האם חוקר פרטי יכול להוציא מידע

pinoki

New member
האם חוקר פרטי יכול להוציא מידע

על חשבונות של אדם מסויים כמה כסף יש לו ונכסים? מדובר על גרושה שרוצה להגדיל את המזונות שלה והגרוש שלה טוען שאין לו שקל על ה $#$% הוא איש קבע וקשה להאמין לגירסא שלו מה יכול חוקר פרטי לבדוק ולגלות במקרה כזה?
 

omkgu

New member
לא מעט

אילו חשבונות בנק יש לו; האם יש לו מקורות הכנסה נוספים, איזה נדל"ן ורכב יש ברשותו ועוד.
 

pinoki

New member
כמה כסף יש לו?

בעובר ושב? בחסכונות? וקרן השתלמות מהצבא?
 

omkgu

New member
חלק כן וחלק לא

עו"ש - לא. זה לא חוקי. חסכונות - תלוי בסוג החסכון. קרן השתלמות - לא יודע. צריך לבדוק. ראו, אין טעם לנהל התכתבות כל כך מעמיקה בפורום. ישנן שאלות שמתאימות לפורום. אלה הן השאלות הכלליות, המכוונות, כאשר אדם מתלבט האם הוא זקוק לחוקר פרטי או לא. בלא מעט מהמקרים, מסתבר לאדם שהוא זקוק לעו"ד או רו"ח ולא לשירותיו של חוקר פרטי.מאידך, ישנן פעמים בהם מגיע אדם לעו"ד ומסתבר לו כי הוא זקוק לחוקר פרטי. בכך יכול פורום לעזור. ישנן שאלות שלא מתאימות לפורום אינטרנטי, כדוגמת זו שנשאלה לעיל. אין תחליף לביקור במשרד חקירות (רצוי שניים, כדי שיהיה בסיס להשוואה). יש להקפיד: 1. למשרד יש רישיון לניהול משרד חקירות (אם מדובר בתאגיד כגון חברה - ישנו רישיון נפרד לתאגיד) 2. ביטוח אחריות מקצועית. 3. הסכם כתוב בו יפורטו מטרות החקירה והעלויות (יש לשים לב כי לחוקר אסור להתנות שכ"ט בתוצאת חקירה, למעט חקירות איכון). אישית, הייתי מוסיף כי רצוי שיהיה חבר בלשכת החוקרים, שהיא לשכה וולונטרית, אך החברים בה קיבלו על עצמם את עול הקוד האתי שנוסח במרכז לאתיקה בירושלים, ואת עולה של וועדת משמעת פפנימית. כדי להסיר ספק, זו המלצה אישית שלי ואינה מחייבת. ישנם לא מעט חוקרים טובים שביכרו שלא להיות חברים בלשכה.
 

pinoki

New member
מקבלת את הערה ואקח אותה לתשומת ליבי

יש לי שאלה כללית במקרה של חקירה האם אדם שהוא בעצם האוביקט מודע לעצם החקירה בדרך כולשהי? \ תודה רבה מראש
 

omkgu

New member
לא

חקירה מעצם טבעה נעשית בלא שנשוא הבדיקה מודע לה. חוקר אמור לדעת לעקוב, לתשאל ולחקור מבלי "לשרוף" את סיפור הכיסוי או את המעקב.
 

raviv31

New member
מסכים בהחלט עם עמרי

לגבי שאלות כלליות ולגבי שאלות פרטניות. באופן כללי במקרה שהועלה כאן - חוקר פרטי בהחלט יכול לסייע ביצירת תמונה אמיתית ומאוזנת לגבי מצבו הפיננסי של הגרוש. לא כל המידע המבוקש ניתן להשגה - אבל רובו כן. מומלץ להסתייע בחוקר פרטי שתחום התמחותו הוא חקירות כלכליות. כמו בכל תחום גם תחום החקירות מחולק להתמחויות ביטוח כלכלי מעמד אישי ועוד. בבחירת משרד חקירות מומלץ לוודא גם שהמשרד והחוקר המבצע הינם בעלי ניסיון בתחום בו נדרשת החקירה. זה מעבר לדברים שעומרי ציין שיש לבדוק. שיהיה יום נפלא. רביב
 
אני דווקא לא רואה את הקשר

מה שקובע מזונות לילדים זה כושר השתכרות וצרכים של הילדים ולא כמה כסף יש לאבא בחשבון. באופן תיאורטי, יכול להיות לאבא יצי מליון שקל בבנק או בקרן השתלמות ועדיין יקבעו לו מזונות לפי המשכורת שלו. מכיוון שהוא איש קבע, הרי שהשכר שלו ידוע מראש, ויש לבחון את אפשרות הגדלת המזונות לפי משכורותו או באם השתנו צרכי הילדים מאז הדירושין. המצב הכספי חשוב במידה והוא לא עומד בתשלומים אלה ורוצים לעקל לו כסף, ובשביל זה פשוט מטילים עיקול ללא בירור מוקדם. ס.
 

omkgu

New member
היי סם, יכול מאוד להיות שאתה צודק

לפי מה שאני הבנתי מבין השורות (וזו בדיוק הסיבה מדוע לא שואלים שאלו כאלה בפורום, אלא מגיעים למשרד החקירות...) השאלה נועדה לבדוק אם יש נכסים לעקל או לתפוס
 
למעלה