבר שחסר מאוד בחיפה ופרבריה. בגוש דן למשל הדבר מאוד נפוץ ולהרבה קווים מאספים יש קו ישיר מקביל. 40- 140 , 54- 154 וכו'..
 

אורי404

New member
האם הרכבת בקו קריות-חיפה הופכת ללא רלוונטית?
בעבר דיברתי בפורום על משך זמן הנסיעה הארוך מאוד באופן יחסי של קו מוצקין - חוף הכרמל (יותר מ 35 דקות, בעוד שחוף הכרמל - ת"א בקו ישיר הוא בערך 40 דקות), ריבוי התחנות, מהירות הנסיעה הנמוכה כל אלה גורמים לקו להיות מאוד לא אטרקטיבי למרות שככלל באם הייתה תחבורה ציבורית הולמת מכל רחבי הקריות לתחנות הרכבת בקריות סביר להניח שהקו היה מאוד פופולרי בתקופה זו עקב העומסים והפקקים בכבישים באיזור מפרץ חיפה. בעתיד הלא רחוק מנהרות הכרמל הולכות להפתח, סביר להניח שאגד תפעיל קו ישיר בין חוף הכרמל למרכזית המפרץ דרך מנהרות הכרמל (להזכירכם זמן הנסיעה בין הכניסה ליציאה הינו 6 דקות), באם אני לוקח בחשבון את פתיחת מסלול המטרונית המלא בין מרכזית המפרץ לקריות הרי שהנסיעה ב BRT ובמנהרת הכרמל מהירה יותר מהנסיעה ברכבת! עכשיו נשאלת השאלה, מה הסיפור של רכבת ישראל? אם תשאלו אותי זה פשוט טמטום שהרכבות לב"ש עוצרות בכל תחנה אפשרית עד חוף הכרמל. לדעתי התחנות צריכות להיות: נהריה, עכו, ק. מוצקין, חוף הכרמל, ת"א ומשם להמשיך לב"ש.. הרכבות למודיעין צריכות להשאר באותה מתכונת של עצירה בכל התחנות ואם ניקח בחשבון גם את הפרברית שעובדת באיזור הרי יש שירות שהוא יחסית טוב, ולדעתי אפשר גם לתגבר את הפרברית (ובלי סיפורים על כך שאין אפשרות, קחו 3 קרונות גרורי קטר עם קטר שעושה משימות עיתוק וזהו. לא צריך יותר מזה.)
לדעתי המצב האידיאלי הוא
לדעתי המצב האידיאלי הוא, שבין אזורים קרובים יחסית, כמו למשל חיפה-קריות או תל אביב וגוש דן הדרומי או ערי השרון עם תל אביב, זה רכבת "כבדה" ולצדה רכבת קלה יעילה. פרוייקט ה"מטרונית" לדעתי הוא טוב ויפה, אבל עדיין זוהי לא רכבת קלה, כזו שבכל פחות מעשר דקות, מגיעה רכבת בת מספר קרונות. לגבי רכבת "כבדה": אכן מצב קו הרכבת הישירה מחיפה לתל אביב עם ארבעים דקות (על הנייר. לא יודע אם כך זה בפועל) הוא טוב מאוד וגם נסיעה של כחצי שעה מבנימינה לתל אביב מרכז זה מצויין. הבעיה היא בזמני הרכבת בקווים פרבריים שונים. לדעתי זמני הנסיעה בקו כפר סבא-תל אביב,רחובות-תל אביב, מודיעין-תל אביב, בית שמש-תל אביב או נהריה-חיפה אלה זמני נסיעה סבירים, אבל לא ממש מעוררי התפעלות. הזמנים טובים לעומת פקקי תנועה ומובן גם שרכבת נוחה ובטוחה. אולם עדיין יש מקום לשיפור בזמני הנסיעה. בין האפשרויות לשיפור הקווים הם: - הפרדה מפלסית מלאה בין הרכבות לתנועת כלי רכב, הנוסעים בכביש והולכי רגל. - הכפלת קווים (במקרה ספציפי זה סיום הכפלה של קטע קצר יחסית מקרית מוצקין לנהריה). - חשמול רכבות למען שיפורים שונים, כמו למשל האצה טובה יותר ובלימה טובה יותר - יתרון מובהק בקווים פרבריים. - המשך לסעיף הקודם הוא קרונועים חשמליים. כאלה, שמאפשרים קליטת נוסעים ויציאת נוסעים מהירה ולהם גם אמורים להיות יתרונות שונים על רכבות, אשר מורכבות מקטר עם קרונות.
 

Raith

New member
לדעתי המצב האידיאלי הוא
לדעתי המצב האידיאלי הוא, שבין אזורים קרובים יחסית, כמו למשל חיפה-קריות או תל אביב וגוש דן הדרומי או ערי השרון עם תל אביב, זה רכבת "כבדה" ולצדה רכבת קלה יעילה. פרוייקט ה"מטרונית" לדעתי הוא טוב ויפה, אבל עדיין זוהי לא רכבת קלה, כזו שבכל פחות מעשר דקות, מגיעה רכבת בת מספר קרונות. לגבי רכבת "כבדה": אכן מצב קו הרכבת הישירה מחיפה לתל אביב עם ארבעים דקות (על הנייר. לא יודע אם כך זה בפועל) הוא טוב מאוד וגם נסיעה של כחצי שעה מבנימינה לתל אביב מרכז זה מצויין. הבעיה היא בזמני הרכבת בקווים פרבריים שונים. לדעתי זמני הנסיעה בקו כפר סבא-תל אביב,רחובות-תל אביב, מודיעין-תל אביב, בית שמש-תל אביב או נהריה-חיפה אלה זמני נסיעה סבירים, אבל לא ממש מעוררי התפעלות. הזמנים טובים לעומת פקקי תנועה ומובן גם שרכבת נוחה ובטוחה. אולם עדיין יש מקום לשיפור בזמני הנסיעה. בין האפשרויות לשיפור הקווים הם: - הפרדה מפלסית מלאה בין הרכבות לתנועת כלי רכב, הנוסעים בכביש והולכי רגל. - הכפלת קווים (במקרה ספציפי זה סיום הכפלה של קטע קצר יחסית מקרית מוצקין לנהריה). - חשמול רכבות למען שיפורים שונים, כמו למשל האצה טובה יותר ובלימה טובה יותר - יתרון מובהק בקווים פרבריים. - המשך לסעיף הקודם הוא קרונועים חשמליים. כאלה, שמאפשרים קליטת נוסעים ויציאת נוסעים מהירה ולהם גם אמורים להיות יתרונות שונים על רכבות, אשר מורכבות מקטר עם קרונות.
ועדיין אני חושב
שגם במסגרת מה שקיים אפשר להתייעל. קו ב"ש נהריה מוגדר כקו ישיר. אז שיהיה באמת ישיר. מספיק לכל העצירות שיש בדרך, זה מיותר! נוסע שרוצה לעלות על הרכבת לב"ש ידע שהוא צריך להגיע לתחנה מרכזית של הרכבת ולא לתחנות משנה.
 

mister K

New member
ועדיין אני חושב
שגם במסגרת מה שקיים אפשר להתייעל. קו ב"ש נהריה מוגדר כקו ישיר. אז שיהיה באמת ישיר. מספיק לכל העצירות שיש בדרך, זה מיותר! נוסע שרוצה לעלות על הרכבת לב"ש ידע שהוא צריך להגיע לתחנה מרכזית של הרכבת ולא לתחנות משנה.
ברור שזה המצב האידיאלי.
הבעייה היא שהרכבות הישירות והמאספות נוסעות על אותה מסילה. כך שאם רכבת ישירה לא תעצור בכל התחנות בת"א היא גם ככה תיתקע אחרי הרכבת המאספת, כך שכבר עדיף שהיא תעצור בכל התחנות.
 

Raith

New member
ברור שזה המצב האידיאלי.
הבעייה היא שהרכבות הישירות והמאספות נוסעות על אותה מסילה. כך שאם רכבת ישירה לא תעצור בכל התחנות בת"א היא גם ככה תיתקע אחרי הרכבת המאספת, כך שכבר עדיף שהיא תעצור בכל התחנות.
וגם את זה אפשר לפתור
אפשר ליישם שינויים בלוחות זמנים. אני לא חושב שהלוח זמנים הוא כל כך נוקשה ולא גמיש שאיאפשר לעשות שינויים בכלל.. ללא קשר להוספת רכבות אלא שינוי בשעות של כמות הרכבות שיש היום. אם זה המצב רכבת ישראל זה גוף מאוד מאוד לא חכם.
 

אורי404

New member
וגם את זה אפשר לפתור
אפשר ליישם שינויים בלוחות זמנים. אני לא חושב שהלוח זמנים הוא כל כך נוקשה ולא גמיש שאיאפשר לעשות שינויים בכלל.. ללא קשר להוספת רכבות אלא שינוי בשעות של כמות הרכבות שיש היום. אם זה המצב רכבת ישראל זה גוף מאוד מאוד לא חכם.
אולי פתרון אפשרי אחר, הוא שבחלק משעות היום
יפעילו רכבות מחיפה/נהריה לכיוון באר שבע או אזורים אחרים דרומית או דרום-מזרח לתל אביב דרך מסילת הירקון (מסילה דרך תחנות בני ברק ופתח תקווה) והמשך דרך ראש העין דרום-לוד.
 

mister K

New member
אולי פתרון אפשרי אחר, הוא שבחלק משעות היום
יפעילו רכבות מחיפה/נהריה לכיוון באר שבע או אזורים אחרים דרומית או דרום-מזרח לתל אביב דרך מסילת הירקון (מסילה דרך תחנות בני ברק ופתח תקווה) והמשך דרך ראש העין דרום-לוד.
אין שום טעם לעשות דבר כזה
רוב רובם של הנוסעים מחיפה וצפונה, יעדם הוא תל אביב. אולי למעט כמה רכבות בימי ראשון בבוקר.
 

אורי404

New member
אין שום טעם לעשות דבר כזה
רוב רובם של הנוסעים מחיפה וצפונה, יעדם הוא תל אביב. אולי למעט כמה רכבות בימי ראשון בבוקר.
גם זה נכון. אולי-אולי רכבות אחרות
במסילה המזרחית. לא יודע, האם זה חשוב מאוד, אבל ייתכן, שאולי זה יהיה יעיל במידת מה.
 

mister K

New member
גם זה נכון. אולי-אולי רכבות אחרות
במסילה המזרחית. לא יודע, האם זה חשוב מאוד, אבל ייתכן, שאולי זה יהיה יעיל במידת מה.
איזה רכבות אחרות?
רוב רובם של הנוסעים בכל הרכבות, יעדם הוא תל אביב. צא מהקטע של המסילה המזרחית, אין שום הגיון להעביר בה רכבות. ושוב אני מציין, אולי למעט כמה רכבות מיוחדות לב"ש ביום ראשון בבוקר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה