האם הרכבת בקו קריות-חיפה הופכת ללא רלוונטית?

מצב
הנושא נעול.

Rubim88

New member
וזוהי אגב, התשובה האולטימטיבית לשטרסלר!
ובכלל לטענה המגוכחת ש"כבישים יותר זולים ממסילות". העובדה היא שהם יקרים ממסילות פי הרבה. אבל מה שנחשב כעובדה בשוויץ, עדיין נשמע כחידוש מרעיש בלבנט החם.
השאלה היא מה מודדים ומה רוצים להשיג..
גם כבישים וגם מסילות לא מחזירים את ההשקעה, מסילות מחזירות 93 אחוז מההשקעה +עלות נזקים בתנאי שלוקחים את התועלת לציבור, וכבישים מחזירים 92 אחוז מההשקעה +עלות נזקים אם לא לוקחים בחשבון על התועלת לציבור מסילות מחזירות 66 אחוז וכבישים 90 אחוז. http://www.bfs.admin.ch/bfs/portal/de/index/themen/11/02/blank/key/02/01.html במידה ומסתכלים רק על השקעה בתשתית ותיפעול(של הממשלה) מול הכנסות ממיסים\כרטיסים\אגרות וכו' אז בשנת 2006 כבישים מחזירים 118 אחוז ומסילות 43.2 אחוז נתונים לכבישים http://www.bfs.admin.ch/bfs/portal/...lank/key/strassenrechnung/globalrechnung.html נתונים למסילות http://www.bfs.admin.ch/bfs/portal/...hnrechnung/volkswirtschaftliche_rechnung.html העלות ל- נוסע-ק"מ(כולל הכל) היא 82 סנטים(שוויצרים) בכבישים, 59 סנטים בתחבורה ציבורית כבישית, ו40 סנטים בתחבורה ציבורית רכבתית בתחום המשא ליחידת טון-ק"מ העלות היא 57 סנטים בכבישים, 24 סנטים ברכבות. http://www.bfs.admin.ch/bfs/portal/de/index/themen/11/02/blank/key/02/02.html
 

easylivin

New member
השאלה היא מה מודדים ומה רוצים להשיג..
גם כבישים וגם מסילות לא מחזירים את ההשקעה, מסילות מחזירות 93 אחוז מההשקעה +עלות נזקים בתנאי שלוקחים את התועלת לציבור, וכבישים מחזירים 92 אחוז מההשקעה +עלות נזקים אם לא לוקחים בחשבון על התועלת לציבור מסילות מחזירות 66 אחוז וכבישים 90 אחוז. http://www.bfs.admin.ch/bfs/portal/de/index/themen/11/02/blank/key/02/01.html במידה ומסתכלים רק על השקעה בתשתית ותיפעול(של הממשלה) מול הכנסות ממיסים\כרטיסים\אגרות וכו' אז בשנת 2006 כבישים מחזירים 118 אחוז ומסילות 43.2 אחוז נתונים לכבישים http://www.bfs.admin.ch/bfs/portal/...lank/key/strassenrechnung/globalrechnung.html נתונים למסילות http://www.bfs.admin.ch/bfs/portal/...hnrechnung/volkswirtschaftliche_rechnung.html העלות ל- נוסע-ק"מ(כולל הכל) היא 82 סנטים(שוויצרים) בכבישים, 59 סנטים בתחבורה ציבורית כבישית, ו40 סנטים בתחבורה ציבורית רכבתית בתחום המשא ליחידת טון-ק"מ העלות היא 57 סנטים בכבישים, 24 סנטים ברכבות. http://www.bfs.admin.ch/bfs/portal/de/index/themen/11/02/blank/key/02/02.html
מתוך כל הנתונים האלה, נראה שלאוצריקים
שלנו חשובות ההכנסות ממסים וכיו"ב יותר מכל שאר השיקולים, אחרת לא ניתן להסביר בצורה הגיונית את התמיכה שלהם בהשקעה בתחבורה כבישית על חשבון תחבורה מסילתית. כל שאר הנתונים אינם לטובת הכבישים, באופן חד וחלק. אולי בכל זאת "תיאוריית הקונספירציה" הידועה שמקשרת בין ההתנגדות להשקעה ברכבות, לבין ההכנסות ממסים על דלק/ייבוא מכוניות וכיו"ב, איננה רחוקה מן האמת. אם כבר תיאוריות קשר עסקינן, אוסיף עוד אחת: יושבים לנו באוצר "סוכנים שתולים" של מדינות מפיקות נפט, ולא נותנים לנו להיפטר מתלותנו הגורלית ב"סם השחור". וההכנסות מאותו הנפט בדיוק, משמשות למימון הטרור נגדנו. איך זה?
 

אורי404

New member
אני בכלל חושב שהתוואי של הקטע ראש העין
-לוד הוא מיושן ולא מתאים למציאות כיום.. ולכן לא צריך להשקיע בו אלא לבנות מסילה חדשה שתצא לאחר קרית התעופה\נתב"ג צמוד לכביש 40 לכיוון יהוד, עם תחנה באזור התעשייה של יהוד, להמשיך עם כביש 40 עד לצומת שעריה ושם לבנות תחנה צמוד לדרום מזרח פתח תקווה, לפנות ימינה צמוד לכביש 471 עד למפגש עם 444, לפנות שמאלה ולהמשיך עם 444 צמוד לראש העין (עם 2 תחנות בראש העין) ואז להתחבר למסילה הקיימת בצמוד לכביש 6. אני מצרף את המסלול והתחנות על גבי המפה הקודמת
ללא ספק כל תוואי המסילה המזרחית הוא מיושן
אין ספק, שהיה עדיף מסילה קרובה לכביש 40 או מסילה קרובה לכביש 4. הסיבה היא, כפי שאריק כתב והיא בעלות שטחים.
 

Rubim88

New member
ללא ספק כל תוואי המסילה המזרחית הוא מיושן
אין ספק, שהיה עדיף מסילה קרובה לכביש 40 או מסילה קרובה לכביש 4. הסיבה היא, כפי שאריק כתב והיא בעלות שטחים.
ולכבישים לא צריך להפקיע שטחים?
ולפרוייקטים אחרים גם לא? בגלל בעלות שטחים הפסיקו את כל הפרוייקטים? אגב, ההצמדות לכבישים היא כדי לצמצם כמה שאפשר את ההפקעה..
 

אורי404

New member
ולכבישים לא צריך להפקיע שטחים?
ולפרוייקטים אחרים גם לא? בגלל בעלות שטחים הפסיקו את כל הפרוייקטים? אגב, ההצמדות לכבישים היא כדי לצמצם כמה שאפשר את ההפקעה..
יש הרבה מדבריך ועדיין, נחשוב בהיגיון
איך נבצע מסילה לאורך כביש 4? יש שם מקום? אינני בטוח. כנ"ל באזורים שונים של כביש 40, שאין בהם מקום.
 

Rubim88

New member
יש הרבה מדבריך ועדיין, נחשוב בהיגיון
איך נבצע מסילה לאורך כביש 4? יש שם מקום? אינני בטוח. כנ"ל באזורים שונים של כביש 40, שאין בהם מקום.
לא רשמתי סתם תוואי, בדקתי אם זה אפשרי
בתצלום אוויר.. יש מקום, חוץ מ2 נקודות במושב מגשימים שצמודים לכבישים ונקודה בצפון מושב נחלים..אתה מוזמן להתסכל http://www.abmaps.co.il הכי מעודכן שאני מכיר
 

Rubim88

New member
לא רשמתי סתם תוואי, בדקתי אם זה אפשרי
בתצלום אוויר.. יש מקום, חוץ מ2 נקודות במושב מגשימים שצמודים לכבישים ונקודה בצפון מושב נחלים..אתה מוזמן להתסכל http://www.abmaps.co.il הכי מעודכן שאני מכיר
ועוד מבנה בראש העין..
בעצם googlearth גם נראה די מעודכן
 

אורי404

New member
ועדיין אני חושב
שגם במסגרת מה שקיים אפשר להתייעל. קו ב"ש נהריה מוגדר כקו ישיר. אז שיהיה באמת ישיר. מספיק לכל העצירות שיש בדרך, זה מיותר! נוסע שרוצה לעלות על הרכבת לב"ש ידע שהוא צריך להגיע לתחנה מרכזית של הרכבת ולא לתחנות משנה.
לדעתי זה הכל מצב הרצוי מול המצוי של התשתיות:
רשת תשתיות מפותחת של: 1. קווי רכבת בינעירוניים ארוכים, כמו למשל נהריה/חיפה-תל אביב או תל אביב-באר שבע. 2. קווי רכבת פרבריים, כמו למשל תל אביב-כפר סבא או תל אביב-אשקלון או למודיעין. תשתית מפותחת של שימוש מסילות נפרדות. למשל באיילון והמשך באזור לוד מסילה (או מסילות) לקווים הארוכים ומסילה (או מסילות) נפרדת של קווים פרבריים. 3. פיתוח של רכבת קלה/תחתית כולל קווי רכבת שונים, שעוברים סמוך לתחנות הרכבת ה"כבדות". כתוצאה מסעיפים אלה, אני מניח, שניתן יהיה לפתח את תחום הרכבות הבינעירוניות של עצירה בשתי תחנות בלבד בתל אביב, במקום הארבע הקיימות (בתקווה, לדעתי שתהיה תחנה נוספת ומצליחה ביצחק שדה). כנ"ל בחיפה. כך יהיה ניתן להחליף לרכבת "כבדה"אחרת בתוך תל אביב, כדי לרדת בתחנה אחרת או להחליף לרכבת קלה. לצערינו המצב הרצוי רחוק משל המצוי וקיים פיגור. גם אין חשמול רכבות, גם לא סיימו עם הכפלות בקווי רכבת שונים (ליתר דיוק, נמצאים בעיכובים בתחום זה). יש עוד חזון למועד להוספת מסילה רביעית באיילון ולפיתוח משמעותי של הרכבת הקלה באזורים שונים בישראל.
 

down under

New member
לדעתי המצב האידיאלי הוא
לדעתי המצב האידיאלי הוא, שבין אזורים קרובים יחסית, כמו למשל חיפה-קריות או תל אביב וגוש דן הדרומי או ערי השרון עם תל אביב, זה רכבת "כבדה" ולצדה רכבת קלה יעילה. פרוייקט ה"מטרונית" לדעתי הוא טוב ויפה, אבל עדיין זוהי לא רכבת קלה, כזו שבכל פחות מעשר דקות, מגיעה רכבת בת מספר קרונות. לגבי רכבת "כבדה": אכן מצב קו הרכבת הישירה מחיפה לתל אביב עם ארבעים דקות (על הנייר. לא יודע אם כך זה בפועל) הוא טוב מאוד וגם נסיעה של כחצי שעה מבנימינה לתל אביב מרכז זה מצויין. הבעיה היא בזמני הרכבת בקווים פרבריים שונים. לדעתי זמני הנסיעה בקו כפר סבא-תל אביב,רחובות-תל אביב, מודיעין-תל אביב, בית שמש-תל אביב או נהריה-חיפה אלה זמני נסיעה סבירים, אבל לא ממש מעוררי התפעלות. הזמנים טובים לעומת פקקי תנועה ומובן גם שרכבת נוחה ובטוחה. אולם עדיין יש מקום לשיפור בזמני הנסיעה. בין האפשרויות לשיפור הקווים הם: - הפרדה מפלסית מלאה בין הרכבות לתנועת כלי רכב, הנוסעים בכביש והולכי רגל. - הכפלת קווים (במקרה ספציפי זה סיום הכפלה של קטע קצר יחסית מקרית מוצקין לנהריה). - חשמול רכבות למען שיפורים שונים, כמו למשל האצה טובה יותר ובלימה טובה יותר - יתרון מובהק בקווים פרבריים. - המשך לסעיף הקודם הוא קרונועים חשמליים. כאלה, שמאפשרים קליטת נוסעים ויציאת נוסעים מהירה ולהם גם אמורים להיות יתרונות שונים על רכבות, אשר מורכבות מקטר עם קרונות.
אורי, רכבת פרברים, כמעט והייתי אומר
by definition (בהגדרה) היא מיועדת להובלת יוממים בשעות הלחץ. בבוקר (מ-6:30 עד 9:30) מהפרבר/שכונה_מרוחקת אל לב המטרופולין. בשעות אחה"ץ/ערב (מ-15:00 עד 20:00) מלב המטרופולין אל השכונות המרוחקות ואל הפרברים (פרבר זה לא שכונה, פרבר זו עיר לוויין. נניח ר"ג וכפ"ס מפרברות את ת"א. עכו מפרברת את חיפה ובית שמש מפרברת את עיר הקודש ועומר מפרברת את באר שבע). בשעות הלחץ, נניח ב-7:45 ממרכז כפ"ס לקריה בת"א לא יקח לך באוטו דקה אחת פחות מ-45 דקות. ומה עם החניה?!? (אין חניה באזור הקריה! המעט שיש זה בחניון שיעלה לך לפחות 30 ש"ח ליום). ברכבת יזגרוּאל יקח לך מסוקולוב לקריה (תחנת השלום/עזריאלי) 36 דקות. כ-10 דקות פחות ובלי מצוקת חניה ומבלי להיות טרוד לא להתנגש במכונית שלפניך שמזדחלת אף היא בעצלתיים וכן לא צריך להיות מוטרד משוטר תנועה עצבני שרב עם אשתו וחייב להשלים מכסת דוחות יומית. לכן, היות ואלו רכבות פרברים, אין שום צורך לשפר את זמן הנסיעה.
 

Raith

New member
אורי, רכבת פרברים, כמעט והייתי אומר
by definition (בהגדרה) היא מיועדת להובלת יוממים בשעות הלחץ. בבוקר (מ-6:30 עד 9:30) מהפרבר/שכונה_מרוחקת אל לב המטרופולין. בשעות אחה"ץ/ערב (מ-15:00 עד 20:00) מלב המטרופולין אל השכונות המרוחקות ואל הפרברים (פרבר זה לא שכונה, פרבר זו עיר לוויין. נניח ר"ג וכפ"ס מפרברות את ת"א. עכו מפרברת את חיפה ובית שמש מפרברת את עיר הקודש ועומר מפרברת את באר שבע). בשעות הלחץ, נניח ב-7:45 ממרכז כפ"ס לקריה בת"א לא יקח לך באוטו דקה אחת פחות מ-45 דקות. ומה עם החניה?!? (אין חניה באזור הקריה! המעט שיש זה בחניון שיעלה לך לפחות 30 ש"ח ליום). ברכבת יזגרוּאל יקח לך מסוקולוב לקריה (תחנת השלום/עזריאלי) 36 דקות. כ-10 דקות פחות ובלי מצוקת חניה ומבלי להיות טרוד לא להתנגש במכונית שלפניך שמזדחלת אף היא בעצלתיים וכן לא צריך להיות מוטרד משוטר תנועה עצבני שרב עם אשתו וחייב להשלים מכסת דוחות יומית. לכן, היות ואלו רכבות פרברים, אין שום צורך לשפר את זמן הנסיעה.
סלח לי שאני אומר זאת
אך אם ברצוני לנסוע מנהריה לת"א, זו ממש לא רכבת פרברים. אך רכבת ישראל הפכה אותה לכזאת.
 

down under

New member
סלח לי שאני אומר זאת
אך אם ברצוני לנסוע מנהריה לת"א, זו ממש לא רכבת פרברים. אך רכבת ישראל הפכה אותה לכזאת.
ראשית, עניתי לאורי על "תלונתו" על
זמנים לא הכי מעולים מכפ"ס לת"א. שנית, מנהריה לת"א הרכבת לא עוצרת בין חיפה לת"א בשום תחנה (אם זו הרכבת לבאר שבע) או רק בתחנה אחת, בנימינה. כלומר, ברגע שעלית על הרכבת מנהריה אתה תוך 45 דקות בדרום חיפה (תחנת חיפה חוף הכרמל). אתה תוך בין 1:25 שע' ל-1:40 שע' בת"א (תחנת האונ') או בין 1:30 שע' ל-1:45 שע' במרכז ת"א (סבידור מרכז ארלוזורוב). שעה ו-40 דקות מנהריה לת"א, גם בפרייבט כשהכבישים פנויים יקח לך בערך 1:25 עד 1:35 שע' וזה כאשר אין בכלל פקקים (נניח תצא מנהריה ב-10:20 בבוקר). כלומר, כשאין בכלל פקקים הרכבת איטית רק בכ-10 דקות לכל היותר מפרייבט, ואשאל אותך שוב, מה עם למצוא חנייה, מה עם הלהיות טרוד בלא לעשות תאונה, מה עם הלא לפחד משוטר דפ"ר עלוב נפש ועצבני ומה עם הדלק ושחיקת המכלולים של הרכב שלך? ואם יש פקקים רגילים, לא יוצאי דופן, בפרייבט מנהריה לת"א זה לפחות שעתיים ו-10 דקות (ובפקקים שיש לפחות פעם בשבוע זה גם יקח 3 שעות!!! כן, one way וויל טייק יו ת'רי הווארס!!!). אז חלאס עם הבכיינות הזאת. הבכיינות הזאת מקובלת עלי רק בקשר לקו הרכבת בין ת"א לירושלים. 1:45 שע' בין עיר לעיר יש רק בפקקים קשים ביותר. בד"כ בפרייבט בבוקר זה לוקח 1:10 שע' מי-ם לת"א ובכוון ההפוך זה לוקח, גם בבוקר, רק 50 דקות. שם כן יש טעם "לבכות" על משך הנסיעה.
 

Raith

New member
ראשית, עניתי לאורי על "תלונתו" על
זמנים לא הכי מעולים מכפ"ס לת"א. שנית, מנהריה לת"א הרכבת לא עוצרת בין חיפה לת"א בשום תחנה (אם זו הרכבת לבאר שבע) או רק בתחנה אחת, בנימינה. כלומר, ברגע שעלית על הרכבת מנהריה אתה תוך 45 דקות בדרום חיפה (תחנת חיפה חוף הכרמל). אתה תוך בין 1:25 שע' ל-1:40 שע' בת"א (תחנת האונ') או בין 1:30 שע' ל-1:45 שע' במרכז ת"א (סבידור מרכז ארלוזורוב). שעה ו-40 דקות מנהריה לת"א, גם בפרייבט כשהכבישים פנויים יקח לך בערך 1:25 עד 1:35 שע' וזה כאשר אין בכלל פקקים (נניח תצא מנהריה ב-10:20 בבוקר). כלומר, כשאין בכלל פקקים הרכבת איטית רק בכ-10 דקות לכל היותר מפרייבט, ואשאל אותך שוב, מה עם למצוא חנייה, מה עם הלהיות טרוד בלא לעשות תאונה, מה עם הלא לפחד משוטר דפ"ר עלוב נפש ועצבני ומה עם הדלק ושחיקת המכלולים של הרכב שלך? ואם יש פקקים רגילים, לא יוצאי דופן, בפרייבט מנהריה לת"א זה לפחות שעתיים ו-10 דקות (ובפקקים שיש לפחות פעם בשבוע זה גם יקח 3 שעות!!! כן, one way וויל טייק יו ת'רי הווארס!!!). אז חלאס עם הבכיינות הזאת. הבכיינות הזאת מקובלת עלי רק בקשר לקו הרכבת בין ת"א לירושלים. 1:45 שע' בין עיר לעיר יש רק בפקקים קשים ביותר. בד"כ בפרייבט בבוקר זה לוקח 1:10 שע' מי-ם לת"א ובכוון ההפוך זה לוקח, גם בבוקר, רק 50 דקות. שם כן יש טעם "לבכות" על משך הנסיעה.
ושוב אני לא מסכים.
הנסיעה ברכבת היא לא נוחה בלשון המעטה. מי אמר שכשתעלה על הרכבת יהיה לך מקום לשבת? אפילו על הריצפה לפעמים אין מקום לשבת. אני טוען שהרכבות בקו ב"ש - נהריה צריכות להיות גם סוג של ישירות בין נהריה לחיפה. קרי עצירות בחוף הכרמל, חיפה מרכז, ק. מוצקין ועכו. וזהו!!!
 

mister K

New member
ושוב אני לא מסכים.
הנסיעה ברכבת היא לא נוחה בלשון המעטה. מי אמר שכשתעלה על הרכבת יהיה לך מקום לשבת? אפילו על הריצפה לפעמים אין מקום לשבת. אני טוען שהרכבות בקו ב"ש - נהריה צריכות להיות גם סוג של ישירות בין נהריה לחיפה. קרי עצירות בחוף הכרמל, חיפה מרכז, ק. מוצקין ועכו. וזהו!!!
ברגע שיעשו את זה הרכבות תסענה ריקות יחסית.
מספר הנוסעים שעולים ויורדים בתחנות תל אביב לדעתי גדול באופן משמעותי ממספר הנוסעים מנהריה וחיפה לבאר שבע. רוב הנוסעים בקו נהריה-חיפה-תל אביב-באר שבע עולים ויורדים בתל אביב, אולי למעט מספר רכבות ביום ראשון בבוקר (וגם על זה אני לא סגור). לכן אם הרכבות לא יעצרו בתל אביב, לא יהיה שום טעם לקו הזה.
 

Raith

New member
ברגע שיעשו את זה הרכבות תסענה ריקות יחסית.
מספר הנוסעים שעולים ויורדים בתחנות תל אביב לדעתי גדול באופן משמעותי ממספר הנוסעים מנהריה וחיפה לבאר שבע. רוב הנוסעים בקו נהריה-חיפה-תל אביב-באר שבע עולים ויורדים בתל אביב, אולי למעט מספר רכבות ביום ראשון בבוקר (וגם על זה אני לא סגור). לכן אם הרכבות לא יעצרו בתל אביב, לא יהיה שום טעם לקו הזה.
ברור שצריך לעצור בת"א...
אני לא מדבר על זה.. אני מדבר על העצירות המרובות בכל התחנות הצפוניות לחיפה.
 

אורי404

New member
אורי, רכבת פרברים, כמעט והייתי אומר
by definition (בהגדרה) היא מיועדת להובלת יוממים בשעות הלחץ. בבוקר (מ-6:30 עד 9:30) מהפרבר/שכונה_מרוחקת אל לב המטרופולין. בשעות אחה"ץ/ערב (מ-15:00 עד 20:00) מלב המטרופולין אל השכונות המרוחקות ואל הפרברים (פרבר זה לא שכונה, פרבר זו עיר לוויין. נניח ר"ג וכפ"ס מפרברות את ת"א. עכו מפרברת את חיפה ובית שמש מפרברת את עיר הקודש ועומר מפרברת את באר שבע). בשעות הלחץ, נניח ב-7:45 ממרכז כפ"ס לקריה בת"א לא יקח לך באוטו דקה אחת פחות מ-45 דקות. ומה עם החניה?!? (אין חניה באזור הקריה! המעט שיש זה בחניון שיעלה לך לפחות 30 ש"ח ליום). ברכבת יזגרוּאל יקח לך מסוקולוב לקריה (תחנת השלום/עזריאלי) 36 דקות. כ-10 דקות פחות ובלי מצוקת חניה ומבלי להיות טרוד לא להתנגש במכונית שלפניך שמזדחלת אף היא בעצלתיים וכן לא צריך להיות מוטרד משוטר תנועה עצבני שרב עם אשתו וחייב להשלים מכסת דוחות יומית. לכן, היות ואלו רכבות פרברים, אין שום צורך לשפר את זמן הנסיעה.
קובי אתה צודק מאוד ועדיין יש מקום לשיפור
אני מסכים מאוד-מאוד, שרכבת פרברית, גם במתוכנת של כיום זהו פתרון וקשה להאמין איך אפשר, כיום להסתדר ללא קו הרכבת כיום מכפר סבא לתל אביב וכך גם בקווי רכבת אחרים. אני כמובן מסכים על יתרון של זהירות בדרכים ושל נוחות על פני מכוניות ועל פני אוטובוסים. עדיין, אם אפשר לשפר את זמני הנסיעה, אז למה לא? הפרדות מפלסיות עשויות לשפר את זמני הנסיעה וכך גם הכפלת קווי רכבת שונים. שיפורים נוספים הם בקווים שונים, למשל: 1. קו תל אביב-אשדוד/אשקלון - כיום דרך רחובות זמן הנסיעה הוא של כחמשים שעות. עם הקו המערבי זמן הנסיעה מתוכנן להיות כשלושים וחמש דקות ואז המצב יהיה גם טוב, בהשוואה למכונית פרטית בשעות, שבהם הכבישים באופן יחסי פנויים. 2. קו כפר סבא-תל אביב נפתח בשאלה: מהו זמן הנסיעה המתוכנן בקו מכפר סבא לתל אביב-האוניברסיטה דרך רעננה? אינני יודע, אבל אני מניח, שלמרות העיקוף דרך רשפון, עדיין זמן הנסיעה יהיה טוב, מאשר דרך ראש העין/פתח תקווה. 3. קו תל אביב-מודיעין עם ציוד נייד מתאים, אני מניח, שזמן הנסיעה גם למודיעין היה משתווה לזמן הנסיעה ממודיעין לתל אביב. ככל הזכור לי עם רכבות IC3 ועם הרכבות עם קרונות "סימנס" החדשים זמן הנסיעה טוב יותר. 4. קו בית שמש-תל אביב אני מניח, שעם הכפלת והקמת הפרדות מפלסיות מלוד לנען ועם שינוי תוואי הנסיעה צמוד לכביש 6 כתוואי מיושר, זמן הנסיעה צפוי להשתפר לכחצי שעה. זה יהיה זמן נסיעה מעולה, גם בהשוואה למכוניות בשעות נסיעה פנויות. כמובן הפרדות מפלסיות נוספות רק ישפרו את המצב. 5. קו רחובות-תל אביב הפרדות מפלסיות ויישור מסויים (או שיפור) של העקומות בקטעים מסויימים, לדעתי ישפר את זמני הנסיעה. כל אלה עוד לפני, שהוספנו את עניין חשמול הרכבות, שצפוי לשפר עוד יותר את זמני הנסיעה בקווים הנ"ל וכך גם בקטע נהריה-חיפה וסביר להניח, שגם בפרברית מבנימינה לתל אביב ודרומה. לסיכומו של דבר, אין ספק, שגם כיום הרכבות הפרבריות טובות ואין מה להשוות אותן לתחבורת האוטובוסים או לפקקי תנועה. אולם עדיין ניתן לשפר אותן לשירות עוד יותר טוב.
 

Rubim88

New member
אורי, רכבת פרברים, כמעט והייתי אומר
by definition (בהגדרה) היא מיועדת להובלת יוממים בשעות הלחץ. בבוקר (מ-6:30 עד 9:30) מהפרבר/שכונה_מרוחקת אל לב המטרופולין. בשעות אחה"ץ/ערב (מ-15:00 עד 20:00) מלב המטרופולין אל השכונות המרוחקות ואל הפרברים (פרבר זה לא שכונה, פרבר זו עיר לוויין. נניח ר"ג וכפ"ס מפרברות את ת"א. עכו מפרברת את חיפה ובית שמש מפרברת את עיר הקודש ועומר מפרברת את באר שבע). בשעות הלחץ, נניח ב-7:45 ממרכז כפ"ס לקריה בת"א לא יקח לך באוטו דקה אחת פחות מ-45 דקות. ומה עם החניה?!? (אין חניה באזור הקריה! המעט שיש זה בחניון שיעלה לך לפחות 30 ש"ח ליום). ברכבת יזגרוּאל יקח לך מסוקולוב לקריה (תחנת השלום/עזריאלי) 36 דקות. כ-10 דקות פחות ובלי מצוקת חניה ומבלי להיות טרוד לא להתנגש במכונית שלפניך שמזדחלת אף היא בעצלתיים וכן לא צריך להיות מוטרד משוטר תנועה עצבני שרב עם אשתו וחייב להשלים מכסת דוחות יומית. לכן, היות ואלו רכבות פרברים, אין שום צורך לשפר את זמן הנסיעה.
לא מפריע לך שקו של 25 ק"מ עם 9 תחנות לוקח 36
דקות?
 

down under

New member
לא מפריע לך שקו של 25 ק"מ עם 9 תחנות לוקח 36
דקות?
קו מוצקין - דרום חיפה
לוקח לו בחלק מהמקרים 21 דקות(!!!) ובחלק ה"גרוע" 27 דקות. בשום מקרה, חוץ מתקלה או ימי א' בבוקר, זה לא לוקח 36 דקות!!! אתה מוזמן לבדוק בלו"ז של הרכבת. בין 21 ל-27 דקות. כלומר כרבע שעה יותר טוב ממה שפותח השרשור טוען.
 

Rubim88

New member
קו מוצקין - דרום חיפה
לוקח לו בחלק מהמקרים 21 דקות(!!!) ובחלק ה"גרוע" 27 דקות. בשום מקרה, חוץ מתקלה או ימי א' בבוקר, זה לא לוקח 36 דקות!!! אתה מוזמן לבדוק בלו"ז של הרכבת. בין 21 ל-27 דקות. כלומר כרבע שעה יותר טוב ממה שפותח השרשור טוען.
מה הקשר לקו הזה? שים לב מה רשמת..
"ברכבת יזגרוּאל יקח לך מסוקולוב לקריה (תחנת השלום/עזריאלי) 36 דקות." "לכן, היות ואלו רכבות פרברים, אין שום צורך לשפר את זמן הנסיעה."
 

Rubim88

New member
מה הקשר לקו הזה? שים לב מה רשמת..
"ברכבת יזגרוּאל יקח לך מסוקולוב לקריה (תחנת השלום/עזריאלי) 36 דקות." "לכן, היות ואלו רכבות פרברים, אין שום צורך לשפר את זמן הנסיעה."
ובקשר לקו מוצקין חיפה אני יודע..
ורשמתי את זה כבר פה http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=394&MessageId=131747367
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה