האם הרכבת בקו קריות-חיפה הופכת ללא רלוונטית?

מצב
הנושא נעול.

down under

New member
איזה רכבות אחרות?
רוב רובם של הנוסעים בכל הרכבות, יעדם הוא תל אביב. צא מהקטע של המסילה המזרחית, אין שום הגיון להעביר בה רכבות. ושוב אני מציין, אולי למעט כמה רכבות מיוחדות לב"ש ביום ראשון בבוקר.
כן יש הגיון להעביר רכבות במסילה המזרחית
(ואני מדבר אך ורק על רכבות מסע [לא שגיאת כתיב, כי מסע זה המסע הנעים והמענג שהנוסעים עוברים] לא על רכבות משא. רכבות משא מעניינות לי את קצה השיער שבחריץ ישבני). אבל, לת"א. הכוונה קו מעפולה דרך ואדי ערה +- עד לחדרה מזרח. משם המסילה תלך דרומה לכוון ראה"ע צפון על התוואי של המסילה המזרחית של פעם (הכוונה יחדשו אותה ויסללו מחדש, רצוי כפולה). שם תפנה הרכבת ימינה (קרי מערבה) לכוון פ"ת וב"ב ומשם תל אביבה. ככה הנוסעים מעפולה ומוואדי ערה לתל אביב לא יפריעו לרכבות של מסילת החוף.
 

mister K

New member
כן יש הגיון להעביר רכבות במסילה המזרחית
(ואני מדבר אך ורק על רכבות מסע [לא שגיאת כתיב, כי מסע זה המסע הנעים והמענג שהנוסעים עוברים] לא על רכבות משא. רכבות משא מעניינות לי את קצה השיער שבחריץ ישבני). אבל, לת"א. הכוונה קו מעפולה דרך ואדי ערה +- עד לחדרה מזרח. משם המסילה תלך דרומה לכוון ראה"ע צפון על התוואי של המסילה המזרחית של פעם (הכוונה יחדשו אותה ויסללו מחדש, רצוי כפולה). שם תפנה הרכבת ימינה (קרי מערבה) לכוון פ"ת וב"ב ומשם תל אביבה. ככה הנוסעים מעפולה ומוואדי ערה לתל אביב לא יפריעו לרכבות של מסילת החוף.
לא לזה התכוון המשורר...
הכוונה הייתה למסילה שבין ראש העין ללוד. לגבי מסילת החוף המזרחית... קודם שתהיה מתוכננת בכלל רכבת לעפולה, אחר כך נדבר (בעצם, אולי הנכדים שלנו ידברו על זה).
 

down under

New member
לא לזה התכוון המשורר...
הכוונה הייתה למסילה שבין ראש העין ללוד. לגבי מסילת החוף המזרחית... קודם שתהיה מתוכננת בכלל רכבת לעפולה, אחר כך נדבר (בעצם, אולי הנכדים שלנו ידברו על זה).
אני יודע, אני יודע
זה סתם היה ספק בצחוק ספק ברצינות. כלומר הצעתי היתה בשיא הרצינות, הצחוק הוא שברור לי שאורי התכוון למה שאמרת וסתם "תפסתי טרמפ" על ההצעה שלו. וההצעות לרכבות מחיפה ללוד לא דרך ת"א (אלא דרך המסילה המזרחית) הן לא רציניות. זה בערך כמו להקים קו מעבורת מחיפה לת"א. רמז לאי כדאיות לכך היא שמהירות מקסימלית של מעבורת היא סביב ה-40 עד 50 קמ"ש. אוטובוס נוסע על כ-90 או 100 קמ"ש ורכבת יזגרואל על מקסימום 130 עד 140 קמ"ש...
 

אורי404

New member
כן יש הגיון להעביר רכבות במסילה המזרחית
(ואני מדבר אך ורק על רכבות מסע [לא שגיאת כתיב, כי מסע זה המסע הנעים והמענג שהנוסעים עוברים] לא על רכבות משא. רכבות משא מעניינות לי את קצה השיער שבחריץ ישבני). אבל, לת"א. הכוונה קו מעפולה דרך ואדי ערה +- עד לחדרה מזרח. משם המסילה תלך דרומה לכוון ראה"ע צפון על התוואי של המסילה המזרחית של פעם (הכוונה יחדשו אותה ויסללו מחדש, רצוי כפולה). שם תפנה הרכבת ימינה (קרי מערבה) לכוון פ"ת וב"ב ומשם תל אביבה. ככה הנוסעים מעפולה ומוואדי ערה לתל אביב לא יפריעו לרכבות של מסילת החוף.
קו מזרחי עתידי
התכנון הוא, שאם וכאשר יהיה קו מזרחי עד חדרה-מזרח, אז שזה יהיה קו כפול, כולל הקו הקיים לעבר לוד ומהירות תוכן 160 קמ"ש. אולם יש עוד חזון למועד להמשך הקו המזרחי ובטח ובטח למסילה מעפולה. לדעתי אגב קו מעפולה למרכז, הן דרך מסילה מזרחית והן דרך מסילת החוף, עשוי להיות קו מוצלח.
 

Rubim88

New member
איזה רכבות אחרות?
רוב רובם של הנוסעים בכל הרכבות, יעדם הוא תל אביב. צא מהקטע של המסילה המזרחית, אין שום הגיון להעביר בה רכבות. ושוב אני מציין, אולי למעט כמה רכבות מיוחדות לב"ש ביום ראשון בבוקר.
דווקא יש..אבל פרבריות
כלומר 2 קווים מעגליים - לאחר חיבור כפר סבא למסילת החוף וראשונים לראשון מערב. העלתי לא מזמן את הרעיון הזה לפורום, עם התמונה המצורפת..
 

אורי404

New member
דווקא יש..אבל פרבריות
כלומר 2 קווים מעגליים - לאחר חיבור כפר סבא למסילת החוף וראשונים לראשון מערב. העלתי לא מזמן את הרעיון הזה לפורום, עם התמונה המצורפת..
גם כיום יש היגיון מסויים. לא הצדקה גבוהה
מאוד, אבל עדיין יהיה לדעתי ביקוש מסויים לקו עוקף נתב"ג. למשל מאזור השרון לעבר השפלה, ללא מעבר בתל אביב.
 

mister K

New member
גם כיום יש היגיון מסויים. לא הצדקה גבוהה
מאוד, אבל עדיין יהיה לדעתי ביקוש מסויים לקו עוקף נתב"ג. למשל מאזור השרון לעבר השפלה, ללא מעבר בתל אביב.
אין שום הגיון. לא יהיה שום ביקוש לקו כזה.
 

easylivin

New member
אין שום הגיון. לא יהיה שום ביקוש לקו כזה.
לא יהיה ביקוש להגיע מכפ"ס/רעננה לרחובות,
נתב"ג, לוד (שבה אפשר להחליף רכבת לבאר-שבע) במהירות? הספקנות שלך מוגזמת, לדעתי היא חורגת הרבה מעבר לספק סביר.
 

down under

New member
לא יהיה ביקוש להגיע מכפ"ס/רעננה לרחובות,
נתב"ג, לוד (שבה אפשר להחליף רכבת לבאר-שבע) במהירות? הספקנות שלך מוגזמת, לדעתי היא חורגת הרבה מעבר לספק סביר.
ראשית, עליך להחליט האם מכפ"ס/רעננה
לרחובות וללוד או לנתב"ג, שכן המסילה המזרחית כלל לא מחוברת לנתב"ג!!! נתב"ג מתחבר אליה לכוון דרום, כלומר אפשר מנתב"ג ללוד ומלוד לנתב"ג, אי אפשר (כיום, כי עדיין אין משולש או מסוט/מפלג) מראש העין (דרום או צפון, לא משנה) לנתב"ג ואי אפשר מנתב"ג לראש העין. ונניח שיהיה משולש רכבות באזור חורבות הכפר (איזה כיף שגרשנו אותם ב-48'!!!
) הכפר ג'יניס (תחנת תעופה). אז תשלח רכבות מרעננה/כפ"ס במסילה המזרחית גם חלק לנתב"ג וגם חלק ללוד/רחובות??? יש לך כיום מושג ירוק כמה יוממים רענניסטים או כפר סבאיים מייממים את פארק המדע נס-ציונה/רחובות? וכמה מתוכם ללא רכב ליסינג? ובכוון ההפוך, תחנות כפ"ס/הוד"ש רחוקות יחסית מאזורי התעסוקה הן של רעננה (גם צומת "אמדוקס" וגם רעננה צפון וכן אזור עתיר ידע במזרח כפ"ס), בכל זאת כמה רחובותים ונס ציונאיים מייממים את אותם אזורים? להערכתי בשני הכוונים גם יחד (רענניסטים וכפ"ס שצריכים ללוד/רחובות ורחובותניקים שצריכים רעננה/כפ"ס) זה אלפים בודדים ביותר. בשני הכוונים גם יחד יש לך, הרבה פחות, מאשר רק בכוון אחד כפ"ס-איים הצריכים את ת"א או הרבה פחות מרחובותניקים הצריכים את ת"א. שוב, שני הכוונים שאתה מדבר עליהם גם יחד הם פחות מכוון אחד של אחד הצלעות (או כפ"ס - ת"א או רחובות - ת"א). יותר מכך, העולים והיורדים בשני הכוונים גם יחד זה פחות מרק אלו שבאים בבוקר לתחנת רחובות ונוסעים להם לת"א והרצליה (היעד העיקרי של הרחובותניקים הוא או ת"א הרצליה). לא חושב שלביקושים כה נמוכים מוצדק לבזבז נייד רכבתי ולהוציא רכבת שכזו.
 

easylivin

New member
ראשית, עליך להחליט האם מכפ"ס/רעננה
לרחובות וללוד או לנתב"ג, שכן המסילה המזרחית כלל לא מחוברת לנתב"ג!!! נתב"ג מתחבר אליה לכוון דרום, כלומר אפשר מנתב"ג ללוד ומלוד לנתב"ג, אי אפשר (כיום, כי עדיין אין משולש או מסוט/מפלג) מראש העין (דרום או צפון, לא משנה) לנתב"ג ואי אפשר מנתב"ג לראש העין. ונניח שיהיה משולש רכבות באזור חורבות הכפר (איזה כיף שגרשנו אותם ב-48'!!!
) הכפר ג'יניס (תחנת תעופה). אז תשלח רכבות מרעננה/כפ"ס במסילה המזרחית גם חלק לנתב"ג וגם חלק ללוד/רחובות??? יש לך כיום מושג ירוק כמה יוממים רענניסטים או כפר סבאיים מייממים את פארק המדע נס-ציונה/רחובות? וכמה מתוכם ללא רכב ליסינג? ובכוון ההפוך, תחנות כפ"ס/הוד"ש רחוקות יחסית מאזורי התעסוקה הן של רעננה (גם צומת "אמדוקס" וגם רעננה צפון וכן אזור עתיר ידע במזרח כפ"ס), בכל זאת כמה רחובותים ונס ציונאיים מייממים את אותם אזורים? להערכתי בשני הכוונים גם יחד (רענניסטים וכפ"ס שצריכים ללוד/רחובות ורחובותניקים שצריכים רעננה/כפ"ס) זה אלפים בודדים ביותר. בשני הכוונים גם יחד יש לך, הרבה פחות, מאשר רק בכוון אחד כפ"ס-איים הצריכים את ת"א או הרבה פחות מרחובותניקים הצריכים את ת"א. שוב, שני הכוונים שאתה מדבר עליהם גם יחד הם פחות מכוון אחד של אחד הצלעות (או כפ"ס - ת"א או רחובות - ת"א). יותר מכך, העולים והיורדים בשני הכוונים גם יחד זה פחות מרק אלו שבאים בבוקר לתחנת רחובות ונוסעים להם לת"א והרצליה (היעד העיקרי של הרחובותניקים הוא או ת"א הרצליה). לא חושב שלביקושים כה נמוכים מוצדק לבזבז נייד רכבתי ולהוציא רכבת שכזו.
אנסה לסכם את כל הויכוח בשני סעיפים:
1. אין לך מושג ירוק מהי כמות היוממים הפוטנציאלית בין האזורים שהזכרנו, כי אין לך שום, אבל שום דרך לבדוק זאת (וגם לי אין דרך לבדוק!) ולפיכך כל "ההערכות" שלך שוות ל... (וגם כל ההערכות שלי שוות ל...) לכן, יש צורך לחקור את הביקושים הפוטנציאליים - מה שלבטח ייעשה, כמו שראוי שייעשה לגבי כל פרוייקט אחר. נקווה רק שהבדיקה תעשה על ידי גורם בלתי-תלוי ולא על ידי משרד האוצר, שכל ההערכות שלו התבררו כמוטות חזק מאוד כלפי מטה. 2. ולמרות זאת, אתה מתנגד לבחינת האופציה הזאת באופן גורף, התנגדות שאינה ברורה לי שכן כבר אמרנו, שאין לא לך ולא לי את הכלים להעריך נכונה את הפוטנציאל. לכן אני תומך בבחינת האופציות האלה שכן נראה שיש הגיון לפחות מאחורי בדיקה שכזאת. אגב, צריך היה להיות ברור כשמש שהתכוונתי לתחנת תעופה הממוקמת ממזרח לנתב"ג (התעשייה האוירית, פארק תעשייה לא קטן וכן, גם נתב"ג). אני מקווה שאתה מודע לקיומה של תחנה זו, לגודלו של אזור התעסוקה שמסביב לה, והמרחק הקצר בינה לבין נתב"ג שייתכן שמצדיק הסעות לטרמינלים, כמו בערים רבות אחרות בעולם. גם קישור רכבתי בין תחנת נתב"ג למסילה המזרחית מתאפשר בקלות באמצעות קשת קצרה (הנה עוד רעיון שאפשר לחשוב עליו ולבחון אותו, אבל המנטאליות הלבנטינית לא מאפשרת זאת כנראה, וגורמת ל"נשאיה" לדחות כל רעיון על הסף, העיקר לא להתאמץ יותר מדי ושיישאר זמן לעוד כוס תה עם נענע).
 

mister K

New member
לא יהיה ביקוש להגיע מכפ"ס/רעננה לרחובות,
נתב"ג, לוד (שבה אפשר להחליף רכבת לבאר-שבע) במהירות? הספקנות שלך מוגזמת, לדעתי היא חורגת הרבה מעבר לספק סביר.
השאלה היא כמה יוממים כבר עושים את המסלול הזה?
כמה אנשים כבר צריכים להגיע מדי יום מכפר סבא/רעננה ללוד ורחובות? להערכתי, הרבה פחות מכמות שמצדיקה קו רכבת שלא יעבור בת"א. כנ"ל לגבי קישור דומה לנתב"ג אם יבנה משולש מסילות. פשוט לא כדאי.
 

easylivin

New member
השאלה היא כמה יוממים כבר עושים את המסלול הזה?
כמה אנשים כבר צריכים להגיע מדי יום מכפר סבא/רעננה ללוד ורחובות? להערכתי, הרבה פחות מכמות שמצדיקה קו רכבת שלא יעבור בת"א. כנ"ל לגבי קישור דומה לנתב"ג אם יבנה משולש מסילות. פשוט לא כדאי.
שאלה טובה מאוד, שאין לך וגם לא לי
את המענה עליה. לדעתי יש לבחון את הרעיון שכן אם יתברר שכמות הנוסעים מצדיקה 2 רכבות בשעות השיא כנהוג בשירות פרברי בעולם, אזי יש לשקול אותה ברצינות ולא לפסול אותה על הסף.
 

אורי404

New member
שאלה טובה מאוד, שאין לך וגם לא לי
את המענה עליה. לדעתי יש לבחון את הרעיון שכן אם יתברר שכמות הנוסעים מצדיקה 2 רכבות בשעות השיא כנהוג בשירות פרברי בעולם, אזי יש לשקול אותה ברצינות ולא לפסול אותה על הסף.
אריק, יש משהו בדברים של רתם ושל קובי.
אנחנו (אני בכל מקרה. לא אדבר בשם אחרים) לא יודעים נתוני יוממות. אני נוטה לסמוך על הערכה של קובי. לדעתי לא הכי דחוף להפעיל את המסילה המזרחית הנוכחית כקו נוסעים, למרות שבהחלט עשויה להיות לה תועלת בחלק משעות היום. אולם יש דברים לדעתי יותר חשובים, הן בשירות הרכבות בכלל והן בשיפור לאזור של קרית התעופה ומה, שמסביבה: 1. שיפור שירות האוטובוסים המזין מתחנת נתב"ג לעבר קרית התעופה: שירות של יותר אוטובוסים לרכבות השונות וגם נסיעה, שבה האוטובוס (קווים 5/5א) ייכנסו פנימה אל תוך קרית התעופה ולא שירות לכניסה בלבד. 2. שירות רכבות מכיוון דרום לנתב"ג. כאן אין לי ספק, שמן ההכרח, שיהיה שירות רכבות מלוד או דרומית אליה או מזרחית אליה לעבר תחנת נתב"ג.
 

easylivin

New member
אריק, יש משהו בדברים של רתם ושל קובי.
אנחנו (אני בכל מקרה. לא אדבר בשם אחרים) לא יודעים נתוני יוממות. אני נוטה לסמוך על הערכה של קובי. לדעתי לא הכי דחוף להפעיל את המסילה המזרחית הנוכחית כקו נוסעים, למרות שבהחלט עשויה להיות לה תועלת בחלק משעות היום. אולם יש דברים לדעתי יותר חשובים, הן בשירות הרכבות בכלל והן בשיפור לאזור של קרית התעופה ומה, שמסביבה: 1. שיפור שירות האוטובוסים המזין מתחנת נתב"ג לעבר קרית התעופה: שירות של יותר אוטובוסים לרכבות השונות וגם נסיעה, שבה האוטובוס (קווים 5/5א) ייכנסו פנימה אל תוך קרית התעופה ולא שירות לכניסה בלבד. 2. שירות רכבות מכיוון דרום לנתב"ג. כאן אין לי ספק, שמן ההכרח, שיהיה שירות רכבות מלוד או דרומית אליה או מזרחית אליה לעבר תחנת נתב"ג.
אני אומר, שצריכים לבחון ולא לדחות לחלוטין
- ברור שאין ולא יכולה להיות לי הערכה לגבי כמות הנוסעים, אבל גם ההערכות של קובי אינן מבוססות כנדרש. אגב, כידוע בתחום התחבורה דווקא ההיצע גורם לביקוש נוסף. נכון להיום אין היצע של תחבורה סבירה מאזור השרון לאזור השפלה, והכבישים פקוקים בשעות השיא - לכן אין גם הרבה תושבי כפ"ס שמעוניינים לעבוד ברחובות או ביבנה. למה שירצו? הנקודה היא שהתשתית כבר קיימת - אז למה לא לבדוק לפחות? וזה עוד לפני הקמתה של המסילה המזרחית, שאז אין אפילו ספק שיופעל גם שירות נוסעים בקטע ראש העין - לוד. אחרת יהיה זה פשוט בזבוז של מסילה כפולה, ששום כמות של רכבות משא לא תמלא אותה.
 

אורי404

New member
אני אומר, שצריכים לבחון ולא לדחות לחלוטין
- ברור שאין ולא יכולה להיות לי הערכה לגבי כמות הנוסעים, אבל גם ההערכות של קובי אינן מבוססות כנדרש. אגב, כידוע בתחום התחבורה דווקא ההיצע גורם לביקוש נוסף. נכון להיום אין היצע של תחבורה סבירה מאזור השרון לאזור השפלה, והכבישים פקוקים בשעות השיא - לכן אין גם הרבה תושבי כפ"ס שמעוניינים לעבוד ברחובות או ביבנה. למה שירצו? הנקודה היא שהתשתית כבר קיימת - אז למה לא לבדוק לפחות? וזה עוד לפני הקמתה של המסילה המזרחית, שאז אין אפילו ספק שיופעל גם שירות נוסעים בקטע ראש העין - לוד. אחרת יהיה זה פשוט בזבוז של מסילה כפולה, ששום כמות של רכבות משא לא תמלא אותה.
עדיין אריק, מן הבחינה הזו אני סומך על קובי
לא אומר, שבמאה אחוזים הערכות של קובי נכונות, אבל הוא בהחלט מבין ובקיא באזורים שונים, הן מבחינה גיאוגרפית והן מבחינות אחרות, כמו למשל חתך אוכלוסייה והעדפותיה. לדעתי מבחינת היצע, מוטב יהיה קודם כל שיפור של קו 5 מתחנת רכבת נתב"ג לאזור קרית התעופה וכן שירות רכבתי מכיוון דרום. באשר לשימוש רכבות דרך המסילה המזרחית, צריכה לעלות שאלה נוספת והיא לא רק מבחינת פוטנציאל נוסעים, אלא גם מבחינת הציוד הנייד, העומד לרשות רכבת ישראל. להארכת המסילה המזרחית יש עוד חזון למועד. כיום דרך אגב כמות הרכבות, שנוסעת בה היא נמוכה. למיטב ידיעתי בשעות בוקר מאוד מוקדמות נוסעת (או נוסעות) רכבות משא מכיוון דרום לכיוון צפון ו/או מכיוון צפון לכיוון דרום. בעבר לפחות היו רכבות נוסעים מבאר שבע ומירושלים, שסיימו נסיעתן בתל אביב ולאחר מכן נסעו לחניון בלוד לטיפול דרך מסילת הירקון ומסילת ראש העין-לוד. רכבות נוסעים ריקות אחרות הן בבוקר מלוד לכפר סבא ובערב חזרה. בשעות הצהרים רכבות בודדות (אני חושב, שאחת מכל כיוון. שתיים בסך הכל, אך אולי יותר) מכיוון דרום לכיוון צפון והפוך. גם ציוד הנדסי נוסע. בשעות הלילה חלק (אם לא כל) רכבות המשא נוסעות דרך תל אביב ולא דרך המסילה המזרחית. בשורה התחתונה אין רכבות רבות במסילה המזרחית ולמשך שעות רבות, אין שימוש במסילה.
 

easylivin

New member
עדיין אריק, מן הבחינה הזו אני סומך על קובי
לא אומר, שבמאה אחוזים הערכות של קובי נכונות, אבל הוא בהחלט מבין ובקיא באזורים שונים, הן מבחינה גיאוגרפית והן מבחינות אחרות, כמו למשל חתך אוכלוסייה והעדפותיה. לדעתי מבחינת היצע, מוטב יהיה קודם כל שיפור של קו 5 מתחנת רכבת נתב"ג לאזור קרית התעופה וכן שירות רכבתי מכיוון דרום. באשר לשימוש רכבות דרך המסילה המזרחית, צריכה לעלות שאלה נוספת והיא לא רק מבחינת פוטנציאל נוסעים, אלא גם מבחינת הציוד הנייד, העומד לרשות רכבת ישראל. להארכת המסילה המזרחית יש עוד חזון למועד. כיום דרך אגב כמות הרכבות, שנוסעת בה היא נמוכה. למיטב ידיעתי בשעות בוקר מאוד מוקדמות נוסעת (או נוסעות) רכבות משא מכיוון דרום לכיוון צפון ו/או מכיוון צפון לכיוון דרום. בעבר לפחות היו רכבות נוסעים מבאר שבע ומירושלים, שסיימו נסיעתן בתל אביב ולאחר מכן נסעו לחניון בלוד לטיפול דרך מסילת הירקון ומסילת ראש העין-לוד. רכבות נוסעים ריקות אחרות הן בבוקר מלוד לכפר סבא ובערב חזרה. בשעות הצהרים רכבות בודדות (אני חושב, שאחת מכל כיוון. שתיים בסך הכל, אך אולי יותר) מכיוון דרום לכיוון צפון והפוך. גם ציוד הנדסי נוסע. בשעות הלילה חלק (אם לא כל) רכבות המשא נוסעות דרך תל אביב ולא דרך המסילה המזרחית. בשורה התחתונה אין רכבות רבות במסילה המזרחית ולמשך שעות רבות, אין שימוש במסילה.
אף אחד כאן לא "אוטוריטה"
וכמובן לא מישהו, שמדבר בפסקנות דמגוגית ולא מנומקת ("אני בטוח ש..., לא ייתכן ש..." וכיו"ב). מי שאומר שלא יהיה ביקוש לתחנת "תעופה" אינו מכיר את האזור ולא יודע כלל על מה הוא מדבר, חד וחלק. ופה קבור הכלב, זהו עצם העניין. הטענות הנשמעות כאן, שאין טעם אפילו לבחון הפעלת רכבות נוסעים במסילה המזרחית, אינן מבוססות על כלום. ונראה שאת האזור אני מכיר לא פחות טוב, שכן גרתי בשרון בעבר. את אזור לוד-רחובות-ראשל"צ בכלל אני מכיר ככף ידי.
 

down under

New member
אני אומר, שצריכים לבחון ולא לדחות לחלוטין
- ברור שאין ולא יכולה להיות לי הערכה לגבי כמות הנוסעים, אבל גם ההערכות של קובי אינן מבוססות כנדרש. אגב, כידוע בתחום התחבורה דווקא ההיצע גורם לביקוש נוסף. נכון להיום אין היצע של תחבורה סבירה מאזור השרון לאזור השפלה, והכבישים פקוקים בשעות השיא - לכן אין גם הרבה תושבי כפ"ס שמעוניינים לעבוד ברחובות או ביבנה. למה שירצו? הנקודה היא שהתשתית כבר קיימת - אז למה לא לבדוק לפחות? וזה עוד לפני הקמתה של המסילה המזרחית, שאז אין אפילו ספק שיופעל גם שירות נוסעים בקטע ראש העין - לוד. אחרת יהיה זה פשוט בזבוז של מסילה כפולה, ששום כמות של רכבות משא לא תמלא אותה.
דוקא התחבורה הכבישית בין כפ"ס לרחובות ונס
ציונה היא מ-ע-ו-ל-ה. לא פחות! שילוב כבישים 6 ו-431 (או מרעננה 531 - 6 -431). חבר טוב ואשתו גרים בנס ציונה. אשתו עובדת בעתיר ידע מזרח כפ"ס. לפני פתיחת כביש 431 לקח לה כל כוון כשעה. מאז, כבר כמעט 5 חודשים מאז שנפתח 431, לוקח לה כל כוון 30 עד 35 דקות. שיפור של בין 20 ל-30 דקות לכ כוון. הכביש הזה, כמה שאתה תשנא אותו, סליחה שלושת הכבישים, 531 אבל בעיקר 6 ו-431 ובעצם גם 471 מקלים בצורה היפר דרמטית את התנועה מהשפלה למרכז והצפון וההיפך. כבישים 431 , 471 ו-531 מהם מעין כבישי טבעת העוקפים את גוש דן. אני נגד כבישים העוזרים להכנס למטרופולין אבל מאוד מאוד מאוד בעד כבישים שעוזרים לעקוף מטרופולין ולדלג מעליו. ו-6, 531, 471 ו-431 עוזרים באבו אבוה לדלג מעל ת"א וגוש דן הגרעיני (ת"א, ר"ג, ב"ב, גבעתיים, חולון ובת ים).
 

easylivin

New member
דוקא התחבורה הכבישית בין כפ"ס לרחובות ונס
ציונה היא מ-ע-ו-ל-ה. לא פחות! שילוב כבישים 6 ו-431 (או מרעננה 531 - 6 -431). חבר טוב ואשתו גרים בנס ציונה. אשתו עובדת בעתיר ידע מזרח כפ"ס. לפני פתיחת כביש 431 לקח לה כל כוון כשעה. מאז, כבר כמעט 5 חודשים מאז שנפתח 431, לוקח לה כל כוון 30 עד 35 דקות. שיפור של בין 20 ל-30 דקות לכ כוון. הכביש הזה, כמה שאתה תשנא אותו, סליחה שלושת הכבישים, 531 אבל בעיקר 6 ו-431 ובעצם גם 471 מקלים בצורה היפר דרמטית את התנועה מהשפלה למרכז והצפון וההיפך. כבישים 431 , 471 ו-531 מהם מעין כבישי טבעת העוקפים את גוש דן. אני נגד כבישים העוזרים להכנס למטרופולין אבל מאוד מאוד מאוד בעד כבישים שעוזרים לעקוף מטרופולין ולדלג מעליו. ו-6, 531, 471 ו-431 עוזרים באבו אבוה לדלג מעל ת"א וגוש דן הגרעיני (ת"א, ר"ג, ב"ב, גבעתיים, חולון ובת ים).
אתה כנראה מבלבל ביני לבין מישהו אחר
- אני לא שונא אף כביש באופן פרטני. העניין הוא שגם על הכבישים הקיימים לא פסחו הפקקים של שעות השיא, וגם על 531 העתידי הם לא יפסחו. מה גם שלא יהיו בהם נת"צים ככל שידוע לי. לכן זה לא משנה כמה טובים הם הכבישים שמקשרים בין אזור השרון לשפלה, והם אכן טובים - הם ימשיכו להיות עמוסים, וכל עוד לא תהיה תחבורה ציבורית בין האזורים הנ"ל - גם לא תהיה תנועה של יוממים ביניהם. וכך יונצח חוסר האיזון בין העיר ת"א לסביבתה הקרובה.
 

down under

New member
לא יהיה ביקוש להגיע מכפ"ס/רעננה לרחובות,
נתב"ג, לוד (שבה אפשר להחליף רכבת לבאר-שבע) במהירות? הספקנות שלך מוגזמת, לדעתי היא חורגת הרבה מעבר לספק סביר.
ובכדי שלרכבת פרברית (הרי זה האופי של התוואי)
יהיה צידוק היא צריכה תדירות הגיונית. 2 רכבות בשעה לכל כוון במינימום. אחרת, אם זו רק רכבת בשעה הרבה לא יסכימו "להסתכן" ולפספס אותה וממילא הביקוש, שגם ככה אני מעריך אותו כנמוך, יהיה נמוך עוד יותר. ואם תאמר לי שאתה מצדיק 2 או 3 רכבות בכל שעה לכל כוון בתוואי שהצעת אומר עליך שאתה צריך לבחון את עצמך בחון היטב. אולי באחרית הימים כשלא תהיה בעיה של ציוד נייד ותהיה מסילה רביעית באיילון ושאר ירקות. בעצם גם אז לא, אבל לא אתווכח איתך עכשיו על זה...
 

easylivin

New member
ובכדי שלרכבת פרברית (הרי זה האופי של התוואי)
יהיה צידוק היא צריכה תדירות הגיונית. 2 רכבות בשעה לכל כוון במינימום. אחרת, אם זו רק רכבת בשעה הרבה לא יסכימו "להסתכן" ולפספס אותה וממילא הביקוש, שגם ככה אני מעריך אותו כנמוך, יהיה נמוך עוד יותר. ואם תאמר לי שאתה מצדיק 2 או 3 רכבות בכל שעה לכל כוון בתוואי שהצעת אומר עליך שאתה צריך לבחון את עצמך בחון היטב. אולי באחרית הימים כשלא תהיה בעיה של ציוד נייד ותהיה מסילה רביעית באיילון ושאר ירקות. בעצם גם אז לא, אבל לא אתווכח איתך עכשיו על זה...
לדעתי, 2 רכבות בשעות השיא בלבד
ורכבת אחת לשעה בשעות היום, ואולי אף פחות בשעות השפל, בהחלט אינן מחזה נדיר בשירות פרברי בעולם, וכמות נוסעים פוטנציאלית שמצדיקה את כמות הרכבות הזו, בהחלט מצדיקה הפעלת שירות נוסעים שכזה. וברור שעוד חזון למועד, לפני כן תושלם מסילת החוף החדשה. אי-אז כשציר האיילון יקרוס תחת העומס - למשמע האפשרות להוציא ממנו את הנוסעים בין כפ"ס לרחובות (למשל) - יעלוזו המתכננים ואולי, ואלי יחליטו לבחון את אופציית המסילה המזרחית.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה