האם הרכבת בקו קריות-חיפה הופכת ללא רלוונטית?

מצב
הנושא נעול.

down under

New member
לדעתי, 2 רכבות בשעות השיא בלבד
ורכבת אחת לשעה בשעות היום, ואולי אף פחות בשעות השפל, בהחלט אינן מחזה נדיר בשירות פרברי בעולם, וכמות נוסעים פוטנציאלית שמצדיקה את כמות הרכבות הזו, בהחלט מצדיקה הפעלת שירות נוסעים שכזה. וברור שעוד חזון למועד, לפני כן תושלם מסילת החוף החדשה. אי-אז כשציר האיילון יקרוס תחת העומס - למשמע האפשרות להוציא ממנו את הנוסעים בין כפ"ס לרחובות (למשל) - יעלוזו המתכננים ואולי, ואלי יחליטו לבחון את אופציית המסילה המזרחית.
אבל ממה נפשך?
יש כבר מסילה. המסילות באיילון יקרסו מרוב עומס (הכוונה מטאפורית)? רכבת יזגרוּאל תתכנן ותוציא קו כמו שהצאת. לוקח פחות מחודש מרגע התכנון ומדפיסים פלאיירים, פרסומות ברדיו ובעיתונים ובפורום תח"ץ ובאתר הרכבת, והופּ שלאק טרלה לה, יש לנו קו מכפ"ס דרך ראה"ע ולוד לכוון רחובות ואשדוד. ממש לא מבין את ההיסטריה שלך.
 

easylivin

New member
אבל ממה נפשך?
יש כבר מסילה. המסילות באיילון יקרסו מרוב עומס (הכוונה מטאפורית)? רכבת יזגרוּאל תתכנן ותוציא קו כמו שהצאת. לוקח פחות מחודש מרגע התכנון ומדפיסים פלאיירים, פרסומות ברדיו ובעיתונים ובפורום תח"ץ ובאתר הרכבת, והופּ שלאק טרלה לה, יש לנו קו מכפ"ס דרך ראה"ע ולוד לכוון רחובות ואשדוד. ממש לא מבין את ההיסטריה שלך.
ושוב אתה מתפרץ לדלת פתוחה, קובי.
זה בדיוק מה שאני אומר כבר זמן רב - שעל ר"י לבחון ברצינות הפעלת קו בין כפ"ס ללוד ואולי דרומה בתשתית הקיימת, ולא "לנפנף" את ההצעות כהרגלה. אם זה היה נבחן מזמן - אז גם את הציוד הנייד שאולי חסר, ניתן היה להשלים מזמן. אבל משום מה אני שומע כאן, מחברים בפורום, נימה היסטרית של התנגדות אפילו לבחינתה של האופציה הזאת.
 

down under

New member
ושוב אתה מתפרץ לדלת פתוחה, קובי.
זה בדיוק מה שאני אומר כבר זמן רב - שעל ר"י לבחון ברצינות הפעלת קו בין כפ"ס ללוד ואולי דרומה בתשתית הקיימת, ולא "לנפנף" את ההצעות כהרגלה. אם זה היה נבחן מזמן - אז גם את הציוד הנייד שאולי חסר, ניתן היה להשלים מזמן. אבל משום מה אני שומע כאן, מחברים בפורום, נימה היסטרית של התנגדות אפילו לבחינתה של האופציה הזאת.
אני בחיים לא התנגדתי למשהו לפני שחשבתי שאני
יודע את הנתונים ואם חשבתי שאני לא יודע אז אני תמיד בעד שיעשו סקר רציני. אם אכן יש מעל 5,000 יוממים כאלו (מכפ"ס ורעננה ללוד ורחובות ומרחובות ונס ציונה לכפ"ס), כי פחות מכמות כזאת, הרי ברור שלפחות 50% יסעו בפרייבט שלהם (גם כיום אחוז השימוש ברכבת הוא לא 10% אז אני עוד לארג' איתך ואומר שנניח ישתמשו 50%) אז אני בעד שיעשו קו כזה. להערכתי יש בקושי 3,000 איש כאלו ואולי אפילו הרבה פחות מכך.
 

easylivin

New member
אני בחיים לא התנגדתי למשהו לפני שחשבתי שאני
יודע את הנתונים ואם חשבתי שאני לא יודע אז אני תמיד בעד שיעשו סקר רציני. אם אכן יש מעל 5,000 יוממים כאלו (מכפ"ס ורעננה ללוד ורחובות ומרחובות ונס ציונה לכפ"ס), כי פחות מכמות כזאת, הרי ברור שלפחות 50% יסעו בפרייבט שלהם (גם כיום אחוז השימוש ברכבת הוא לא 10% אז אני עוד לארג' איתך ואומר שנניח ישתמשו 50%) אז אני בעד שיעשו קו כזה. להערכתי יש בקושי 3,000 איש כאלו ואולי אפילו הרבה פחות מכך.
ושוב, זוהי הערכה בלבד...
שעדיין לא ברור לי על מה היא מבוססת ("נסיון חיים" וכיו"ב, לא נחשב במקרה הנידון, מצטער). אני שמח שאתה מסכים שטוב יהיה אם העניין ייבדק באופן רציני - אז, ורק אז, אפשר יהיה להגיד אם יש לי קייס או לא. ומכיוון שזה טרם נעשה, אין שום הצדקה לכל הפסקנות הגורפת שנשמעה כאן. וכמו שכבר אמרתי, לעניות דעתי אם אכן יתגלה שישנה הצדקה לרכבות נוסעים בקטע ראש העין - לוד, אז המפה שהביא Rubim88 יכולה לשמש דוגמה מעולה לתכנון שהוא גם נוח תפעולית עבור ר"י, וגם נוח עבור הנוסע. נוחות היא אחת ממילות המפתח בכל הנוגע לתח"צ.
 

down under

New member
ושוב, זוהי הערכה בלבד...
שעדיין לא ברור לי על מה היא מבוססת ("נסיון חיים" וכיו"ב, לא נחשב במקרה הנידון, מצטער). אני שמח שאתה מסכים שטוב יהיה אם העניין ייבדק באופן רציני - אז, ורק אז, אפשר יהיה להגיד אם יש לי קייס או לא. ומכיוון שזה טרם נעשה, אין שום הצדקה לכל הפסקנות הגורפת שנשמעה כאן. וכמו שכבר אמרתי, לעניות דעתי אם אכן יתגלה שישנה הצדקה לרכבות נוסעים בקטע ראש העין - לוד, אז המפה שהביא Rubim88 יכולה לשמש דוגמה מעולה לתכנון שהוא גם נוח תפעולית עבור ר"י, וגם נוח עבור הנוסע. נוחות היא אחת ממילות המפתח בכל הנוגע לתח"צ.
רק שלא הבנתי איך כל הנס ציונאיים
והרחובותניקים יגיעו למקומות העבודה שלהם ברעננה או כפ"ס, הרי תחנות הרכבת של כפ"ס/הוד"ש רחוקות מאד (מבחינת מרחק הליכה) מהם. ברחובות/נס ציונה זה ההיפך, עיקר מוקדי היוממים הם צמודים לרכבת של רחובות. הן מכון ויצמן, הן הפקולטה לחקלאות של האונ' העברית והן פארק המדע של נס ציונה ורחובות.
 

אורי404

New member
רק שלא הבנתי איך כל הנס ציונאיים
והרחובותניקים יגיעו למקומות העבודה שלהם ברעננה או כפ"ס, הרי תחנות הרכבת של כפ"ס/הוד"ש רחוקות מאד (מבחינת מרחק הליכה) מהם. ברחובות/נס ציונה זה ההיפך, עיקר מוקדי היוממים הם צמודים לרכבת של רחובות. הן מכון ויצמן, הן הפקולטה לחקלאות של האונ' העברית והן פארק המדע של נס ציונה ורחובות.
בעתיד יהיה שיפור במצב. תחנת רעננה-דרום תהיה
קרובה למתחם "אמדוקס" באזור צומת רעננה. גם תחנת רעננה-מערב תהיה קרובה לאחד מן המרכזים של האוניברסיטה הפתוחה של רעננה.
 

easylivin

New member
בעתיד יהיה שיפור במצב. תחנת רעננה-דרום תהיה
קרובה למתחם "אמדוקס" באזור צומת רעננה. גם תחנת רעננה-מערב תהיה קרובה לאחד מן המרכזים של האוניברסיטה הפתוחה של רעננה.
אחת הבעיות המרכזיות
של התח"צ בארץ, היא חוסר השילוביות בין אמצעי התחבורה השונים, וחוסר התיאום ביניהם. זה צריך להיות כבר מובן מאליו שלכל תחנת רכבת, במיוחד כזאת שמרוחקת מאיזורי הביקוש העיקריים, צריכה להיות תחבורה משלימה זמינה, מהירה ואמינה. עם מעבר נח ככל האפשר בין האמצעים השונים. וכמו כן, יש כמובן לשאוף לכך שהתחנות החדשות תוקמנה בקרבה מקסימלית לאיזורי הביקוש הגדולים. במקרים רבים מחיר ההקמה הגבוה יותר יצדיק את עצמו.
 

easylivin

New member
רק שלא הבנתי איך כל הנס ציונאיים
והרחובותניקים יגיעו למקומות העבודה שלהם ברעננה או כפ"ס, הרי תחנות הרכבת של כפ"ס/הוד"ש רחוקות מאד (מבחינת מרחק הליכה) מהם. ברחובות/נס ציונה זה ההיפך, עיקר מוקדי היוממים הם צמודים לרכבת של רחובות. הן מכון ויצמן, הן הפקולטה לחקלאות של האונ' העברית והן פארק המדע של נס ציונה ורחובות.
כמו שמגיעים שאר היוממים בערים אחרות בארץ.
הסעות, אוטובוסים ושאר אמצעי התחבורה הנחשבים במדינות מתוקנות מעט יותר כאמצעים משלימים זה לזה. רק חבל שבפועל הם לא תמיד משלימים, אלא יותר מתחרים זה בזה. בדיוק לזה המדינה צריכה לדאוג, וכפי שמעיד הפורום, היא לא ממש עושה את הנדרש ממנה, בלשון המעטה. בשוויץ למשל (כן, שוב הדוגמה הזאת...), התחבורה הציבורית מעוגנת בחוקה כאחד השירותים הבסיסיים שהמדינה מתחייבת לספק לאזרחים באופן המיטבי ביותר, כמו בריאות, בטחון... ושם המדינה באמת מנהלת את התחבורה ואת התיאום בין האמצעים השונים כחלק מרשת אחת. לצערנו, נראה שאנחנו רחוקים מזה אלפי קילומטרים ועוד עשרות שנים רבות. התחנות עדיף שתהיינה קרובות לאזורי התעסוקה העיקריים, אבל בכל אופן ברור שהן לא יכולות קרובות לכל המרכזים. בשביל זה יש אוטובוסים והסעות עובדים (כאמור, לא תמיד יש וזוהי אחת הבעיות שיש לפתור).
 

down under

New member
כמו שמגיעים שאר היוממים בערים אחרות בארץ.
הסעות, אוטובוסים ושאר אמצעי התחבורה הנחשבים במדינות מתוקנות מעט יותר כאמצעים משלימים זה לזה. רק חבל שבפועל הם לא תמיד משלימים, אלא יותר מתחרים זה בזה. בדיוק לזה המדינה צריכה לדאוג, וכפי שמעיד הפורום, היא לא ממש עושה את הנדרש ממנה, בלשון המעטה. בשוויץ למשל (כן, שוב הדוגמה הזאת...), התחבורה הציבורית מעוגנת בחוקה כאחד השירותים הבסיסיים שהמדינה מתחייבת לספק לאזרחים באופן המיטבי ביותר, כמו בריאות, בטחון... ושם המדינה באמת מנהלת את התחבורה ואת התיאום בין האמצעים השונים כחלק מרשת אחת. לצערנו, נראה שאנחנו רחוקים מזה אלפי קילומטרים ועוד עשרות שנים רבות. התחנות עדיף שתהיינה קרובות לאזורי התעסוקה העיקריים, אבל בכל אופן ברור שהן לא יכולות קרובות לכל המרכזים. בשביל זה יש אוטובוסים והסעות עובדים (כאמור, לא תמיד יש וזוהי אחת הבעיות שיש לפתור).
אתה כל פעם מחדש מעלה בי חיוך
הרי אנשים לא יוותרו על הפרייבט שלהם לצורך נסיעה ברכבת אם ביעד היא לא במרחק הליכה סביר ממנו. מתי הם כן יוותרו על הפרייבט לטובת רכבת, גם אם היא לא צמודה למקום העבודה/לימודים (כלומר שצריך מהרכבת עוד אוטובוס פנים או מונית שירות)? כאשר יש או פקקים ממש קשים ונוראיים בדרך ליעד או שאין חניה באזור היעד (או כמובן שילוב לא קדוש של השניים). באזורי התעשיה עתיר ידע במזרח כפ"ס אין מצוקת חניה ודרך כביש 6 אפשר להגיע אליו ללא פקקים. כנ"ל גם אזוה"ת ההיי טק ליד אמדוקס בצומת רכ"ס וגם אזור התעשיה של רעננה צפון. יש שם חניה חינם והפקקים בכניסה אליו או שלא קיימים או שלא ממש קשים. מי שעובד במגדלי עזריאלי נוסע ברכבת גם כי יש פקקים קשים בכניסות לת"א וגם החניה שם יקרה להחריד. אם אתה חושב שיהיו יותר מכמה עשרות רחובותניקים או נס ציונאיים שיסעו ברכבת לאחד מאזורי התעשיה של כפ"ס או רעננה, הרי שאתה, במקרה הטוב, תמים.
 

אורי404

New member
אתה כל פעם מחדש מעלה בי חיוך
הרי אנשים לא יוותרו על הפרייבט שלהם לצורך נסיעה ברכבת אם ביעד היא לא במרחק הליכה סביר ממנו. מתי הם כן יוותרו על הפרייבט לטובת רכבת, גם אם היא לא צמודה למקום העבודה/לימודים (כלומר שצריך מהרכבת עוד אוטובוס פנים או מונית שירות)? כאשר יש או פקקים ממש קשים ונוראיים בדרך ליעד או שאין חניה באזור היעד (או כמובן שילוב לא קדוש של השניים). באזורי התעשיה עתיר ידע במזרח כפ"ס אין מצוקת חניה ודרך כביש 6 אפשר להגיע אליו ללא פקקים. כנ"ל גם אזוה"ת ההיי טק ליד אמדוקס בצומת רכ"ס וגם אזור התעשיה של רעננה צפון. יש שם חניה חינם והפקקים בכניסה אליו או שלא קיימים או שלא ממש קשים. מי שעובד במגדלי עזריאלי נוסע ברכבת גם כי יש פקקים קשים בכניסות לת"א וגם החניה שם יקרה להחריד. אם אתה חושב שיהיו יותר מכמה עשרות רחובותניקים או נס ציונאיים שיסעו ברכבת לאחד מאזורי התעשיה של כפ"ס או רעננה, הרי שאתה, במקרה הטוב, תמים.
כאן לדעתי, יוותרו על פרייבטים אם תהיינה הסעות
עבודה מאורגנות וזה קיים. מה, שניתן לעשות זה הטבות אלה ואחרות כלפי מעסיקים, שמממנים הסעות מאורגנות, במקום תרבות הליסינג.
 

easylivin

New member
אתה כל פעם מחדש מעלה בי חיוך
הרי אנשים לא יוותרו על הפרייבט שלהם לצורך נסיעה ברכבת אם ביעד היא לא במרחק הליכה סביר ממנו. מתי הם כן יוותרו על הפרייבט לטובת רכבת, גם אם היא לא צמודה למקום העבודה/לימודים (כלומר שצריך מהרכבת עוד אוטובוס פנים או מונית שירות)? כאשר יש או פקקים ממש קשים ונוראיים בדרך ליעד או שאין חניה באזור היעד (או כמובן שילוב לא קדוש של השניים). באזורי התעשיה עתיר ידע במזרח כפ"ס אין מצוקת חניה ודרך כביש 6 אפשר להגיע אליו ללא פקקים. כנ"ל גם אזוה"ת ההיי טק ליד אמדוקס בצומת רכ"ס וגם אזור התעשיה של רעננה צפון. יש שם חניה חינם והפקקים בכניסה אליו או שלא קיימים או שלא ממש קשים. מי שעובד במגדלי עזריאלי נוסע ברכבת גם כי יש פקקים קשים בכניסות לת"א וגם החניה שם יקרה להחריד. אם אתה חושב שיהיו יותר מכמה עשרות רחובותניקים או נס ציונאיים שיסעו ברכבת לאחד מאזורי התעשיה של כפ"ס או רעננה, הרי שאתה, במקרה הטוב, תמים.
וזוהי בדיוק הטעות היסודית.
העובדה היא שאנשים רבים מוכנים לוותר על הפרייבט, ברגע שישנה אלטרנטיבה תחבורתית ראויה, אפילו כזאת שמצריכה מעבר בין האמצעים השונים, וכל עוד המעבר הזה הוא נח עד כדי בלתי-מורגש. הוכחות לכך קיימות בשפע ביבשת אירופה הרחוקה... ובאמת שהגיע הזמן שנפסיק כבר להמציא את הגלגל. הנושא הזה רציני יותר ממה שאנשים חושבים, וכשאני רואה את המצב בארץ לעומת מקומות אחרים שאנחנו מסרבים בתוקף ללמוד מהם - זה לא מעלה בי חיוך כלל. מצבנו פשוט מתסכל בהשוואה אליהם.
 

easylivin

New member
אתה כל פעם מחדש מעלה בי חיוך
הרי אנשים לא יוותרו על הפרייבט שלהם לצורך נסיעה ברכבת אם ביעד היא לא במרחק הליכה סביר ממנו. מתי הם כן יוותרו על הפרייבט לטובת רכבת, גם אם היא לא צמודה למקום העבודה/לימודים (כלומר שצריך מהרכבת עוד אוטובוס פנים או מונית שירות)? כאשר יש או פקקים ממש קשים ונוראיים בדרך ליעד או שאין חניה באזור היעד (או כמובן שילוב לא קדוש של השניים). באזורי התעשיה עתיר ידע במזרח כפ"ס אין מצוקת חניה ודרך כביש 6 אפשר להגיע אליו ללא פקקים. כנ"ל גם אזוה"ת ההיי טק ליד אמדוקס בצומת רכ"ס וגם אזור התעשיה של רעננה צפון. יש שם חניה חינם והפקקים בכניסה אליו או שלא קיימים או שלא ממש קשים. מי שעובד במגדלי עזריאלי נוסע ברכבת גם כי יש פקקים קשים בכניסות לת"א וגם החניה שם יקרה להחריד. אם אתה חושב שיהיו יותר מכמה עשרות רחובותניקים או נס ציונאיים שיסעו ברכבת לאחד מאזורי התעשיה של כפ"ס או רעננה, הרי שאתה, במקרה הטוב, תמים.
ובכלל, להקים תחנת רכבת ללא תחבורה משלימה
- זה לעשות חצי עבודה, אולי אפילו שליש או רבע עבודה (זוהי מטאפורה כמובן). וזה עוד דבר שחכמי חלם שלנו מסרבים בתוקף להפנים וליישם. (אגב, חניון למכוניות לא נחשב כתחבורה משלימה. טוב שיש חניון, אבל צריך להיות ברור שזה לא מספיק).
 

easylivin

New member
דווקא יש..אבל פרבריות
כלומר 2 קווים מעגליים - לאחר חיבור כפר סבא למסילת החוף וראשונים לראשון מערב. העלתי לא מזמן את הרעיון הזה לפורום, עם התמונה המצורפת..
כל הכבוד על המפה

רעיון מצויין אם באמת חושבים עליו ועל טובת תושבי המרכז, ולא סתם פוסלים באופן גורף כנהוג במחוזותינו. הערים כפ"ס ורעננה משלבות "פרברי שינה" עם אזורי תעסוקה גדולים מאוד,מה שנכון גם לגבי רחובות, פ"ת, אשדוד, חולון ומערב ראשל"צ. וערים נוספות הן בעיקר "פרברי שינה", כמו יבנה, בת-ים ולוד (למרות שגם בהן ישנם אזורי תעסוקה). וכמובן תל-אביב היא מרכז התעסוקה הראשי של האזור. לפיכך, יהיה וגם יהיה ביקוש לנסיעות בין כל נקודה לנקודה ובכל כיוון, בשכל אחד משני הקווים המעגליים הנ"ל. סחטיין לך על המפה הממחישה זאת היטב!
 

Rubim88

New member
כל הכבוד על המפה

רעיון מצויין אם באמת חושבים עליו ועל טובת תושבי המרכז, ולא סתם פוסלים באופן גורף כנהוג במחוזותינו. הערים כפ"ס ורעננה משלבות "פרברי שינה" עם אזורי תעסוקה גדולים מאוד,מה שנכון גם לגבי רחובות, פ"ת, אשדוד, חולון ומערב ראשל"צ. וערים נוספות הן בעיקר "פרברי שינה", כמו יבנה, בת-ים ולוד (למרות שגם בהן ישנם אזורי תעסוקה). וכמובן תל-אביב היא מרכז התעסוקה הראשי של האזור. לפיכך, יהיה וגם יהיה ביקוש לנסיעות בין כל נקודה לנקודה ובכל כיוון, בשכל אחד משני הקווים המעגליים הנ"ל. סחטיין לך על המפה הממחישה זאת היטב!
אני בכלל חושב שהתוואי של הקטע ראש העין
-לוד הוא מיושן ולא מתאים למציאות כיום.. ולכן לא צריך להשקיע בו אלא לבנות מסילה חדשה שתצא לאחר קרית התעופה\נתב"ג צמוד לכביש 40 לכיוון יהוד, עם תחנה באזור התעשייה של יהוד, להמשיך עם כביש 40 עד לצומת שעריה ושם לבנות תחנה צמוד לדרום מזרח פתח תקווה, לפנות ימינה צמוד לכביש 471 עד למפגש עם 444, לפנות שמאלה ולהמשיך עם 444 צמוד לראש העין (עם 2 תחנות בראש העין) ואז להתחבר למסילה הקיימת בצמוד לכביש 6. אני מצרף את המסלול והתחנות על גבי המפה הקודמת
 

easylivin

New member
אני בכלל חושב שהתוואי של הקטע ראש העין
-לוד הוא מיושן ולא מתאים למציאות כיום.. ולכן לא צריך להשקיע בו אלא לבנות מסילה חדשה שתצא לאחר קרית התעופה\נתב"ג צמוד לכביש 40 לכיוון יהוד, עם תחנה באזור התעשייה של יהוד, להמשיך עם כביש 40 עד לצומת שעריה ושם לבנות תחנה צמוד לדרום מזרח פתח תקווה, לפנות ימינה צמוד לכביש 471 עד למפגש עם 444, לפנות שמאלה ולהמשיך עם 444 צמוד לראש העין (עם 2 תחנות בראש העין) ואז להתחבר למסילה הקיימת בצמוד לכביש 6. אני מצרף את המסלול והתחנות על גבי המפה הקודמת
אני בעד התוואי הקיים רק מסיבה אחת:
שתוואי זה כבר קיים והוא מתאים כבר עכשיו לנסיעה של רכבות נוסעים, אפילו במהירות גבוהה יחסית. לכן קודם כל אפשר היה להשתמש בו, ואולי לשקול שינויי תוואי בהמשך. ברור שתמיד אפשר לשפר, השאלה היא מהי ההשקעה שתידרש לשם כך. איך אומרים? לפעמים "הטוב ביותר הוא אויבו של הטוב", משהו כזה...
 

Rubim88

New member
אני בעד התוואי הקיים רק מסיבה אחת:
שתוואי זה כבר קיים והוא מתאים כבר עכשיו לנסיעה של רכבות נוסעים, אפילו במהירות גבוהה יחסית. לכן קודם כל אפשר היה להשתמש בו, ואולי לשקול שינויי תוואי בהמשך. ברור שתמיד אפשר לשפר, השאלה היא מהי ההשקעה שתידרש לשם כך. איך אומרים? לפעמים "הטוב ביותר הוא אויבו של הטוב", משהו כזה...
אני לא אומר להשמיד אותו,אפשר במקביל לשימוש בו
לבנות תוואי אחר שעובר קרוב למקומות ישוב בניגוד לתוואי הקיים שעובר בשום מקום(טוב נו..כמה מושבים).
 

easylivin

New member
אני לא אומר להשמיד אותו,אפשר במקביל לשימוש בו
לבנות תוואי אחר שעובר קרוב למקומות ישוב בניגוד לתוואי הקיים שעובר בשום מקום(טוב נו..כמה מושבים).
השאלה היא שוב, עלות מול תועלת, אבל לא רק:
הבעיה היא שככל שזה נוגע לתחבורה ציבורית, כל עלות היא "יותר מדי" לאנשי האוצר. לא כך לגבי כבישים ללא נת"צים וללא מסילה בין מסלוליהם - הם, לדעת האוצרניקים, מעודדים צמיחה. ובאירופה כולם מטומטמים כמובן, לשיטתם. לכן על כל ק"מ של מסילה חדשה נאלצים להלחם בשיניים, ומכאן הצעתי לבחון ברצינות הפעלת רכבות נוסעים על מסילה קיימת, שגם הכפלתה תהיה זולה יותר מהקמת מסילה במסלול חדש. מה לעשות: כל שקל קובע.
 

Rubim88

New member
השאלה היא שוב, עלות מול תועלת, אבל לא רק:
הבעיה היא שככל שזה נוגע לתחבורה ציבורית, כל עלות היא "יותר מדי" לאנשי האוצר. לא כך לגבי כבישים ללא נת"צים וללא מסילה בין מסלוליהם - הם, לדעת האוצרניקים, מעודדים צמיחה. ובאירופה כולם מטומטמים כמובן, לשיטתם. לכן על כל ק"מ של מסילה חדשה נאלצים להלחם בשיניים, ומכאן הצעתי לבחון ברצינות הפעלת רכבות נוסעים על מסילה קיימת, שגם הכפלתה תהיה זולה יותר מהקמת מסילה במסלול חדש. מה לעשות: כל שקל קובע.
וזה מקור הבעיה..
תח"ץ זה לא רק עלות מול תועלת כספית, יש גם השפעה עקיפה..(משום מה באוצר כנראה מתעלמים ממנה..) ועניין של שירות לציבור. אני עובר על נתונים של הלמ"ס השוויצרי בתחום התחבורה ומוצא דברים מעניינים, לדוגמא השוואת עלות עקיפה בשנת 2005 http://www.bfs.admin.ch/bfs/portal/de/index/themen/11/02/blank/key/externe_kosten.html Strasse - כבישים Schiene - מסילות ורכבות Unfälle - תאונות Lärm - רעש Gesundheit -בריאות Gebäude - מבנים Klima - אקלים Andere Umweltbereiche - דברים שונים בתחום הסביבה Natur und Landschaft - טבע ונוף כל המספרים הם במיליוני פרנקים שוויצרים..
 

easylivin

New member
וזה מקור הבעיה..
תח"ץ זה לא רק עלות מול תועלת כספית, יש גם השפעה עקיפה..(משום מה באוצר כנראה מתעלמים ממנה..) ועניין של שירות לציבור. אני עובר על נתונים של הלמ"ס השוויצרי בתחום התחבורה ומוצא דברים מעניינים, לדוגמא השוואת עלות עקיפה בשנת 2005 http://www.bfs.admin.ch/bfs/portal/de/index/themen/11/02/blank/key/externe_kosten.html Strasse - כבישים Schiene - מסילות ורכבות Unfälle - תאונות Lärm - רעש Gesundheit -בריאות Gebäude - מבנים Klima - אקלים Andere Umweltbereiche - דברים שונים בתחום הסביבה Natur und Landschaft - טבע ונוף כל המספרים הם במיליוני פרנקים שוויצרים..
תודה! כמה לא מפתיעים הנתונים האלה...
את אנשי האוצר שלנו זה בטח היה "מפתיע", ואולי גם היו עולים אצלם ספקות לגבי אמינות המספרים הרשמיים של השוויצרים. הרי יושב כאן עם סגולה שיודע חשבון יותר טוב מכולם.
 

easylivin

New member
וזה מקור הבעיה..
תח"ץ זה לא רק עלות מול תועלת כספית, יש גם השפעה עקיפה..(משום מה באוצר כנראה מתעלמים ממנה..) ועניין של שירות לציבור. אני עובר על נתונים של הלמ"ס השוויצרי בתחום התחבורה ומוצא דברים מעניינים, לדוגמא השוואת עלות עקיפה בשנת 2005 http://www.bfs.admin.ch/bfs/portal/de/index/themen/11/02/blank/key/externe_kosten.html Strasse - כבישים Schiene - מסילות ורכבות Unfälle - תאונות Lärm - רעש Gesundheit -בריאות Gebäude - מבנים Klima - אקלים Andere Umweltbereiche - דברים שונים בתחום הסביבה Natur und Landschaft - טבע ונוף כל המספרים הם במיליוני פרנקים שוויצרים..
וזוהי אגב, התשובה האולטימטיבית לשטרסלר!
ובכלל לטענה המגוכחת ש"כבישים יותר זולים ממסילות". העובדה היא שהם יקרים ממסילות פי הרבה. אבל מה שנחשב כעובדה בשוויץ, עדיין נשמע כחידוש מרעיש בלבנט החם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה