האם זה "לא מנומס" לשאול האם את/ה צם בכיפור?

האם זה "לא מנומס" לשאול האם את/ה צם בכיפור?

בשבוע אחרון אנו מרבים לשאול אנשים מכרים, קרובים, עמיתים.... האם אתם צמים בכיפור? עד היום אני לא יודעת אם זו שאלה חוצפתית או לגיטימית שכן יש אנשים שאולי לא היו רוצים לשתף או להתנצל או ליידע אחרים בהתנהלותם האישית ביום מיוחד זה מה דעתכן?
 

ע נ נ ת

New member
אני חושבת שכמו הרבה דברים

זה תלוי. זה תלוי בצורת השאלה. אם מישהו שואל אותי במטרה לחטט, או להתחיל לנסות להחזיר אותי בתשובה - זה ירגיז אותי. אם זו סתם שאלה מתוך התעניינות - אז אני אענה בכיף. אני לא צמה, ולא מרגישה צורך להתנצל על זה. אני חושבת שמי שרוצה לצום, או מרגיש צורך לצום - בבקשה. זו זכותו המלאה. מי שמתחיל לנסות לשחק על הרגשות שלי או המצפון שלי - יכול לקפוץ לי.
 
גם אני לא צמה../images/Emo141.gif

ואכן לא מתחברת למי שמנסה להסביר לי ולשכנע. כבר שנים רבות שאני לא ואני לא מתנצלת. גמר חתימה טובה.
ריקי
 
../images/Emo45.gifכנ"ל,

והכי מעצבנים אותי האנשים שחוטאים כל השנה ומנסים לשכנע אותי לצום. הם צמים-אבל לוקחים מהספריות עשרות סרטי די.וי.די, אז שהם יעשו מה שהם רוצים ואני, מה שאני רוצה, שלא יחטטו לי בחיים. המצפון שלי מספיק נקי.
 
מצטרפת ל"עננת"

לי אין כל בעיה שישאלו. גם אם מטרת השאלה היא להחזירני בתשובה או להגיד לי "נו, נו, נו". יש לי תשובה בשבילם. אם מישהו מחליט אם להיות חבר שלי או לאו בגלל מידת הדתיות שלי ולא בגלל האדם שאני - אני לא מפסידה אם יחליט שבגלל שאיני צמה - אינו רוצה בחברתי. אני מאד משתדלת לשמור על חלק ממצוות התורה - המצוות שבין אדם לחברו ואם פגעתי - אני לא מחכה ליום כיפור. חוץ מזה - לצום ולהתפלל לא יפתור את פגיעתי באדם. הפעם היחידה שהיה לי לא נוח עם השאלה זה היה כשעבדתי עם עולי אתיופיה שהגיעו ב"מבצע שלמה". להם לא היה מובן שיש יהודים חילוניים ולא רציתי לבלבל אותם, לפחות לא בהתחלה. בברכת צום קל למי שצמה וסוף שבוע טוב לכן ולכולן.
 

ע נ נ ת

New member
../images/Emo45.gif אהבתי מאד את המשפט

"אני מאד משתדלת לשמור על חלק ממצוות התורה - המצוות שבין אדם לחברו ואם פגעתי - אני לא מחכה ליום כיפור. חוץ מזה - לצום ולהתפלל לא יפתור את פגיעתי באדם." ברור, ממצה, מדויק. מסכימה איתך מאד.
 

חני ב

New member
למה לא מנומס?

מצד שני, למה זה צריך לעניין אותי אם *את* צמה או לא? למה זה צריך לעניין מישהו אם אני צמה או לא?
 
למה חשוב לשאול אם צמים ביום כיפור? משנה מה

הקשר שלך עם הנששאל. האם את שואלת מישהו האם אתה אוכל צהריים או ערב היום? כשם שלא תשאלי האם אתה אוכל לחם בפסח מי שאינו חבר או קרוב אליך. לא שאלה של אם לא חוצפתית ולא לגיטימית , שאלה שאינה רלבנטית לדעתי.
 
למעלה