האם הרכבת בקו קריות-חיפה הופכת ללא רלוונטית?

מצב
הנושא נעול.
אורי, רכבת פרברים, כמעט והייתי אומר
by definition (בהגדרה) היא מיועדת להובלת יוממים בשעות הלחץ. בבוקר (מ-6:30 עד 9:30) מהפרבר/שכונה_מרוחקת אל לב המטרופולין. בשעות אחה"ץ/ערב (מ-15:00 עד 20:00) מלב המטרופולין אל השכונות המרוחקות ואל הפרברים (פרבר זה לא שכונה, פרבר זו עיר לוויין. נניח ר"ג וכפ"ס מפרברות את ת"א. עכו מפרברת את חיפה ובית שמש מפרברת את עיר הקודש ועומר מפרברת את באר שבע). בשעות הלחץ, נניח ב-7:45 ממרכז כפ"ס לקריה בת"א לא יקח לך באוטו דקה אחת פחות מ-45 דקות. ומה עם החניה?!? (אין חניה באזור הקריה! המעט שיש זה בחניון שיעלה לך לפחות 30 ש"ח ליום). ברכבת יזגרוּאל יקח לך מסוקולוב לקריה (תחנת השלום/עזריאלי) 36 דקות. כ-10 דקות פחות ובלי מצוקת חניה ומבלי להיות טרוד לא להתנגש במכונית שלפניך שמזדחלת אף היא בעצלתיים וכן לא צריך להיות מוטרד משוטר תנועה עצבני שרב עם אשתו וחייב להשלים מכסת דוחות יומית. לכן, היות ואלו רכבות פרברים, אין שום צורך לשפר את זמן הנסיעה.
ברכבת יקח לך מתחנת רכבת סוקולוב
לתחנת רכבת השלום 36 דקות. בגלל שרוב האנשים בכפ"ס לא גרים בתחנה וגם לא צמוד אליה, וחלק גדול מהאנשים שעובדים בדרום תל אביב או במרכז תל אביב לא עובדים בצמוד לתחנה אלא במרחק מה ממנה, זמן ההגעה מהבית לעבודה אינו 36 דקות. אם אתה גר בכפ"ס כ - 10 דקות הליכה מהרכבת, ועובד 10 דקות הליכה מעזריאלי - זמן ההגעה מדלת לדלת יהיה כשעה.
 

אורי404

New member
ברכבת יקח לך מתחנת רכבת סוקולוב
לתחנת רכבת השלום 36 דקות. בגלל שרוב האנשים בכפ"ס לא גרים בתחנה וגם לא צמוד אליה, וחלק גדול מהאנשים שעובדים בדרום תל אביב או במרכז תל אביב לא עובדים בצמוד לתחנה אלא במרחק מה ממנה, זמן ההגעה מהבית לעבודה אינו 36 דקות. אם אתה גר בכפ"ס כ - 10 דקות הליכה מהרכבת, ועובד 10 דקות הליכה מעזריאלי - זמן ההגעה מדלת לדלת יהיה כשעה.
ועדיין יש משתמשים רבים בקו. הוספות שלי:
אחזור על דעתי, שכאשר תהיה מסילת השרון, אני מניח, שזמן הנסיעה יהיה קצר. שלא לדבר על חשמול (שלמרבה הצער, אם למסילת השרון יש עוד זמן, אז לחשמול יש עוד הרבה מאוד זמן). בקו לכפר סבא, אני מניח (טוב יותר ממניח. אני "די" מכיר את הקו), עולים גם רבים בתחנת הוד השרון ואותה תחנת כפר סבא קרובה לאזורי מגורים שונים בכפר סבא וגם בהוד השרון. מה גם, שיש משתמשים (לא רבים מאוד, אבל עדיין קיימים) לתחנת בני ברק, שקרובה לאזורים מרכזיים שונים בגוש דן, לתחנת האוניברסיטה ולתחנת תל אביב מרכז, לפני שמגיעים לתחנת השלום. כותב שורות אלה מתכתב ומדבר לעתים עם גורמים שונים, ביניהם גם מעיריית כפר סבא על נושאים שונים ובתוכם גם תחבורה ציבורית והקו לכפר סבא. בעירייה מודעים לבעיות שונות. לחלקן טרם נמצאה התשובה ולחלק אחר תשובה לא חלקית. במידה וזה רלוונטי ומעניין אחרים, ארחיב יותר (על חלק מן הנושאים הספציפיים כתבתי בעבר) תחת שרשור אחר.
 

down under

New member
ברכבת יקח לך מתחנת רכבת סוקולוב
לתחנת רכבת השלום 36 דקות. בגלל שרוב האנשים בכפ"ס לא גרים בתחנה וגם לא צמוד אליה, וחלק גדול מהאנשים שעובדים בדרום תל אביב או במרכז תל אביב לא עובדים בצמוד לתחנה אלא במרחק מה ממנה, זמן ההגעה מהבית לעבודה אינו 36 דקות. אם אתה גר בכפ"ס כ - 10 דקות הליכה מהרכבת, ועובד 10 דקות הליכה מעזריאלי - זמן ההגעה מדלת לדלת יהיה כשעה.
גם מי שנוסע ב-149 ו/או 567
לא גר בדיוק ליד אחת התחנות, הבודדות, שיש לקווים הללו בכפ"ס/הוד"ש בדרכם לת"א.
 

אורי404

New member
גם מי שנוסע ב-149 ו/או 567
לא גר בדיוק ליד אחת התחנות, הבודדות, שיש לקווים הללו בכפ"ס/הוד"ש בדרכם לת"א.
דווקא שם המצב טוב בסך הכל
149 מכסה חלק גדול מכפר סבא, כולל האזורים הצפוניים-מזרחיים בעיר ומקשר אל אזורים שונים בתוך תל אביב. לו היה נת"צ יעיל (פעיל לאורך כל שעות היום עם אכיפה) לאורך דרך נמיר, המצב היה עוד יותר טוב. 567 לא נוסע (למעט חלופות עם נסיעות בודדות מכפר סבא בלבד ולא חזרה) מכל האזורים, אבל עדיין עובר ברחוב ויצמן הראשי. בכל מקרה גם קו הרכבת טוב מאוד והמצב האידיאלי לדעתי הוא, שעיקר התחבורה הציבורית בין פרברים לעיר גדולה (למשל נהריה-עכו-קריות לחיפה או ערי גוש דן השונות לתל אביב או ערי שרון דרומי לתל אביב), תהיה בעיקר מושתתת על רכבות "כבדות" וגם על רכבות "קלות", שהאחרונות נוסעות בתוך הערים עצמן.
 

benshap2

New member
לדעתי המצב האידיאלי הוא
לדעתי המצב האידיאלי הוא, שבין אזורים קרובים יחסית, כמו למשל חיפה-קריות או תל אביב וגוש דן הדרומי או ערי השרון עם תל אביב, זה רכבת "כבדה" ולצדה רכבת קלה יעילה. פרוייקט ה"מטרונית" לדעתי הוא טוב ויפה, אבל עדיין זוהי לא רכבת קלה, כזו שבכל פחות מעשר דקות, מגיעה רכבת בת מספר קרונות. לגבי רכבת "כבדה": אכן מצב קו הרכבת הישירה מחיפה לתל אביב עם ארבעים דקות (על הנייר. לא יודע אם כך זה בפועל) הוא טוב מאוד וגם נסיעה של כחצי שעה מבנימינה לתל אביב מרכז זה מצויין. הבעיה היא בזמני הרכבת בקווים פרבריים שונים. לדעתי זמני הנסיעה בקו כפר סבא-תל אביב,רחובות-תל אביב, מודיעין-תל אביב, בית שמש-תל אביב או נהריה-חיפה אלה זמני נסיעה סבירים, אבל לא ממש מעוררי התפעלות. הזמנים טובים לעומת פקקי תנועה ומובן גם שרכבת נוחה ובטוחה. אולם עדיין יש מקום לשיפור בזמני הנסיעה. בין האפשרויות לשיפור הקווים הם: - הפרדה מפלסית מלאה בין הרכבות לתנועת כלי רכב, הנוסעים בכביש והולכי רגל. - הכפלת קווים (במקרה ספציפי זה סיום הכפלה של קטע קצר יחסית מקרית מוצקין לנהריה). - חשמול רכבות למען שיפורים שונים, כמו למשל האצה טובה יותר ובלימה טובה יותר - יתרון מובהק בקווים פרבריים. - המשך לסעיף הקודם הוא קרונועים חשמליים. כאלה, שמאפשרים קליטת נוסעים ויציאת נוסעים מהירה ולהם גם אמורים להיות יתרונות שונים על רכבות, אשר מורכבות מקטר עם קרונות.
אין רכבת אחת במשך היום שמגיעה מהר יותר מרכב
מיבנה לת"א האוניברסיטה, ולמעשה לכל ת"א כמעט (אולי חוץ מת"א ההגנה). נסיעה על כבישים 4-1-20 מיבנה לת"א האוניברסיטה לוקחת כ45 דקות בפקקים הרגילים, שעה-שעה ו10 דקות בפקקים כבדים מאוד, כשיש תאונה בבוקר. רכבת מיבנה לת"א האוניברסיטה לוקחת כ50 דקות. כבר פה ביחס למרבית ימי השנה הרכבת במצב גרוע יותר מהרכב הפרטי. תוסיף לזה 10 דקות זמן נסיעה לרכבת (שלא בתח"צ, 20-30 בתח"צ) כולל כניסה לתחנה. תוסיף לזה לפחות 5 דקות "ספייר" להגיע לפני הרכבת. ושלא נדבר על זה שהרכבת לרוב תאחר ביחס ללו"ז המקורי, מה שלא יקרה לך ברכב (הזמן הוא משנכנסת לרכב, ועד הרגע שיצאת), וכמובן תוסיף לכך את הנסיעה באוטובוסים (והמתנה להם) גם בתוך עיר היעד (נניח ת"א), מה שאין לך ברכב פרטי. לכל אלו תוסיף את העובדה שכרטיס נסיעה ברכבת עולה 13.5 ש"ח לכיוון, קרי 27 ש"ח לאדם, תשווה למחיר הנסיעה ברכב ותגלה שכבר מ2 אנשים, יותר משתלם לנסוע ברכב אם יש לך חניה בת"א. אם אין לך חניה, תצטרך 4 ברכב בשביל מצב יעיל אפילו כלכלית. מה מצאנו? לרכבת לוקח יותר זמן, ואפילו ה-ר-ב-ה יותר זמן להגיע מאשר לרכב. הרכבת מלאה, עומדים, ברכב נוח ויושבים. הרכבת אפילו יותר יקרה לעומת רכב, כבר מ2 נוסעים בלבד!! (אוטובוס עולה חצי מחיר מרכבת! חצי מחיר!!!). מכאן שהרכבת בתוואי שלה כיום, ובטח שעם האיחורים שלה היום - היא לא יעילה בעליל. עד שתהיה אחת יעילה, חובה לשפר תשתיות לכלי הרכב. אי אפשר גם לא להשקיע מספיק בתח"צ וגם לנסות לצמצמם ולייקר נסיעה ברכבים - זה יגרום ל1 מ2: או שאנשים ישלמו יותר ויסעו, או שאנשים יפסיקו לעבוד במישרה היעילה ביותר , אשר נמצאת בעיר הגדולה. רוצים לייקר שימוש ברכב? להפסיק סלילת כבישים? רק אחרי שתהיה תח"צ נורמלית במדינה, כולל בשבתות. לא דקה אחת לפני כן.
 

אורי404

New member
אין רכבת אחת במשך היום שמגיעה מהר יותר מרכב
מיבנה לת"א האוניברסיטה, ולמעשה לכל ת"א כמעט (אולי חוץ מת"א ההגנה). נסיעה על כבישים 4-1-20 מיבנה לת"א האוניברסיטה לוקחת כ45 דקות בפקקים הרגילים, שעה-שעה ו10 דקות בפקקים כבדים מאוד, כשיש תאונה בבוקר. רכבת מיבנה לת"א האוניברסיטה לוקחת כ50 דקות. כבר פה ביחס למרבית ימי השנה הרכבת במצב גרוע יותר מהרכב הפרטי. תוסיף לזה 10 דקות זמן נסיעה לרכבת (שלא בתח"צ, 20-30 בתח"צ) כולל כניסה לתחנה. תוסיף לזה לפחות 5 דקות "ספייר" להגיע לפני הרכבת. ושלא נדבר על זה שהרכבת לרוב תאחר ביחס ללו"ז המקורי, מה שלא יקרה לך ברכב (הזמן הוא משנכנסת לרכב, ועד הרגע שיצאת), וכמובן תוסיף לכך את הנסיעה באוטובוסים (והמתנה להם) גם בתוך עיר היעד (נניח ת"א), מה שאין לך ברכב פרטי. לכל אלו תוסיף את העובדה שכרטיס נסיעה ברכבת עולה 13.5 ש"ח לכיוון, קרי 27 ש"ח לאדם, תשווה למחיר הנסיעה ברכב ותגלה שכבר מ2 אנשים, יותר משתלם לנסוע ברכב אם יש לך חניה בת"א. אם אין לך חניה, תצטרך 4 ברכב בשביל מצב יעיל אפילו כלכלית. מה מצאנו? לרכבת לוקח יותר זמן, ואפילו ה-ר-ב-ה יותר זמן להגיע מאשר לרכב. הרכבת מלאה, עומדים, ברכב נוח ויושבים. הרכבת אפילו יותר יקרה לעומת רכב, כבר מ2 נוסעים בלבד!! (אוטובוס עולה חצי מחיר מרכבת! חצי מחיר!!!). מכאן שהרכבת בתוואי שלה כיום, ובטח שעם האיחורים שלה היום - היא לא יעילה בעליל. עד שתהיה אחת יעילה, חובה לשפר תשתיות לכלי הרכב. אי אפשר גם לא להשקיע מספיק בתח"צ וגם לנסות לצמצמם ולייקר נסיעה ברכבים - זה יגרום ל1 מ2: או שאנשים ישלמו יותר ויסעו, או שאנשים יפסיקו לעבוד במישרה היעילה ביותר , אשר נמצאת בעיר הגדולה. רוצים לייקר שימוש ברכב? להפסיק סלילת כבישים? רק אחרי שתהיה תח"צ נורמלית במדינה, כולל בשבתות. לא דקה אחת לפני כן.
כאשר ייפתח הקו המערבי ותחנת יבנה-מערב המצב
צפוי להשתפר עם זמן נסיעה קצר יותר. אם וכאשר יכפילו את קטע רחובות-יבנה, סביר להניח שגם בקו המזרחי, זמן הנסיעה ישתפר. אף על פי, שיהיה הקו המערבי המהיר בכל מקרה.
 

Rubim88

New member
האם הרכבת בקו קריות-חיפה הופכת ללא רלוונטית?
בעבר דיברתי בפורום על משך זמן הנסיעה הארוך מאוד באופן יחסי של קו מוצקין - חוף הכרמל (יותר מ 35 דקות, בעוד שחוף הכרמל - ת"א בקו ישיר הוא בערך 40 דקות), ריבוי התחנות, מהירות הנסיעה הנמוכה כל אלה גורמים לקו להיות מאוד לא אטרקטיבי למרות שככלל באם הייתה תחבורה ציבורית הולמת מכל רחבי הקריות לתחנות הרכבת בקריות סביר להניח שהקו היה מאוד פופולרי בתקופה זו עקב העומסים והפקקים בכבישים באיזור מפרץ חיפה. בעתיד הלא רחוק מנהרות הכרמל הולכות להפתח, סביר להניח שאגד תפעיל קו ישיר בין חוף הכרמל למרכזית המפרץ דרך מנהרות הכרמל (להזכירכם זמן הנסיעה בין הכניסה ליציאה הינו 6 דקות), באם אני לוקח בחשבון את פתיחת מסלול המטרונית המלא בין מרכזית המפרץ לקריות הרי שהנסיעה ב BRT ובמנהרת הכרמל מהירה יותר מהנסיעה ברכבת! עכשיו נשאלת השאלה, מה הסיפור של רכבת ישראל? אם תשאלו אותי זה פשוט טמטום שהרכבות לב"ש עוצרות בכל תחנה אפשרית עד חוף הכרמל. לדעתי התחנות צריכות להיות: נהריה, עכו, ק. מוצקין, חוף הכרמל, ת"א ומשם להמשיך לב"ש.. הרכבות למודיעין צריכות להשאר באותה מתכונת של עצירה בכל התחנות ואם ניקח בחשבון גם את הפרברית שעובדת באיזור הרי יש שירות שהוא יחסית טוב, ולדעתי אפשר גם לתגבר את הפרברית (ובלי סיפורים על כך שאין אפשרות, קחו 3 קרונות גרורי קטר עם קטר שעושה משימות עיתוק וזהו. לא צריך יותר מזה.)
איזה ציוד פועל על הקו הזה?
 

אורי404

New member
איזה ציוד פועל על הקו הזה?
בקטע נהריה-חיפה פועל רב, אם לא כל הציוד הנייד
בקטע נהריה-חיפה בקווי הרכבת השונים (קו לתל אביב/מודיעין או קו תל אביב/באר שבע או קו פרברי עד חיפה), פועלים רב סוגי הציוד הנייד, אם לא כולם. יש קרונות יגוסלבים ואולי גם שימוש בקרונות צרפתיים. יש גם שימוש בקרונות "מו-דו", בקרונות סימנס החדשים ובקרונות קומתיים. לפחות בעבר היה שימוש ב-IC3. אינני בטוח אם עדיין יש שימוש במהלך היום, אבל מוכן להמר, שעדיין יש בקטע זה. ברכבות הלילה אמור לפעול הIC3, בין היתר הודות לנסיעה השקטה, אך אינני בטוח אם זה 100 אחוז מתרחש בפועל.
 

Rubim88

New member
בקטע נהריה-חיפה פועל רב, אם לא כל הציוד הנייד
בקטע נהריה-חיפה בקווי הרכבת השונים (קו לתל אביב/מודיעין או קו תל אביב/באר שבע או קו פרברי עד חיפה), פועלים רב סוגי הציוד הנייד, אם לא כולם. יש קרונות יגוסלבים ואולי גם שימוש בקרונות צרפתיים. יש גם שימוש בקרונות "מו-דו", בקרונות סימנס החדשים ובקרונות קומתיים. לפחות בעבר היה שימוש ב-IC3. אינני בטוח אם עדיין יש שימוש במהלך היום, אבל מוכן להמר, שעדיין יש בקטע זה. ברכבות הלילה אמור לפעול הIC3, בין היתר הודות לנסיעה השקטה, אך אינני בטוח אם זה 100 אחוז מתרחש בפועל.
התכוונתי בקו חיפה - קריות ספציפית

כלומר הקו בצבע אדום במפת הקווים http://www.rail.co.il/SiteCollectionImages/מפות/map1.gif
 

אורי404

New member

כמו קו כפר סבא, מצער שקו של 19 ק"מ מסילה עם 7 תחנות עושים ב27 דקות(לפי אתר הרכבת, פותח השרשור טוען 36 דקות)
וכמה זמן נסיעה זה בקווים עם מרחק כזה בחו"ל?
מהו זמן הנסיעה עם נתונים דומים (כעשרים ק"מ מסילה עם 7 תחנות) בחו"ל?
 

Rubim88

New member
וכמה זמן נסיעה זה בקווים עם מרחק כזה בחו"ל?
מהו זמן הנסיעה עם נתונים דומים (כעשרים ק"מ מסילה עם 7 תחנות) בחו"ל?
העולם גדול
ומה שמשנה בנוסף הוא המרחקים
בין התחנות, ואופי המסלול. בפרברית סטנדרטית זה אמור להראות משהו כזה: מוצקין - קרית חיים 1 ק"מ - דקה ~ קרית חיים - חוצות המפרץ 2 ק"מ - 2 דקות ~ חוצות המפרץ - לב המפרץ 2.5 ק"מ - 2.3 דקות ~ לב המפרץ - חיפה מרכז 5.2 ק"מ - 4.5 דקות ~ חיפה מרכז - בת גלים 1.7 ק"מ - 1.7 דקות ~ בת גלים - חוף הכרמל 6.1 ק"מ - 5 דקות ~ אם ניקח חצי דקה המתנה בתחנות(לא כולל תחנה ראשונה ואחרונה) אז עוד 2 דקות, בסה"כ 18.5 דקות.
 

אורי404

New member
העולם גדול
ומה שמשנה בנוסף הוא המרחקים
בין התחנות, ואופי המסלול. בפרברית סטנדרטית זה אמור להראות משהו כזה: מוצקין - קרית חיים 1 ק"מ - דקה ~ קרית חיים - חוצות המפרץ 2 ק"מ - 2 דקות ~ חוצות המפרץ - לב המפרץ 2.5 ק"מ - 2.3 דקות ~ לב המפרץ - חיפה מרכז 5.2 ק"מ - 4.5 דקות ~ חיפה מרכז - בת גלים 1.7 ק"מ - 1.7 דקות ~ בת גלים - חוף הכרמל 6.1 ק"מ - 5 דקות ~ אם ניקח חצי דקה המתנה בתחנות(לא כולל תחנה ראשונה ואחרונה) אז עוד 2 דקות, בסה"כ 18.5 דקות.
תודה ראובן. אז נניח 20 דקות וזה טוב
בהרבה משלושים ומשהו דקות. אני מניח, שמצב דומה, שכזה הוא גם בפרבריות, כמו למשל בקטעים כפר סבא-תל אביב, בית שמש-תל אביב, מודיעין-תל אביב או רחובות-תל אביב של זמן נסיעה קצר בלפחות בעשר דקות. בקשר לקרית מוצקין: נניח נוסעים עשרים דקות (עגלתי כלפי מעלה) עד חוף הכרמל ועוד כארבעים דקות (שנראה, שגם פה ניתן להוריד עוד מספר דקות) לתל אביב האוניברסיטה, הרי שהגענו תוך פחות משעה עגולה בין האזורים ואף לקראת החמשים וחמש דקות ולדעתי סבירות לפחות מחמשים דקות. זמן נסיעה מצויין, שלא ניתן להשוות אותו לפרייבט, שנוסע בכבישים פנויים (כולל מנהרות הכרמל העתידיות) במהירות נסיעה חוקית.
 

Rubim88

New member
תודה ראובן. אז נניח 20 דקות וזה טוב
בהרבה משלושים ומשהו דקות. אני מניח, שמצב דומה, שכזה הוא גם בפרבריות, כמו למשל בקטעים כפר סבא-תל אביב, בית שמש-תל אביב, מודיעין-תל אביב או רחובות-תל אביב של זמן נסיעה קצר בלפחות בעשר דקות. בקשר לקרית מוצקין: נניח נוסעים עשרים דקות (עגלתי כלפי מעלה) עד חוף הכרמל ועוד כארבעים דקות (שנראה, שגם פה ניתן להוריד עוד מספר דקות) לתל אביב האוניברסיטה, הרי שהגענו תוך פחות משעה עגולה בין האזורים ואף לקראת החמשים וחמש דקות ולדעתי סבירות לפחות מחמשים דקות. זמן נסיעה מצויין, שלא ניתן להשוות אותו לפרייבט, שנוסע בכבישים פנויים (כולל מנהרות הכרמל העתידיות) במהירות נסיעה חוקית.
כמובן שאי אפשר להגיע לזה בתנאים של היום..
בקשר לקווים האחרים..במצב נורמלי זה אמור להראות ככה: מודיעין - ת"א סבידור מרכז 24 דקות ~ בית שמש - ת"א סבידור מרכז 36 דקות ~ כפר סבא - ת"א סבידור מרכז 22 דקות ~ רחובות - ת"א סבידור מרכז 25 דקות ~
 

down under

New member
כמובן שאי אפשר להגיע לזה בתנאים של היום..
בקשר לקווים האחרים..במצב נורמלי זה אמור להראות ככה: מודיעין - ת"א סבידור מרכז 24 דקות ~ בית שמש - ת"א סבידור מרכז 36 דקות ~ כפר סבא - ת"א סבידור מרכז 22 דקות ~ רחובות - ת"א סבידור מרכז 25 דקות ~
ברגע שכל קו כפ"ס - ת"א מרכז יהיה מוכפל
(כיום כ-90% ממנו מוכפל) ובעצם הוא יהיה מוכפל כשלא יהיו בו גם מפגשי כביש-מסילה, הרי שבשקט אפשר יהיה להגיע למצב שמכפ"ס סוקולוב ועד לת"א מרכז ע"ש סבידור יוכלו לעשות זאת ב-27 דקות במקום בקצת יותר מ-30 דקות (כמדומני 32 דקות). מרחובות כבר כיום בחלק מהרכבות לוקח עד ת"א מרכז סבידור 27 דקות, הבדל זניח לעומת ה-25 דקות בתגובתך. שתי הדקות הללו לא אמורות להיות אכפת לאיש, אבל אשכרה לאיש. בחיי שצריך אשפוז פסיכיאטרי דחוף זה ששתי הדקות הללו יהוו מבחינתו שיקול של האם לנסוע ברכבת לת"א או לא (מרחובות).
 

Rubim88

New member
ברגע שכל קו כפ"ס - ת"א מרכז יהיה מוכפל
(כיום כ-90% ממנו מוכפל) ובעצם הוא יהיה מוכפל כשלא יהיו בו גם מפגשי כביש-מסילה, הרי שבשקט אפשר יהיה להגיע למצב שמכפ"ס סוקולוב ועד לת"א מרכז ע"ש סבידור יוכלו לעשות זאת ב-27 דקות במקום בקצת יותר מ-30 דקות (כמדומני 32 דקות). מרחובות כבר כיום בחלק מהרכבות לוקח עד ת"א מרכז סבידור 27 דקות, הבדל זניח לעומת ה-25 דקות בתגובתך. שתי הדקות הללו לא אמורות להיות אכפת לאיש, אבל אשכרה לאיש. בחיי שצריך אשפוז פסיכיאטרי דחוף זה ששתי הדקות הללו יהוו מבחינתו שיקול של האם לנסוע ברכבת לת"א או לא (מרחובות).
וגם 27 דקות זה לא רצוי..
ובקשר לקו רחובות ת"א ..יש גם רכבת של 26 דקות, אבל הרכבות הללו לא עוצרות בכל התחנות.(ושכחתי לציין שהחישוב הוא על כל התחנות בהודעה שלי)
 

down under

New member
וגם 27 דקות זה לא רצוי..
ובקשר לקו רחובות ת"א ..יש גם רכבת של 26 דקות, אבל הרכבות הללו לא עוצרות בכל התחנות.(ושכחתי לציין שהחישוב הוא על כל התחנות בהודעה שלי)
יתכן ומכפ"ס יצליחו לרדת, עם גמר
ההכפלה וההפרדות המפלסיות לא רק ל-27 דקות אלא אולי גם 24 או 25 דקות מסוקולוב לסבידור. 25 דקות למרחק הזה, גם בשעות השפל זה כמעט כמו בפרייבט (כשאין תנועה בין 16 ל-20 דקות ממרכז ת"א למרכז כפ"ס בפרייבט). כמה זמן לוקח בגרמניה לרכבת פרברית לא מחושמלת אלא דיזלית (יותר נכון דיזל-חשמל כאשר החשמל הוא מהגנרטור של הקטר) לעשות מרחק דומה עם כמות תחנות דומה? אל תשכח שרוב רכבות הפרברים בעולם המערבי הן חשמליות כך שהתאוצה שלהן הרבה יותר טובה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה